Kendi Karavanını Yapanlar; İveco 15.6 (Aka)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Aka Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 1,025
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 219,387
Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; İveco 15.6 (Aka)

Rıfat ağbi yay'dan çıktı bir kere Ankara'ya ne zaman döner bilinmez ;), yakışır :smiley:
 

Etiketler
Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; İveco 15.6 (Aka)

buralpdi' Alıntı:
Rıfat ağbi yay'dan çıktı bir kere Ankara'ya ne zaman döner bilinmez ;), yakışır :smiley:

Kesinlikle hemfikirim. Aynı durum Mehmet bey için de geçerli. Şimdi nerede Allah bilir. Keyif bu işte. Allah bozmasın.
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; İveco 15.6 (Aka)

Ve banyo perdesinden kurtulduk,
25x25mm kablo kanalının alt montaj delikleri kapatıldı, uçları kapı kasasına göre kesilip kapatıldı, ve su tahliyesi için aliminyum boru yapıştırıldı.

DSCN4258c.jpg


DSCN4259c.jpg
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; İveco 15.6 (Aka)

boyandı, yerine mastikle yapıştırıldı,

DSCN4262c.jpg


DSCN4266c.jpg
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; İveco 15.6 (Aka)

Ben burada en kolay ulaşabildiğim malzeme kablo kanalı kullandım, çok zayıf bir malzeme fakat monte edildiği yere ayak ile basmak imkansız, dolayısıyla ömürlü olacağı kanatindeyim, ama başka amaçlar için üretilmiş aliminyum kanalda kullanılabilir,
Burada banyo sırasında kapıya sıçrayan su damlaları, kapı yanlarındaki izole contaları sayesinde aşağı süzülecektir, dolayısıyla kanala girecektir, burada önemli olan şey kapının su değecek yüzeyinin ve kasanın su değecek yüzeyinin su emmez şekilde yalıtım yada boya yapılmasıdır, benim kapı içi zaten epoksi boya, kapı kasasının dış yüzeyi ise gene su geçirmez yat verniğidir.
Dolayısıyla dışa açılan kapıların olmazsa olmazı perdeden kurtulduk.

DSCN4264c.jpg


DSCN4268c.jpg
 



Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; İveco 15.6 (Aka)

Aka' Alıntı:
Ben burada en kolay ulaşabildiğim malzeme kablo kanalı kullandım, çok zayıf bir malzeme fakat monte edildiği yere ayak ile basmak imkansız, dolayısıyla ömürlü olacağı kanatindeyim, ama başka amaçlar için üretilmiş aliminyum kanalda kullanılabilir,
Burada banyo sırasında kapıya sıçrayan su damlaları, kapı yanlarındaki izole contaları sayesinde aşağı süzülecektir, dolayısıyla kanala girecektir, burada önemli olan şey kapının su değecek yüzeyinin ve kasanın su değecek yüzeyinin su emmez şekilde yalıtım yada boya yapılmasıdır, benim kapı içi zaten epoksi boya, kapı kasasının dış yüzeyi ise gene su geçirmez yat verniğidir.
Dolayısıyla dışa açılan kapıların olmazsa olmazı perdeden kurtulduk.

Sizin disa acilan kapidaki asil sorun, iç tarafta ilave bir çerçeve olmasinda sanirim. Kapi buradaki gibi çerçeveye disaridan monte edilmek yerine sifir bir yüzey olusturacak sekilde çerçevenin içine oturuyor olsa, bunlara gerek olmayacak kanaatindeyim. Benim banyo kapisini kestigimde fotografla da anlatirim.
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; İveco 15.6 (Aka)

Sizin anlatmak istediğinizi anladım, fakat sizin dediğiniz sistemde kapının çelik kapı gibi sağlam ve esnemez olması lazım, benim sistemde kapı 10mm kavak, dolayısıyla çerçeve içine değilde çerçeveye yanaklamasına kapanınca daha sağlıklı duruyor, tek noktadan kilitleyince diğer noktalarda conra sayesinde çerçeveye basıyor, esnemez oluyor yani,
neyse sizinkinide gördüğümde daha net anlarım, ama bu kapılar esniyor bunu unutmamak lazım, ya daha ağır esnemeyen kapı yada bu tip.
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; İveco 15.6 (Aka)

Aka' Alıntı:
Sizin anlatmak istediğinizi anladım, fakat sizin dediğiniz sistemde kapının çelik kapı gibi sağlam ve esnemez olması lazım, benim sistemde kapı 10mm kavak, dolayısıyla çerçeve içine değilde çerçeveye yanaklamasına kapanınca daha sağlıklı duruyor, tek noktadan kilitleyince diğer noktalarda conra sayesinde çerçeveye basıyor, esnemez oluyor yani,
neyse sizinkinide gördüğümde daha net anlarım, ama bu kapılar esniyor bunu unutmamak lazım, ya daha ağır esnemeyen kapı yada bu tip.

Hmm. Esneme isini ancak kapiyi yaptiktan sonra görebilecegim. Benim kullandigim malzeme marin (iddiasinda olan) kontra. Dilerim esnemiyordur.

Çerçeve içine oturan kapi konusundaki en temel sorun kapiyla çerçeve arasinda kalan bosluklar. Bir ara yazmistim, uzun kenarda kalan bosluklari kapatmak için (iç taraftan) çita çakmayi düsünüyorum. Bu çita(lar) ayni zamanda kapinin içeriye dogru gereginden fazla geçmesine de engel olacak. Alt taraftakini (banyonun diger kenarlarinda oldugu gibi) kapinin üzerine yapistiracagim kenar çitasi ile çözmeyi düsünüyorum.
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; İveco 15.6 (Aka)

Hımm, marin diye güvenmeyin, kompozit olmayan her malzeme esner, hatta kestikten sonra hemen verniklemez yada koruyucu sürmezseniz ( nem almasını kesmek için ) yamulur ve öyle kelır.
Malzemeyi geniş kenarı üzerinde duvara dik olarak yaslayıp muhafaza edin, bu şekilde yamulma daha az olur.
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; İveco 15.6 (Aka)

Bayram gezisi sonucu iş için Adanaya gittik, ve Adana çıkışında zorunlu olarak kamyonlarla birlikte kantara çekildik, aracın boş ağırlığı 2460kg idi, kantarda 3440kg çıktık, tartım anında araçta Hanım ve ben 130kg + 150lt su + 20lt içme suyu + yarım depo yakıt + 1 büyük 1 küçük tüp + erzak dolapları ve buz dolap ful dolu + extradan bir yığın kışlık vardı.
 




Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; İveco 15.6 (Aka)

Kapadokya gezimiz sırasında Kayseriye baya bi yaklaşmıştık, ee kayseride Tugay var, uğrasakmı uğramasakmı diye düşünmedik diil, amacımız kapıdan bir cee diyip, bir çay yada kahve içip geri dönmekti, hatta hanım baya bi diretti bu konuda, fakat bizi karşılamaya Tugay yanlız gelmişti, eşi yoktu ee onuda görmek lazımdı, ne velakin evlerine tebdili kıyafet misafir olduk, tebdili kıyafet diyorum çünki bende saç sakal karışmış, ayağımda sıcaklardan kalma şort tişört öylece dalıverdik evlerine, daldık dalmasınada bayram olduğunu unutuvermiştik, günlerdir yollardaydık bayram kimin aklına geliyorki, biz çaylarımızı yudumlarken misafirler akın etmeye başladığında dank etti, 1-2 kişi hariç ailesi ve yakın çevresinin içinde kalıverdik aniden, ortalık bayram yeri idi, fakat çevre o kadar samimi ki , birkaç dakika sonra bizde aileden oluverdik, doğrusu bu kadar pozitif insan nadir bir araya gelir, hele birkaç gün daha kalsaydık " kardeşim bi anahtarda bize yaptırın " derdik herhalde.
Akşam çay sohbeti, biz karavanımızda yattık, sabah Tugayda muhteşem kahvaltı sonrasında oradan mutlu ama az mahçup olarak ayrıldık, Tugay ve Tunay'a teşekkürler.

DSCN5257d.jpg
 



Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; İveco 15.6 (Aka)

Haklısın hocam, kardeşimizle tanışmak bu bayrama nasipmiş.
 



Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; İveco 15.6 (Aka)

Bu aralar başta ısıtıcı ikinci olarakta uydu anteni işiyle ilgilenmekteyim, ısıtıcı işini hallettik sayılır, anten işine elince, son zamanlarda sıkça rastladığımız araç üstü otomatik çanakların çokluğu dikkatimi çekmeye başlamıştı, içlerini birebir görmek henüz nasip olmadı ama, eskiden türksatı almak için 90-cm ler sonradanda 60cm çanaklar ile az boğuşmadık. hatta forumdan bir çekme karavancı arkadaşımız 45cm bir anten denediğini fakat randıman alamadığını belirtmişti, iyide bu araçların tepesindekilerin dikine genişliği en çok bir karış bu nasıl oluyordu. demekki bizle çanakları ezbere üretiyoruz, arge yok, kopya sadece... ve şeytan dürttü, bir çanak aldım, kese kese kuşa çevirdim, ve en önemlisi LNB nin odak noktasını değiştirdim eskiden ofset çalışan çanak parabol hale geldi, sonuç, harika, atv de bile sinyal 71-72 lede.
Şimdi tek sorun bu anteni çatıya katlanır olarak uydurmakta, tabiki motorlu olacak, ve resimde görülen ayaktı, maunttu, kelepçeydi ne varsa hepsi fazlalık ve iptal edilecek.

Bu yazıyı bu konulara vakıf olanları uyandırma amaçlı yazıyorum... Türksat artık neredeyse LNB ile alır vazyete gelmiş..

DSCN5541z.jpg


DSCN5542z.jpg


DSCN5546z.jpg


DSCN5547z.jpg


DSCN5552z.jpg
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,779
Mesajlar
1,523,711
Kayıtlı Üye Sayımız
166,596
Kaydolan Son Üyemiz
Baybarss

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst