Karavanımın Yapım Aşamaları; Isuzu-coskuntic-Ali Coşkun

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan coskuntic Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 228
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 42,810
Ynt: Karavanımın Yapım Aşamaları; Isuzu-coskuntic-Ali Coşkun

Aracınızla uzun keyifli geziler dilerim,benim inancım da ileride uzun süreli karavan yaşamını düşünenlerin bu büyüklükte araçlarla daha rahat edeceği,zor yollarda ne yapar bunu sanırım

deneme ile göreceğiz ama ortada olan durum kesinlikle ferah olacağı.Beğeniler kişilere göre değiştiğini kabulettiğimize göre ideali farklı olsa da kişisel beğenilerimiz,ihtiyaçlarımız bana göre

daha önemli.Aracın büyüklüğü ve içini yapma tarzınızı ileride değiştirmek istediğinizde yalnızca plywood alarak bu işi çözümlemiş olacaksınız.Bu da büyük kolaylık.

Yaptığınız aracın hacminden dolayı kayıplarınız olacaktır ama bilinmeli ki küçük olanlarında kayıpları vardır.Bu kadar görsel karavan bilgimden sonra bile şu aşşağıdaki otobüsten

karavan yapma isteğimde hiç eksilme olmadığını söylemeliyim.

[attachment=1]

mercedes_0321h_1960.jpg
 

Etiketler
Ynt: Karavanımın Yapım Aşamaları; Isuzu-coskuntic-Ali Coşkun

bülent bey bende düşündüm otobüsten karavan yapmayı özellikle şu anda servisten düşen 0302 mercedes otobüslerin fiyatı çok uygun 10 bin tl ye satılıyor hatta sahibinden comda 302s bir karavan var fiyatıda 25000 tl fakat bu yakıt fiyatlarıyla bunları işletmek bayağı bir maliyat getirir sonuçta karavanı yol yapmak için alıyoruz sizin resimlediğiniz otobüsde 302 nin önceki modeli bu araçların motorları 6 silindir ve yakıt tüketimleri kilometrede 1 tl yani 2000 km lik bir gezide yakıt maliyeti 2000 tl demek bu maliyetler malesef beni midibüs ,otobüs gibi tüketimi yüksek araçlardan vazgeçirdi.
 

Ynt: Karavanımın Yapım Aşamaları; Isuzu-coskuntic-Ali Coşkun

Bu araçları alıp oynayarak yapacaksan ve ikinci karavanın varsa makul bir seçim benim için,fiyatlar buna olanak sağlıyor ,2000 km ye niyetimde olmaz ama olursa da 3 ay gelmem,ayrıca ben bu aracı biraz da klasikliğinden sevdim her zaman.Adapazarı hudutlarında gidebileceğim bir sürü yer var yalnızca buralar için bile çok güzel.Önemli olan kriterde içine kuzine koymak,arka tarafta U şeklinde koltuk grubu olması ,gerisi benim için uygundur.
Konuyu bölmeye başladım kusura bakmayın.
 

Ynt: Karavanımın Yapım Aşamaları; Isuzu-coskuntic-Ali Coşkun

coskuntic' Alıntı:
MURAT bey,
Beğeninizi paylaştığınız için TEŞEKKÜRLER.
Bu taşıtın 3 kapısı vardı. Sağdaki ön ve arka kapılar havalı ve içe açılmalı idi. Bunun arkasındaki kapıyı iptal ettiğimizden önde biri sağda havalı içten açılmalı, diğeri solda kilitli ve normal kapı olarak iki adet kapısı kaldı.
Soldaki kapı orjinal kilitli olduğundan ve yüksek konumda olduğundan son derece güvenli.
Sağdaki ön kapı içe açılmalı ve havalı olduğundan iç kısmına sürgü koydurdum. Bu sürgü kapalı iken kapı içe doğru hareket edemeyince açılması mümkün değil.
Böylece aracın güvenliği sağlanmış oldu.
Sayğılarımla

süper bir taktik olmuş :D :D
darısı başımıza..
 

Ynt: Karavanımın Yapım Aşamaları; Isuzu-coskuntic-Ali Coşkun

karavanınızı iyi günlerde sağlıkla kullanınız.
 



Ynt: Karavanımın Yapım Aşamaları; Isuzu-coskuntic-Ali Coşkun

BEKİR Bey,
350-400 litrelik olan pis ve temiz su depoları galvaniz saçtan yapıldı. Her birine üçer adet dalgakran konuldu. Ayrı ayrı depo öncelikle maliyet açısından, ayrıca her depo arasındaki bağlantılardan dolayı benim düşünceme uymadı.

Bana göre eklentileri, fonksiyonelliği ve elektronikliği çok olan alet-edevatın arızası da çok oluyor ve bu arızayı gidermek insana çok zorluklar veriyor.
Sayğılarımla,
 

Ynt: Karavanımın Yapım Aşamaları; Isuzu-coskuntic-Ali Coşkun

BÜLENT bey ve SUAT 54 dostum,
Sizin fikir beyan ettiğiniz büyük OTOBÜS meselesine bende epey kafa yordum.
Her ikinizin fikirlerine ve zevklerine sayğılıyım. Fakat bazı hususlara da açıklık getirmek için bu cevabı yazıyorum.
1- Otobüs, benim kullandığım midibüs den daha ucuz ve daha geniş, fakat bu büyüklükteki araçla şehir için ile stabilize dar yollarda nasıl yol alınır, nasıl park edilir? Bunu detay düşünmek lazım.
2- Otobüs ün yakıtı SUAT54 arkadaşımızın bildirdiği gibi kilometre başına 1 TL den aşağı düşmez, ayrıca tamir ve bakımları da kullandığım aracın iki katını bulur. Otobüsü eski model alınca tamir bakım masraflarını da ciddi ciddi düşünmek lazım.
3- Otobüsün iklimlendirmesi de kullandığım aracın iki katı maliyetle olacağından, ben otobüsten vaz geçtim ve küçük otobüsten yana tercihimi kullandım.
Sayğılarımla,
 

Ynt: Karavanımın Yapım Aşamaları; Isuzu-coskuntic-Ali Coşkun

MURAT bey ile RIFAT beylerin iyi dilekleri ve beğenileri için TEŞEKKÜRLER
 

Ynt: Karavanımın Yapım Aşamaları; Isuzu-coskuntic-Ali Coşkun


ELEKTRİK TESİSATI
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Beni bu karavan yapımı aşamasında en çok düşündüren ve zora sokan konu elektrik tesisatı idi.
Bu hususta epey düşündükten sonra oldukça maliyeti düşük ve basit bir tesisat ile ihtiyaçlarımı giderdim.

Elektrik tesisatında ki beklentilerim:
---------------------------------------------
1- Dışardan elektrik almadan uzun süreli kendimize yetebilmek,
2- Akülerden destekli bir elektrik tesisatını olması,
3- Daha sonra Güneş Panellerinin sisteme eklenmesi,
4- Sistemin arıza vermesi halinde ustaya ihtiyaç hissetmeden arızayı giderecek kadar basit olması,
5- Çok fazla elektronik cihazın olmaması
6- Maliyetinin düşük olması

Bu düşncelerimin hepsini içine alan bir tesisat için hepinizde demişsinizdir ki; hem şöför mahallinde gideceksin hem de 5 kuruş vereceksin.
Aynen böyle istiyordum.
 

Ynt: Karavanımın Yapım Aşamaları; Isuzu-coskuntic-Ali Coşkun

coskuntic' Alıntı:
BÜLENT bey ve SUAT 54 dostum,
Sizin fikir beyan ettiğiniz büyük OTOBÜS meselesine bende epey kafa yordum.
Her ikinizin fikirlerine ve zevklerine sayğılıyım. Fakat bazı hususlara da açıklık getirmek için bu cevabı yazıyorum.
1- Otobüs, benim kullandığım midibüs den daha ucuz ve daha geniş, fakat bu büyüklükteki araçla şehir için ile stabilize dar yollarda nasıl yol alınır, nasıl park edilir? Bunu detay düşünmek lazım.
2- Otobüs ün yakıtı SUAT54 arkadaşımızın bildirdiği gibi kilometre başına 1 TL den aşağı düşmez, ayrıca tamir ve bakımları da kullandığım aracın iki katını bulur. Otobüsü eski model alınca tamir bakım masraflarını da ciddi ciddi düşünmek lazım.
3- Otobüsün iklimlendirmesi de kullandığım aracın iki katı maliyetle olacağından, ben otobüsten vaz geçtim ve küçük otobüsten yana tercihimi kullandım.
Sayğılarımla,

Ali bey otobüs projesi keyif projesi ,bana göre kimsenin karavan alternatifi olmamalı(kapitaliniz ve yaşadığınız yer uygundur ayrı) zaten burada ki anahtar cümle eğer' ikinci karavanınız olacaksa' dır.
 




