Kendi Karavanını Yapanlar; Ducato Camper - Atilla Dinçer (caravan by atiladi)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan atiladi Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 1,854
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 262,829
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Ducato Camper - Atilla Dinçer (caravan by atiladi)

kombi-kaloriferi döşemesinde kullanılan, ortasında alüminyum zırhlı, kombi borusu kullanacağım, yollarda alttan gelebilecek taş atmalarına, sıcağa-soğuğa ve basınca daha dayanıklı olacağını sanıyorum..Sıcak-soğuk tüm tesisatı plastik boru yapacağım..Benim mutfak ve banyom sırt sırta olduğu için tesisatım kolay olacak..
 

Etiketler
Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Ducato Camper - Atilla Dinçer (caravan by atiladi)

atiladi' Alıntı:
rtulun
Su girişi, Leventin uyguladığı gibi, Şahin benzin depo kapağı, kayar kaının yanındaki sağır duvara delinip ,havalandırması ile birlikde montajlanacak...
Hidrafor, aracın artına şase arasına konulacak, özel bir muhafaza içinde olacak, yol çamurundan, suyundan, etkilenmeyecek, ısınmaması için hava alabilecek, özel bir kutunun içine konulacak..Tabiki Levent bunu benden önce yapıp, durumu değerlendireceği için ben düşüncemden, leventin bilgileri ışığında her an cayabilirim..
Ben karavanı gündelik kullanımda tek araç olarak kullanacağım için su yosunlanmaya fırsat bulamayacak, çünkü hergün karavanda yaşayacağım diyebilirim...
Su gün ışığı alırsa ve uzun süre kullanılmazsa yosunlanma yapar, paslanmazda bu sorun asgari düzeydedir..Ayrıca yosun önleyici ilaçlar satılmakda, bütün havuz malzemesi satanlarda var..

Atilla Bey boyu 1.80 m yakın bir tankın ortak iştiraklerini üstteki gibi yaparsanız; "serbest sıvı yüzeyini" azaltmaya etkisi istenen düzeyde olmaz.
Bu iştirakli resimini çizmeye çalıştıgım şekilde gibi yaparsanız daha saglıklı olacaktır.
Bu serbest sıvı yüzeyinin dengeye etkisini formülle aanlatmaya ayrıca çalısacagım; fakat gözönünde tutulması gerekenler:
1- Tankın eni- Ne kadar büyürse kadar artar. Mesela eni 2 katına çıkarsa kuvvet 8 katına çıkar.
2- İçindeki sıvının agırlıgı
3- Bos hacim
4- Sıvı yüzeyini azaltmak içi kullanılan perde sayısı. Tank ikiye bölünürse kuvvet 4 kat azalır.
5- Tasıtın toplam agırlıgı

Serbest sıvı yüzeyi en yüksek değerine tank yarım doluyken çıkar. Hareket edebilecek hacim miktarının büyüklüğüyle; sıvının agırlıgı en yüksek etkiyi bu değerde yakalar.
Burada dikkat edilmesi gereken nokta :100 lt temiz-pis su olamak üzere iki tankımız var. Temiz su dolu; pis su bos kampa cıktık. Temiz suyun yarısını harcadık böylece 2 adet yarı dolu max degerde tankımız olur.
Serbest sıvı yüzeyini sıfırlamanın yolu ya tankı tamamamen bosaltmak veya tamamen doldurmaktır. Bu kuvvet sizi yanıltmasın 200 lt suda 200 kg eder ve aracı 2 ton kabuledersek agırlıgın %10 nuna denk gelir!!
Ayrıca zehirli her türlü koruyucu içeren boyalalarla boyanan tankların durumunu bir süre sonra gören biri olarak bence tankın üst kısmında contalı; somunlu yeterince büyük bir kapak bırakmak yerinde olacaktır.

Tank.jpg
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Ducato Camper - Atilla Dinçer (caravan by atiladi)

nasah, dikkatiniz için teşekkürler, bu konuda size bilgi vereyim....
Forumda her nekadar son bitirmiş olduğum okul DGSA Devlet Güzel Sanatlar akademisi, Textil tasarım bölümü olmuş olsa bile, bu okuldan öncede İST.ÜNİ. Fizik bölümünüde okudum, iş hayatındada üç sene duvar kağıdı makinalaraı imal eden uluslararası bir firmada designer-montör olarak çalıştım..
Bunları şunun için yazıyorum, su depoları ve diğer teferruatlarda, dikkat çektiğinz herşeyin ayrıntılı olarak düşünüldüğünü bilmenizi istedim, bazı şeyleri zamanı gelmeden görsel olarak yansıtmadığım için, merdiven altı su deposu imalatı sanılmasın, fizik kurallarına azami düzeyde uygun objeler üretmeye çalışıyorum...
Temiz su deposunun ön çalışmasını ekliyorum...Temiz ve atık su tankları, tamamen paslanmaz çelikden imal edilecek...
İleri günlerde, imalat aşamalarında, gözünüze takılan şeyleri belirtirseniz sevinirim, bu bahane ile yazıları takip edenlerde bu yazışmalardan azami düzeyde faydalanırlar..Tekrar teşekkürler...

Temiz Su.jpg
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Ducato Camper - Atilla Dinçer (caravan by atiladi)

atilla,aracın kapı fitilleri için sıkı bir araştırma yapmış ve ekonomik fitilleri bulmuştun. bu ürünün kodu,birimi,değeri vs. varmı ? yoksa ducato kapı fitili diyerekmi arayacağız.
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Ducato Camper - Atilla Dinçer (caravan by atiladi)

rtulun, fitil malesef ducato diye aranamıyor, çünkü universal.. Fitiller oto camcıları için toptan olarak satışa sunulmuş, çoğunluk oto camcılarında bulunuyor, ama parekende satışı yok, camcıya taktırırsanız takıyor, tabi fiyatı toptana göre biraz artıyor..Ducatonun orjinal kapı fitilleri kapı ayıt etmeksizin hemen hemen her kapı için 150TL civarında, camcılar her kapıya 50-60 TL'ye bu tek hücreli üniversal fitilleri takıyorlar, ducatoların fitilleri çift hücreli fitiller..
 



Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Ducato Camper - Atilla Dinçer (caravan by atiladi)

atiladi' Alıntı:
rtulun, fitil malesef ducato diye aranamıyor, çünkü universal.. Fitiller oto camcıları için toptan olarak satışa sunulmuş, çoğunluk oto camcılarında bulunuyor, ama parekende satışı yok, camcıya taktırırsanız takıyor, tabi fiyatı toptana göre biraz artıyor..Ducatonun orjinal kapı fitilleri kapı ayıt etmeksizin hemen hemen her kapı için 150TL civarında, camcılar her kapıya 50-60 TL'ye bu tek hücreli üniversal fitilleri takıyorlar, ducatoların fitilleri çift hücreli fitiller..
Atilla,anladığım kadarı ile seninde bulup uyguladığın tek hücreli olanından.bu iki ürün arasındaki fark isim (marka) farkımı yoksa hakikaten dayanıklılık,sızdırmazlık gibi
konularda bir üstünlüğü vamı ?
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Ducato Camper - Atilla Dinçer (caravan by atiladi)

Fitillerin, soldaki iki hücreli olanı Orjinal, sağdaki tek hücre olan yerli malı..Benim ducatom 2005 model, yani 5 yılda fitillerde yer yer hor kullanmakdan dolayı yarılmalar olmuş, çift hücre olduğu için 90 derece köşe dönüşlerinde daha sağlıklı dönüşler yaptığı ve daha iyi öpüştüğü farkediliyor, benim kullandığım fitiller köşe dönüşlerinde ilk anlarda biraz zorlandı, ama bir ay kullanıldıkdan sonra yeni formlarına alıştılar, gerek dönüş gerek öpüşmeleri orjinalden hiç bir farkı kalmadı..
Orjinal fitiller parçacılarda bile yok, sadece servislerde var ve istedikleri fiyattan satıyorlar, tek bir kapı için orjinali 150 TL, yerlisi 50TL bu farkın 5 kapı için toplamda 750TL'ye 250TL olması çok büyük, orjinali kadar uzun dayanamıyacağını bile düşünsek, fiyat farkı için yerli malı kullanmaya değer..Tüm kapılara toplamda 25 mt gibi bir fitil gidiyor...
Bir husus çok önemli, arka kapıların orta öpüşme aralığındaki fitil çok özel, fitilin alt ve üst ucunda kapıların alt ve üstünü dolaşan enjeksiyon özel parçalar bulunmakda, sizi zorlayacak en önemli fitil bu..Bu fitil araçda kullanılan diğer fitillerden ince, bu parça için yerli malı olanın daha ince yuvarlaklısını alıp, orjinalin iki ucundaki özel fitiller maket bıçağı ile özenle kesilerek çıkarılıp, yeni fitilinde uçları alıştırılarak japon yapıştırıcı ile yapıştırılması lazım..Elinizde ince iş geliyorsa bu fitilin revizyon masrafı 10 TL, gelmiyorsa orjinali 200TL..Gerekirse bende size takrar temin ederek yollayabilirim....

Fitil.jpg
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Ducato Camper - Atilla Dinçer (caravan by atiladi)

atilla bey, aldığınız aracın resmini ilk kez burada gördüm...gerçekten çok temiz ve bakımlı görünüyor. sonunda allah gönlünüze göre verdi... bundan sonraki aşamaları adım adım bizimle paylaşacağınıza emin olarak merakla bekliyorum ... ayrıca kendi karavanım içinde yapılacak bazı tadilatlar açıcından bazı ipuçları ve yeni fikirler de edineceğimi ümit ediyorum ... kolay gelsin....
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Ducato Camper - Atilla Dinçer (caravan by atiladi)

Teşekkürler, papatyamizmir;
Seni burada görmek ne güzel, tabiki yapım aşamaları günü geldikce yayınlanacak...
Çekme karavan bölümünde "Yeni Konuyu" tıklayıp "Benim karavanım (papatyamizmir )" diye bir başlık açıp, karavanınızı bir iki resim ile tanıtırsanız, kendi bölümünüzde ihtiyacınız olan şeylerle alakalı sorularınızla, toplu cevaplarda aynı yerde toplanır, sizin içinde daha faydalı olur..Sizinle iletişime geçmek isteyenlerde sizin bölümünüze yazarak, iletişimi sağlar...Tekrar teşekkürler, sizede kolay gelsin..
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Ducato Camper - Atilla Dinçer (caravan by atiladi)

atilla,belirtiğin gibi oyuncağımı tanımakla günümü geçiriyorum.kayar kapının fitili resime göre orijinal ve hasarsız. arka kasada bulunan fitil tek hücreli bazı yerler yarılmış.ankarada metre işi bulursam değiştireceğim.karavan yapımına başlamadan mutlaka istanbula gelip sizleri şahsen tanımak ve etraflıca bilgi alışverişnde bulunmak düşüncesindeyim.
senede bir iki istanbulu görmezsem rahat edemiyorum. :D :D
 



Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Ducato Camper - Atilla Dinçer (caravan by atiladi)

rifat, en doğrusunu yapıyorsun, aracı iyice tanı, ilk etapda aklında bir takım fikirler fikri sabit olarak canlanabilir, biraz vakit geçince, aracı daha iyi tanıyınca, detayları düşününce, bazen ilk fikirlerin, uygulanabilirliğini kendinle bile tartışmaya açar duruma geliyorsun, malzemelerin hayalilikden çıkıp gerçeğe dönüşmesi ile, melzemelerin nevi, boyutları, çalışma prensipleri ilk sahip olduğun fikirleri, birileri uyarmadan, değiştirmek revize etmek zorunda kalıyorsun, tabiki her uyarıda doğru olmuyor, uyarılar genelde melzeme gerçeklerini göz ardı ederek görsel sonuçlara göre oluyor, havada kalıyor..Şu üç şeyi bir araya getirmek lazım, malzeme gerçekleri, ergonomi, görsel zevk..Kullanılacak tüm malzemeyi önceden alıp stoklamak en faydalısı, örneğin kapaklar için kilit+menteşe+kapak amartisörleri, bu üçlü çok önemli, tercih edilen her tipin çalışma ve bağlantı prensipleri farklı, tabi böyle oluncada kapakların imalat şekilleride bu malzemelere göre olmalı, biz genelde sadece kapakların dış görüntüsüne takılıyoruz, oysa dış görüntü, çalışma prensibi ve malzeme seçiminde etgen...istanbula gelirseniz tabiki görüşmek isteriz, şimdilik kolay gelsin..
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Ducato Camper - Atilla Dinçer (caravan by atiladi)

rtulun' Alıntı:
atilla,belirtiğin gibi oyuncağımı tanımakla günümü geçiriyorum.kayar kapının fitili resime göre orijinal ve hasarsız. arka kasada bulunan fitil tek hücreli bazı yerler yarılmış.ankarada metre işi bulursam değiştireceğim.karavan yapımına başlamadan mutlaka istanbula gelip sizleri şahsen tanımak ve etraflıca bilgi alışverişnde bulunmak düşüncesindeyim.
senede bir iki istanbulu görmezsem rahat edemiyorum. :D :D

Rifat bey bir terslik olmazsa aralığın 2 haftası bizim geleneksel İstanbul Maltepe toplantımız var isterseniz oraya gelebilirsiniz.Bu duyuru sonradan net detaylı bir şekilde verilecek.
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Ducato Camper - Atilla Dinçer (caravan by atiladi)

mayıstosböce' Alıntı:
Rifat bey bir terslik olmazsa aralığın 2 haftası bizim geleneksel İstanbul Maltepe toplantımız var isterseniz oraya gelebilirsiniz.Bu duyuru sonradan net detaylı bir şekilde verilecek.
Bülent bey bir terslik olmazsa istanbul maltepe toplatınıza katılmaktan mutlu olurum.
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Ducato Camper - Atilla Dinçer (caravan by atiladi)

buralpdi' Alıntı:
ben depo çıkışını iki baş tarafa koydum, depo yatık olduğu için eğimden dolayı su azaldığı zaman problem olmasın diye, alttan iki musluğu birbirine bağlayıp öyle hidrofora giriş yapacak
Merhabalar,
Su herzaman kolay gideceği yönü tercih ettiği için eğer hidrofora yakın tarafta su azsa buradan hava yapabilir. Tam tersi yönde su azsa hava yapma ihtimali daha az, tabii bu kesit çapına ve hidrofor debisine de bağlı. Bu yüzden ara bir kollektör fikriniz daha doğru gibi geldi, kolay gelsin.

Günay
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Ducato Camper - Atilla Dinçer (caravan by atiladi)

Bayramınız mübarek olsun..

Eller yukarı teslim ol.jpg
 




Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,827
Mesajlar
1,524,034
Kayıtlı Üye Sayımız
166,620
Kaydolan Son Üyemiz
questahotel

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst