Inşaallah Karavan Hayellerim Gerçek Olacak

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan DOKTOR63 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 456
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 109,169
.

Orhan bey, :yum:
aslında kastım yapımda sırası gelen kaporta izolasyonuydu.

Yaz ve bahar ayları karavanla yollarda olunduğunda, pencereler için resimlerini gönderdiğiniz ısı ve görüş kaplamaları yerine sadece iç görüşü önleyici perde kullanmak yeterli olmakta. Haliyle bu mevsimlerde geceleri soğuk sorunu yok ve gündüzleri de zaten karavan açık oluyor.

Kısa ve orta vadeli park durumlarında güneşden korunmak için perde kullanmak ise, kurulmaları yerine, tekrar yola çıkarken açılan pencere ve klima dolayısıyla, pratikte her zaman öyle önem kazanmıyor.

Bahsettiklerinizin soğukta kullanımı için yeterli tecrübem olmasa da, yapabildiğim kadarıyla, ayni görüş perdesinin normal kapasiteli bir ıstıcıyla kolaylıkla yetmekte olduğu yönünde.
Hiç izolasyonu olmayan aracımın 4000 e yakın üyeli forumunda, belki inanmayacaksınız ama bu yapının yaşayanlarca, -10 dereceye kadar tamamen yeterli olduğunu defalarca okudum.
Bazen pratik bizi beklemediğimiz derecede şaşırtıyor..
Üstelik onlardan ses izolasyonu için yeterli fayda beklemek de sanırım boşuna olmalı.

Zaten bütün bunlar yüzünden izolasyon için görüşümü “Yapılsın ama abartmaya gerek yok” olarak revize ettim. Tabii doğru malzeme esas.



Bahsettiğiniz kaplamalar ve karavan pencereleri yazılarımdan sonra, umarım bu gidişle benden pek yakında araçlarımızın 5. hatta 4. tekerleklerinin lüzümsuzluğu üzerine de bir yazı beklemiyorsunuzdur ? :p

Gerçi altmışlı yıllarda Citroen onu da yapmıştı..
Zaten o zamandan beri küçük dilim kayıp...:yum:



Video: https://youtu.be/kaN9QkYpawM
 
Son düzenleme:

Etiketler
.

@DOKTOR63 , :yum:
kapalı gözenekli FLEX en ideal guruba dahil olsa da fiyat ve uygulayış açısından benim de görüp emin olduğum BİZAFOL gayet uygun bir alternatif sunmakta.
İnceleyin derim.

@terdogan uyguladı ve çok memnun. Ona danışabilirsiniz.
Bence de olumsuz bir tarafı yok.
 

Bu sitede karavan ı nasıl izalasyon yaptığını anlatıyor Karavan yalıtımı
Bizafol ve keçe birlikte kullanmışlar

Screenshot_2018-06-12-16-06-44.jpg


Screenshot_2018-06-12-16-06-33.jpg


Screenshot_2018-06-12-16-06-13.jpg


Screenshot_2018-06-12-16-05-54.jpg


Screenshot_2018-06-12-16-05-35.jpg
 

.

Verdiğiniz web adresini inceledim. Sayfada hiçbir Avrupalı profesyonel ve amatör yapımcının yapmadığı yanlışlar yer almakta. Üstelik ilk yapılan karavan çalışması olduğu halde, nedense cesaretle referans modunda yazılmış. :confused:

Keçeyi diğer sentetik elyaflı malzemeler gibi izolasyon amaçlı kullanmak neme yataklık edip küf ve pas oluşumunu desteklemesi yüzünden, karavanını kendileri yapanlarca da artık düşünülmemekte.
Bizofol’ü çift kat kullanmak da aslında en az ayni etkiyi verirdi.

İzolasyonda tahliye delikleri kapanmamalı ve izolasyon için kullanılan malzeme tabana yapıştırılmamalı.

Nem bariyeri ise tamen lüzumsuz sınıfında.

Yapılar için akla uygun herşey, karavan dinamiği içinde ayni anlama sahip olmuyor. Yani bire bir uygulanmaları sorunlu.

Doğru ve tecrübeli kaynaklardan araştırmak esas.

.
 
Son düzenleme:

.

Verdiğiniz web adresini inceledim. Sayfada hiçbir Avrupalı profesyonel ve amatör yapımcının yapmadığı yanlışlar yer almakta. Üstelik ilk yapılan karavan çalışması olduğu halde, nedense çesaretle referans modunda yazılmış. :confused:

Keçeyi diğer sentetik elyaflı malzemeler gibi izolasyon amaçlı kullanmak neme yataklık edip küf ve pas oluşumunu desteklemesi yüzünden, karavanını kendileri yapanlarca da artık düşünülmemekte.
Bizofol’ü çift kat kullanmak da aslında en az ayni etkiyi verirdi.

İzolasyonda tahliye delikleri kapanmamalı ve izolasyon için kullanılan malzeme tabana yapıştırılmamalı.

Nem bariyeri ise tamen lüzumsuz sınıfında.

Yapılar için akla uygun herşey, karavan dinamiği içinde ayni anlama sahip olmuyor. Yani bire bir uygulanmaları sorunlu.

Doğru ve tecrübeli kaynaklardan araştırmak esas.

.
Teşekkür ederim ilk baktığım da oldukça profesyonel gibi geldi imaj yanılta biliyor
 



Klima takıldı ,ustanın dediği gibi rolentide de gayet güzel soğutuyor ,motor da hararet yapmadı şofor ve yan ındaki koltuk için yukarıdan 2 Göz soğutuyor, arka ya da 4 Göz konmuş, karavan ın içinde ki havayı alıp soğutup veriyor, güzel gibi

15288200719431739062472.jpg


15288200956541186442457.jpg


152882010660575745774.jpg


DSC_0029.JPG


DSC_0030.JPG
 
Son düzenleme:

tavsiye ve önerileriniz ışığında yeni bir iç plan çizdim
1:girişi masa nın olduğu kısmı olabildiğince ferah tutmaya çalıştım
2: ranza için aracı inceledim hem sağlam hemde kullanımı rahat olması açısından sabit yatağın üstüne koydum ,kapalı halde (dolap gibi kullanılabilecek)(40x160x40 dolap açıldığında yatak olacak(80x160 yükseklik 50-55 cm)
3:arka taraf çoçukların ön taraf benimle eşim için düşündüm 130*178 cm
masa iniyor+girişte oturma yeri (45x45 yükseklik 40 cm)sağ ve sol kanatlar açılacak ayrıca ikili koltuğun arkasındaki 20*80 dolap kanadı açılacak çok küçük iki lam la ek yapılarak yatağa dönüşmesini planladım singeri ni tek parça düşündüm işim bitince katlar klimanın üstüne koyarım diye düşündüm
4:sabit yatak 142*178 cm
5:buzdolabı dezgah altı yetmeyeceği kanaati oluştu banyonun yanına yerleştirdim
6 ocağı pencereye yakın koydum koku duman kolay tahliye olsun diye

sonuç inşaallah siz değerli dostlardan bu sefer tamam dır demenizi arzu ediyorum.
her plan la dahada güzel oluyor gibi

normal görünüm 1.JPG


normal görünüm 2.JPG


normal görünüm 3.JPG


uyku pozisyonu.JPG


uyku pozisyonu2.JPG


uyku pozisyonu 3.JPG
 

.

Sanırım çoçuk sayınız üç idi ?
5. yatağı arka tarafta ranza şeklinde yukarıda konumlandırmanız, duble yatak altı deposunun küçülmesi yanında, üst dolapları da imkansız kılıyor. Halbuki bu kişi sayısına yeterli miktarda dolap haçmınız olmalı.
Üçüncü çoçuğunuz için şöför mahalli bence daha uygun. Biliyorsunuz olanaklı.
Böylelikle arka taraf bütün olanaklarıyla klasik çözüme kavuşur.

Burada sıra dışı bir önerim; yan dolaplardan sadece tuvalet tarafındakini , iki misli büyüklükte ve tek olarak yaptırmanız. Böylelikle kullanacağınız toplam hacımda değişiklik olmaması yanında, çoçukların burada oturma durumlarına olanak sağlamış olursunuz. Yoksa klasik planda yatakta oturma imkanı yok.
ÖRNEK VİDEO

Diğer bir nokta; tezgahta lavabo ile ocağın yerini değiştirin.
Bu konum klasik planda tehlikeli kabul ediliyor. Rüzgar durumunda kapıyı kapatabilirsiniz.
Aslında kayar kapıya yapılacak pencere daha uygun olurdu.

Çocukların sırtını dayadığı yerde de pencere yaptırmışdınız sanırsam ? Bu durumda tavsiye ettiğim büyük hacımlı dolabın yeri pek ideal kalmayacak galiba. Çünkü yan taraf tezgaha göre dolap yüzünden daha pek ferah olmamalı ?
Ama yine de düşünün derim..
Belki de çoçuklar daha fazla kendi hallerinde kalmak isterler.
 
Son düzenleme:

Ben ruhsatı yaklasık 6 ay evvel cıkarttım Proje cizen bir firmaya verdim 500 tl karşılığında yaptılar Emniyete filan gitmedim Hatta TSE görevlisi o firmaya geldi Arac içindeki malzemelerin sabitlenmesine Dolap kapak kilitlerine Atık su deposuna baktı imzaladı bir form doldurarak tüv de muayeneye gittim ruhsatı değiştirerek işlettim.. Bu arada trafikte iş takipcisine 100 tl verdim o işleri yaptı :smiley:

Merhaba,
Kocaeli ilinde araç projesi çizen mühendisim.
proje onay konusunda görüşebiliriz.

taylan özkan
541 455 25 44
www.aracprojelendirme.com
 

MOTORLU KARAVAN ile ilgili Ruhsat-Plaka-Muayene-Ehliyet ve Vergi Konuları : Motor Karavan Tanımı :
Karayolları Trafik Yönetmeliği

Yayımlandığı Resmi Gazete Tarihi: 18/07/1997
Yayımlandığı Resmi Gazete No: 23053 Mükerrer
MADDE 3- 2918 sayılı Kanunda ve bu Yönetmelikte kullanılan terimlerin tanımları aşağıda gösterilmiştir
d) Araç sınıfları (Ek.: 11.04.2003-25076)
5) Özel Amaçlı Taşıt: Yolcu veya yük taşımak üzere özel bir işlevi yerine getirmek için kullanılan (bunun için özel gövde düzenekleri ve/veya ekipmanları gereklidir) M, N veya O sınıfı motorlu araçtır.
5.1) Motor Karavan: En az aşağıdaki ekipmanları kapsayan, yatacak yeri olan bir özel maksatlı M sınıfı araçtır.
(i) koltuklar ve masa
(ii) koltuklardan dönüştürülebilecek uyku yatağı
(iii) yemek pişirme imkanları ve
(iv) depolama/saklama imkanları
Bu ekipmanlar oturma bölümüne sabit olarak monte edilmelidirler; ancak masa kolayca çıkarılabilecek şekilde tasarlanabilir.
Diğer Hususlar :
Her ağırlıktaki Motorlu Karavanlar için :
a- Motorlu Karavanı tescil ettirmek (Ruhsat almak) gerekiyor.
b- Ruhsat çıkarmak için fatura ve ilgili yönetmeliklere göre düzenlenerek Makina Mühendisleri Odası ve TSE tarafından onaylanmış tadilat projesi gerekiyor.
c- MTV-Motorlu Taşıtlar Vergisi adı altında yıllık vergisi vardır.
d- Heryıl TÜVTÜRK Araç Muayene İstasyonlarına muayeneye gitmesi gerekiyor.
e- Motorlu Karavanı kullanabilmek için yüklü ağırlığı 3500 kg’a kadar(dingil sayısından bağımsız) için B sıfı ehliyet yeterli olup 3500 kg’dan ağır olanlar için C sınıfı ehliyet almanız gerekir.


Resmi Gazete Tarihi: 18.07.1997 Resmi Gazete Sayısı: 23053 mükerrer
KARAYOLLARI TRAFİK YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç ve Kapsam
Madde 2-
Bu Yönetmelik, 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanununa dayanılarak çıkarılmış ve bu Kanun hükümleri çerçevesinde karayollarında ve aksine bir hüküm bulunmadıkça da, Kanunun 2 nci maddesinde sayılan yerlerde de uygulanmak üzere;
a) Trafikle ilgili kurallara ve bunların uygulanmasına,
b) Trafiğin düzenlenmesi ve denetimine,
c) Araçların tescili, teknik durumları, muayenelerine ve karayollarında sürülmeleri sırasında alınacak tedbirlere,
d) Araç sürücülerinin sınavları ve belgelerinin verilmesine,
e) Karayolundan faydalananların hak ve yükümlülüklerine, eğitimine,
f) Uygulayıcı kurul ve kuruluşların görev, yetki ve sorumlulukları ile işbirliği ve koordinasyon düzenine,
g) Trafikle ilgili diğer hususlara,
İlişkin konulardaki esas, usul, şekil ve şartlara ait hükümleri kapsar.

Ayrica sunu da gördüm, emeinin daha önceden biliyorsunuz dur, benim icin sasirtici oldu.. Degistirmeden linki ile beraber yaziyi aktariyorum
Kampanyayı İmzala
Kampçılık ve karavancılık turizm sektörünün bir parçası, bazı turistlerin de yaşam biçimi. Yılda en fazla bir ay ve yazlık ev yerine de kullanılabilen motorlu karavanlar, doğa ile iç içe olmak ve Türkiye’nin tarihi ve turistik yörelerini gezip görmek isteyenler için çok önemli.
Yılın her mevsiminde, kısa tatillerin bile değerlendirilebildiği, Motorlu karavanın Özel Tüketim Vergisi (ÖTV) oranı yüzde 145.
Uçağın ÖTV’si ise yüzde 0.5 yani yüzde yarım!
Lüx yatların ÖTV'si yüzde 8,
KARAVANLARDAKİ BU ÖTV' Yİ %10 LARA İNDİRELİM

sabit wc ,atık veya temiz su deposu yapmadığınız müddetçe ,çekyat attınız sabitleme yapmadan tuev de sıkıntı olmaz fakat bir makina muhendisi ile konustum arkaya bölme atınız altı depo üstü yatak gibi kullanacağınız tuev e gideceğiniz zaman süngersiz. banyo için 70*90 gibi bir kabin yaptırdınız.. proje çizdirdiniz ruhsat kamyonet kalıyor .sonuç portatif wc portatif duş sistemi kullandınız sıkıntı olmaz araç a buzdolabı konmanız da sıkıntı olmuyor .karavan olabilmesi için yatağa dönüşen koltuk sistemi .yemek yapılabilecek ve yiyecek depolalana bilecek bir mutfak tezgahı gerekiyor.

Diyor.

Bende Pes Türkiyem dedim.

Peki ( izninizle sadece sohbet ve düsünceleri paylasmak anlaminda )soruyorum, benim durumum de belki deneyim olur.
Türkceye „cekmeli bagaj „yada bagaj sürecegi diye cevirmemiz mümküm ise, o tür birseyleryapip, yada, hepsi bir arada olan (Ocak, eyve-Lavabo su tanki, elektrikli sogutucu nun oldugu ve bir iki de kücük depocuk görevini gören göz iceren ) modülü gecici olarak tespit etsek yine de karavan olur mu , yoksa otomobil olarak mi kalir acaba diye düsünüyorum. Hani Weekend, Haftasonu etkinlikleri araci gibi.

Fakat insanin gönlünde yatan; tutkumudur bu?, yoksa biz erkeklerin Lego oyuncaklari ile oynamamiza mi Benzer, ise girdin mi, giderek ayrinti artiyor. Webasto, Klima (sogutucu) mecbur bu alt yapi olmali, ve en önemlisi acilir kapanir bir dus yeri, ve tuvalet, hijyen önde gelmeli diye düsünüyorum.

Düsüncelerim bunlar,degerlendirmelerinize sunarim.

Ekli dosyayı görüntüle 502271

Ekli dosyayı görüntüle 502272

Ekli dosyayı görüntüle 502273

Merhaba,
Kocaeli ilinde araç projesi çizen mühendisim.
proje onay konusunda görüşebiliriz.

taylan özkan
541 455 25 44
www.aracprojelendirme.com
 



Merhaba,
Kocaeli ilinde araç projesi çizen mühendisim.
proje onay konusunda görüşebiliriz.

taylan özkan
541 455 25 44
www.aracprojelendirme.com
.

Taylan bey, :yum:

“Araç Projelendirme” başlığı ile bir sayfa açmanız mümkün mü ?
Cevabınızın burada arada kaynama olasılığı var çünkü.

Böylelikle sadece size değil, foruma da faydası daha fazla olabilir. Konu ile ilgili size sorulacak sorular yüzünden sıklıkla uğranılacağından kesinlikle eminim..

.
 

.

Taylan bey, :yum:

“Araç Projelendirme” başlığı ile bir sayfa açmanız mümkün mü ?
Cevabınızın burada arada kaynama olasılığı var çünkü.

Böylelikle sadece size değil, foruma da faydası daha fazla olabilir. Konu ile ilgili size sorulacak sorular yüzünden sıklıkla uğranılacağından kesinlikle eminim..

.
tamamdır.
 


Tuvaleti yerleştireceğin yeri de hesapladın mı? Ayrıca duş gider deliğinin altına "S" koymalısın.
:smiley:
 

Diğer bir nokta; tezgahta lavabo ile ocağın yerini değiştirin.
Bu konum klasik planda tehlikeli kabul ediliyor. Rüzgar durumunda kapıyı kapatabilirsiniz.
Aslında kayar kapıya yapılacak pencere daha uygun olurdu.
Kesinlikle katılıyorum. Kayar kapıdaki pencere yolculuk esnasında, ara yoldan ana yola çıkarken sağ yan-arkadan gelen aracın görünmesini sağlıyor. Yoksa araçlarımız uzun olduğu için görüş alanı yetersiz kalıyor.
Tezgahta ocağın kapıya yakın olması, kamp halindeyken aracın içine girmeden ocağa müdahale etmeyi de sağlıyor. Örneğin kahvaltı sırasında ocaktaki çayı içeri girmeden dışarıdan uzanıp almak mümkün oluyor ;)
 



Gaz tüpü bulunan karavanlarda gece yatarken, yolda giderken tüpün vanasının kapalı olması çok önemli. Gaz tüpünün bulunduğu kutuda vanaya yakın bir yerde, elin girebileceği kadar bir delik açarak vanayı açıp kapatmayı kolaylaştırabiliriz. Açtığımız deliği hava geçirmeyecek şekilde bir kapakla (açılıp kapanabilir) kapatmayı unutmamak lazım.:smiley:
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,662
Mesajlar
1,521,807
Kayıtlı Üye Sayımız
166,519
Kaydolan Son Üyemiz
cagatayuysal

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst