Kendi Karavanını Yapanlar İveco 15.6 (Adil05)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Adil05 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 1,147
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 218,895
Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar İveco 15.6 (Adil05)

Aka' Alıntı:
Hımm, izoleden sonra, ama izole taş yada cam yünü kullanılırsa, naylon kaplamanın amacı, titreşimlerden toz halinde havaya yayılan izolasyon malzemelerini hem solumamak, hemde her yolculukta kaşıntı yapmaması için di, benim araçta zaten herşey bohça şeklinde, böyle bir sorunum yok, ama işe başlamadan önce halihazırda kullanılan bir karavan sahibinin kendi karavanından verdiği örnek ile tavsiyesi idi, " sırf bu yüzden aracımı satıyorum " demişti.
Hortum meselesine gelince, karadeniz gezimden sonra, banyo altından ve lpg kapağı içinden, alakasız yerlerden su göllenmeye başladı, arızayı kolay bulamadım, fakat sorun pprc boruların dirsek bağlantılarından çıktı, hatta yol boyunca hidroforu kapalı tutup sadece kullanılacağı zaman açıyorduk, ve tamir olayıda farklı tabiki, yeni dirsek koymak istediğinizde eski dirseği tamiz yerine kadar kesmek lazım, bu durumdada boru boyu kısalıyor, ve bazı dar yerlere makinayı sokamıyorsunuz, sonuç, avrupalı bir kaç karavanda hortum kullanıldğını görünce bende kolayca onardım,
Şimdi hocanın dediği gibi, soğukta kırılganlaşırmı bilmiyorum, malum biz burada o kadar soğuk görmüyoruz, ama sen tesisatı araç dışından çekeceğini söylüyorsun, dışarı mekanlarda don olduğunda pprc borularında patladığını biliyorum. ve hocada bir bilen olarak yazdığına göre bir bildiği vardır diyorum,

Cam yünü ile taş yünü arasındaki fark, max ısı değerleri aynı sayılır, zaten aracta onarım hali hariç max değerlerin yarısı kadar bile ısıya maruz kalacaklarsa sizlere " boşverin cana geleceğine mala gelsin " denir. sanırım ne demek istediğim anlaşıldı. şöyle bir fark var, kalınlık farkı olabiliyor, cam yünü üzerine baskı uygulandığında ezilip oranın kalınlığına kendini uydururken taş yünü bu baskıyı pek tınlamıyor, cam yünü bombeli alanları rahat dönerken taş yünü genelde plaka formunu korumaya çalışıyor. diğer açıdan ikiside aynı.

Sonuçta, boru konusunda Hoca kadar deneyimim yok, kendi sistemimi anlattıö, hocayla mutabakat doğru olur.
Mutfağa sıcak su borusu döşüyor muyuz?Yoksa ocakta su ısıtmak yeterli mi?Veya ketıl kullanmak ekonomik mi? enerji bakımından.
izalasyonda folyalı izocam kullanacağım.Çıtalarla birleşim yerlerini kaliteli koli bantla yapıştıracağım.Cam tozlarının azda olsa kaplama aralıklarından karavan içine sızmaması için.İzocamın hertürlü boşluğu kapatacağını düşünüyorum.Folyada kaplama işini güzel yapacağını yine sitede izledim.Nem içinal 1 mm kalınlığında bir fileli bez aldım. Nemi bünyesinde muhfaza ediyormuş. Bunu da en alta koyacağım.Ayrıca araç altını en son ziftlettireceğim.Ses ve çürümeye karşı.
Yukarıdaki alıntı yazının tamamını almamanın bir yolu yok mu?Yanıtta çok yer kaplıyorda.
 