Ynt: Karavanımın Yapım Aşamaları; Isuzu-coskuntic-Ali Coşkun

ELEKTRİK TESİSAT ında 220 Volt mu 12 volt mu?
-------------------------------------------------------------
GEZENBİLİR sitesinde bu konuda okumadığım bölüm kalmadı desem doğrudur.
Oldukça da faydalı oldu.
Genel ağırlık 12 volt un daha verimli olduğu yönünde idi.
Fakat, benim isteklerim daha ağır bastı ve 220 voltta karar kıldım.
Bu kararımı verirken aşağıdaki hususlara dikkat ettim:
1- Buzdolabı 12-24 volt olanı 2,000-2,500- TL den aşağı değil,
2- İklimlendirme cihazları da 12-24 volt olanları oldukça pahalı,
3- 12-24 volt cihazların tamir-bakım ve servis proplemi hat safhadı,
4- 220 volt buzdolabı ile iklimlendirme cihazlarının ilk maliyeti oldukça düşük
5- 220 volt cihazların tamir-bakım ve servisleri proplemsiz
6- Kullanacağım bilgisayar-kamera-cep telefonu vb. cihazların tamamı 220 volta göre hazır
 

Ynt: Karavanımın Yapım Aşamaları; Isuzu-coskuntic-Ali Coşkun

220 volt kararımı verdikten sonra;
- İlk işim 90 amperlik akülerimi 210 amperlik akülerle değiştirdim. Aracım 24 volt kullandığından iki adet akü takmam ve 24 volta tamamlamam gerekiyordu.
- Aracın şarj dinamosu orta büyüklüklte olduğu için bu aküleri rahat doldurabileceği hususunda ustadan bilgilendim.
- 1500 amperlik bir tam sinüs İVORTER aldım. 1500,-TL ye. Tam sinüs olmasının sebebi, bilgisayar, kamera ve müzik sisteminin daha randımanlı çalıştığı bilgisine dayanır.
- Beko büro tipi buzdolabını 375.-TL ye aldım ve böylece invertör+buzdolabı maliyeti aynı hacimdeki 24 volt buzdolabının maliyetini bulmadı.
- İnvertöre, akülerden gelen kalın akü kablosu ile enerji girişini sağladım. İnvertör deki 2 adet 220 volt çıkışın birini, aracın sağ tarafındaki cihaz ve prizlere, diğerini aracın sol tarafındaki cihaz ve pirizlere dağıtım. Böylece Arka bağaj, yatak bölümü ve oturma gurubu üstünde 220 volt bulunan prizler ile Buzdolabı, mutfak üstü prize 220 voltları dağıtmış oldum.
- Arka bağaja 3500 lük bir jenaratörü 450.-TL ye aldım. Bu fiyata tahmin edileceği gibi hakiki orjinal ÇİN malı bir jenaratör olacak idi.
- Arka bağaj 220 prizinden hemen sonra mekanik bir elektrik saatini monte ettim. Bunun amacı dışardan elektrik aldığıımda kaç kilovat enerji aldığımı ve kaç para ödeyeceğimi bilmekti.
- Arka bağajdaki jenaratörü çalıştırdığımda ise jenaratör 220 çıkışından bağajdaki 220 prizine giriş yaparak enerjiyi içeriye taşımaktı. Ayrıca bu pirizden dışardan 220 volt enerji de alabileceğim.
- Jeneratör veya dışardan 220 aldığım zaman doğal olarak invertör kapatılacak ve buradaki 2 adet fiş boşta bulunan 3 lü bir prizle birbirlerine bağlanacak. Böylece enerji bütün tesisata yayılmış olacak.
 

Ynt: Karavanımın Yapım Aşamaları; Isuzu-coskuntic-Ali Coşkun

- Aldığım jenaratörün ayrıca 12 volt çıkışı da olduğundan, yaptırdığım bir seyyar kablo ile akülerimi de tek tek şarj edebileceğim.

Böylece enerji ile ilgili bütün proplemlerimi de çözdüm diye düşünüyorum.
 

Ynt: Karavanımın Yapım Aşamaları; Isuzu-coskuntic-Ali Coşkun

mayıstosböce' Alıntı:
Ali bey otobüs projesi keyif projesi ,bana göre kimsenin karavan alternatifi olmamalı(kapitaliniz ve yaşadığınız yer uygundur ayrı) zaten burada ki anahtar cümle eğer' ikinci karavanınız olacaksa' dır.
Sayın dostum,
Belirttiğim görüşler, bu işte maliyeti öne alan doğaseverler içindi. Şayet maliyet söz konusu değilse; iki katlı otubüsler hem daha ucuz, hem de alan oldukça geniş. Yakıt ve tamir-bakıma göz yumduktan sonra iki katlı otubüsün karavana dönüşümü ile GEZEBİLEN bir YALINIZ olacaktır.
Sayğılarımla
 



Ynt: Karavanımın Yapım Aşamaları; Isuzu-coskuntic-Ali Coşkun

yugun' Alıntı:
Elinize sağlık, uzun yıllar mutlulukla kullanmanızı dilerim..
Selamlar,

İyi dilekleriniz için sonsuz TEŞEKKÜRLER, Allah herkese gönlünce versin.
Sayğılarımla,
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,745
Mesajlar
1,523,088
Kayıtlı Üye Sayımız
166,561
Kaydolan Son Üyemiz
Alkan033

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst