Karavanımın Yapım Aşamaları; Isuzu-coskuntic-Ali Coşkun

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan coskuntic Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 228
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 42,951
Ynt: Karavanımın Yapım Aşamaları; Isuzu-coskuntic-Ali Coşkun

cevabınız için teşekkür ederim verdiğiniz tüketim değerleri bu büyüklükteki araç için çok iyi ama benim tatil anlayışıma malesef uygun değil istanbuldan ege ve akdeniz bölgesine yapacağım geziler minumum 1000 km tutuyor yılda 3 kez böyle seyahat yüksek yakıt parası demek,en az yakıtla bu gezileri yapabilmek için yeni yöntemler geliştirmek zorundayım.
 

Etiketler
Ynt: Karavanımın Yapım Aşamaları; Isuzu-coskuntic-Ali Coşkun

Araç ve mobilyalar boyanınca muhteşem olmuş. Güle güle, keyifle kullanın.

Şoförün arkasındaki masa tek kişilik mi bana mı öyle geldi. 69 no.lu mesajdaki fotoğrafa bakınca şoför kendine müslümanmış gibi duruyor :D :D :D
 

Ynt: Karavanımın Yapım Aşamaları; Isuzu-coskuntic-Ali Coşkun

Ali bey kolay gelsin, sizinle görüştüğümüzden beri oldukça yol almışsınız. Karavanınız güzel olmuş, iyi günlerde kullanın :smiley: :smiley: :smiley:
 

Ynt: Karavanımın Yapım Aşamaları; Isuzu-coskuntic-Ali Coşkun

güle güle kullanın tam benim de istediğim gibi bir karvan olmuş.
resimlere bakarken aklıma bu aracın güvenliği ile ilgili bir sıkıntı olup olmadığı geldi,
kapılar dışarıdan başkası tarafından rahatca açılırmış gibi duruyor.
 

Ynt: Karavanımın Yapım Aşamaları; Isuzu-coskuntic-Ali Coşkun

coskuntic' Alıntı:
Sayın dostlar,
Sizlerden gelen yazıları cevaplandırdıktan sonra son mobilya halini beğeninize sunacağım. Böylece birçok dostumun merakı ve soruları da cevaplanmış olacak
-----CEVDET bey, kullandığım malzeme rengine kafayı takmış. Kullanılan malzeme tek tip. Rengi de koruyucu boyadan oluşmakta. Bu malzeme şu ana kadar gördüğünüz hali ham hali. Bu malzeme boyanacak ve boyandı da.
Tavan bana göre temizlendiğinde epey kullanılacak durumda. Daha sonra kaplama veya boya düşünebilirim. Sizlerden bu konuda gelecek tekliflere açığım. Böylece karavan tekrar yenilenmiş olur diye düşünüyorum.
Güzel dilekleriniz için TEŞEKKÜR ederim.

-- CİVİLENG kodulu dostum. Malzeme kenarlarına mobilyacıların kullandığı portatif pah makinası ile istenilen yuvarlaklık ta kenar kırmaları yapılabiliyor. Tavan yalıtımı için en uyğun yöntem tavan bagajı olarak görünüyor, şimdilik.

-- AHMET bey ile KAPM II kodlu dostlarımın iyi dileklerine candan TEŞEKKÜR ediyorum.

-- BEKİR KEMAL beyin içini karartan malzeme rengi sonraki fotoğraflarda değişmiş olacak. İnşaallan beğenirsiniz.

--TANJU ÇALLI beyin iyi dileklerine de TEŞEKKÜRLER
:smiley:
Sanırım biraz aceleci davranmışız ;D Çok güzel görünüyor;güzel günlerde kullanın..
Saygılar..
 



Ynt: Karavanımın Yapım Aşamaları; Isuzu-coskuntic-Ali Coşkun

Emeğinize sağlık şahene görünüyor,Kazasız belasız,
 

Ynt: Karavanımın Yapım Aşamaları; Isuzu-coskuntic-Ali Coşkun

coskuntic' Alıntı:
CİVİLENG dostumun renkleri beğenmesi beni memnun etti. Allah gönlüne göre versin
Sayğılar
amin o günlerde gelir inşallah. sizlerin sayesinde bilgi depoloyoruz yüreğinize sağlık. bir de otomatik ön kapı kapandığında yolda giderken içeri hava giriyor mu? şehirde minibüslerin gördüğüm kadarıyla pek sağlam değil fitilleri falan kışın kapının arkası hep soğuk olur sizinki nasıl? kapıya birşeyler yaptınız mı?
 

