Karavanımın Yapım Aşamaları; Isuzu-coskuntic-Ali Coşkun

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan coskuntic Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 228
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 42,813

Etiketler
Ynt: Karavanımın Yapım Aşamaları; Isuzu-coskuntic-Ali Coşkun

Karavanınızın yapım aşamalarını bir solukta okudum. Güzel bir çalışma olmuş. Sağlıklı ve güzel günlerde kullanmanız temennisiyle selamlar.
 

Ynt: Karavanımın Yapım Aşamaları; Isuzu-coskuntic-Ali Coşkun

Sayın SEYFETTİN HOCA ile Sayın MABİRSEN dostlarıma iyi dilekleri için teşekkür ederim.
Sayğılarımla
 

Ynt: Karavanımın Yapım Aşamaları; Isuzu-coskuntic-Ali Coşkun

Yazımızın son bölümünü artık sizlerle paylaşmak istiyorum.
Son bölüm;

KULLANIM SIRASINDA KARŞILAŞILAN SORUNLAR ve ÜRETİLEN ÇÖZÜMLER:
_____________________________________________________________

1- Ağustos ayında gezmeye başladığımdan arabanın içi oldukça sıcak oldu. Araba hareket halinde iken dahi insanı bunaltan sıcaklık Akdeniz kıyıları gezisinde kendisini hissettiriyor.

Sıcaklığın çözümü için;
a - Bildiğimiz ev tipi split klimanın alınarak kurulumunu düşündüm.
Split klimanın enerji tüketimi hususunda bilgi edinmek için epey klima servisi ile görüştüm. 7-9 btu luk klimanın 800 Wat ile çalıştığını ögreniyoruz ama ilk çalışması (demaraj) anında ne kadar akım çektiğini öğrenemedik. Birçok servisin söylediği ise normal çalışmanın 5 katı olduğu yönünde idi. Şayet bu kadar yüksek enerji ile çalışmaya başlıyor ise, bu enerjiyi sağlayacak akü+inverter sistemim yok. Ancak, jenaratörün çalışması ile split klimanın çalıştırılabileceğine karar verdim. Böyle maliyetli bir soğutma da işime gelmedi.

b- Vantliatör ile soğutmayı düşündüm. Bu çözüm de son derece basit ve sonucu bilinmeyen bir çözümdü.

c- Arabanın üstüne bağaj yaptırarar, bağajın tabanını su kontroplağı ile kaplamak suretiyle arada 15 cm boşluklu ikinci bir tavan yaparak güneşin ısısını azaltmak.
 

Ynt: Karavanımın Yapım Aşamaları; Isuzu-coskuntic-Ali Coşkun

Sayın dostlar,

Bu üçüncüsü daha mantıklı geldi. Bu ara gelişen diğer fikirler ile bu bagajdan dört şekilde istifade etmeye karar verdim ve bu faydalara hitap edecek şekilde imalatını yaptırarak montajını yatırdım.

Aşağıda bagajlı fotoğrafını göreceksiniz.
 



Ynt: Karavanımın Yapım Aşamaları; Isuzu-coskuntic-Ali Coşkun

[attachment=1]

2011-08-09 18.02.30.jpg
 

Ynt: Karavanımın Yapım Aşamaları; Isuzu-coskuntic-Ali Coşkun

[attachment=1]

2011-08-09 18.03.02.jpg
 

Ynt: Karavanımın Yapım Aşamaları; Isuzu-coskuntic-Ali Coşkun

[attachment=1]

2011-08-09 18.02.51.jpg
 

Ynt: Karavanımın Yapım Aşamaları; Isuzu-coskuntic-Ali Coşkun

sayın coşkun takip ettiğim, karavanını kendi yapanların hepsi ilk önce arabanın ısı yalıtımını strafor yada taş yünü kullanarak yaptılar,sizin araçta bunu göremedim bence yalıtım için taşyünü kullanmalısınız 3cm kalınlığında taş yününün 1m. kalınlığında betona eş değer yalıtım yaptığını okumuştum ,geç kalmış sayılmassınız yaptığınız yeni tavanla eski tavan arasını bumyalıtım malzemeleriyle kaplarsanız istediğiniz sonuca ulaşacağınızı sanıyorum.
 

Ynt: Karavanımın Yapım Aşamaları; Isuzu-coskuntic-Ali Coşkun

Bagajdan sağlanması düşünülen 4 fayda şunlar:
1- Araç içinin serin bir havaya girmesi için ikinci bir tavan görevi
2- Yaz günlerinde teras olarak kullanılmak suretiyle konaklamak, yatmak ve manzara seyretmek üzere kullanılma görevi
3- Araçın içinde depolayamayacak kadar büyük malzemelerin depolanması ile güneş panellerinin monte edilebilmesi için gerekli zeminin oluşturulması
4- Konaklanacak yerlerde karavanın yan taraflarına oluşturulacak tente için gerekli aparatların yapılması ile tente oluşturulması. Bu amaç için bagaj yan korkuluklarına 30x30 profilden yanlara 4 er adet giriş yerleri yaptırıldı. 3 mt uzunluğunda 4 adet profilden kollar yaptırıldı. Bu kolların bagajdaki profillere geçecek kancalar yaptırıldı. Böylece, park halinde iken kancaların profile geçiirilmesi ile karavanın istidiğimiz yan ve ön ile arkasında 3 mt uzunluğunda tente yapılabilmekte. Kolların üzerine tente bezini ise seralarda kullanılan plastik sıkıştırma malzemeleri ile sabitleyebiliyoruz.
 



Ynt: Karavanımın Yapım Aşamaları; Isuzu-coskuntic-Ali Coşkun

Sayın, SUAT54

Taşıtı il aldığım zaman, yalıtım hususunda gerekli incelemeyi tavan ve yan duvarlardaki malzemeleri sökmek suretiyle incelendi. Orjinal 3 cm kalınlığında taş yünü yalıtımının mevcut ve sağlam olduğun gördüğüm için böyle bir yalıtım için yeniden uğraşmadım.

Öneriniz bagaj ile tavan arasına taş yünü koymak ise; açık alanda olduğu için bunu yapmamız uygun olmayacak, ikincisi aradaki hava sirkülasyonu cam yününden daha iyi bir yalıtımı zaten sağlayacaktır diye düşünüyorum.

Sayğılarımla,
 

Ynt: Karavanımın Yapım Aşamaları; Isuzu-coskuntic-Ali Coşkun

[attachment=1]

vlcsnap-2011-10-25-00h05m00s254.jpg
 

Ynt: Karavanımın Yapım Aşamaları; Isuzu-coskuntic-Ali Coşkun

Aracınızın üstünde bir cibinlik kurarak yatmak, hem de sizin aracınızın büyüklüğünü düşünürsek, çok şahane birşey olmalı!.. :smiley: Yalnız bir sakıncası olur bunun bence; "kırmızı karavancılık"a doğru götürür kişiyi.. :D
Ali Bey, bu son uygulamalarınız, toplam ağırlığı ne denli artırdı acaba?

Cavid Sezen
 





Ynt: Karavanımın Yapım Aşamaları; Isuzu-coskuntic-Ali Coşkun

TA2RX' Alıntı:
Kırmızı karavancılık nedir?

Bu renkleri ben, Hüseyin Ağabey'den (Rüzgar) öğrenmiştim.
1. Kırmızı,
2. Mavi,
3. Beyaz.

En iyisi, bağlantıyı vereyim Kemal Hocam ve Coşkun Bey:

http://www.soruyusormak.com/detay.asp?id=383

Cavid Sezen
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,751
Mesajlar
1,523,173
Kayıtlı Üye Sayımız
166,565
Kaydolan Son Üyemiz
ömer sarıhan

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.

SON KONULAR



Geri
Üst