Iveco Daily 40c11 Otobüsten 4+1 Karavana Dönüşüm.

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ermus35 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 176
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 75,825
Yan duvar ve tavan kaplamasından sonra tabandaki plastik kaplamayı söktüm. Önce yan duvarlara 30 cm kadar çıkan kısımları söktüm. Daha sonra tabandaki parçayı maket bıçağıyla 10-15 cm eninde şeritler halinde kesip tabandan ayırdım. O kadar sağlam yapışmış ki altındaki kontraplağın yüzeyini parçalayarak çıktı. Benim de canımı çıkardı.
IMG_20200204_170941.jpg
IMG_20200204_170936.jpg
IMG_20200207_164307.jpg
IMG_20200207_170915.jpg
IMG_20200207_171318.jpg
IMG_20200207_171422.jpg


Mi A1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Etiketler
Yan duvar alt kısımlarda galvanizli sac parçaları perçinle tutturmuşlar. Perçin kafalarını matkap ucu ile delerek kopardım. Araç şu anda bakım için sanayide, dönünce kaldığımız yerden devam edeceğim.
IMG_20200207_171436.jpg
IMG_20200207_182210.jpg


Mi A1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Aracı hafta içi sanayiden çıkardım. Yağ kesme işlemi, sıvı değişimleri, triger değişimi, çalışmayan motor devir saati ve hararet göstergesi onarıldı.
Bugün taban kontrasını sökmeye çalıştım. Beni neredeyse karavan yapma fikrinden vazgeçirecek kadar zorladı. Galiba dayson gibi bir yapıştırıcıyla yapıştırmışlar. Önce daire testere ile parçalara kestikten sonra yavaş yavaş kanırtarak sökebildim. Kontra parçaları koparak çıktı tabanda yine kalıntıları kaldı.
Davlumbazlar haricinde bir yerde çürüme, pas vb. Bir şeyle karşılaşmadım. Taban gayet sağlam çıktı.
IMG_20200215_141209.jpg
IMG_20200215_141155.jpg
IMG_20200215_141201.jpg
361ede852470cd1bdf4d184fd349e196.jpg

Mi A1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 


Hocam elinize sağlık..
Demek bu araçlar orijinalden otobüs olarak imal edildikleri için oldukça sağlam yapılmış. Bu sağlamlık da söküm esnasında zorluk olarak kendini gösteriyor.

Acaba tabanı sokmeden üzerine mi devam etmeli daily projelerinde :smiley:
 



Hocam elinize sağlık..
Demek bu araçlar orijinalden otobüs olarak imal edildikleri için oldukça sağlam yapılmış. Bu sağlamlık da söküm esnasında zorluk olarak kendini gösteriyor.

Acaba tabanı sokmeden üzerine mi devam etmeli daily projelerinde :smiley:
Teşekkürler Gürcan bey. Dün kontrayı sökmek için uğraştım. Bugün de dünden kalan kalıntıları kazımak için uğraştım. Taban için iki bütün günüm gitti. 20 mm kontra gerçekten sağlam yapıştırılmış böyle olacağını bilsem belki hiç ellemezdim. Ama yaptık artık. Altından da baya toz birikintisi çıktı.

Mi A1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 


Acaba
Teşekkürler Gürcan bey. Dün kontrayı sökmek için uğraştım. Bugün de dünden kalan kalıntıları kazımak için uğraştım. Taban için iki bütün günüm gitti. 20 mm kontra gerçekten sağlam yapıştırılmış böyle olacağını bilsem belki hiç ellemezdim. Ama yaptık artık. Altından da baya toz birikintisi çıktı.

Mi A1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Sokmeden o tozlardan kurtulmak ve az da olsa o alanı kazanmak mümkün olmayacaktı sanırım. Kolay gelsin Mustafa bey.. gelişmeleri merakla takip ediyoruz.
 