Ynt: Karavanımın Yapım Aşamaları; Isuzu-coskuntic-Ali Coşkun

Sinan Bey,
İyi niyetleriniz için TEŞEKKÜR ederim.
 

Ynt: Karavanımın Yapım Aşamaları; Isuzu-coskuntic-Ali Coşkun

KAMP II dostum,
İyi dileklerinize TEŞEKKÜRLER, duş tuvalet planda görüldüğü gibi gaayet geniş oldu. İçine teknelerde kullanılan pompalı bir tuvalet yerleştirdim.
Kapı girişinin karşı köşesinde ise küçük bir lavabo, lavaboya kordonu 1,5 mt olan bir seyyar fıskiye taktım. Fıskiye yerine takıldığıında lavabonun musluğu, yerinden çıkartıldığında ise duşun fıskiyesi oluyor.
Duş tuvalet bölümü flex adı verilen beyaz suya dayanıklı 1 cm kalınlığında bir malzeme ile kaplayacağıım. Henüz bunu yapmadım.
Sizin isteğinize uyarak o bölümün resimlerini çekince göndereceğim.
Sayğılarımla
 

Ynt: Karavanımın Yapım Aşamaları; Isuzu-coskuntic-Ali Coşkun

BEKİR KEMAL bey,
Renkleri beğendiğin için teşekkür ederim.
Taşıtın dışı boyanmadı, sadece pasta cila yapıldı.
Şöförün arkasındaki masa, bir çalışma masası olarak düşünüldü. Tek başıma iken ise çok amaçlı olarak kullanıyorum. Bu masanın iki görevi var.
1- Oturma gurubunun ön tarafındaki arka dayama desteksiz kalmış idi. Bu kısmı sağlamlayabilmek için böyle küçük bir masanın montajı oldukça fazla fayda sağladı.
2- Şöför koltuğunu 180 derece dönerli yaptırdım. Bu koltuk arakaya döndürüldüğünde önümde küçük bir çalışma masası olsun istedim.
Bu bakımdan tek müslümanlık bir masa oldu.
Oturma gurubunun ortasında 4 kişilik ayrıca bir masa daha var.
Görüş ve eleştirileriniz için Teşekkürler.
 



Ynt: Karavanımın Yapım Aşamaları; Isuzu-coskuntic-Ali Coşkun

SUAT 54 ile HAŞMET KALKANCI beylere iyi dileklerinden dolayı MÜŞEŞEKKİRİM
Sayğılarımla
 

Ynt: Karavanımın Yapım Aşamaları; Isuzu-coskuntic-Ali Coşkun

MURAT bey,
Beğeninizi paylaştığınız için TEŞEKKÜRLER.
Bu taşıtın 3 kapısı vardı. Sağdaki ön ve arka kapılar havalı ve içe açılmalı idi. Bunun arkasındaki kapıyı iptal ettiğimizden önde biri sağda havalı içten açılmalı, diğeri solda kilitli ve normal kapı olarak iki adet kapısı kaldı.
Soldaki kapı orjinal kilitli olduğundan ve yüksek konumda olduğundan son derece güvenli.
Sağdaki ön kapı içe açılmalı ve havalı olduğundan iç kısmına sürgü koydurdum. Bu sürgü kapalı iken kapı içe doğru hareket edemeyince açılması mümkün değil.
Böylece aracın güvenliği sağlanmış oldu.
Sayğılarımla
 

Ynt: Karavanımın Yapım Aşamaları; Isuzu-coskuntic-Ali Coşkun

CEVDET ve SERKAN beyler,
Beğendiğiniz için teşekkürler, iyi dilekleriniz beni mutlu ediyor.
Sayğılarımla
 

Ynt: Karavanımın Yapım Aşamaları; Isuzu-coskuntic-Ali Coşkun

civileng' Alıntı:
amin o günlerde gelir inşallah. sizlerin sayesinde bilgi depoloyoruz yüreğinize sağlık. bir de otomatik ön kapı kapandığında yolda giderken içeri hava giriyor mu? şehirde minibüslerin gördüğüm kadarıyla pek sağlam değil fitilleri falan kışın kapının arkası hep soğuk olur sizinki nasıl? kapıya birşeyler yaptınız mı?
Ön sağ kapı otomatik ve şimdilik hiçbir şey yapmadım. Kış gelsin ve görelim bu kapı neler yapacak. Yaptığı hataları bir şekilde kapatırız diye düşünüyorum.
Sayğılarımla
 

Ynt: Karavanımın Yapım Aşamaları; Isuzu-coskuntic-Ali Coşkun

İç mobilya bölümünü böylece bitirmiş olduk. Şimdi yeni bir konuya girelim.
PİS SU TESİSATI
________________________________________________________________
Daha önceki sayfalarımda, aracın sağ tarafını su tesisatlarına, sol tarafını da elektrik tesisatlarına ayırdığımı söylemiş idim. Bunun sebepleri ise;
1- Pis su tankımızı sağ alttaki büyük dolabın tamını dolduran biçimde yapıldı. Sağda oluşu boşaltım için zorunlu idi.
2- Su tesisatının arzı vermesi halinde oluşacak nem veya suyun elektrik tesisatı ile buluşması zorlaştırıldı.
3- Mutfağın ve Duş-Tuvaletin sağda oluşu su tesisatlarını zorunlu sağa itti.

Aracın sağ alt büyük bagajı komple pis su tankı olarak yapıldı. 350-400 litrelik. Bu tankın üstüne Duş-Tuvalet bölümü denk geliyor. Böylece pompalı tuvaletimizden çıkan pis su direkt depoya gidiyor.
Mutfağın pis suyu ise dolap ve çekmecelerin arkasından Duş-Tuvalet bölümüne taşındı. Bu bölümde ayrı bir giriş ile pis su tankına verildi.
Bu tesisatta kullanılan borular 1 parmak diye ifade edilen 34 mm lik yumuşak plastik borularla yapıldı.

TEMİZ SU TESİSATI
------------------------------------------------------------------------------------------------------
Temiz su için arkadaki yatağın altına,1/3 boyutlarında bir tank yaptırıldı. Bunun da hacmi 350-400 litre civarında. Bu tankın dolum borusu arak bağaja açıldı. Böylelikle arka bağajı açtığımızda normal bahçe su borusu ile dolumunu yapmaktayız. Arka bağaja bu tankın altından çıkan şeffaf bir plastik boru takılarak modern bir dolum göstergesi yapıldı. Gösterge için kullanılan plastik borunun üstü açık ve tankın üst seviyesinden daha yüksekçe bir yere takıldı.

Temiz su tankının altına 0,5 parmak yani 16 mm lik bir çıkışla temiz su ön tarafa doğru taşındı. Tuvaletin altında bir T oluşturularak pompalı tuvaletin temiz su girişi sağlandı.
T nin öbür tarafı ise aracın sağ ön tarafında bulunan küçük bağaja taşındı. Bu küçük bağajda motorun hava filitresi var. Şimdi hava filitresinin yanına 24 voltluk bir hidrofor kondu. Bu hidrofor, teknelerde kullanılan basınca duyarlı, yani musluklardan herhangi birinin açılması ile basıncın düşmesi halinde otomatik çalışıyor, musluklar kapalı iken oluşan basınçla kendisinin otomatik kapatıyor.

Hidroforun çıkışından aldığımız temiz su borusunu çekmecelerin arkasından içeriye taşıdık. Burada da bir T oluşturduk. Bir çıkışını mutfaktaki lavaboya, diğer çıkışını ise Banya Tuvaletteki lavabo ve duş musluğuna taşıdık.
 



Ynt: Karavanımın Yapım Aşamaları; Isuzu-coskuntic-Ali Coşkun

Bilgiler için teşekkürler. Hayırlı olsun. Güle güle kullanın.

Su depolarınızla ilgili (yazmadığınız için) aklıma takılan bir konu: Depoların içine dalga kıran yaptı(rdı)nız mı? Büyük hacimlerdeki bir depoda bulunan sıvı, özellikle yarım dolu iken sert bir fren anında aracın duruş kabiliyetini ciddi boyutta engeller, sert bir virajda aracı kolaylıkla devirebilir. Şahsen ben kendi aracıma yapacağım depoları 25-30 litrelik parçalara ayırmayı düşünüyorum.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,807
Mesajlar
1,523,878
Kayıtlı Üye Sayımız
166,611
Kaydolan Son Üyemiz
halilkarabacak

Çevrimiçi üyeler



Geri
Üst