Kendi Karavanını Yapanlar; Çelebi Mini Çekme Karavan - (yugun)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan yugun Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 975
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 394,565
Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Çelebi Mini Çekme Karavan - (yugun)

Yücel cam konusunu çözemez isen bizim araçlara yaptırdığımız camlardan buradan yaptırıp kargo ile göndeririz istediğin ölçüde yapıyorlar bilgin olsun.
 

Etiketler

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Çelebi Mini Çekme Karavan - (yugun)

mrh. yücel bey bir konuda fikrinize ihtiyacım var. yardımcı olursanız sevinirim.çeki okunun uzunluğuyla ilgili değişik ölçülere rastladım yapmaya başladığım tenttrailer'imin hantal olmasını istemiyorum. malum çelebi yollara çıktı test edildi abilerinden olduyu aldı .okun uzunluğunu(yatay ana şası profilinden çeki demirine kadar)ne kadar yaptınız.çekici olarak benzer hafif bir araç kullanacağım minimum ne önerirsiniz.selamlar kolay gelsin.
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Çelebi Mini Çekme Karavan - (yugun)

Benim karavanım sadece benim deneyimlerimle test edildi, ve benden onay aldı.

Bahsettiğiniz mesafeyi en az çekeceğiniz aracın genişliğinin yarısını 5-10 cm de güvenlik payı bırakarak tespit edebilirsiniz.

Örneğin çekeceğiniz araç 160 cm ise 10 cm güvenlik payı ile (Eğer sizce 10 cm yeterliyse) 170cm /2 Minimum 85 cm olursa dönüşlerde direksiyondan en fazla oranda faydalanma şansınız olur. Tabii kollar arasındaki açı da uygun olmalı. Eğer tek değil de iki kol kullanıyorsanız.

Ancak ben ilerde karavanımı daha geniş bir araçla (Örneğin bir motokaravan) çekebileceğim düşüncesiyle ön dolabın genişliğini dar tutup bu mesafeden yararlanma olanağını arttırmak istedim. Sonuçta ana eksen olacak noktanın çeki aracına da belli bir uzaklığı olacak bir nokta olduğunu unutmayın. Karavanınız aracınızın hemen arkasındaki bir nokta değil belki 20-30 cm daha geride bir nokta üzerinden çeki aracına göre açı alacaktır. (Bu noktanın araç tamponunun son noktasına paralel bir yatay noktaya uzaklığını kesin bilmek daha doğru sonuçlar aldırır. Çünkü bu araca göre değişebilen bir değer olabilir.

Aracın arka tamponunun orta noktası her zaman sizin çeki okunun içinde topuzun oturacağı noktadan, bu değer kadar yarıçaplı hayali bir çember üzerinde hareket eder. Bu şekilde belli bir genişlikteki aracın dönüşte karavana çarpıp çarpmayacağını hesaplayabilirsiniz.

Siz de karavanınızı daha geniş çekicilerle çekme ihtimali varsa bu konuya dikkat edip mesafeyi bu hesaba göre daha fazla tutabilirsiniz. Böylelikle daha geniş araçlarla da çekilse dönüşlerde sorun çıkmaz.

Eğer böyle bir düşünceniz varsa,
Bunun için hesabı bu araçların genişliği üzerinden yapmalısınız.

Selamlar..
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Çelebi Mini Çekme Karavan - (yugun)

teşekkürler kolay gelsin.umarım bir şeyler sorarak sizi yormuyorumdur.selamlar
 




Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Çelebi Mini Çekme Karavan - (yugun)

Hazır kışın ortasındayken Çekici ile ilgili konulara biraz eğilelim dedik,
Zaten çekicimiz yaşlı ve yorgun bir de Demirci'de yaptığımız çok sayıda Bursa-Demirci-İzmir seferlerinin getirdiği sorunlar iyice belirginleşmişti, Sonuçta çekici aracı normal periyodik bakımı ile beraber, Ön düzen bakımına soktuk, Normal parçalar dışında, Araçta komple direksiyon kutusu ve kolları, rotlar, sol bilye değişti ve sağ aks da tamir edildi.
Bütün bunlardan sonra sanki yepyeni bir araç kullanır gibi hissettim kendimi, Özellikle 0 boşluk direksiyonun kullanımda verdiği his çok farklı oldu. Sanki başka bir araba kullanır gibi..
Çekici araç bakımından artık yaza hazırız. Bakalım karavanda neler olabilecek o zamana kadar,

Bu arada karavana bir sac tavan havalandırma kapağı almama rağmen iki haftadır haftasonları hep yağmur yağdığı için bir türlü yerine takamadım. Sanki yağmur hep bu zamanı beklemiş de birikmiş gibi her gün yağıyor bu aralar..