Herkese hayırlı günler. elektrik konusunda fikirlerinize ihtiyacım var. Öncelikle karavanda - 12v buzdolabım( 220 ile çalıştırabilmek için ayrıca adaptörü de var)
- hidrofor
- ayrı bir dalgıç pompa
- ilerde takabileceğim bir webasto olabilir
- telefon şarjı
- led aydınlatmalar olacak. dolayısıyla tamamen 12 v sistem düşünüyorum.
170W panel, 20A şarj cihazı ve 100 veya 150A akü ile bunları rahat karşılayabileceğimi düşünüyorum. ayrıca 220 alabileceğim yerler için araç içinde 3-4 yere priz koymayı düşünüyorum. birini akü yanına şarj edebilmek için. bir seçenek de yaşam aküsünü şoför koltuğu altına konumlandırıp araç aküsünden takviye yapılabilir. sistemde invertör düşünmüyorum. kafamda netleştiremediğim konular;
1- 2 çocukla birlikte gezerken özellikle Karadeniz bölgesinde daha fazla yer görebilmek adına bir yerde 2-3 günden fazla kalabileceğimizi sanmıyorum. sık yer değiştireceğimizi farz ederek araç aküsünden şarj seçeneğini koydum. fakat jel akü alırsam bunları alternatörden şarj etmenin sağlıklı olmadığını okudum. normal bir akü mü almalıyım ya da bu seçeneği tamamen iptal edip güneş enerjisi yeterli olur mu?
2- daha önce okuduğum konulardan edindiğim bilgi ile ekteki elektrik şemasını uygulamayı düşünüyorum. şema ile ilgili düşünceleriniz nedir?çizimler için kusura bakmayın.
3- buzdolabım 12v ile çalışıyor, aynı zamanda 220 adaptörü de var. buzdolabı elektrik bağlantısını hem 12v hattına hem de adaptörle prize bağladığımda, 220 olmadığı zaman aküden beslenecek, 220 olunca aküden geleni anahtarla kapatıp adaptörle 220den beslenecek diye düşünüyorum. doğru mudur?
Biraz uzun oldu. Kusura bakmayın. Yorumlarınızı bekliyorum.

elektrik şeması.jpg
 

Herkese hayırlı günler. elektrik konusunda fikirlerinize ihtiyacım var. Öncelikle karavanda - 12v buzdolabım( 220 ile çalıştırabilmek için ayrıca adaptörü de var)
- hidrofor
- ayrı bir dalgıç pompa
- ilerde takabileceğim bir webasto olabilir
- telefon şarjı
- led aydınlatmalar olacak. dolayısıyla tamamen 12 v sistem düşünüyorum.
170W panel, 20A şarj cihazı ve 100 veya 150A akü ile bunları rahat karşılayabileceğimi düşünüyorum. ayrıca 220 alabileceğim yerler için araç içinde 3-4 yere priz koymayı düşünüyorum. birini akü yanına şarj edebilmek için. bir seçenek de yaşam aküsünü şoför koltuğu altına konumlandırıp araç aküsünden takviye yapılabilir. sistemde invertör düşünmüyorum. kafamda netleştiremediğim konular;
1- 2 çocukla birlikte gezerken özellikle Karadeniz bölgesinde daha fazla yer görebilmek adına bir yerde 2-3 günden fazla kalabileceğimizi sanmıyorum. sık yer değiştireceğimizi farz ederek araç aküsünden şarj seçeneğini koydum. fakat jel akü alırsam bunları alternatörden şarj etmenin sağlıklı olmadığını okudum. normal bir akü mü almalıyım ya da bu seçeneği tamamen iptal edip güneş enerjisi yeterli olur mu?
2- daha önce okuduğum konulardan edindiğim bilgi ile ekteki elektrik şemasını uygulamayı düşünüyorum. şema ile ilgili düşünceleriniz nedir?çizimler için kusura bakmayın.
3- buzdolabım 12v ile çalışıyor, aynı zamanda 220 adaptörü de var. buzdolabı elektrik bağlantısını hem 12v hattına hem de adaptörle prize bağladığımda, 220 olmadığı zaman aküden beslenecek, 220 olunca aküden geleni anahtarla kapatıp adaptörle 220den beslenecek diye düşünüyorum. doğru mudur?
Biraz uzun oldu. Kusura bakmayın. Yorumlarınızı bekliyorum.

Ekli dosyayı görüntüle 517805


Bu konuya bir kaç defa değindim ama tekrar yazmakta fayda var. Türiye’de karavancılar uzun süre bir yerde kalmadan gezmeyi arzu ettikleri için yașam akülerini alternatörden șarj etme önem kazanıyor. Alternatörden șarjın en iyi șekli aküden aküye bir șarj cihazı. Bu cihazın bir kaç faydası var.

1.Yașam aküsü daha çabuk șarj oluyor. Kısa mesafelerde de aküye fazla elektrik yüklemek mümkün.
2.Yașam aküsü olarak hangi aküyü kullanırsak kullanalım, kaliteli bir aküden aküye șarj cihazı yașam aküsünü yormadan, sağlıklı olarak șarj ediyor. Böylece yașam aküsü daha uzun ömürlü oluyor.
3.Aküden aküye șarj cihazı kullanınca araç aküsü ile yașam aküsü arasına isolator koymaya gerek kalmıyor.

Aküden aküye șarj cihazları:
https://ogy.de/86bw

https://ogy.de/v1iu

https://ogy.de/b0pd
 
Son düzenleme:

Bu konuya bir kaç defa değindim ama tekrar yazmakta fayda var. Türiye’de karavancılar uzun süre bir yerde kalmadan gezmeyi arzu ettikleri için yașam akülerini alternatörden șarj etme önem kazanıyor. Alternatörden șarjın en iyi șekli aküden aküye bir șarj cihazı. Bu cihazın bir kaç faydası var.

1.Yașam aküsü daha çabuk șarj oluyor. Kısa mesafelerde de aküye fazla elektrik yüklemek mümkün.
2.Yașam aküsü olarak hangi aküyü kullanırsak kullanalım, kaliteli bir aküden aküye șarj cihazı yașam aküsünü yormadan, sağlıklı olarak șarj ediyor. Böylece yașam aküsü daha uzun ömürlü oluyor.
3.Aküden aküye șarj cihazı kullanınca araç aküsü ile yașam aküsü arasına isolator koymaya gerek kalmıyor.

Aküden aküye șarj cihazları:
https://ogy.de/86bw

https://ogy.de/v1iu

https://ogy.de/b0pd
Teşekkürler. Biraz baktım bu cihazlara ama ülkemizde satışı yok galiba. Yurtdışından fiyatları da nerdeyse bir akü fiyatı.
Yazdıklarınızdan alternatörden şarj seçeneğini sistemden çıkarmamalıyım anlamını çıkarıyorum. Bu şekliyle akünün jel olması sıkıntı olur mu?

Mi A1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Teşekkürler. Biraz baktım bu cihazlara ama ülkemizde satışı yok galiba. Yurtdışından fiyatları da nerdeyse bir akü fiyatı.
Yazdıklarınızdan alternatörden şarj seçeneğini sistemden çıkarmamalıyım anlamını çıkarıyorum. Bu şekliyle akünün jel olması sıkıntı olur mu?

Mi A1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Alternatörden șarj bana göre en kolay ve en ucuz șarj șekli. Solar panel olsa da motor çalıșırken arternatörden șarj olanağından faydalanmak lazım. Önemli olan gel veya agm yașam aküleri alternatörden sağlıklı șarj edebilmek.

Aküden aküye șarj cihazı ucuz değil ama sağladığı faydaları düșünürsek almakta fayda var.

Türkiye‘ de karavan malzemeleri satan firmalar bu cihazların galiba henüz farkında değiller.
 




Bahsettiğiniz aküden aküye şarj cihazlarını marin mağazalarında akıllı röle diye satıyorlar diye biliyorum

Akıllı rölenin görevi, „benim anladığım“, motor çalıșırken araç aküsü belli bir voltaja erișince yașam aküsünü devreye sokmak. Bazı röleler (isolator) sebep oldukları voltaj kaybını da telafi edebiliyorlar.

Yașam aküsü dolunca șarj voltajını düșüren bir akıllı röle varmı bilmiyorum ama, aküden aküye șarj cihazları (Almancası „Ladebooster“) kullanıyorsak röleye ihtiyaç kalmıyor.

Devamlı kampinglerde veya elektrik olan yerlerde kalan bir karavancının böyle bir cihaza ihtiyacı yok.

Kampdıșı, elektrik olmayan yerlerde konaklayan, yolda giderken alternatörden mümkün olduğunca istifade etmek isteyen (gel ve agm akülerine zarar vermeden) karavancılar için faydalı bir cihaz.

Yazdıklarımı düzelten deneyimli ve bilgili arkadașlar olursa sevinirim.
https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/51AGyrHlVfL._AC_SL1000_.jpg
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,670
Mesajlar
1,521,955
Kayıtlı Üye Sayımız
166,525
Kaydolan Son Üyemiz
ibissyusuf

SON KONULAR



Geri
Üst