"3 haftada 1620 TL", gerçekten büyük rakam; buna bir de yıllık vergiler ve vizeler de eklendiğinde... ???
Bizim de L300'ün vergi+sigorta+vize toplamı, 1.000 TL'yi geçiyor; bir emekli için "iyi para!.." ??? Bazıları, "ne yapalım kardeşim, siz de binmeyiverin" diyebilir ama..
Düşünüyorum da, alışma olayı budur diyorum; toplam yıllık maliyet epeyce arttı ama alıştık mı ne?.. :-\ Bu paralarla haftada 1 kg.dan bir yıl dana eti alınır yahu!..
"3 haftada 1620 TL", gerçekten büyük rakam; buna bir de yıllık vergiler ve vizeler de eklendiğinde... ???
Bizim de L300'ün vergi+sigorta+vize toplamı, 1.000 TL'yi geçiyor; bir emekli için "iyi para!.." ??? Bazıları, "ne yapalım kardeşim, siz de binmeyiverin" diyebilir ama..
Düşünüyorum da, alışma olayı budur diyorum; toplam yıllık maliyet epeyce arttı ama alıştık mı ne?.. :-\ Bu paralarla haftada 1 kg.dan bir yıl dana eti alınır yahu!..
Bizim araçlar yaşlı ve bineklere kıyasla vergisi düşük. Buna rağmen ben orta halli bir aracın aylık ortalama maliyetinin 500 TL olduğunu kabul ederim. Yani 4 kişilik bir ailenin mutfak masrafı.
Benim trafik sigortasıda bana ilginç geldi.İki yıl önce 430,geçen yıl 380,bugünde 260 tl ödedim.(iki yada üç yıl sonra inşallah sıfıra düşer diye bekliyorum )
Selamlar
Arkadaşlar nacizane, konuyu takip edenler için bir hususu hatırlatmak istiyorum.
Benim araçta başıma geldiği gibi araçın sigortasını ruhsatında karavan olduğu halde, karavan olmayan araç gibi kesebiliyorlar. Ruhsatta karavan olması bu işlemin yapılmasına engel olmuyor. Yani pahalı olan karavan sigortası yerine aracın ruhsatındaki araç özelliğine göre düzenlenen poliçe daha uyguna geliyor. Tabi bu police ile trafikte dolaşırken aslında sigortasız dolaşıyor oluyoruz. Trafik kontrolünde her ne kadar memur tarafından araç kontrolden geçsede herhangi bir kaza anında sigortasız araç muamelesine tabi olunabilir.
Trafik sigortasını yaptırıken dikkatli olmak gerekiyor. Sigorta şirketlerinden teklif alıp en uygununa poliçeyi düzenletmek gerekiyor.
Saygılarımla.
Kenan YAMA
Aracım 2006 model Ducato ruhsatım özel amaçlı motor karavan yolcu sayısı 2
trafik sigorta poliçemde kullanım tarzı kısmına özel amaçlı taşıt olarak işlenmesini sağladım.
nisan 2011 tarihi itibarıyla 145 TL ödedim.
Mutlu geziler dilerim.
Aracım 2006 model Ducato ruhsatım özel amaçlı motor karavan yolcu sayısı 2
trafik sigorta poliçemde kullanım tarzı kısmına özel amaçlı taşıt olarak işlenmesini sağladım.
nisan 2011 tarihi itibarıyla 145 TL ödedim.
Mutlu geziler dilerim.
Hayırlı olsun
Hangi sigorta şirketi ve plaka no kaçtır acaba. Sakıncası yoksa iletirseniz sevinirim.
Saygılar
Kenan YAMA
Karavanist' Alıntı:
Aracım 2006 model Ducato ruhsatım özel amaçlı motor karavan yolcu sayısı 2
trafik sigorta poliçemde kullanım tarzı kısmına özel amaçlı taşıt olarak işlenmesini sağladım.
nisan 2011 tarihi itibarıyla 145 TL ödedim.
Mutlu geziler dilerim.
Trafik sigortam yenilendi. Aracım Ankara plakalı 2000 VW Transporter Ozel Amaçlı Taşıt (Motokaravan). Yolcu sayısı 5. Halk Sigorta 309 TL. Dubai Sigortada daha ucuz rakam (250 TL) teklif edildi. Ancak Halk Sigorta tercih edildi.
Sn. Rüzgar, benim Anadolu sigorta acentam 710 Tl fiyat çıkardı. Sizin acentanın telefonunu alabilirmiyim acaba. Görüşmemizde fayda var.
Yanılmıyorsam sizin karavan da 34 plakalı idi.
Geçen yıl motokaravan ruhsatı aldığım zaman mevcut trafik sigortama özel amaçlı taşıt ibaresini işletmiş zeyl yaptırmıştım. 17 mart 2012 tarihli yazımda belirttiğim fiyat meğer bu sebepten düşük çıkmış . (160.- TL) Zeyl yapılınca fazla fark çıkmamıştı.
Özel amaçlı taşıt olduğu zaman fiyat çok yükseliyor. Poliçenin süresi dolup yeniledim. nisan 2012 tarihi itibarıyla 455.-TL oldu.
Plaka 33 Özel amaçlı taşıt Fiat ducato 2006 kişi sayısı 2
Hüseyin Işıl
Karavanın yeni trafik sigorta poliçesi geldi.
%10 hasarsızlık (7 yılda hiç hasar bildirmediğim halde neden %10 araştıracağım)
%5 gecikme cezası ile birlikte
393,64 TL tuttu.
2 gündür ben de trafik sigortası sorunları ile boğuşuyorum. Türkiye'nin her işinde olduğu gibi burada da bir standart yok. Sigorta şirketlerinin acenteleri ile uğraşmak bir dert genel müdürlükleri ile uğraşmak bir dert. Aracım kamyonet olarak geçerken 193 lira sigorta ödüyordum. Ruhsatta sadece sınıfı değişti sigorta primi 500 liraya çıktı. Tescil tarihi , araç markası, plakası, sahibi,modeli aynı, sadece N sınıfından M1 sınıfına geçen bir araca 300 fazladan prim istemek hangi akla hizmet çözemedim. Yukarıda bulunan 2 poliçe örneğinden yola çıkarsak primler neye göre değerlendiriliyor bilen var mı?
2 gündür ben de trafik sigortası sorunları ile boğuşuyorum. Türkiye'nin her işinde olduğu gibi burada da bir standart yok. Sigorta şirketlerinin acenteleri ile uğraşmak bir dert genel müdürlükleri ile uğraşmak bir dert. Aracım kamyonet olarak geçerken 193 lira sigorta ödüyordum. Ruhsatta sadece sınıfı değişti sigorta primi 500 liraya çıktı. Tescil tarihi , araç markası, plakası, sahibi,modeli aynı, sadece N sınıfından M1 sınıfına geçen bir araca 300 fazladan prim istemek hangi akla hizmet çözemedim. Yukarıda bulunan 2 poliçe örneğinden yola çıkarsak primler neye göre değerlendiriliyor bilen var mı?
Eski poliçemin üzerinden 1 yıl geçti ben hala çözemedim. size sabırlar dilerim.
14 Nisan 2011 tarihinde N sınıfı iken 450 TL. 27 Nisan'da karavan oldu 350 TL daha fark aldılar, bu yılda yukarıda poliçede görüldüğü gibi 228 TL. "Bu neden ve nasıl oluyor" diye sigorta şirketime sorduğumda, kendilerince izah ettiler isede kafam basmadı.