Bu yüzden karavanda bir gelişme olamadı malesef..

Selamlar..
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Çelebi Mini Çekme Karavan - (yugun)

yücel kardeşim artık karavanda yaşamaya başladığımdan dolayı sitemizi yani gezenbiliri tam olarak incelemeye başladım ve burda senin gibi mücadeleci becerikli ve kendi karavanını yapan kişiyi başladığından bu yana ve enson 12 aralıkta 2011 de yazının sonunu okuduk ve çok takdir ederek bir karavana imza atmıssın.inşallah sonunu ıyı getırır bır yerlerde beraber olur hasret gıderıriz saygılar diliyorum
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Çelebi Mini Çekme Karavan - (yugun)

Ayhan Bey, Güzel dilekleriniz için teşekkürler,

Elimden geldiğince bir şeyler yapmaya ve yapımın ilerlemesine çalışıyorum,

Ama bazen Kapalı mekanın olmayışı beni engelliyor ve yavaşlatıyor ister istemez,

Ama her şeye rağmen elden geldikçe, fırsat bulundukça devam..

Selamlar..
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Çelebi Mini Çekme Karavan - (yugun)

Evet, Uzun süren yağışlı ve kapalı haftasonlarından sonra bugün nihayet kuru bir cumartesiydi,
Ancak yine de hava oldukça soğuk ve rüzgarlıydı, Ama yine de bu fırsatı kaçırmamaya kararlıydım,
Bu nedenle sabah erken kalktım, İş kıyafetlerini giyip soluğu doğru Çelebi'nin yanında aldım..
Havalandırma işi sandığımdan uzun sürdü, Önce boşluğu kestim, Zımparaladım, Havalandırma kapağına alttan ekstra destek sağlaması için tahta parçalara şekil verdim sonra dyson kullanarak vidalar ile güzelce monte ettim,
Bütün işim bittiğinde gerçekten bu sefer karavanın içinde daha bir keyifle dinlendim, Gerçekten tavan havalandırması
çok iyi oldu.. Ama günün önemli bir kısmı bununla uğraşmış oldum,

Sonrasında Cennet'in şikayet edip durduğu artık içten ayarlanamayan sol aynayı değiştirdim,
Aslında benim için çok sorun değildi, bir şey sıkıştırıp kullanıyorum uzun süredir, Ama Cennet kendine uygun ayarı bir türlü tutturamadığı için şikayetçiydi sol aynadan, Ben de geçen hafta bir tane yenisini alıp arabaya koymuştum, nasıl olsa değiştiririm diye.. Bu işle uğraşırken hava iyice soğudu ve ayna söküldükten sonra içte kalan bir parçayı kapının içine düşürünce bütün kapı döşemesini sökmek gerekti, Bu da soğukta biraz işleri uzattı, Ama bittiğinde hemen yan taraftaki sıcacık romorka geçip biraz ısındım ve zaten hava kararmıştı..


Ve işte son fotoğraflar:

24122011728.jpg


24122011729.jpg


24122011730.jpg


İşte bugün de böyle geçti..
 



Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Çelebi Mini Çekme Karavan - (yugun)

Duvara bir tuğla daha kondu!...

Cavid Sezen
 


Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Çelebi Mini Çekme Karavan - (yugun)

Öncelikle sizi tebrik etmek istiyorum. Gerçektende güzel bir çalışma, lakin size birkaç konuda tavsiyede bulunmak isterim
a: Karavanın dış cephelerinin izolasyonu ( su ve ısı )
b: Karavanın taban kısmının izolasyonu ( su ve ısı )
c: Açılır tavana monte edilmiş amortisörler
d:


a: Karavanın dış cephesinde kullanılmış olan pvc lambiri olarak adlandırmış olduğumuz ürün, gerek sıcak gerekse soğuk dayanımı oldukça az olan bir üründür ( ki; bu ürünün daha dar ebatlısını genelde pvc pencere imalatçıları kapılarda kullanırlar yani a kalite diyelim, sizin kullanmış olduğunuz ürün genelde iç cephelerde kısa mesafeli tavan veya duvar kaplamalarında kullanılan b kalite olarak adlandırdığımız bir üründür ) bunlara ek olarak bu malzemenin altına tyvek denilen bir üyemiz hatta alucobond ticari ismiyle belirtmiş olduğu kompozit panel uygulamalarında ısı yalıtım malzemesinin üzerine tyvek uygulanır ve son olarak kompozit panel uygulanır. Bu arada dersenizki bu tip uygulamalarda kompozit kullanılırmı, cevabım kesinlikle hayır olur! Havayı geçiren fakat su yalıtımı sağlayan tyvek isimli ürünü incelemenizi öneririm, ayrı olarak bir konudan daha bahsetmek istiyorum, bizim insanımızda sigara söndürme merakı vardır. Bu merak aman sigarayı söndüreyim de bir yangına sebebiyet vermeyeyim değilde sanki malzemenin kalitesini, ısıya dayanımını görmek merakıdır (bkz, cami tuvalet kapılarında bir çok örneğini göreceksiniz ) yani pvc lambri dış cephede bence kullanılmamalı :(

b: Tabanda su yalıtımı için ise ( özellikle köşelerde ve birleşim yerlerinde ) kesinlikle antibakteriyel yani küf tutmayan silikon kullanın, neden derseniz mastik dediğimiz ürün sıcak ve soğuk hava değişikliklerinde ani katılaşma gösterir ve tutunma gücü sıfıra iner ve yalıtım boşa çıkar ama silikonize ürünlerde böyle bir sorun yaşamazsınız size hemen hemen ömür boyu eşlik eder. Isı yalıtımı için ise kesinlikle çatı yalıtım membranı üstüne 2 kat parke şiltesi ve son olarak dilediğiniz kaplamayı yapın, hem ses hemde ısı bakımından inanılmaz konforlu olacaktır.

c: Tavana monte etmiş olduğunuz amortisörlerin keşke yarı ebatında olanlarını alıp 90 derece açı ile çalışacak şekilde monte etseydiniz, hem cam çevresinde sıkıntı yaşamazdınız hemde görüntü açısından daha hoş bir tablo çizerdi diye düşünüyorum.

Her ne olursa olsun 42 sayfalık bu konuyu yaklaşık 5 saatte büyük bir zevkle okudum gerçekten takdire şayan bir çalışma tebrik ediyorum. Yazmış olduğum ve uyarma gereği duyduğum konularda lütfen ukalalık yaptığımı düşünmeyin çok üzülürüm, uzunca bir süre oto yan sanayi konusunda hizmet veren bir firmada görev yaptım size sadece bu tip uygulamalardaki fikrimi aktarmak istedim. Gerek konstrüksiyon gerekse iç ve dış cephede yapacağınız uygulamalarda her ne olursa seve seve yardımcı olmaya hazırım.

Allah utandırmasın.
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Çelebi Mini Çekme Karavan - (yugun)

Alıntı Ekle
Duvara bir tuğla daha kondu!...

Cavid Sezen

Teşekkürler...


Yücel kolay gelsin, yavaş yavaş bitecek Smiley

Teşekkürler..

Öncelikle sizi tebrik etmek istiyorum. Gerçektende güzel bir çalışma, lakin size birkaç konuda tavsiyede bulunmak isterim
a: Karavanın dış cephelerinin izolasyonu ( su ve ısı )
b: Karavanın taban kısmının izolasyonu ( su ve ısı )
c: Açılır tavana monte edilmiş amortisörler
d:


a: Karavanın dış cephesinde kullanılmış olan pvc lambiri olarak adlandırmış olduğumuz ürün, gerek sıcak gerekse soğuk dayanımı oldukça az olan bir üründür ( ki; bu ürünün daha dar ebatlısını genelde pvc pencere imalatçıları kapılarda kullanırlar yani a kalite diyelim, sizin kullanmış olduğunuz ürün genelde iç cephelerde kısa mesafeli tavan veya duvar kaplamalarında kullanılan b kalite olarak adlandırdığımız bir üründür ) bunlara ek olarak bu malzemenin altına tyvek denilen bir üyemiz hatta alucobond ticari ismiyle belirtmiş olduğu kompozit panel uygulamalarında ısı yalıtım malzemesinin üzerine tyvek uygulanır ve son olarak kompozit panel uygulanır. Bu arada dersenizki bu tip uygulamalarda kompozit kullanılırmı, cevabım kesinlikle hayır olur! Havayı geçiren fakat su yalıtımı sağlayan tyvek isimli ürünü incelemenizi öneririm, ayrı olarak bir konudan daha bahsetmek istiyorum, bizim insanımızda sigara söndürme merakı vardır. Bu merak aman sigarayı söndüreyim de bir yangına sebebiyet vermeyeyim değilde sanki malzemenin kalitesini, ısıya dayanımını görmek merakıdır (bkz, cami tuvalet kapılarında bir çok örneğini göreceksiniz ) yani pvc lambri dış cephede bence kullanılmamalı Sad

b: Tabanda su yalıtımı için ise ( özellikle köşelerde ve birleşim yerlerinde ) kesinlikle antibakteriyel yani küf tutmayan silikon kullanın, neden derseniz mastik dediğimiz ürün sıcak ve soğuk hava değişikliklerinde ani katılaşma gösterir ve tutunma gücü sıfıra iner ve yalıtım boşa çıkar ama silikonize ürünlerde böyle bir sorun yaşamazsınız size hemen hemen ömür boyu eşlik eder. Isı yalıtımı için ise kesinlikle çatı yalıtım membranı üstüne 2 kat parke şiltesi ve son olarak dilediğiniz kaplamayı yapın, hem ses hemde ısı bakımından inanılmaz konforlu olacaktır.

c: Tavana monte etmiş olduğunuz amortisörlerin keşke yarı ebatında olanlarını alıp 90 derece açı ile çalışacak şekilde monte etseydiniz, hem cam çevresinde sıkıntı yaşamazdınız hemde görüntü açısından daha hoş bir tablo çizerdi diye düşünüyorum.

Her ne olursa olsun 42 sayfalık bu konuyu yaklaşık 5 saatte büyük bir zevkle okudum gerçekten takdire şayan bir çalışma tebrik ediyorum. Yazmış olduğum ve uyarma gereği duyduğum konularda lütfen ukalalık yaptığımı düşünmeyin çok üzülürüm, uzunca bir süre oto yan sanayi konusunda hizmet veren bir firmada görev yaptım size sadece bu tip uygulamalardaki fikrimi aktarmak istedim. Gerek konstrüksiyon gerekse iç ve dış cephede yapacağınız uygulamalarda her ne olursa seve seve yardımcı olmaya hazırım.

Allah utandırmasın.

Teşekkürler,


Sağ ve sol duvarda plastik lambri yerine düşüneceğim tek malzeme ilerde karbon fiber kaplama olabilir. Şu anki malzemeye rakip olabilecek tek malzeme budur,
Ama şu anda imkanlar yetmiyor, Hayat kısıtlı imkanlarla sınırsız ihtiyaçları karşıladığınız bir yer, Tek mücadelemiz karavan yapmak değil malesef.. Ama gün olur imkanlar uygun olur yaparız, Hiç bir şey bitmiş değil..

Plastik lambrinin dezavantajlarını bildiğimi ve bu konudaki riskleri göze aldığımı pek çok defa söyledim. Kampçılığa 2001 yılında belki tabutumdan daha küçük minitünel bir çadırla başladım, O çadırın yanında bugünkü haliyle bile Çelebi Kral Faysal'ın sarayı gibidir.. Sadece konfor değil sağlamlık ve güvenlik yönünden de.. Geçen yaz 35 gün bir izci kampında görevli kaldık. Çelebi ile bu kadar uzun zaman geçirmek gerçekten muhteşemdi.. Bu sürede pencere olmadığı için sürekli üst tavan ve ön bagaj kapağı ile havalandırma sağladık, Karavanın içinde 2 defa arı sokmasına maruz kaldım, Bildiğimiz manada bir cam, havalandırma ve Sineklik olmadığı için ama yine de mutluyduk...

Sigara yanığı veya kasıtlı zarar verme yan duvarlar için şu anda yaşanmadı, Yaşanırsa tamiri mümkün ve kolay, değişmesi de mümkün zaten yukarıda da dediğim gibi ama yıllardır kamplara gidiyorum şimdiye kadar hiç böyle bir test yöntemiyle karşılaşmadım, Bir test yönteminden çok bir sapıklık olabilir bu..

Bir çadırı bir falçatayla kolayca kesersiniz, Ben aktif bir kampçıyım, İşime gelir, canım ister karavanımla, Canım ister çadırla giderim, Sadece aracımla giderim veya toplutaşıma kullanırım Veya motorsikletle gider kamp yapabilirim, Benim ille de çelik kasa gibi bir şeyin içinde güvende olayım gibi bir anlayışım yok, Yani böyle bir amacım yok, Karavandan beklentim beni soğuktan ve yağmurdan korusun, özel alan ihtiyacını gidersin, Her şey yerli yerinde olsun, İçinde istediğimde kuru ve sıcak kalayım, Temel yaşam desteğini sağlayabilsin.. Kendi aracımla çekerek her yere gidebileyim.. bunlar.. Yine de kötü niyetli kişiler için Çelebi'ye girmek oldukça uğraş ve gürültü çıkaran aletler kullanmayı gerektirir, Hele hele bir çadıra göre..

Hal böyleyken sorunları olsa da oldukça hafif olan plastik dış kaplamayı tercih ettim.. Bunu da sorunları bilerek, düşünerek ve tamamen değişimi dahi göze alarak yaptım. Sonuçta Çelebi şu anki çekicisinin gücüne göre yapıldı, Bu çekiciyle dağlara çıkabilsin diye yapıldı, Bu dış kısmın sağlamlığından benim için çok daha önemli, Dıştaki bir kabuktur, bozulur, değişir gider, Ama içteki çelik, baki kalacak olan odur.. Daha güçlü bir çekiciyle diğer malzemeler, Yani Alukobond gibi malzemeler gündeme gelebilir de, Ama mevcut olandan hafif ama sağlam daha iyi bir dış kabuk ancak karbonfiberdir..

Ama yine de bu benim bilinçli tercihimdir ve benim görüşümdür, Ben kimseye bu konuyla ilgili bunu kullanın diye bir tavsiyede bulunmuyorum, Ancak şu anda bir sorun yaşıyor muyum? Buna da cevabım hayır.. Henüz karavandaki plastik kaplamayla ilgili sorun yaşanmamıştır.

Şu anda karavan yaklaşık 20 gündür açık bir vaziyette ve her gün ıslanıyor, Herhengi bir sızdırma problemi yok, Karavanı yaparken www.mikenchell.com/forum sitesindeki paylaşımlardan yararlandım, Sitedeki Yapım günlüklerine bakarsanız karavanların en az %50'si ahşap su kontrası üzerine epoksi boyalı, Forumda ayrıca teknikle ilgili pek çok yerde ayrıntılı bilgi veriliyor, Ama benim şanssızlığım Epoksi kaplamayı zamanında yapamayıp bunun yerine geçici olarak polyester macun ve sentetik katlarıyla koruma yoluna gitmem oldu, Bunun nedeni belli bir başlangıç zamanı olan İzci kampına yetişmesinin gerekliliğiydi. Sonrasında taşınacağımız için bu işi yapamadık. Karavanın içi yapıldıktan sonra üzerinde geçici boyalar zımparalanıp epoksi kat atılabileceği gibi, Bir tekne gibi her yıl boyanarak böyle kullanılması da mümkün..

Çelebi'nin hiç bir zaman özel bir kapalı koruma yeri olmadı, Şu anda otoparkta üzeri açık duruyor, Onlarca kısa gezide test edildi, Kendi malzemelerini sürekli üzerinde ve içinde taşıdı, O bir homebuilt, Ama yine de komple bütün duvarlardaki kaplamasının sökülüp profesyonelce önerilecek malzemelerle, Bu işi yapan kişiler tarafından kaplatılmasının bedeli de, genç bir 1.3 TD bir çekiciyle 2.0 td bir çekici arasındaki yıllık işletme maliyetinden daha düşüktür.. Yine de bu kaplama miyadını doldurduğunda yapılacak kaplamaların da benim tarafımdan yapılıp Çelebi'nin gerçek bir homebuilt olarak kalması benim için tercih sebebidir..

Bu şartlarda üst kaplamanın durumu ne olursa olsun utanmalı mıyım? veya utanacak mıyım bilmiyorum.. Ama bence hayat amacın doğrultusunda elinden geleni yapmaktır, Ben yaptım ve yapıyorum.. Çelebi sadece bizim, orada ve daha onunla çoook uzun bir yolumuz var, Sıfırdan başlayıp yeniden yapmam gerkecek derecede sorunları olduğunu düşünmüyorum, Bunun dışında sorunları olsa bile kendimde duyduğum duygu utanç ve çaresizlik olmazdı.. Çünkü oluşabilecek her türlü soruna karşın, aynı sorunların oluşacağı ikinci bir Çelebi yok.. Bu nedenle her şeyin çözümü mümkün ve basit..

Oysa gördüğünüz gibi orda ve yeniden yola çıkacağı günleri bekliyor..

25122011731.jpg
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Çelebi Mini Çekme Karavan - (yugun)

27122011732.jpg


Yılbaşı için biraz hazırlık yaptık,

Çelebi yerinden çıkarıldı ve daha kolay çıkabileceği bir yere park edildi, İşaret lambaları kontrolü yapıldı, Yapım malzemeleri eve alındı, Kamp malzemeleri yerleştirildi, Yola çıkmaya hazır... Selamlar..
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,661
Mesajlar
1,521,797
Kayıtlı Üye Sayımız
166,520
Kaydolan Son Üyemiz
muradilgin

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst