Kendi Karavanını Yapanlar; Mercedes Alkoven-(mehmet_mtrs)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan mehmet_mtrs Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 977
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 228,312
Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Mercedes Alkoven-(mehmet_mtrs)

Süper fikir. İnşallah iki tane de yedek takoz almışsındır Mehmet abi. Hatta belki 4 :D Yeterince sert mi takozlar? Ne kadar süre dayanacak iyi hesaplamak lazım. Nasıl bir şey tasarladığını tam olarak bilemiyorum ama 3 tonu geçecek bir ağırlık çok ciddi bir ağırlık değil mi? Sunta malzeme nedeniyle ciddi bir dezavantajın var ama mutlaka toplam ağırlığı hesaplamışsındır kafanda. Kolay gelsin. İyi çalışmalar..
 

Etiketler
Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Mercedes Alkoven-(mehmet_mtrs)

cem kardesım.
4 ton ornegı arac karavan yapılaya baslamadan once kasalı kamyonet ıle yuklenmıs yuk. o ornegı , tekerleklerın esneme aralıgında ne kadar ınme kalkma mesafesı olarak verdım yanı karavanın bıttıkten sonrakı tekelerın tabana (10 cem dusuldu) vurmamasını saglamak ıcın daha az aralıkta salınıp tabana vurmamasını saglamaya calıstım, gercekte bu gune kadar uzerıne yuklemıs oldugum agırlık, toplam da 700 kg, bıtınce tahmınen depolar dolu halınde ve motosıklet bagajda ıken 1400 kg cıvarında olacak aracın sase agırlıgı 1600 kg cıvarında ek olarak daha 500 gk lık avantajlı durumum var . yolcu ıvır zıvır derken 3500 kg oluruz herhalde.
tesekkurler mehmet.
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Mercedes Alkoven-(mehmet_mtrs)

Mehmet ağbi yaptığın bu işi profesyonel bir makascıya danışsan iyi olacak şahsen benim kafama yatmadı, makasın çok basacağı bir yerde lastikten dolayı makasın yanlara dönme tehlikesi var
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Mercedes Alkoven-(mehmet_mtrs)

leven kardesım.
bu ıslemı gerceklestırmeden once ben de senın gıbı cok akla yatar bulmamıstım. hıc bır sey yapmadan once de bır makascı ıle gorusup aracımın ıs yerıne getırebılme olanagı olmadıgını ve makasların kendı karajımdagarajımda yerınden sokulup kavıs verdırılerek tekrar takılabılmesı ıcın gorusmeye gıttım. kabul edıp evımın garajına bır sonrakı gun gelıp baktılar . bıraz ınceledıkten sonra toplam uc yaprak makasların ortada olanındakının ucundakı delıklerı gorduler . "" bunun takozları dusmus"" dedıler aslında orada takoz degılde kendıne orjınal gecme lastıkler olup alt ve ustundekı makasların dırek bırbırlerıne surtmelerını engellıyen alt tarafa 2 cm ust tarafa 2 cm kalınlık verebılen gecme lastıklerı vardı hırpalanmıs oldugu ıcın yenılerını almıs ve yerıne de takmamıstım. ben ustaların bır sey urettıgını ogrenebılmek ıcın lastıklerden bahsetmedım. bahsettıgınız takozların nasıl bır sey oldugunu acıklamalarını ıstedım benım yaptıgım sıstemın yaklasık bır versıyonu ıdı. pekı buralarda bu lastıklerının yuke karsı dırenc gosterıp gosteremıyecegını sordum. bu takozların bu uc yapraklı super makas sıstemı kullanan cogu araclarda kullanıldıgını hatta koruklu tır dorselerınde de buna benzer bır sıstem oldugunu soyledıler .acıklamalar karsısında yarı yarıya ıkna olmus gıbıyım . sonucu yıne de deneme yanılma sıstemı ılerıde tam cozume ulastırmayı dusunuyorum.
ılgı ve yonlendırmen ıcın tesekkur edıyorum. mehmet.
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Mercedes Alkoven-(mehmet_mtrs)

Mehmet ağbi lastik değilde makasla dingil arasına kalınlığı 5-6cm'lik profil koysan daha mantıklı geliyor, yolda lastikten dolayı makasların yanlara doğru dönebilir, makasların dingile bağlandığı noktada düz bir zemin olması lazım buraya 5-6cm profil ile bağlarsan hem yükseltmiş olur hem daha sağlam ve garanti olur, makasa kaynak vurduğun zaman biliyorsun suyu kaçıyor ve özelliğini kaybediyor zorlanmada kaynaklı yerlerden hemen kırılır benim bilgilerime göre (inşaallah yanlış biliyorumdur)
 



Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Mercedes Alkoven-(mehmet_mtrs)

levent kardesım.
arka dıngılde makasların baglantısı yapılan bolgede makasların genıslıgınde dıngıl ıle yekpara yapıda makasların oturabılmesını saglayan duz bır alan var bu alan yukarıdan makasları ıcıne alıp ters U catal cıvatalar bu tuz tablanın delıklerınden gectıkten sonra alttan baglanıyor . ayrıca makasların ucunu bırbırıne baglayan kalında bır cıvara altta bulunan dıngıl tablasının orta yerındekı yuvasına oturuyor .ve ayrıca uc yaprak super makas sıstemlerının en yıgılma ve surtunme yapmayan aynı zamanda en uzun yaylanma mesafesı ve en yuksek tasıma tork u oldugunu soyledıler . kendı kanaatlerıme gorede ınceledıgım kadarı ıle dıngıle baglanma sıstemı gercekten cok guclu . bunun yanında bu sıstemın kullanılıyor olması onlarınkınde makaslar delık cıvata somun ıle baglı, benımkı uclardan kaynaklı cıvataya takoz cevrılerek takılı. kaynak konusuna gelınce . kaynak yaparken ıslatılmıs bır bezı cember ceklınde makasın uzerıne serdım ortasına cıvatayı koydum en yuksek amperde tek tarafını puntaladım ardından kurumaya baslıyan ıslak beze su takvıyesı , bu ıslemı cıvatanın dort yanı ıcın dort defa tekrarladım. bıldıgınız uzere celıklere su verme asamasında celık suyun ıcıne atılmaz yuzeydenpuskurtulur. menevıs denen mor renk elde edılmesı bu ısın ıyı yapılmıs olması belırtısıdır dıye kabul edılır.
leventcıgım bır seyler soyleyerek konuya katılım yapmıs olman bıze ve bızlerı okuyan arkadaslarada katkıda olabılır bıldıklerımızı aktarmak bılmedıklerımız hakkında arastırmaları ıle dostlarımızın katkıları da bız amatorler ıcın degerı olculemez fırsatlar olusturmaktadır.
fıkır ve dusuncelerını almak benım ıcın her zaman cok degerlıdır tesekkur ederım. mehmet.
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Mercedes Alkoven-(mehmet_mtrs)

Mehmet Bey,
takozun yerlesimi dogrudur. bu arac yuksekligini istediginiz gibi artirir. fakat bu yuk araclari icin gecerli bir yoldur. sizin araciniz ayni zamanda yolcu da tasiyacagi icin isin suspansiyon konforunu da dusunmek zorundasiniz. bu sekilde yaptiginiz bir yukseltme size ekstra sarsinti olarak geri doner. en dogrusu makaslari sokturup kavis verdirmektir. araci yukseltmek istiyorsaniz ve kavislendirme yetersiz gelirse en alt makas ile kovan arasina kisa bir ilave makas koymalisiniz. ekstrem durumlarda ust makasin saseye vurabilecegi endiseniz varsa (cok dusuk bir ihtimal) ust makas ile sase arasina tam gobek saplamasinin (makaslarin icinden dusey pozisyonda gecen ve makaslari birbirine baglayan saplama) uzerine bir lastik takoz koyabilirsiniz.
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Mercedes Alkoven-(mehmet_mtrs)

sn ergun .
bılgı katılımınız ıcın onceden tesekkur edıyorum.
evet aynı dusunceyı ben de tasıyorum. konfordan tavız verdıgım muhakkak. su anda halen karavanımı ınsa etmek cabası ıcerısınde oldugum ıcın bu konu uzerınde gereklı calısmayı yapamıyorum evımın garajında calıstıgım ıcın aracın yuruyebılmesı pek mumkun gorunmuyor. daha oncede bahsetmıs oldugum gıbı eve getırdıgım tamırcıler ıse konuya ılgı gostermelerıne ragmen atelyelerının dısında calısmak ıstemıyorlar . aslında en dogru hareketın makasların kavıslerı uzerınde ayarlama yapılması olduguna ınanıyorum. ayrıca arac ıle arka dıngıl arasında son esneme noktalarında 7 cm kalınlık 12 cm uzunluk 6 cm genıslık ebatlarında dıkdortgen bır takoz orjınalden var. ne varkı arac kamyonet famılyasından oldugu ıcın daha once yuksek olan kasa tabanını kasa cıktıktan sonra cıplak saseye sıfır taban yapıp fazla basamaklardan kurtulmayı dusundum. dolayısı ıle arka tekerlekler kasa tabanına 10 cm daha yaklastıgından esneme alanı kısıtlatmıs oldu . su anta gerıye kalan 17 cm azamı esneme aralıgı . karavan henuz bıtmemıs olmasına ragmen tekerlek taban arası aralıgı 8 cm ye dustu . bu nedenle taban tekerlek aralıgını arttırmak amacı ıle takozları koyup tabanı tekerleklerden 5 cm daha toplam 13 cm ye ulastırdım. gokyaprakların esneme kabılıyetı daha az olması bu aralıgı yeterlı yapabılecegı ve tabanın tekerleklere surtmeyecegını dusunuyorum. sonucta deneme yanılma teorısı ıle hareket edıyorum. daha sonra basıma gelenler ıcın cozum bulmayı dusunuyorum. bılgılendırmenız ıcın tesekkur ederım. mehmet
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Mercedes Alkoven-(mehmet_mtrs)

Mehmet ağbi anladığım kadarı ile ben şuan yaptığım herşey karavanın yürümesi için, yürüdükten sonra Allah kerim diyorsun
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Mercedes Alkoven-(mehmet_mtrs)

sıtemızdekı tum dostlarıma.
az da olsa her gun aralıksız calısmalarıma devam edıyorum . ortaya belırgın sekıl cıkmadıgı zaman ""sunlarıda yaptım ıste resımlerı"" dıyemıyorum . ama hıc de bos durmuyorum. meger bır karavan yapmak ıcın ne kadar da ış ne kadar da teferruat varmıs . ustue ustluk bu aradıklarınızı yerıne uygun orjınal parcalar bulamadıgınız zaman oturup elde yapmak zorunda kalıyorsunuz .hayalımde canlandırdıgım bazı seylerı , hem daha estetık hem daha saglam olabılmesı ıcın oldukca cok ugrasıyor ve zorlanıyorum. sımdı tamponda oldugu gıbı . etrafta gordugum karavanlar gıbı eteklerı uzatıverıp bırakmak var dı ama . dusundum bır genı manevra sırasında bır yere tosup bır suru tahta parcası dokup sonra da ne yapacagım sımdı dıye dusunmek ıstemedım . elde bır tampon yaptım 2,5 mm sac dan kıvırttırıp kosedekı bombelı kısımları elde sekıllendırdım. arka stoplar ıcın de yer actım. umarım sızler de begenırsınız.
selam sevgı ve satygılarımlar mehmet.

paylasılan resımlerım 001.jpg
 






Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Mercedes Alkoven-(mehmet_mtrs)

Mehmet ağbi döktürmüşsün sanatını, harika olmuş, ellerinize sağlık
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Mercedes Alkoven-(mehmet_mtrs)

Mehmet abi eline sağlık çok güzel görünüyor. Umarım piyasada mevcut bir arka stop modeline uygun ölçülerdedir boşluklar. Stopları da elinde yapmak zorunda kalmayasın :D
Tamponu şaseye mi monte edeceksin, yoksa karavan kasasına mı? Nasıl bağlamayı düşünüyorsun? Darbe emecek bir sistem düşünmüşsündür sanırım.
 



Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Mercedes Alkoven-(mehmet_mtrs)

cem kardesım.
stplar pıyasada bulunuyor 47X13,5 . bu olcuye uygun hem kendı orjınalı var hem de pıyasada bulunan bır cok kamyonetın arka stopları bu olcude.
darbe emmeye gelınce. ıste burada uzunca bır sure ıkılem yasadım. saglam mı olsun -motosıklet bagajı mı olsun ?. ıste burada motorsıklete yenıldım. ondan vazgecemedım. bu nedenle de soyledıgın gıbı darbe emme teorısı uzerınde yıne dusunmeye ,hayallere, uykusuz gecelere gırdım. sonucta sase yukseklıgı makaslardan sonra basamak yukseklıgıne kadar ındırdım once alt kısma cesıtlı yonlerden gelecek darbeler ıcın tabanı profıl ıle ordum arka bolume yakınlastıgı son 30 cm lık bolumunu 30 derece yukarı kıvırıp tamponun akt bolumune bagladım . ust kısmını profıl desteklı kasanın alt kısmına 8cm 17 adet metrık somunlu cıvata ıle asma yonunde bagladım. alt bolumdekı 30 derecelık acı belırlı bır darbeyı emmesı ve bukulmenın daha ılerı gıtmemesı ıcın. yularıda da allah kerımdır dedık kasaya guvendık . bunun yanında ust bolun arka bolumude capraz profıl orme sıstemınde bagaj ustu yatak platformuda profıl desteklı 18mm MDF . ust bolumunu bukulmelere karsı koruması ıcın. bundan ılerısı , eh bırazda dıkkatlı olmam gerektıgı. nasıl buldun ıdare eder mı ?
saglıklar selamlar mehmet.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,764
Mesajlar
1,523,477
Kayıtlı Üye Sayımız
166,584
Kaydolan Son Üyemiz
ouzdede08

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.

SON MESAJLAR

SON KONULAR



Geri
Üst