Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Çelebi Mini Çekme Karavan - (yugun)
Alıntı Ekle
Duvara bir tuğla daha kondu!...
Cavid Sezen
Teşekkürler...
Yücel kolay gelsin, yavaş yavaş bitecek Smiley
Teşekkürler..
Öncelikle sizi tebrik etmek istiyorum. Gerçektende güzel bir çalışma, lakin size birkaç konuda tavsiyede bulunmak isterim
a: Karavanın dış cephelerinin izolasyonu ( su ve ısı )
b: Karavanın taban kısmının izolasyonu ( su ve ısı )
c: Açılır tavana monte edilmiş amortisörler
d:
a: Karavanın dış cephesinde kullanılmış olan pvc lambiri olarak adlandırmış olduğumuz ürün, gerek sıcak gerekse soğuk dayanımı oldukça az olan bir üründür ( ki; bu ürünün daha dar ebatlısını genelde pvc pencere imalatçıları kapılarda kullanırlar yani a kalite diyelim, sizin kullanmış olduğunuz ürün genelde iç cephelerde kısa mesafeli tavan veya duvar kaplamalarında kullanılan b kalite olarak adlandırdığımız bir üründür ) bunlara ek olarak bu malzemenin altına tyvek denilen bir üyemiz hatta alucobond ticari ismiyle belirtmiş olduğu kompozit panel uygulamalarında ısı yalıtım malzemesinin üzerine tyvek uygulanır ve son olarak kompozit panel uygulanır. Bu arada dersenizki bu tip uygulamalarda kompozit kullanılırmı, cevabım kesinlikle hayır olur! Havayı geçiren fakat su yalıtımı sağlayan tyvek isimli ürünü incelemenizi öneririm, ayrı olarak bir konudan daha bahsetmek istiyorum, bizim insanımızda sigara söndürme merakı vardır. Bu merak aman sigarayı söndüreyim de bir yangına sebebiyet vermeyeyim değilde sanki malzemenin kalitesini, ısıya dayanımını görmek merakıdır (bkz, cami tuvalet kapılarında bir çok örneğini göreceksiniz ) yani pvc lambri dış cephede bence kullanılmamalı Sad
b: Tabanda su yalıtımı için ise ( özellikle köşelerde ve birleşim yerlerinde ) kesinlikle antibakteriyel yani küf tutmayan silikon kullanın, neden derseniz mastik dediğimiz ürün sıcak ve soğuk hava değişikliklerinde ani katılaşma gösterir ve tutunma gücü sıfıra iner ve yalıtım boşa çıkar ama silikonize ürünlerde böyle bir sorun yaşamazsınız size hemen hemen ömür boyu eşlik eder. Isı yalıtımı için ise kesinlikle çatı yalıtım membranı üstüne 2 kat parke şiltesi ve son olarak dilediğiniz kaplamayı yapın, hem ses hemde ısı bakımından inanılmaz konforlu olacaktır.
c: Tavana monte etmiş olduğunuz amortisörlerin keşke yarı ebatında olanlarını alıp 90 derece açı ile çalışacak şekilde monte etseydiniz, hem cam çevresinde sıkıntı yaşamazdınız hemde görüntü açısından daha hoş bir tablo çizerdi diye düşünüyorum.
Her ne olursa olsun 42 sayfalık bu konuyu yaklaşık 5 saatte büyük bir zevkle okudum gerçekten takdire şayan bir çalışma tebrik ediyorum. Yazmış olduğum ve uyarma gereği duyduğum konularda lütfen ukalalık yaptığımı düşünmeyin çok üzülürüm, uzunca bir süre oto yan sanayi konusunda hizmet veren bir firmada görev yaptım size sadece bu tip uygulamalardaki fikrimi aktarmak istedim. Gerek konstrüksiyon gerekse iç ve dış cephede yapacağınız uygulamalarda her ne olursa seve seve yardımcı olmaya hazırım.
Allah utandırmasın.
Teşekkürler,
Sağ ve sol duvarda plastik lambri yerine düşüneceğim tek malzeme ilerde karbon fiber kaplama olabilir. Şu anki malzemeye rakip olabilecek tek malzeme budur,
Ama şu anda imkanlar yetmiyor, Hayat kısıtlı imkanlarla sınırsız ihtiyaçları karşıladığınız bir yer, Tek mücadelemiz karavan yapmak değil malesef.. Ama gün olur imkanlar uygun olur yaparız, Hiç bir şey bitmiş değil..
Plastik lambrinin dezavantajlarını bildiğimi ve bu konudaki riskleri göze aldığımı pek çok defa söyledim. Kampçılığa 2001 yılında belki tabutumdan daha küçük minitünel bir çadırla başladım, O çadırın yanında bugünkü haliyle bile Çelebi Kral Faysal'ın sarayı gibidir.. Sadece konfor değil sağlamlık ve güvenlik yönünden de.. Geçen yaz 35 gün bir izci kampında görevli kaldık. Çelebi ile bu kadar uzun zaman geçirmek gerçekten muhteşemdi.. Bu sürede pencere olmadığı için sürekli üst tavan ve ön bagaj kapağı ile havalandırma sağladık, Karavanın içinde 2 defa arı sokmasına maruz kaldım, Bildiğimiz manada bir cam, havalandırma ve Sineklik olmadığı için ama yine de mutluyduk...
Sigara yanığı veya kasıtlı zarar verme yan duvarlar için şu anda yaşanmadı, Yaşanırsa tamiri mümkün ve kolay, değişmesi de mümkün zaten yukarıda da dediğim gibi ama yıllardır kamplara gidiyorum şimdiye kadar hiç böyle bir test yöntemiyle karşılaşmadım, Bir test yönteminden çok bir sapıklık olabilir bu..
Bir çadırı bir falçatayla kolayca kesersiniz, Ben aktif bir kampçıyım, İşime gelir, canım ister karavanımla, Canım ister çadırla giderim, Sadece aracımla giderim veya toplutaşıma kullanırım Veya motorsikletle gider kamp yapabilirim, Benim ille de çelik kasa gibi bir şeyin içinde güvende olayım gibi bir anlayışım yok, Yani böyle bir amacım yok, Karavandan beklentim beni soğuktan ve yağmurdan korusun, özel alan ihtiyacını gidersin, Her şey yerli yerinde olsun, İçinde istediğimde kuru ve sıcak kalayım, Temel yaşam desteğini sağlayabilsin.. Kendi aracımla çekerek her yere gidebileyim.. bunlar.. Yine de kötü niyetli kişiler için Çelebi'ye girmek oldukça uğraş ve gürültü çıkaran aletler kullanmayı gerektirir, Hele hele bir çadıra göre..
Hal böyleyken sorunları olsa da oldukça hafif olan plastik dış kaplamayı tercih ettim.. Bunu da sorunları bilerek, düşünerek ve tamamen değişimi dahi göze alarak yaptım. Sonuçta Çelebi şu anki çekicisinin gücüne göre yapıldı, Bu çekiciyle dağlara çıkabilsin diye yapıldı, Bu dış kısmın sağlamlığından benim için çok daha önemli, Dıştaki bir kabuktur, bozulur, değişir gider, Ama içteki çelik, baki kalacak olan odur.. Daha güçlü bir çekiciyle diğer malzemeler, Yani Alukobond gibi malzemeler gündeme gelebilir de, Ama mevcut olandan hafif ama sağlam daha iyi bir dış kabuk ancak karbonfiberdir..
Ama yine de bu benim bilinçli tercihimdir ve benim görüşümdür, Ben kimseye bu konuyla ilgili bunu kullanın diye bir tavsiyede bulunmuyorum, Ancak şu anda bir sorun yaşıyor muyum? Buna da cevabım hayır.. Henüz karavandaki plastik kaplamayla ilgili sorun yaşanmamıştır.
Şu anda karavan yaklaşık 20 gündür açık bir vaziyette ve her gün ıslanıyor, Herhengi bir sızdırma problemi yok, Karavanı yaparken
www.mikenchell.com/forum sitesindeki paylaşımlardan yararlandım, Sitedeki Yapım günlüklerine bakarsanız karavanların en az %50'si ahşap su kontrası üzerine epoksi boyalı, Forumda ayrıca teknikle ilgili pek çok yerde ayrıntılı bilgi veriliyor, Ama benim şanssızlığım Epoksi kaplamayı zamanında yapamayıp bunun yerine geçici olarak polyester macun ve sentetik katlarıyla koruma yoluna gitmem oldu, Bunun nedeni belli bir başlangıç zamanı olan İzci kampına yetişmesinin gerekliliğiydi. Sonrasında taşınacağımız için bu işi yapamadık. Karavanın içi yapıldıktan sonra üzerinde geçici boyalar zımparalanıp epoksi kat atılabileceği gibi, Bir tekne gibi her yıl boyanarak böyle kullanılması da mümkün..
Çelebi'nin hiç bir zaman özel bir kapalı koruma yeri olmadı, Şu anda otoparkta üzeri açık duruyor, Onlarca kısa gezide test edildi, Kendi malzemelerini sürekli üzerinde ve içinde taşıdı, O bir homebuilt, Ama yine de komple bütün duvarlardaki kaplamasının sökülüp profesyonelce önerilecek malzemelerle, Bu işi yapan kişiler tarafından kaplatılmasının bedeli de, genç bir 1.3 TD bir çekiciyle 2.0 td bir çekici arasındaki yıllık işletme maliyetinden daha düşüktür.. Yine de bu kaplama miyadını doldurduğunda yapılacak kaplamaların da benim tarafımdan yapılıp Çelebi'nin gerçek bir homebuilt olarak kalması benim için tercih sebebidir..
Bu şartlarda üst kaplamanın durumu ne olursa olsun utanmalı mıyım? veya utanacak mıyım bilmiyorum.. Ama bence hayat amacın doğrultusunda elinden geleni yapmaktır, Ben yaptım ve yapıyorum.. Çelebi sadece bizim, orada ve daha onunla çoook uzun bir yolumuz var, Sıfırdan başlayıp yeniden yapmam gerkecek derecede sorunları olduğunu düşünmüyorum, Bunun dışında sorunları olsa bile kendimde duyduğum duygu utanç ve çaresizlik olmazdı.. Çünkü oluşabilecek her türlü soruna karşın, aynı sorunların oluşacağı ikinci bir Çelebi yok.. Bu nedenle her şeyin çözümü mümkün ve basit..
Oysa gördüğünüz gibi orda ve yeniden yola çıkacağı günleri bekliyor..