Karavan'da Geri Görüş Kamerası Tavsiyeleriniz

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan drankara Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 49
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 17,170
Agus Karavan'dan gece görüşlü WiFi kamera alıp kullananlar memnun. Enerjisini güneş paneline baglatip aç kapa kullanabilirsiniz. Yine de arada kopukluk oluyormuş.

Ucuz bir şey derseniz de tırlar için satılan WiFi kameralara bakabilirsiniz ama her zaman sinir olacağınız kesin.
 
Son düzenleme:

Seyir anında aç/kapa botonla kumanda edilebilen bir geri görüş kamerası tavsiyesi bekliyorum..
( Çok bekler miyim acaba :eek: )
Geri görüş kamerasını ya da herhangi bir kamerayı ,aracın arkasına takıp geri vites lambasına değilde, direkt aküden gelen enerjiyle çalıştırıp, araya aç kapa anahtar koyunca olmuyor mu?Ben mi yanlış biliyorum?
 

Karavanda kullandığım sistemde ekran ile kamera arasında kablo bağlntısı var. Ekrana elektriği araҫ aküsünden alıyorum. Elektrik kablosuna bağladığım bir elektrik düğmesi ile kamerayı ve ekranı aҫıp kapatıyorum. Böyle yapmamın nedeni yolda giderken aracın arkasındaki trafiği görmek isteyiṣim. 120 derece kamera kullnıyorum, ҫeki demirinin topuzunuda görebildiğim iҫin araҫla geri gitmek kolay.
 

Bende ki bağlantı basit anlamda 7 Amperlik bir kuru aküye (ups akü) bağlı cat 5 kablo ile arkaya saldığım kablo ile geriyi görüyorum. Yolda ya da araç çalıştırmadan da rahatça aç kapa yapabiliyorum. Aracın kendi aküsü ya da yaşam aküsüne bağlantı kurmadım. Ufak akü bazen dışarda da lazım olabilir.

Ancak aktif anlamda park sensörleri olduğundan işin doğrusu ekrana bakana kadar zaten manevrayı yapıyorum. Yine de takmakta fayda var.
 

Agus Karavan'dan gece görüşlü WiFi kamera alıp kullananlar memnun. Enerjisini güneş paneline baglatip aç kapa kullanabilirsiniz. Yine de arada kopukluk oluyormuş.

Ucuz bir şey derseniz de tırlar için satılan WiFi kameralara bakabilirsiniz ama her zaman sinir olacağınız kesin.
Tavsiyeye teşekkürler.
Görünüşe göre arzulanan kamera bu.. ama çok çok pahalı..
Bizim gibi sanayicilerin, özel ihtiyaçlarını karşılama konusunda,
cebinde AKREP vardır. özellikle benim ...
Bu ürün için elimi cebime sokamam, AKREP SOKAR .. :(
 



Tavsiyeye teşekkürler.
Görünüşe göre arzulanan kamera bu.. ama çok çok pahalı..
Bizim gibi sanayicilerin, özel ihtiyaçlarını karşılama konusunda,
cebinde AKREP vardır. özellikle benim ...
Bu ürün için elimi cebime sokamam, AKREP SOKAR .. :(

Akın Bey, kameraların belirli bir ömürleri var galiba. Benim karavanda ṣu anda 3. veya 4. kamera var. Öncekiler ucuz oldukları ve yolda giderken de kullandığım iҫin belirli bir süre sonra iṣlerini görmez hale geldiler. Ṣu anda kullandığım biraz pahalı ama, ekrandaki resim ve renkler daha öncekilerden ҫok daha iyi.

Eğer yollarda devamlı kullanacaksanız bir düṣünün derim. Cebinizdeki akrebe gelince, ҫocukken beni akrep sokmuṣtu. Bir kaҫ saat sonra ağrısı geҫiyor.:sweatsmile:
 

Bence her ikisi de mutlaka olmalı. Önceki aracımda geri görüş kamerası yoktu, park sensörleri vardı. Bir keresinde bir lokantanın otoparkında geri manevra yaparken aynalara baktığım ve sensörler ötmediği halde "bir şeye" çarptım. İnip bakınca diz boyunda yere sabitlenmiş 3-4 cm çapında demir dubaya bindirdiğimi fark ettim.

Wifi kameraya sürüş güvenliği söz konusu olduğunda güvenemiyorum. İlk zamanlar çekme karavanla geri manevra yaparken eşimle cep telefonlarından görüntülü görüşme yapıyorduk. Görüntü donmuş, son anda eşimin uyarısıyla fark ettim. Az kalsın duvara bindirecektim yeni karavanı. Evdeki çocuk kamerası da ara sıra donuyor ve bağlantı kopuyor.