Etiketler
Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar İveco 15.6 (Adil05)

Enterasan bi durum oldu dahası ikilemde kaldım aldığım bilgiler doğrultusunda taşyününün kesinlikle kaynak vede oksijen kaynağından bile etkilenmiyeceği idi.
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar İveco 15.6 (Adil05)

TUGAY58' Alıntı:
Enterasan bi durum oldu dahası ikilemde kaldım aldığım bilgiler doğrultusunda taşyününün kesinlikle kaynak vede oksijen kaynağından bile etkilenmiyeceği idi.
Benim o konuda pek bilgim yok.Senden duyduğum kadarıyla,taş yünün ısıya dayanıklı olduğu.Teşekkürler.
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar İveco 15.6 (Adil05)

Abi tekrar araştıracam... aradaki farkı ( Yanma derecelerini karşılaştırmak lazım ) Kemal abi pek fark yok deyince kafam iyice karıştı şimdilik iyi akşamlar.
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar İveco 15.6 (Adil05)

TUGAY58' Alıntı:
Abi tekrar araştıracam... aradaki farkı ( Yanma derecelerini karşılaştırmak lazım ) Kemal abi pek fark yok deyince kafam iyice karıştı şimdilik iyi akşamlar.
Yapı derya şişme suDeposu.Girersen bulursun.Sevgiler bizden.
 



Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar İveco 15.6 (Adil05)

CAm ve taş yününü zamanında araştırmıştım, 100c gibi bir fark vardı ama buda önemli değil zaten,
sıcak su işine gelince, bu konuda kesinlikle bir tecrübem yok, bende sıcak su hattına bu plastik borulardan döşemiştim, sonradan bunu gören bir usta " buraya keşke bilmemne tipi boru kullanaydın demişti, adı aklımda kalmadığı gibi zaten iş işten geçmişti, ama mantıken düşündüğünde borunun kaynama derecesi 250c cıvarı, içinden geçecek su 65c cıvarı olduğuna göre dayanır demiştim, çünki sıcak su üretme amaçlı şofben türü cihazların ısı tavanları 65c dir. fakat özellikle sıcak su amaçlı üretilmiş bir boru cinsi var sanıyorum. bilene sormak lazım, bir kere yapılacak bir iş olduğundan bu konuda kesin konuşamıyorum.
Birde yukarıda boruların don olayında patladığını yazmıştım, bu patlama genelde dirseklerde oluyor, yani dirsekleri iyi kaynatmak gerekiyor, bendede su koyan yerler dirsekler oldu zaten, yani iş kolay gibi görünsede bazı püf leri var, mesela ısıyı fazla verip kaynatma sırasında kanalın kapanmasına neden olmak gibi, yada kaynamış görünün işin aslında çürük kaynamış olması gibi, benim yaşadığım olay sanıyorum çürük kaynak olayıydı.
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar İveco 15.6 (Adil05)

Aka' Alıntı:
CAm ve taş yününü zamanında araştırmıştım, 100c gibi bir fark vardı ama buda önemli değil zaten,
sıcak su işine gelince, bu konuda kesinlikle bir tecrübem yok, bende sıcak su hattına bu plastik borulardan döşemiştim, sonradan bunu gören bir usta " buraya keşke bilmemne tipi boru kullanaydın demişti, adı aklımda kalmadığı gibi zaten iş işten geçmişti, ama mantıken düşündüğünde borunun kaynama derecesi 250c cıvarı, içinden geçecek su 65c cıvarı olduğuna göre dayanır demiştim, çünki sıcak su üretme amaçlı şofben türü cihazların ısı tavanları 65c dir. fakat özellikle sıcak su amaçlı üretilmiş bir boru cinsi var sanıyorum. bilene sormak lazım, bir kere yapılacak bir iş olduğundan bu konuda kesin konuşamıyorum.
Birde yukarıda boruların don olayında patladığını yazmıştım, bu patlama genelde dirseklerde oluyor, yani dirsekleri iyi kaynatmak gerekiyor, bendede su koyan yerler dirsekler oldu zaten, yani iş kolay gibi görünsede bazı püf leri var, mesela ısıyı fazla verip kaynatma sırasında kanalın kapanmasına neden olmak gibi, yada kaynamış görünün işin aslında çürük kaynamış olması gibi, benim yaşadığım olay sanıyorum çürük kaynak olayıydı.
Su döşeme konusunda sıkıntı yok.Senin dediğin sıcaksu borusu aliminyum folyalı boru.Kalörifer döşeme borusu olarak döşeniyor.Birçok defa yaptım.Benim sorduğum sıcak su elde etmede enerji sıkıntısı var mı. Güneş panelleri yeterli oluyor mu?"140watx3 adet.100 amperx2 akü"Banyoya boyler türü bir şey koyabiliyor muyuz?Konursa mutfağa da sıcak su hattı çekmek gerekir.selamlar.
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar İveco 15.6 (Adil05)

Adil05' Alıntı:
Öğretmenim onu anladım,bildiğim malzeme.Sayfana girdim,Siz de izalasyon olarak benim gibi folyalı izocam döşemişsiniz.İzocam da, kullanma açısından bir sıkıntı mı var? Selamlar.
Belki yanlış anlaşılma var,döşeme işciliği yapılırken,uzun konçlu eldiven,toz maskesi,takmalısınız.
İzocam ve taş yünü tozlu olup solunmamalı,çıplak bölgelerde kaşıntı yaptırır.

Aka' Alıntı:
Sonuçta, boru konusunda Hoca kadar deneyimim yok, kendi sistemimi anlattıö, hocayla mutabakat doğru olur.
Donma olayına dayanacak boru ve hortum üretildiğini duymadım. Bu ürünlerin kataloğlarında +- olarak çalışma sıcaklık aralıkları verilir.Kutuplarda buzkıran gemileri bile sıkışabiliyor.
TUGAY58 ' Alıntı:
Enterasan bi durum oldu dahası ikilemde kaldım aldığım bilgiler doğrultusunda taşyününün kesinlikle kaynak vede oksijen kaynağından bile etkilenmiyeceği idi.
Bu tür ürünler içinde ısıya endayanıklı olanı Amyantdır.
"Bir topikde;yalıtım malzemeleri-İzocam,taşyünü,Fonbort,strafor vb-hakkında bilgiler verilirken,bir arkadaşımız,araçlarda kaza sonucu meydana gelecek kaporta göçüklerinin tekrar düzeltilmesinde punto denilen işlem yapılır.Punto göçükleri düzeltmekte kullanılır.Bu aletde noktasal olarak ısı verir.
Bu işlem yapılırken iç bölümdeki yalıtım bölümü strafor ve fonbort zarar görür,içden içe yanar.Bu işlemde izocam ve taşyünü yününün göreceği zarar en azdır.Diğer ürünler içden içe yanabilir"
Her urünün yanma ısısı vardır,mutlaka yanarlar.Yalıtım ürünlerinde -1200.c civarında izocam ve taşyünüdür.Oksijen kaynağı ısısı 2000.C civarındadır,bu ısı ile 20mm kalınlığında demir kesilebilir.

Aka' Alıntı:
Birde yukarıda boruların don olayında patladığını yazmıştım, bu patlama genelde dirseklerde oluyor, yani dirsekleri iyi kaynatmak gerekiyor, bendede su koyan yerler dirsekler oldu zaten, yani iş kolay gibi görünsede bazı püf leri var, mesela ısıyı fazla verip kaynatma sırasında kanalın kapanmasına neden olmak gibi, yada kaynamış görünün işin aslında çürük kaynamış olması gibi, benim yaşadığım olay sanıyorum çürük kaynak olayıydı.

Borularda kaynak yapımı aşamasında ortalama kaynak ısı derecesini tuttumak gerekir.Az ısıta kaynama gekçekleşmez,Fazla ısıda dediğiniz gibi çürüme olayı gerçekleşir,bir süre sonra sızdırma yapar.

AÇIKLAMA:pPRC,hortum,boru gib karmaşık konuda düzeltme yapmak istiyorum.
Benim temiz su deposu zemin seviyesinde,Araba park halinde iken terazilenme yapılmamışsa su eğim olan yönde birikiyor. Pompa emiş yapmıyor.Depo içinden suyu rahatlıkla alabilmek için,Deponun iki ucundan çıkış alınıp Şase altında Te ile birleştirilmiş pompa emiş ağzına kadar PPRC kaynaklı boru ile getirilmiştir.
Pompa çıkışından sonraki tesisatım hortum ve kelepcelerle devam etmiştir.Ama,Hortum bezli su,bezli hava hortumu değil Gıda kodeksine uygun olarak yapılmış ve pinomatik işlemlerde kullanılan şeffaf hortumdur,sızdırmaz pinomatik ekleme,dirsek,Te ve rekorları ile yapılmıştır.
Bu bölümü atlamışım,YAŞLILIK İŞTE!
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar İveco 15.6 (Adil05)

Bilgelere bilgileri icin teşekkürler.Bak Adil abi biz 1 / 0 öndeyiz Bu işin üstat,larından daha neler neler öğrenecez yani bizim işin bitiminde keşkelerimiz azalacak ama bir yıl sonra sanırım bizdede keşkeler başlıcak şunu öğrendim bu işin sonu yok...
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar İveco 15.6 (Adil05)

airboat' Alıntı:
u bölümü atlamışım,YAŞLILIK İŞTE!
Bilinçaltının şakası yoktur.Her söyleneni ciddiye alır ve o doğrultuda sonuca gider.Söz bana da söylenmiş gibi.Ben yaşlı değilim.65 yaşındayım.Sevgili öğretmenim:Arpa bitinden,kaktüs tüyünden ve izocam tozundan çok korkarım.Uyarına teşekkür.Söylemleriniz sonucu,su konusu kafamda netleşti.Sizin güneş panelleri kaç wat ve yeterli mi.Şu an gerekli.Sevgiler bizden.Hafta sonu Ankara'ya geliyorum.Karavan aksesuarlarını alabileceğim adreslere ihtiyacım var.Selamlar.
 



Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar İveco 15.6 (Adil05)

TUGAY58' Alıntı:
Bilgelere bilgileri icin teşekkürler.Bak Adil abi biz 1 / 0 öndeyiz Bu işin üstat,larından daha neler neler öğrenecez yani bizim işin bitiminde keşkelerimiz azalacak ama bir yıl sonra sanırım bizdede keşkeler başlıcak şunu öğrendim bu işin sonu yok...
Depoyu buldun mu?
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar İveco 15.6 (Adil05)

Piyasada akıllı boru olarak bilinen borular da tesisatta kullanılabilir. Üstelik köşe dönümlerinde dirsek vb. ihtiyaç olmaz. Son derece dayanıklı ve estetik görünüme sahiptirler. Esnek yapılarından dolayı her türlü kıvrımın şeklini alabilirler. Ek yerlerinde veya dirseklerde eksik ısıtmadan dolayı sızdırma, fazla ısıtmadan dolayı daralmalar olabiliyor. Ben akıllı boru kullanmaktan yanayım. Selamlar.
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar İveco 15.6 (Adil05)

Boru hortum vs. meselesine Hoca son noktayı koymuş zaten,
gelelim enerji işine, araç dışa bağımlı olmadan 200A akü ile termosifon çalıştıracak sistem varsa bende bilmek isterim. dışa bağımlıyken ani su ısıtıcı kullananlar var, ama istediğimizde sıcak su elimizin altında olsun diyorsak, alevli, gaz veya dizel ısıtıcılı sistem kullanmak lazım.
Fakat bir boru fazlalık yapmaz sanırım her ihtimale karşılık sen genede banyo ve mutfağa bir sıcak hattı çek derim. yarın ne olacağı belli olmaz.
Bakarsın benim düdüklü adam gibi bişey çıkar. o zaman tavsiye ederim.
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar İveco 15.6 (Adil05)

Bu akıllı boruyu duymadım. başka adları vs varmı acaba.
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar İveco 15.6 (Adil05)

Vay, teknoloji nereye galmiş, şimdi izledim, beğendim.

buda video link
http://www.izlesene.com/video/ali-celebi-akilli-boru-tanitimi/1580511
 



Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar İveco 15.6 (Adil05)

Haklısın!Bereket versin 70,80 yıllarında taştan kurtulmanın yollarını öğrenmiştim.Bundan dolayı atılan taşlar bana denk gelmez.Rahat ol.Ben sağa sola eğilmesini bilirim.Hayat bir şaka,bugün varsın yarın yok!Öyle bir enerjinin geleceği kesin.Bana iyi akıl verdin. Mutfak dolabına boru çekmektense,fazladan bir priz koymak daha mantıklı.
Yeni aldığım koltuğu sergilemekte bir sakınca yoktur sanırım.Ederi 150+25 tl. Altının döneri de AKA'dan hediye.Sevgiler bizden.

SAM_4603.JPG
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,788
Mesajlar
1,523,808
Kayıtlı Üye Sayımız
166,602
Kaydolan Son Üyemiz
pino4.50

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst