celo53
SSANGYONG ACTYON SPORTS 4X4 AT.
Ynt: ISUZU D-MAX 3.0 TD PROJESI
Hayırlı olsun,kolay gelsin.
Hayırlı olsun,kolay gelsin.
PIKE' Alıntı:Yükseltme işlemini kısaca şöyle anlatayım. öncelikle bu araçlarda önlerde torsiyon barlar oldugu için işlem biraz daha kolay oluyor.
Torsiyonları önce sonuna kadar aldıktan sonra biraz boşluk verdik. ön kısımda yan dodiklerin altındaki çamurluklar sürttü bunları çıkarttık.Stamdart tamponda herhangi bir kesmeye gerek kalmadı ( gerçi sonradan biz ARB ön tampon taktık)
Arka ksımımlar için tüm arka aksı makasları söktük. Makaslardan bir kat aldık. Arka tekerdeki salmayı artırmak için makasları aksın üzerine aldık ( Aslında toyota gibi araçlarda makas zaten aksın üzerinde olarak fabrika çıkışı öyle geliyor)
Tabi bu işlem sonunda aracın standart amartisörlerini takamıyorsunuz. sıgabilecek ölçüye göre arazi off road tipi daha güçlü amorstsör seçtim. standarttan daha güçlü. zaten orjinal amartisör bu işlemden sonra uzun geliyor yerine.
Bu arada şaft boyunda ayarlama yaptık. uygun şeklde ekleme yaptıktan sonra şafttaki balansı aldık ve yerine montaj yaptık.
Şu an da makaslarımızın en alt katını diger yayların tersi yönüne kavis vererek ters çalışmasını sagladık bu şekilde daha yumuşak çalışır oldu. tabi işlemler bazen bazı ayarları yeniden yapmamamız gerekti.
KASAP' Alıntı:Verdiğiniz bilgi için teşekkür ederim. Şaftın boyu ile yapılan ayarlama; torsiyon ve makas işleminin arkasından gelen zaruri bir işlemmidir. Bunu yapmazsak ne gibi bir sıkıntı olabilir
KASAP' Alıntı:Sorularımla sizi sıkmıyorsam kısa bir soru;
Torsiyonlu arabalarda yükseltme ile aks kesme sorununun sık yaşanması hakkında bilgi ve deneyiminiz varmı?
Şaftı uzatma hesabını nasıl yaptınız?
Teşekkür ederim.
Ömerin kamyonet degil mi sonuçta hepsi aynı. ;D ;D ;Domergin' Alıntı:eline saglık abicim, guzel oluyor bizim kamyonetler![]()