Ynt: Karavanımın Yapım Aşamaları; Ducato Alco-camper - Oğuz Özen

merhaba mus72,
mailinizdeki bahsettiğiniz karavan diğer araç sanırım( m23 iveco)
aslında bu araç ile illgili başından sonuna kadarki yapım aşamasını ayrı bir konu açarak daha sonra yayınlamayı düşünüyorum ,özellikle kendi karavanını yapmak isteyenler için son derece faydalı olacağını sandığım bir çalışmayıda detaylı bir biçimde aktaracağım ; ( iç ve dış kaplama malzemeleri, son derece pahalı olan karavan ekipmanları yerine yerli malzemelerle nasıl çözümler bulunabileceği gibi)
sorunuza gelince, araç ön panel harici tamamen kaportası kesilerek yenisi inşa edilerek yapıldı.( buradan şunu belirtmek isterim: ben her nekadar kendi karavanımı yapıyor olsamda,bu işe,otomotiv sektöründeki deneyimime güvenerek girdim . eger bu tarz komplike bir işe girişmek istiyorsanız mutlaka bir otobüs karoseri yapımcısından teknik destek almalısınız, eğer yolunuz ankaraya düşerse benim karavanımı inceleyip profil yapımı konusunda fikir alabilirsiniz,
kullandığım profil ölçüleri:
tabanda, 40x60x2mm
tavan ve yan duvarlarda, 30X40x1,5mm ve 30x30 ,1,5mm
yan duvarlarda kaplama malzemesi, aliminyum kompozit panel, aracın ön kısmı ve arka panel saç, tavan tamamen saç. ancak tavanda 3mmlik rulo fiberglass da kullanabilirsiniz. (çok daha incelerini kullanan karavan yapımcıları var, ben zayıf malzemeyi tavsiye etmiyorum)
yine profillere dönecek olursak; piyasada,tüm kasa yapımında, 20X20 ,1.5 milimetrelik profil kullanan karavan yapımcılarını üzülerek görüyoruz, aracın en önemli kısmı profil iskelet yapımında yeteri kadar güçlü malzeme kullanmakta yarar var.