Kendi Karavanını Yapanlar; Ducato Camper - Yusuf Aybek (yaybek)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Yusuf.. Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 1,763
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 350,039
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Ducato Camper - Yusuf Aybek (yaybek)

Sayın Emekliadam söylediğiniz konuyu bu platformda çokca konuşuldu haklısınız hep beraber hareket edersek belki ama toplam kaç kişiyiz bu işe gönül veren ne yazıkki kanun koyanların içbirinin karavancılıktan anladığını sanmıyorum bu konu ile alakalı olarak Cevdet bey Ankara'ya gitmiş oradaki muhatap şahıs biz kanun maddelerini Avrupadan kopyala yapıştır yaptık demiş Cevdet bey durumu izah etmiş onlarda bu durumda neler yapılabileceğini tartışmışlar ve sonuç şu an benim yaptığım gibi ancak yapılabiliyor arkaya koltuk konmadan orjinal koltuk sayısı bozulmadan şimdilik müsade var.Sonra neler olur bilinmez.
 

Etiketler
Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Ducato Camper - Yusuf Aybek (yaybek)

Evet sevgili dostlar bugün kontraplakları 15mm lik 10 adet, 8 mm lik 5 adet olmak üzere aldım elektrik kablolarını iç aydınlatmaları sigorta ve kutusunu aldım ayrıca ikinci havalandırma kapağınıda aldım ve montajını yaptım.yavaş yavaş ilerliyoruz malzeme kısmını bayağı tamamladık eksikler var tabiki ama kabasını yapmak için şu an yeterli malzeme var.
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Ducato Camper - Yusuf Aybek (yaybek)

en azından ben bu şeklinede razıyım,
20-30 yaş karavan alabileceğim paraya,
2003-2004 model camper yapabiliyorum.
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Ducato Camper - Yusuf Aybek (yaybek)

Kardeş korkulacak birşey yok işin içine gözünü kapatıp girince gerisi geliyor mecburen :D önemli olan o ilk adımı atmak.Aslında insan kendi gücünün farkında değil neler yapabileceğini bilmiyor cesaret edemiyor,cesaretini toplayıp başlayınca gerisi ister istemez geliyor.İnşallah sende hayal ettiğin karavana kavuşursun.
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Ducato Camper - Yusuf Aybek (yaybek)

Merhaba iyi çalışmalar.Her gece buradan sizi izliyorum.Kısa zamanda geldiğin bu noktada seni tekrar kutluyorum ve MAŞALLAH diyorum.Hemde 41 kere MAŞALLAH .Vede helal olsun.Gördüğüm kadarı ilede planlı ve disiplinli bir çalışma çalışma oluyor.ELK tesisat ve SIHHİ tesisat işinide sırası ile hallederken .TRUMA ve havalandırmasını ne şekil düşünüyorsun.Pis su hahliyesini bidonamı yoksa dışarımı verdin?ALLAH kolaylık versin. SEVGİLER.
 



Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Ducato Camper - Yusuf Aybek (yaybek)

Metin bey övgü dolu sözleriniz için çok teşekkürler Allah sizdende razı olsun.Metin bey ben truma değilde Eberspaçer düşünüyorum ama şimdilik beklemede elektrik tesisatını yarın ve sonrasında yapmaya başlayacağım işe gittiğim için saat 16 dan sonra uğraşıyorum ancak malzemelerini aldım tesisat için köşeli kanal aldım kanalı zemin kontrasının altına döşeyeceğim belli noktalardan ihtiyaca göre çıkartacağım.İç aydınlatma için Mercedes 304 otobüslerin iç aydınlatma lambası var 3 ayrı kademede yanıyor ondan aldım.Su tesisatı için arkaya koyacağım yatağı tam cam seviyesinde yüksek yapıp içini tamamıyle baza olarak bırakıyorum oraya koyacağım bidondan hidroforla hem lavaboya hem mutfağa tesisat çekeceğim hidrofor olduğu için hangi musluk açılırsa açılsın sistem çalışmaya başlayacak.Pis su için arabanın altına yapacağım büyükçe bir depoya duş ve lavabodan gelen hortumları bağlamayı planlıyorum onlar sonraki aşama yavaş yavaş olacak kısmetse.
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Ducato Camper - Yusuf Aybek (yaybek)

Evet sevgili dostlar bugünde işden arta kalan zamanımda arabanın alt ızgaralarını döşedim.Ön yolcu koltuğunun arkasındaki dolabın içine koyacağım kontrol panosu ve sigorta kutusundan dağolacak elektrik kabloları için döşeme altına kablo yolları döşedim sağ ön köşeden 3 ayrı noktaya ulaştırdım kanalları.

1-mutfak tezgahının altına

2-sol arka köşeye yatak kısmının altına su deposu elektriği vs. için

3-şöför koltuğunun arkasındaki 2.yatağın altındaki bazanın içine gelecek şekilde

sonra zemin kontrasını oyup komple yapıştırıp vidaladım kenarlarınada köpük sıkıp kasa içerisinde iyice sıkışmasını sağladım,ardından kablo kanallarının uç kısımlarına gelen yerden zemine delik açtım kanal içine susta yardımı ile döşenecek kabloları buralardan çekip gerekli malzemelere enerji vereceğim,yolları bu şekilde yapmamın diğer sebebi hem kabloları izole etmek sac ile teması önlemek hemde herhangi bir arızada kabloyu çok rahat bir şekilde yenileme imkanı sağlamak,ayrıca ekstra kullanılacak malzemelerede ihtiyaca göre yeni kablolar çekilebilir.

Ayrıca bu gün sisteme depodan su basacak hidroforun siparişini verdim kargo ile gönderecekler.tek cihazla tüm musluklara aynı anda su basma özelliğine sahip ayrıca elektrikli musluk lmaya gerek yok siz musluğu açtınızmı cihaz otomatik olarak devreye giriyor.şimdilik bu kadar kalın sağlıcakla.Yusuf Aybek.

13042009321.jpg


14042009323.jpg


14042009324.jpg


14042009325.jpg


14042009326.jpg
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Ducato Camper - Yusuf Aybek (yaybek)

Yusuf'cuğum,gelişmeleri ilgi ve merak ile izliyorum,allah kolaylık versin. İnsan yeterki istesin ve kafasına koysun ''yapacağım'' diye.Önünde bir şey duramaz.Seni izledikçe kendim yapıyormuş gibi zevk alıyorum.Keşke yakında olsaydım da ucundan tutabilseydim,bir-iki vidasınıda ben sıkabilseydim. Saygı ve sevgilerimle... KOLAY GELSİN....
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Ducato Camper - Yusuf Aybek (yaybek)

Abdi abi (Dalgıç) çok teşekkürler ilginiz için,abi yavaş yavaş ilerliyor şükür akşamları işten sonra artan zamanımda yapmaya çalışıyorum yavaş olsun güç olmasın.
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Ducato Camper - Yusuf Aybek (yaybek)

drares' Alıntı:
Karavan imalatında marin kontraplak hafif olması nedeniyle tercih ediliyor. Ama karavanda da tekneler gibi nem en önemli tehlikdir. Eski karavancılar, bırakın karavanın su ile ıslanmasını; insan nefesinin zamanla karavan içinde oluşturacağı rutubeti bile karavan için tehlikeli olacağını, mobilyaların zaman içinde zarar görecğini söylerler. Bu nedenle marin kontraplak kesinlikle tavsiye edilendir.

Yusuf Bey, nefesiniz buhar olarak dışarı ile teması olan her hangi bir soğuk köprüsüne ulaşınca sıvışalır. Aynı şekilde su kaynattınız, buhar soğuk yere teması halinde suya dönüşür. Biliyorsunuz su her zaman gideceği boşluğu bulur. O nedenle tabi ki malzemelerinizi neme dayanıklı sececeksiniz ama özellikle soğuk havalarda dışarı ile bağlantılı soğuk köprülerini yok etmelisiniz. Soğuk köprüsünden kastım dışarı ile bağlantılı metal parçası veya cam. Bir kere dışarı ile direk bağlantılı olan her metali izole etmelisiniz, imkansızsa arada hava köprüsü oluşturmalısınız. ( Karavan camları genelde çift cam bu nedenle olur. )Izalasyonu sadece ısınma amaçlı değil, su oluşumunu engellemek içinde yapmalısınız.
 



Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Ducato Camper - Yusuf Aybek (yaybek)

Sayın Bartek teşekkürler verdiğiniz bilgiler için,elimden geldiğince izolasyon konusunda elimden geldiğince dikkat ediyorum yalnız pencere konusunda mecburen normal taktırdım malum duygusal.
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Ducato Camper - Yusuf Aybek (yaybek)

Bir defasında, arkadaşımın hiç bir yalıtımı olmayan dukato ticari aracında, 3 kişi tulumları atıp kalmıştık. Dışarısı da -8 derece civarındaydı. Gece o kadar üşüdük, içerisi o kadar nem oldu ki üşümekten uyuyamadık. Duvarlar sırılsıklam olmuştu ve tavandan üzerimize resmen yağmur yağıyordu. Çadır kurmaya üşendiğimize pişman olduk. Hatta dışarda, açık havada yatsaydık daha iyiydi.

Cam yünü ve straforla kaplanmış dahi olsa metal duvarlarda yoğunlaşma olur mu acaba? Bu olursa eğer cam yünü ıslanıp sacda çürümeye yol açar mı? Yoksa bu yalıtımları yaptığımız için nemin bu katmanları geçemeyeceğine emin olabilir miyiz?
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Ducato Camper - Yusuf Aybek (yaybek)

Camları kışın güneşlik veya benzeri malzeme ile kapatırsanız artık :smiley:
Cam yünü ve straforla metal yüzeyleri kapladığımızda nefesimiz direk soğuk bölgeye ulaşamıyacak. Bir de içeriyi ısıtırsak nemlenme olsa bile az olur. (kışın arabanın ön camını ısıtınca buharlaşmayı engellediğimiz gibi)
Bir de izalasyon malzemelerinin buhar geçirme dirençleri var. Mesela cam yününü direk suyla karşılaşabilecek yerlerde kullanım tavsiye edilmiyor. Folyo kaplı cam yünü mesela buhar girişini epey kesmeli. Ayrıca nem metala ulaşmasa bile içeri girebilirse koku yapar diyorlar. İzocam'ın web sitesinde çok iyi bilgiler var. Ben aracın içini izocam - kauçuk köpük armaflex ile kapladım. Daha hiç kalmadığım için nasıl tepki verecek bilmiyorum ama en azından ses epey kesildi ve de aracın içi eskiden olduğu gibi güneşi görünce fırın gibi olmuyor.
 


Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Ducato Camper - Yusuf Aybek (yaybek)

Desteğini esirgemeyen tüm abilere dostlara teşekkürler,bugün arabanın tavan ızgaralarını yapıştırdım ve elektriğini çektim birkaç kablo daha çekeceğim elektrik tesisatı için yaptığım sistem çok işe yaradı istediğim kadar kablo çekebilirim ve arıza durumunda çok kolay bir şekilde yenileyebilirim.bazı noktalara fazladan kablo koydum zaten ihtiyaçlar belirleyecek ne kadar gerekeceğini pratikte bilgim olmadığı için.

[attachment=1]

[attachment=2]

[attachment=3]

[attachment=4]

[attachment=5]

IMG_8364.jpg


IMG_8365.jpg


IMG_8366.jpg


IMG_8368.jpg


IMG_8369.jpg
 




Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,855
Mesajlar
1,524,710
Kayıtlı Üye Sayımız
166,651
Kaydolan Son Üyemiz
pradosuz

Çevrimiçi üyeler



Geri
Üst