Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Ducato Camper - Yusuf Aybek (yaybek)
Evet sevgili dostlar bugün sabahtan başladığım malzeme arayışı ve koşuştırmadan sonra biraz çalışmaya vakit ayırdım,bugün önce aküleri yerine koydum daha tam bitmediği için yerini sağlamlaştırmadım,etrafını ahşapla dönüp hareket etmemesini sağlayacağım hatta üzerinede kapak yapacağımki akülere herhangi bir şekilde temas olmasın,biliyorum yaşam aküsü yatak altına olmaz buharı sağlığa zararlı fakat başka altarnatif yok gibi aslında arabanın altına bir sandık yapıp oraya konsa çok daha güzel olur.bir hat direk sigorta panosuna çektim direk olarak burada dikkat edilmesi gereken nokta her akünün yani enerji kaynağının çıkışına sigorta mutlaka koymak şöyleki benim sigorta panosu ile aküler arasında yaklaşık 5 metre var ve o panodan dağıtım olacak düşüncesiyle çıkışa ana sigorta konmaz ise zamanla titreşim ile yıpranan kabloların dış kaucuk koruyucusu tellerin şaseye temasına neden olur ve Allah korusun çok ciddi geri dönüşü olmayan bir hal alır.Mantık; Akü-ana sigorta-taşıyıcı kablo-sigorta kutusu-oradanda buzdolabı ve hidrofor'a direk kalın kablo ile bağlantı,aydınlatma içinde sigortadan sonra düğmelere oradanda taşıyıcı kablolar ile lambalara.
Akülerin şarjı için bir adet pako şalter aldım iki aküyü birbirine parelel olarak bağladım yani artı artıya eksi eksiye,yok eğer seri bağlanırsa 12 volt 24'e çıkar buda sistemde arızaya sebep olur,
akünün birleştirilmiş eksi ucunu koltuk vidasına altına ve üstüne kalınca pul koyarak ikinci bir vidayla iyice sıktım gevşek olursa enerji kaçakları olur ve sistem sağlıklı çalışmaz hatta ısınır ısınmanın sebeplerinden biride budur,birleştirilmiş artı ucundan bir kablo ile pako şaltere giriş yaptım şalterin diğer iki ucundan birine arabanın asıl aküsünden bir hat çektim,diğer ucada redresörden artı uç bağladım redresörün eksi ucunuda yine şaseye verdim,bu durumda pako şalterde 0 iken hiç enerji kaynağı olmadan akülerden direk yaşam alanına dağılıyor,pakoyu 1'e getirince arabadan 2'ye getirincede 220 den şarj ediyor,
arabaya sadece12 volt sistem döşedim 220 sadece şarj cihazına kadar geliyor 220 ihtiyaç olursa hem dışarıdan alınan 220 hattına bir üçlü gurup priz koyacağım hemde bende 300 watt bir invertör var sadece laptop için onu kullanacağım yeteri kadar da ara kablosu yapacağım.
Ayrıca buzdolabının havalandırmalarını açtım ve montajını yaptım sonra buzdolabını yerine koyup kablo bağlantılarını yaptım direk enerji verdim kontrol ettim şimdilik güzel çalışıyor bayağı sessiz hiç rahatsız etmiyor ama tam çalıştırıp soğutmasına bakacağım umarım utandırmaz bizi.