İzmit Dağlarında Off-Road Gezisi (23 Kasım 2008)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan metehan41 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 211
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 32,483
Ynt: İzmit Dağlarında Off-Road Gezisi (23 Kasım 2008)

yavuz

adamı çıldırtmayın durduk yere, standart banzinli def, kilt yok, ok lastikler ben daha ne diyim yawwwwwwwwwww

pilotaj hatası falan yoktu sadece nefesi yetmedi garibin
 

Etiketler
Ynt: İzmit Dağlarında Off-Road Gezisi (23 Kasım 2008)

Ben onu bunu anlamam arkadaş, LR a laf söyletmeyin, bizi başımız önde gezdirmeyin ;D

Bu ok144 ler ne asfaltta yol tutar ne ıslakta ne çimende, çamurda da az buçuk tutar, sert ıslak zeminse onlar yol tutmamıştır, direk çöpe atmak lazım. Uğur hoca da bunlardan kullanıyor henüz çok yeni ama bir numara göremedik daha ok lardan.
 


Ynt: İzmit Dağlarında Off-Road Gezisi (23 Kasım 2008)

buyrun işte... engin bey de olaya dahil oldular... "dinime küfreden müslüman olsa" atasözü bunun için var...
 

Ynt: İzmit Dağlarında Off-Road Gezisi (23 Kasım 2008)

niye yahu? ben en azından Disco ile yola devam ediyom... Geçebileceğim yerler de var, geçemeyeceğim de... Hakkında bolca saydırdığın arabaya binmeyi içine sindirebilecek misin?

boşver... iyi pick up değil de kapalı kasa yaptırdın. yoksa arabanı Umut'unki gibi çöp torbaları doldururdu. :smiley:
 



Ynt: İzmit Dağlarında Off-Road Gezisi (23 Kasım 2008)

hişşt bel altına vurmayın faul olur ;D
 

Ynt: İzmit Dağlarında Off-Road Gezisi (23 Kasım 2008)

Biraz tekleyen defenderlarin birinin pilotu olarak bir kac soz soyleyeyim bari...
Araci daha yeni tanimaya basladik. Aracin agirligina gore gucunun pek fazla olmadigi acik. OK lari camurda biraz daha is gorsunler diye bu hafta sonu kestirmeyi planliyorum, daha iyi olacagindan eminim. Ne de olsa bunlar kamyonet lastigi bee... Su cikamadigimiz rampayi da son 1 metrede vincleyerek cikabildik... Yine de en yuksek koltukta oturup yol yapmanin da ayri bir zevki var. Gerci "traktor" yorumu da yapildi ama ;) bu da defender tarzi diyoruz...
Bir dahaki sefere daha basarili olup basimizi dik tutacagiz artik... Arada her gordugumuz yere 1-2 kilit milit takariz, kilitler gideriz :D . Seytan su 2.5 lt motoru 3.9 ile degistir diyo ama.. boylede oldukca zevkli. Oralarda daha cok eglenecegiz diye dusunuyorum.
 

Ynt: İzmit Dağlarında Off-Road Gezisi (23 Kasım 2008)

concrete' Alıntı:
Biraz tekleyen defenderlarin birinin pilotu olarak bir kac soz soyleyeyim bari...
Araci daha yeni tanimaya basladik. Aracin agirligina gore gucunun pek fazla olmadigi acik. OK lari camurda biraz daha is gorsunler diye bu hafta sonu kestirmeyi planliyorum, daha iyi olacagindan eminim. Ne de olsa bunlar kamyonet lastigi bee... Su cikamadigimiz rampayi da son 1 metrede vincleyerek cikabildik... Yine de en yuksek koltukta oturup yol yapmanin da ayri bir zevki var. Gerci "traktor" yorumu da yapildi ama ;) bu da defender tarzi diyoruz...
Bir dahaki sefere daha basarili olup basimizi dik tutacagiz artik... Arada her gordugumuz yere 1-2 kilit milit takariz, kilitler gideriz :D . Seytan su 2.5 lt motoru 3.9 ile degistir diyo ama.. boylede oldukca zevkli. Oralarda daha cok eglenecegiz diye dusunuyorum.
bahçeköy deki gezide enson derin kanallı balçık rampaya iyiki girmemişsin.. yoksa senin tosun hala orada yatıyor olurdu :smiley: hatta baharın gelmesini beklemek zorunda kalırdık çıkartmak için.
 

Ynt: İzmit Dağlarında Off-Road Gezisi (23 Kasım 2008)

doom' Alıntı:
bahçeköy deki gezide enson derin kanallı balçık rampaya iyiki girmemişsin.. yoksa senin tosun hala orada yatıyor olurdu :smiley: hatta baharın gelmesini beklemek zorunda kalırdık çıkartmak için.

Bu hafta sonu yine oralarda olmayı planlıyorum. Benım tosun 2 ton dan fazla ağırlığı gezdiriyor ama her hafta kendini geliştiriyor. Hiç bir modifikasyon yokken dolaşıyor, ne yükseltme, ne kilit, ne de lastik... Bir vinç ve bir kaç sis farı ile hiç de fena değil... :smiley: :smiley: :smiley:
 

Ynt: İzmit Dağlarında Off-Road Gezisi (23 Kasım 2008)

2 gün foruma giremedim ortalık karışmış :smiley:

defender o yeri niye çıkamadı ?

kimi lastik demiş...

lastik olamaz. çünkü doğan abinin nivada da ok 144 var ve üstelik önler kabak...

kimi pilotaj demiş...

o konvoydaki en acemi pilot bendim :smiley: ve iki defender birden kaldı. bence orada o defenderların koltuğuna kim oturursa otursun çıkamazdı. çünkü pilotun yapacak pek bişeyi yoktu. orta dif. i kilitleyecek, low a alacak ve uygun viteste gazlayacak. ama o gaz defender motorunda yoktu...

gücü yetmedi deniliyor...

bence cevap bu. 90 beygir 2.5 tona yetmedi. peki unimog kaç beygir. o zaman defender yürüründe bir sıkıntı var demektir.

3.9 motor koyalım defendera deniliyorsa 4.0 hazır koyulmuşu var :smiley: (xj veya zj)

bence defender sınıfta kaldı. benide hayal kırıklığına uğrattı. benim araç ile standart defenderı yanyana koyunca bende defender her yerden geçer ama benim zj kalır izlenimi veriyordu. benim araçta 3.5 inç yükseltme, 2" flanş ve 31" mt lastik olmasına rağmen. defender yapı itibariyle çok güven veren ve sağlam görünüşlü bir araç. ama işin gerçeği öyle değilmiş...

mustafa abinin xj sinin veya benim zj nin arkasına bağlayıp çekmeyi düşündük. mustafa abi pek yanaşmadı. benimde arka çekiyerim yok. olsa ben deneyecektim ve bence zj arkasına defender bağlı o rampayı çok rahat çıkardı. çünkü ben rampayı yarım gaz çıktım. ve videoda da görülüyor en dik yerinde cevat abinin sesine durup tekrar kalktım. fakat bende çeki yeri olsa ve ben arkamda defender ile orayı çıksam forum fena karışırdı ;)


bence o rampaya tekrar gidilmeli ve denenmeli. defender efsanesi bir rampa ile ölçülmemeli. yiğidi öldür hakkını yeme demişler. hala defender çok yakışıklı ve güven verici gözüküyor.

....
 



Ynt: İzmit Dağlarında Off-Road Gezisi (23 Kasım 2008)

Arkadaşlar lastikle ilgili yani OK 144 le ilgili bişey söylemek isterim.Ol astikleri kestirmeden hiçbir işe yaramaz.Kullananlar ve almak isteyenler muhakkak kestirsin.
 

Ynt: İzmit Dağlarında Off-Road Gezisi (23 Kasım 2008)

tugsan75' Alıntı:
Arkadaşlar lastikle ilgili yani OK 144 le ilgili bişey söylemek isterim.Ol astikleri kestirmeden hiçbir işe yaramaz.Kullananlar ve almak isteyenler muhakkak kestirsin.

iki tane niva o kesik olmayan lastikler ile o rampayı çıktı. hatta doğan abinin ön lastikleri kabaktı. bence suçu lastiğe atmalım ;)

ama siz genenl itibarı ile ok 144 iyi değil diyorsanız o ayrı. bende marshall mt var. çok memnunum ;) gerçi kullandığım ilk ve tek mt lastik bu :smiley:
 

Ynt: İzmit Dağlarında Off-Road Gezisi (23 Kasım 2008)

metehan41' Alıntı:
cevat abi öncelikle tebrik ederim. foto olayını çözmüşsün. resimler gayet güzel. eline sağlık. bence gezilerde her zaman co-pilotlarda fotoğraf makinası olmalıdır derim. sürücü koltuğunda çok şey kaçırılıyor.
arkadaşlar gerçekten defenderler pazar günü biraz tekledi diyebiliriz. bence pilotaj hatasıda dediğiniz kadar yoktu. o çıkılamayan rampa yaklaşık % 20-25 eğime sahip bir rampaydı. aracın kalkışı ve hızlanması için yeterli düzlük yoktu. malum defender 2.5 lt, kalkış torkuda düşük olduğundan ancak bu kadar olabildi. bence o araçları biraz gaza doyurmak lazım, yani pedalın dibini bulmak lazım... bence biraz daha başarılı olabilirler... merkez kilit olayında başarılılar ama dif kiliti şart. yoksa ilerleyemiyorlar. ladanın bile dif kiliti olmadan ilerlediği yerlerde eğim fazlalığı ve kasa ağırlığından dolayı ilerleyemedilir.
birde yuvacıklı hemşerim; senide aramızda görmek isteriz. bakalım 110 dizel neler yapabiliyor. bazen yolda karşılaşıyoruz ama tanışmadığımızdan selamlaşamıyoruz... aracınızdan tanıyorum sizi... :smiley:
selamlar...
Merhaba fatih bey eger gördüyseniz bizde 2 defender var abimde ve bende ikiside her zaman kapıda ancak 4 erkek kardeşiz her görüşte baska birinigörüyor olabilirsiniz hatta babamla 5 eder .
işanlah bigün işten güçten fırsat bulabilirsek güzel bi gezide tanışırız .
selam vermekten çekinme selamın alınır eger ben yada abime karsilasırsan durup konusuruz.
 

Ynt: İzmit Dağlarında Off-Road Gezisi (23 Kasım 2008)

Bendede OK144 var bende memnum degilim bakalım parayı bulursam mt alırım.
 

Ynt: İzmit Dağlarında Off-Road Gezisi (23 Kasım 2008)

ok 144 kötü demedim sadece kestirirseniz lastikden daha iyi performans alırsınız.Bizim yarış arabalarında aşırı çamur yoksa hep kesik ok kullanırız.Birde gene yanlış anlasılmasın gerçek off-road da o durumdaki araçların hiçbiri kıpırdayamaz bile.Ama bu tarz gezilerde standart ok ve AT lastik yeterde artar.
 



Ynt: İzmit Dağlarında Off-Road Gezisi (23 Kasım 2008)

tugsan75' Alıntı:
ok 144 kötü demedim sadece kestirirseniz lastikden daha iyi performans alırsınız.Bizim yarış arabalarında aşırı çamur yoksa hep kesik ok kullanırız.Birde gene yanlış anlasılmasın gerçek off-road da o durumdaki araçların hiçbiri kıpırdayamaz bile.Ama bu tarz gezilerde standart ok ve AT lastik yeterde artar.

hangi durumdaki araçların ?
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,704
Mesajlar
1,522,471
Kayıtlı Üye Sayımız
166,547
Kaydolan Son Üyemiz
Tsukuyomi

SON KONULAR



Geri
Üst