Inşaallah Karavan Hayellerim Gerçek Olacak

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan DOKTOR63 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 456
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 109,174
Karavanda koltuk sayısı ile Alakalı yönetmelik ve kanunları inceledim karavan 1+1 veya 2+1 olur bunun üzerinde yolcu sayısı olmaz diye bir madde ye rastlamadım.yada bu anlamı içerecek bir cümle göremedim.yinede emin olmak için tuv turk e yazdım
sorum:iyi günler sorumu cevaplarsanız minnettar olurum. motokaravan yaptırıyorum aracım fort transit jumbo panelvan 3 çoçuk 5 kişilik bir aileyiz, araç normalde ruhsatta 2+1 bu aracı 4+1 motokaravan olabilir mi .arkaya transitin orjinal 2 li koltuğunu taktırdım.yasaya baktım engel bir durum yok ,proje muhendisi olmaz diyor nedeni ni bilmiyor.
tuv turk cevabı:karavan araçlarda sürüş esnasında kullanılan koltukların ruhsata işli olması gerekmektedir.bunun haricinde olan koltukların projelendirilmesi gerekmektedir.

Screenshot_2018-06-26-16-46-10.jpg


Screenshot_2018-06-26-16-46-28.jpg
 
Son düzenleme:

Etiketler
karavan wc konusundaki ısrarlı önerileriniz için çok teşekkür ederim.beni ciddi sıkıntıdan kurtardınız . arka arkaya olamaz yorumu üzerine test ettim içinde sıvı varken geziye çıkmadan , normal klozet olmasını çok istiyordum fakat sıkıntısı rahatsızlığından fazla olacağından dolayı klozet ve rezervuarı söktüm,
2-3 saat boyunca internette araştırdım
kaset li wc yi geniş ailemden dolayı bana uygun değil.
marin wc de karar kıldım,aldığım marin wc de 1,5 lt su kullanıyor gider wc kullanılmadı zamanlarda kapalı böylece geri dönüş imkansız ,koku yok ,kimyasal kullanmaya gerek yok arap sabunu kullanılabilir akıcılık olsun diye ve su hortumu gibi bir hortumla tahliye olabiliyor .bu hortumu aracın altına rulo ile birlikte monte etmeyi düşünüyorum.
sıyah depo sadece wc atık deposu olacak (75 lt) boşaltmadan wc 50 defa kullanılabilecek
bu sadece araştırmam tecrubem değil
 
Son düzenleme:

Karavanda koltuk sayısı ile Alakalı yönetmelik ve kanunları inceledim karavan 1+1 veya 2+1 olur bunun üzerinde yolcu sayısı olmaz diye bir madde ye rastlamadım.yada bu anlamı içerecek bir cümle göremedim.yinede emin olmak için tuv turk e yazdım
sorum:iyi günler sorumu cevaplarsanız minnettar olurum. motokaravan yaptırıyorum aracım fort transit jumbo panelvan 3 çoçuk 5 kişilik bir aileyiz, araç normalde ruhsatta 2+1 bu aracı 4+1 motokaravan olabilir mi .arkaya transitin orjinal 2 li koltuğunu taktırdım.yasaya baktım engel bir durum yok ,proje muhendisi olmaz diyor nedeni ni bilmiyor.
tuv turk cevabı:karavan araçlarda sürüş esnasında kullanılan koltukların ruhsata işli olması gerekmektedir.bunun haricinde olan koltukların projelendirilmesi gerekmektedir.

Ekli dosyayı görüntüle 502718

Ekli dosyayı görüntüle 502719
Benim bundan anladığım, ruhsatta yazan koltuktan fazlasını projeye eklemek gerekli, bu durumda ise kullanılan koltuğun CE belgeli olması gerekli. Bence karavana taktırdığın orjinal koltuğu minibüslere takılan şekilde ve monte olması gerektiği şekilde monte ettir. Sonrasındaysa zamanı gelince (imalatın tamamlanıp, iş ruhsatlandırmaya gelince) TÜV'e gir. Geçerse ki bana göre geçmesi gerekir, sıkıntı yok. Geçmezse o zaman farklı çözümler düşünürsün. Ama bir çok araç panelvan alınıp minibüs yapılıyor, oralarda bu işler nasıl hallediliyor? bilmiyorum...
 

Benim bundan anladığım, ruhsatta yazan koltuktan fazlasını projeye eklemek gerekli, bu durumda ise kullanılan koltuğun CE belgeli olması gerekli. Bence karavana taktırdığın orjinal koltuğu minibüslere takılan şekilde ve monte olması gerektiği şekilde monte ettir. Sonrasındaysa zamanı gelince (imalatın tamamlanıp, iş ruhsatlandırmaya gelince) TÜV'e gir. Geçerse ki bana göre geçmesi gerekir, sıkıntı yok. Geçmezse o zaman farklı çözümler düşünürsün. Ama bir çok araç panelvan alınıp minibüs yapılıyor, oralarda bu işler nasıl hallediliyor? bilmiyorum...

şoför yanındakini yönünü değiştirmedim ve şoförün arkasındaki koltuklarda normal minübus te nasılsa öyle taktım ruhsat aldıktan sonra şekillendirmeyi düşündüm bunun için yönü niye böyle demesinler ,şu anki planım bile bakıldığında mutfak banyo sabit yatak aynı hizadan başlıyor yaşam alanı ikili koltuktan sonra başlıyor gibi araya raylı perde bile konabilir .
4+1 almak için şartları zorlayacağım
girişte 40 cm yüksekliğinde bir kutu yapmayı düşünuyordum yanlar açılınca ve masa da inince yatak olsun diye onu bile sonradan takabilirim.
kaba taslak resm ettim
minubuste n1 sınıfından m2 sınıfına geçiyor.bende m1 karavan yapmak için şartları zorlaycağım


Yeni Bit Eşlem Resmi.jpg
 
Son düzenleme:

bu gün araca otomatik kapı motoru taktırdım çok rahat oldu .orta kapının yolda arada bir çukurlara geldiğinde ki çarpma sesi de gitti.
 



Benim bundan anladığım, ruhsatta yazan koltuktan fazlasını projeye eklemek gerekli, bu durumda ise kullanılan koltuğun CE belgeli olması gerekli. Bence karavana taktırdığın orjinal koltuğu minibüslere takılan şekilde ve monte olması gerektiği şekilde monte ettir. Sonrasındaysa zamanı gelince (imalatın tamamlanıp, iş ruhsatlandırmaya gelince) TÜV'e gir. Geçerse ki bana göre geçmesi gerekir, sıkıntı yok. Geçmezse o zaman farklı çözümler düşünürsün. Ama bir çok araç panelvan alınıp minibüs yapılıyor, oralarda bu işler nasıl hallediliyor? bilmiyorum...
Ankarada şaşmazda cancan oto var.Yolcu taşımasında kullanılan Tüm minibüsler panelvan şeklinde alınıp burada koltuklu şekle çevriliyormuş.Bu şekilde çok daha ucuza maloluyormuş.yaklasık 20000 tl ye anahtar teslim yapılıyormuş.Bunlara proje çıkıyorsa karavandada emniyet kemerli ce belgeli koltukla onay çıkması lazım.
 

burada anladığım şimdiye kadar
n1 karavan verilmiş diye doğrusu bu sanılıyor:
aslında hata yapılmış kanuna zıt
n sınıfı:Yük taşımasında kullanılan
n1:3,5 ton altı
n2:3,5 ton üstü
halbuki karavan tanımında

Motorlu Karavan: (Değişik:RG-21/3/2012-28240) En az aşağıdaki ekipmanları kapsayan, yatacak yeri olan özel maksatlı M sınıfı SA kodlu motorlu araçtır.
(i) Koltuklar ve masa,
(ii) Koltuklardan dönüştürülebilecek uyku yatağı,
(iii) Yemek pişirme imkânları,
(iv) Depolama/Saklama imkânları.
Bu ekipmanlar oturma bölümüne sabit olarak monte edilir; ancak masa kolayca çıkarılabilecek şekilde tasarlanabilir.

s:özel amaçlı taşıt

2) M Sınıfı – En az dört tekerlekli ve yolcu taşımasında kullanılan motorlu araçlardır.
2.1) M1 Sınıfı:
Yolcu taşımasında kullanılan ve sürücü dahil en fazla 9 oturma yeri olan motorlu araçtır.
2.2) M2 Sınıfı: Yolcu taşımasında kullanılan, sürücü dahil 9’dan fazla oturma yeri olan ve azami ağırlığı 5 tonu aşmayan motorlu araçtır.
2.3) M3 Sınıfı: Yolcu taşımasında kullanılan, sürücü dahil 9’dan fazla oturma yeri olan ve azami ağırlığı 5 tonu aşan motorlu araçtır.

sonuç:karavan kanuna göre ruhsat ta m sınıfı (n sınıfı değil) sa kodlu olması gerektiği yolcu sayısı 9 dan fazlada olsa ruhsata işlenebilen araçlardır.
yapılan hata:n sınıfı özel amaçlı ruhsat çıkıyor yük aracı olduğu için 1+1 veya en fazla 2+1 oluyor.
 