Bir kaç ay önce ben de çekme karavanın arkasına hem park sensörü hem de kamera koymayı düşündüm. Hem ilk kurulumda epey bir işçilik gerekecek, hem de karavanı bağlarken her defasında ekstra bir de kablo grubu daha takmak gerekecekti. Wifi kamera da olsa neticede kameraya bir güç kablosu çekmek gerekiyor ve karavanın tepesine delik delmeye de şüpheli yaklaşırım her zaman.

Ucuz ürünlere bu kadar işçilik değmezdi; pahalı ürünlere, ben de AkMühendis gibi sanayici olduğum için, cebimdeki akrepten dolayı yatırım yapmadım.

Araştırmalarım esnasında konuyla alakalı bir sitede en ucuz ve en güvenilir geri görüş kamerası eşinizdir yazıyordu. Ben de onunla devam etmeye karar verdim. :sweatsmile:

Kablolu kamerada bile görüntü donması olasılığı varken, ne kadar methederlerse etsinler geri manevrada kablosuz kameraya tek başına güvenmeyin derim.

Sürüş esnasında sürekli arkadaki trafiği izleme ihtiyacını pek anlayamıyorum. Arkadan gelen trafiği kontrol etmek sadece sollamaya çıkarken lazım olur diye düşünüyorum ki, uzatma aynası bunun için yeterli geliyor, bilmediğim başka bir nedeni varsa bilgilendirin lütfen. Avrupa'daki sürücüleri bilemem ama buradaki sürücüler tampona yanaşmaya pek meraklı. Özellikle hatchback tarzında, arkası kısa olan araçlarda iç dikiz aynasına bakınca bu tür hadiselerde insan epey stresleniyor. Neyse ki çeki demirli Hilux sayesinde bu dertten kurtuldum. Hilux'ün normal araçlara göre fazla olan yükseklik ve genişliğinden dolayı tampona ne kadar yaklaşırlarsa o kadar görüş alanımdan çıkıyorlar da rahatsız olmuyorum. Nedense çeki demirini görünce de arayı hemen açıyorlar zaten. :smirk:
 

Daha önce arkadaşların da belirttiği gibi ne kadar geniş açılı olursa olsun kameralar aracın köşelerini net göstermekte yetersiz kalıyor. Özellikle çekme karavanda tek geri görüş kamerasının beklenen faydayı sağlamayacağı aşikar. En az üç kamera gerekli ve bu kameraları aynı anda tek ekranda "split view" ile görüntüleyebilmek lazım. Yoksa bir anahtar ile teker teker kameraları gezmek kullanışlı olmaz.

Buradan yola çıkarak, önce yeni teknoloji 360 derece kuş bakışı kamera sistemlerini araştırdım. Link
Bu sistemde kurulan kameralara iyi kalibrasyon yapmak gerekiyor. Aksi takdirde elde edilen görüntü yamuk yumuk ve sağlıksız oluyor. Fiyatlarını hiç sormayın bile!

Yerli montaj olarak Ankara'daki Emr Garage, bir youtube videosunda otomobile yaptığı uygulamayı gösteriyor. Eylül ayında 2500 TL demişti monitör hariç. Aux girişinden aracın monitörüne yapmış girişi. Hilux'un orjinal ekranında bulunan Aux girişi sadece ses için kullanıldığı için pas geçtim. Torpidoda ekstra ekran koyacak bir yer yok, koyarsam görüşü sınırlandıracaktı.

Sonra karavanın arka ortasına bir tane, yan ortalarına da birer tane olmak üzere üç tane ev tipi dış ortam dome kamera koymayı düşündüm. Bu sistemler epey gelişti ve ucuzladı. 2 MP görüntü veren infrared gece görüşlü kamera ve ekrana split görüntü veren kamera kaydedicinin fiyatı makul seviyelerde. Kameralar 12V ile çalışıyor, kaydediciyi hatırlamıyorum. Ya 12V ya da ona yakın bir gerilimle çalışıyordu. 30 günlük kamera kaydı da bonus olurdu. Ancak bunda da yine tavanda delikler açmak gerekecek ve dome kameraların pek küçük modeli yok. Tabandan kubbenin en üstüne 12 cm dikey mesafeleri var. Bu kameraları karavanının yanına koyan insanlar gördüm ama hem görsel olarak karavanda iyi durmuyor, hem de zaten oldukça geniş olan karavana ekstra çıkıntılar yapıp sonra bunları bir yerlere çarpma riski olduğu için bu fikri de eledim.

En son zihnisinir procem olarak da karavanın yüksek şasesinden faydalanmak suretiyle yan kameraları tabana monte etmeyi düşündüm. Bu şekilde ucuz oto geri görüş kameralarını kullanıp alttan "dikizlemek" yeterli olur mu diye de biraz beyin jimnastiği yaptım. Buradaki sorun ise bu kameraları "split view" ile aynı anda aracın mevcut ekranında göremeyecek olmamdı. Bunun için de ev tipi güvenlik kamerası kaydediciyi kullanmak aklıma geldi. Oto kameraları RCA Tos fişi çıkışlı oluyorlar. Güvenlik kamera kaydedicisine giriş ise Bnc konnektör ile oluyor. Rca to Bnc dönüştürücüler var ama özellikle görüntü söz konusu olduğunda bu dönüştürücülerin işe yarayacağına da pek güvenemedim. Ayrıca kayıt cihazının görüntü çıkışı da Hdmi ve/veya Vga olduğu için Hilux için bir de Hdmi to Rca adaptörü lazımdı. Bir de bu adaptörlere güç hattı çekmek gerekiyor.

Bu kadar beyin jimnastiğinden sonra yorulup ve sıkılıp vazgeçtim; diğer bazı özel projelerimde olduğu gibi :sweatsmile:
 

.
Geri görüş kamera ve park sensörleri ile ilişkimiz, bana navigasyon aletlerini çağrıştırıyor.
Böyle sistemlere mutlak çözüm sanısıyla yaklaşırken çoğunlukla atlanılan soru; onlarsız olası hata oranının, aletlerin yukarıda yeterince yazılan hatalı çalışma oranını geçip geçmediği olmakta.
Bence yeni bir şeyin büyüsü onun götürdüklerini unutturmamalı.
Kendimizi aletlere teslim ettikçe duruma adapte olma yetimizden ödün verdiğimizi kim yatsıyabilir ki.

Sizi bilmem ama ben artık navigasyon aletim olmadığı zamanlar yolumu nasıl bulmuş olduğuma şaşırmaktayım.
Sensörsüz otomobilim, sensörlü karavan kullanmaya başladıktan sonra bana en azından tuhaf gelmeye başladı.

Gelecekteki sürücüsüz aracın getirdikleri, sürme zevkimizi karşılayabilecek mi dersiniz ? Bence onun verdiği keyfin yerine geçemeyeceği kesin.

Tabi bir de her yenilik için, TOGG’un elektronik dikiz aynası gibi gerçekten ne derece inovatif bir çözüm olduğu (?) sorusu cevap beklemekte.


Herneyse konuya dönersek; eskiden yardımcı aletler olmadan yaptığımız geri sürüşlerdeki kaza oranlarını bilmeden bu aletlere sağlıklı bir çekinceyle bakmanın yanlış bir tarafı olmamalı ?

Bu güne kadar kapısını çalmasam da karşılaşacağım ilk kaportacıya soracağım yine ilk soru bu olacak..😊
 
Son düzenleme:

Araştırmalarım esnasında konuyla alakalı bir sitede en ucuz ve en güvenilir geri görüş kamerası eşinizdir yazıyordu. Ben de onunla devam etmeye karar verdim. :sweatsmile:
Bir keresinde iki şeritli yoldan geri dönmem gerekti, eşime dedim ki arkadan sağ , sol de. Yok ..imkansız bir şey. Temel kural yönlendireni aynadan görebilmeniz, sesi geliyor ya...aynayı ne yapcakmışım...ya da sağ sol derken arabaya göre demesi gerekirken çekme karavana göre sağ sol demesi..vs vs. En sonunda dedimki topuz kilitlenmesine kadar ses çıkartma , o zaman dur de. O şekilde dönebilmiştim. Antreman yapmazsanız çok zor. ( Bir sefer de gemide geri geri gitmek gerekti, tırcı arkadaş öyle bir çıkarttı ki yönlendirerek, şaşırmıştım. )
 



.
En güvenilir geri görüş kamerasının eşin olması doğru da onda bile bazen bağlantı kopuyor.. :p

Aslında eskiden navigasyon yerine harita okunurken de bazen hatlar gerilim yüzünden kızıyordu... :yum:
 
Son düzenleme:

Geri görüṣ kamerasına iyice alıṣmak lazım. Buna rağmen geri gidiṣlerde, dıṣarda yardım eden olmazsa, yapılan kazalarda kasko hasarı ödemeyebilir. Kiralık karavanların sigortasında, geri gidiṣlerde, karavanda geri görüṣ kamerası olsa da, bir kiṣinin dıṣardan yardım etmesi gerektiği ṣartını okuduğumu hatırlıyorum.

Evin avlusunda karavanın park yerine geri giderek park etmem lazım. Avluda da sık sık küҫük ҫocuklar oynadığı iҫin geri görüṣ kamerası aldım.

Park yerine yüzlerce defa geri gittiğim iҫin en ufak detayı biliyorum. Buna rağmen geri gitmeye baṣlamadan önce park yerine ve ҫevresine bir göz atmaya kendimi alıṣtırdım..

Geri görüṣ kameralarında mesafe tahmin etmek ҫok zor. Karavanlarımızın arkasında bisiklet taṣıyıcısıda varsa, iṣ daha zor.

Motokaravanlarda dikiz aynasıyla karavanın arkasını görmek mümkün değil. Karavanın arkasıdaki römork yan aynalarda da görünmüyor. Bu nedenle balıkҫı kayığımı römorkla ҫekerken geri görüṣ kamerasını yolda giderken de kullanmaya baṣladım ve stres azaltığını farkettim. Römork olmadan da böyle kullanmaya baṣladım. Önümde fazla yer kaplamaması iҫin küҫük ekranlılarını tercih ediyorum (3 inҫ).

Resimde görüldüğü gibi, ekranın solunda elektrik düğmesi var.

EKRAN (2).jpg
 

.
Almanya’daki yasalara göre değil aracı arkaya doğru sürerken, trafiği tam görünmeyen ana yola çıkarken bile sürücüye yol gösterenle göz kontağının olma zorunluluğu var.
Tabi bu durumda böyle bir kişinin varlığı kaçınılmaz ön şart. 😉
Bildiğim kadarıyla trafik bu yardımcı aletlerin çalışıp çalışmadığı hatta olup olmadığıyla bile ilgilenmiyor.
Yani kaza durumunda yardımcı aletler yerine ikinci kişinin varlığı soruluyor olmalı ?

Türkiye’deki sürücü sınavlarında da Almanya’daki gibi bu durumların soru olarak gelmesi lazım..
 
Son düzenleme:

Tekirdağ taraflarında yanlışlıkla çıkmaz yola girince geri geri çıkmak zorunda kaldım.Karavanın arkasında motosiklet vardı,geri görüş kamerasını kapatıyordu,sensörde yoktu ve motosikleti orada bir yerlere sürttüm.Plakası düşmüş ve ben bunu saray ilçesinde konaklarken fark ettim.Saray ilçesinde yeni plaka işlemlerini yaptırırken karakolda yıllardır görmediçim asker arkadaşımla karşılaştık,hasret giderdik,çok güzel bir gün oldu.Belki de bu kameralar,sensörler o kadar da gerekli değildir diyebilirmiyiz:smiley:
 

Tekirdağ taraflarında yanlışlıkla çıkmaz yola girince geri geri çıkmak zorunda kaldım.Karavanın arkasında motosiklet vardı,geri görüş kamerasını kapatıyordu,sensörde yoktu ve motosikleti orada bir yerlere sürttüm.Plakası düşmüş ve ben bunu saray ilçesinde konaklarken fark ettim.Saray ilçesinde yeni plaka işlemlerini yaptırırken karakolda yıllardır görmediçim asker arkadaşımla karşılaştık,hasret giderdik,çok güzel bir gün oldu.Belki de bu kameralar,sensörler o kadar da gerekli değildir diyebilirmiyiz:smiley:
Tam olarak trajikomik bir anıymış.
 



.
Antreman yapmazsanız çok zor.
Sırf ehliyet alacak kadar olan tecrübe yeterli olmadığından, Alman otomobil klübü ADAC, çekme karavanları kullanma kursları vermekte.

Bizim Türkiye Kamp Ve Karavan Derneği veya Ulusal Kamp ve Karavan Federasyonu’nun işleri başından aşkın ise belki tecrübeli birisi için böyle bir kurs yeni bir meslek olurdu ?

Hatta ADAC’nin böyle yarı resmî kurs verecek birinin eğitimine olumlu bakacağını sanıyorum. Hiç olmazsa bu iki kurumun böyle bir teşebbüse ön ayak olması beklenmeli ?
 
Son düzenleme:

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,662
Mesajlar
1,521,807
Kayıtlı Üye Sayımız
166,519
Kaydolan Son Üyemiz
cagatayuysal

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst