Adil05
Sevgiler sizinle olsun
Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar İveco 15.6 (Adil05)
izalasyonda folyalı izocam kullanacağım.Çıtalarla birleşim yerlerini kaliteli koli bantla yapıştıracağım.Cam tozlarının azda olsa kaplama aralıklarından karavan içine sızmaması için.İzocamın hertürlü boşluğu kapatacağını düşünüyorum.Folyada kaplama işini güzel yapacağını yine sitede izledim.Nem içinal 1 mm kalınlığında bir fileli bez aldım. Nemi bünyesinde muhfaza ediyormuş. Bunu da en alta koyacağım.Ayrıca araç altını en son ziftlettireceğim.Ses ve çürümeye karşı.
Yukarıdaki alıntı yazının tamamını almamanın bir yolu yok mu?Yanıtta çok yer kaplıyorda.
Mutfağa sıcak su borusu döşüyor muyuz?Yoksa ocakta su ısıtmak yeterli mi?Veya ketıl kullanmak ekonomik mi? enerji bakımından.Aka' Alıntı:Hımm, izoleden sonra, ama izole taş yada cam yünü kullanılırsa, naylon kaplamanın amacı, titreşimlerden toz halinde havaya yayılan izolasyon malzemelerini hem solumamak, hemde her yolculukta kaşıntı yapmaması için di, benim araçta zaten herşey bohça şeklinde, böyle bir sorunum yok, ama işe başlamadan önce halihazırda kullanılan bir karavan sahibinin kendi karavanından verdiği örnek ile tavsiyesi idi, " sırf bu yüzden aracımı satıyorum " demişti.
Hortum meselesine gelince, karadeniz gezimden sonra, banyo altından ve lpg kapağı içinden, alakasız yerlerden su göllenmeye başladı, arızayı kolay bulamadım, fakat sorun pprc boruların dirsek bağlantılarından çıktı, hatta yol boyunca hidroforu kapalı tutup sadece kullanılacağı zaman açıyorduk, ve tamir olayıda farklı tabiki, yeni dirsek koymak istediğinizde eski dirseği tamiz yerine kadar kesmek lazım, bu durumdada boru boyu kısalıyor, ve bazı dar yerlere makinayı sokamıyorsunuz, sonuç, avrupalı bir kaç karavanda hortum kullanıldğını görünce bende kolayca onardım,
Şimdi hocanın dediği gibi, soğukta kırılganlaşırmı bilmiyorum, malum biz burada o kadar soğuk görmüyoruz, ama sen tesisatı araç dışından çekeceğini söylüyorsun, dışarı mekanlarda don olduğunda pprc borularında patladığını biliyorum. ve hocada bir bilen olarak yazdığına göre bir bildiği vardır diyorum,
Cam yünü ile taş yünü arasındaki fark, max ısı değerleri aynı sayılır, zaten aracta onarım hali hariç max değerlerin yarısı kadar bile ısıya maruz kalacaklarsa sizlere " boşverin cana geleceğine mala gelsin " denir. sanırım ne demek istediğim anlaşıldı. şöyle bir fark var, kalınlık farkı olabiliyor, cam yünü üzerine baskı uygulandığında ezilip oranın kalınlığına kendini uydururken taş yünü bu baskıyı pek tınlamıyor, cam yünü bombeli alanları rahat dönerken taş yünü genelde plaka formunu korumaya çalışıyor. diğer açıdan ikiside aynı.
Sonuçta, boru konusunda Hoca kadar deneyimim yok, kendi sistemimi anlattıö, hocayla mutabakat doğru olur.
izalasyonda folyalı izocam kullanacağım.Çıtalarla birleşim yerlerini kaliteli koli bantla yapıştıracağım.Cam tozlarının azda olsa kaplama aralıklarından karavan içine sızmaması için.İzocamın hertürlü boşluğu kapatacağını düşünüyorum.Folyada kaplama işini güzel yapacağını yine sitede izledim.Nem içinal 1 mm kalınlığında bir fileli bez aldım. Nemi bünyesinde muhfaza ediyormuş. Bunu da en alta koyacağım.Ayrıca araç altını en son ziftlettireceğim.Ses ve çürümeye karşı.
Yukarıdaki alıntı yazının tamamını almamanın bir yolu yok mu?Yanıtta çok yer kaplıyorda.