Son düzenleme:

Merhaba ,

Bu konuda ki en önemli sıkıntı bağlantı testi. Koltuklar monte edildikten sonra izin verilen ağırlıklar ile bağlantıların test edilmesi. Bu çok pahalı ve bildiğim kadarı ile Türkiyede yapan bir yer var.

Burada 2 adet önemli kriter var.

1- 13.02.2009- Bu tarihten önce üretilen araçlarda E sertifikalı koltuk yeterli. Herhangi bir bağlantı testi aranmayacak ve diğer şartlara uymanız yeterli
2- 13.02.2009 - Bu tarihten sonra üretilen araçlarda ise M2 ve M3 kategorisi araçlarda kararlılık ve devrilme dayanımı hususları hariç diğer şartları aranır. Yani bunda da aramıyor fakat 9 koltuktan fazla araçlarda, M1 sınıfında aranıyor.

Ben aracımı 4+ 1 e çevirttirdim fakat aracım 2008 model. Bana da olmaz demişlerdi fakat konuşup anlattıktan sonra projem TSE'den çıktı.

Tabiki bu işi yapan mühandis arkadaşlar daha sağlıklı bilgi verebilir.

++++
1- NKategorisi Araçların Tadil İle M2-M3 Kategorisine Dönüşümünde AİTM Yönetmeliği EK VII’ nin ilgili tüm maddeleri aranır.
2- 13.02.2009 Tarihinden Sonra Üretilen M2-M3 Kategorisi Araçlarda Yapılan Koltuk Tadilatları:
a) AİTM 1.50 maddesi kararlılık ve devrilme dayanımı hususları hariç diğer şartları aranır.
b) Koltuk veya emniyet kemeri tadilatı var ise AİTM ilgili madde şartları aranır.
3- 13.02.2009 tarihinden önce tescil tadilatı var ise AİTM ilgili madde şartları aranır.
a) Ek VII-Madde 1.50.1.1(Yük hesabı) aranacaktır.
b) “E” veya “e” onaylı emniyet kemeri kullanılması kaydı ile bağlantı testleri istenmeyecektir.
c) Koltuk değişmesi veya ilavesi durumunda koltukların “E” veya “e” onaylı olması kaydı ile koltuğun bağlantı detayları projesinde verilecek ve uygunluğu kontrol edilecek olup koltuk bağlantı testi aranmayacaktır.
Kapalı Kasa/Panelvan N Kategorisi Araçlar İle İlgili Hususlar
1- 01.01.2009 tarihinden önce tescil edilmiş araçlarda koltuk ve emniyet kemeri tadilatında:
a) ”E” veya “e” Onaylı (veya temel araç üreticisi tarafından imal edilen)koltuk ve emniyet kemeri kullanılması kaydı ile bağlantı testleri aranmayacaktır.
b)Yönetmeliğin diğer ilgili hususları aranacaktır.
2- 01.01.2009 tarihinden sonra üretilen, tescil edilen veya edilmeyen araçlarda koltuk ve emniyet kemeri tadilatında:
a) ”E” veya “e” onaylı emniyet kemeri kullanılması zorunlu olup bağlantı testleri aranacaktır.
b)Koltuk değişmesi veya ilavesi durumunda koltukların “E” veya “e” onaylı (veya temel araç üreticisi tarafından imal edilmiş) olması zorunlu olup, koltuğun bağlantı detayları projesinde verilecek uygunluğu kontrol edilecek olup ayrıca koltuk bağlantı testi aranmayacaktır.
 

ver
Merhaba ,

Bu konuda ki en önemli sıkıntı bağlantı testi. Koltuklar monte edildikten sonra izin verilen ağırlıklar ile bağlantıların test edilmesi. Bu çok pahalı ve bildiğim kadarı ile Türkiyede yapan bir yer var.

Burada 2 adet önemli kriter var.

1- 13.02.2009- Bu tarihten önce üretilen araçlarda E sertifikalı koltuk yeterli. Herhangi bir bağlantı testi aranmayacak ve diğer şartlara uymanız yeterli
2- 13.02.2009 - Bu tarihten sonra üretilen araçlarda ise M2 ve M3 kategorisi araçlarda kararlılık ve devrilme dayanımı hususları hariç diğer şartları aranır. Yani bunda da aramıyor fakat 9 koltuktan fazla araçlarda, M1 sınıfında aranıyor.

Ben aracımı 4+ 1 e çevirttirdim fakat aracım 2008 model. Bana da olmaz demişlerdi fakat konuşup anlattıktan sonra projem TSE'den çıktı.

Tabiki bu işi yapan mühandis arkadaşlar daha sağlıklı bilgi verebilir.

++++
1- NKategorisi Araçların Tadil İle M2-M3 Kategorisine Dönüşümünde AİTM Yönetmeliği EK VII’ nin ilgili tüm maddeleri aranır.
2- 13.02.2009 Tarihinden Sonra Üretilen M2-M3 Kategorisi Araçlarda Yapılan Koltuk Tadilatları:
a) AİTM 1.50 maddesi kararlılık ve devrilme dayanımı hususları hariç diğer şartları aranır.
b) Koltuk veya emniyet kemeri tadilatı var ise AİTM ilgili madde şartları aranır.
3- 13.02.2009 tarihinden önce tescil tadilatı var ise AİTM ilgili madde şartları aranır.
a) Ek VII-Madde 1.50.1.1(Yük hesabı) aranacaktır.
b) “E” veya “e” onaylı emniyet kemeri kullanılması kaydı ile bağlantı testleri istenmeyecektir.
c) Koltuk değişmesi veya ilavesi durumunda koltukların “E” veya “e” onaylı olması kaydı ile koltuğun bağlantı detayları projesinde verilecek ve uygunluğu kontrol edilecek olup koltuk bağlantı testi aranmayacaktır.
Kapalı Kasa/Panelvan N Kategorisi Araçlar İle İlgili Hususlar
1- 01.01.2009 tarihinden önce tescil edilmiş araçlarda koltuk ve emniyet kemeri tadilatında:
a) ”E” veya “e” Onaylı (veya temel araç üreticisi tarafından imal edilen)koltuk ve emniyet kemeri kullanılması kaydı ile bağlantı testleri aranmayacaktır.
b)Yönetmeliğin diğer ilgili hususları aranacaktır.
2- 01.01.2009 tarihinden sonra üretilen, tescil edilen veya edilmeyen araçlarda koltuk ve emniyet kemeri tadilatında:
a) ”E” veya “e” onaylı emniyet kemeri kullanılması zorunlu olup bağlantı testleri aranacaktır.
b)Koltuk değişmesi veya ilavesi durumunda koltukların “E” veya “e” onaylı (veya temel araç üreticisi tarafından imal edilmiş) olması zorunlu olup, koltuğun bağlantı detayları projesinde verilecek uygunluğu kontrol edilecek olup ayrıca koltuk bağlantı testi aranmayacaktır.
verdiğiniz açıklama için çok teşekkürler
 

Bu sozlerim size degil cunku siz ogrenmek icin konu acip, aklinizda olanlari acik acik sorup, dogruyu bulmaya calisiyorsunuz.

Halkin sagligini duzeltecegim diyerek Doktor olup dis ortama diskiyi atarak halkin sagligini bozmak arasindaki baglantiyi inanin cozemiyorum .

Kalabalik ve kasetli tuvalet bir arada olabilir. Ayrica cocuklar problem olmaz ki. Her sabah ve aksam yatmadan iki kere bosaltirsiniz. Kaset kullaninca kimyasal kullanmadiginiz zaman atma yeri bulmak sorun degil. Eldiven takmak yeter. Karavanin sefasini cekmek kolay degil.

Kusura bakmayin ben boyle dusunuyorum. Doktor olmasaniz inanin ikaz bile etmezdim. Bu ulkeye en buyuk zarari egitim almamis cahiller degil, okumus cahiller veriyor. Lutfen acele karar vermeyin, biraz daha dusunun.
 



eleştiriniz için teşekkür ederim.keşke kırıcı olmadan yazsa idiniz.
ben hiç bir zaman atığı yol kenarına veya yolda giderken boşaltılabilir demedim.
konuyu tekrar açtınız diye yazıyorum
Lögar veya çukur kazılıp üzerini toprakla örtmek (hiç çukur açtınız mı bilmiyorum zahmetli bir işlem bunu göze aldım yol kenarına kesinlikle karşıyım demiştim ) sağlığı bozacak bir durum değil halk sağlığında çalışıyorum köylülere tuvalet olamayan yerde piknik orman dağ gibi alanlarda çukur kazın üstünü örtün önerisi yapılıyor.dinleyen var dinlemeyen var .
dediğiniz tıbbı atık yada kimyasal atığı çukur kazıp gömezsiniz .sağlığa zararlı olan budur.toprağa karışır.
LÖGAR: iki tip lögar var yağmur sularının aktığı bunlar bir yol izledikten sonra ana atık kanalına dökülür.
ikinci kısım ana atık kanalına bağlı olanlar(deniz sahillerinde belediye atık araçları atık deposundan alır üst kısımlardaki ana lögar a boşaltır)
birinci kısıma tahliyesi uygun değil arkadan temiz kalması için çok su gerekir.kanunen suçtur.

kaldıki son yazımda belirtmiştim aldığım ürün ile 10 metrelik hortumla tahliye yapabiliyor.
hortumun ucu kapalı itfaiye hortumu gibi.
hortumla da olmadı 10-20 lt lik yassı depolar var onla tahliye yi düşünürüm
wc konusunda yanlış ise fikrimden döndüm dönerim inatçı yapım yoktur. öncekinde araştırmadan ev klozeti taktım eleştiriler üzerine iyice araştırdım tekne wc sine karar kıldım.baktım sıkıntılı kasetli wc ye geçmek çok mu zor .
aşağıda iki resim ekledim fikir açısından
1. ana lögar
2. yağmur lögar

ana lögar kapağı.jpg


yağmur suyu lögar kapağı.jpg
 
Son düzenleme:

Kirici oldu isem ozur dilerim. Niyetim sizi kirmak, uzmek degil. Siz zaten dogrunuzu aramak uzere arastirma yapiyorsunuz Siz halk saglini elbette benden cok iyi bilir ve dusunursunuz. Kullanmaya baslayinca artik tecrubelerinizi paylasirsiniz.
 

Sayın meslektaşım,kasetli wc konusunda ısrar ediyorum,karavanınızı standartlara uygun planlayın,yollara çıktığınızda ihtiyaçlarınız ,neler gerekli neler fazlalık,neler eksik şekillenecek.Belki bu ihtiyaçlara göre bunu satıp yeni bir karavan yaptıracaksınız.Standart aracı satmak daha kolay olur.Ayrıca avrupaya çıkacaksınız,oralarda kasetli dışında kullanamazsınız.
 


Buradaki 3. doktor olarak benim görüşüm de kasetli wc.den yana, ben 3. karavanımı kullanıyorum,ikisi kasetli bir tanesi ise seyyar tuvaletliydi. Şu an Aydın'daki karavan grubumuzun 4 tane üyesi doktor ve kasetli wc kullanıyor :smiley:
 



herkese çok teşekkür ederim ,bazen keçiliğim tutuyor. kasetli tuvalet bana çok hijyenik gelmiyor veya kasetli tuvalet dediğiniz gibi rahat olabilir.bu marini tecrübe etmezsem acaba diyeceğim . belki ilerde tecrübe ettikten sonra kasetli tuvalete dönebilirim.belki de yanlış düşünüyorum lütfen sözlerimden alınmayın fikirleriniz çok değerli şu an marin tuvalet bana çok daha mantıklı geliyor ,malzemeleri elime ulaşmak üzere ,kasetli tuvalet alsa idim bana daha ucuza mal olabilirdi, atık depo boşaltmadan 40-50 defa kullanılabilecek ,deponun içine atık boşaltma motoru taktırıyorum -ucunda 10 metrelik hortum ,hortum stepnenin yanında kutu içinde ,hortumu çekip tahliye yerine sonra araç içinden tek tuşla boşaltım yapacak bir sistem kuruyorum .
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,662
Mesajlar
1,521,820
Kayıtlı Üye Sayımız
166,519
Kaydolan Son Üyemiz
cagatayuysal

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst