İveco 17m3 - 4 Kişilik Karavan Yapımı

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Bantu Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 85
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 44,655
O zaman ruhsatta kamyon olarak geçen araçlara bakmamak lazım ya da C sınıfı ehliyet almak gerekir. Karavanı çocuklu aileler de kullanıyor, acaba onlar bu ruhsat işini nasıl halletti? Bir diğer konu ise yurtdışında bu konuya tesadüf eden oldu mu acaba?
 

O zaman ruhsatta kamyon olarak geçen araçlara bakmamak lazım ya da C sınıfı ehliyet almak gerekir. Karavanı çocuklu aileler de kullanıyor, acaba onlar bu ruhsat işini nasıl halletti? Bir diğer konu ise yurtdışında bu konuya tesadüf eden oldu mu acaba?

Kamyonu ne arada aklınıza getirdiniz?
Bahsettiğiniz iveco da yada bir arkadaşın önerdiği 17 m3 ducato işinizi görebilirdiniz.
Çok daldan dala atlarsanız, hedefinize ulaşmakta zorlanırsınız.

..... Bir diğer konu ise yurtdışında bu konuya tesadüf eden oldu mu acaba?
Bu cümleden neyi kast ettiğinizi anlamadığım için biraz açıklarmısınız.
 

Kamyonu ne arada aklınıza getirdiniz?
Bahsettiğiniz iveco da yada bir arkadaşın önerdiği 17 m3 ducato işinizi görebilirdiniz.
Çok daldan dala atlarsanız, hedefinize ulaşmakta zorlanırsınız.


Bu cümleden neyi kast ettiğinizi anlamadığım için biraz açıklarmısınız.
Öncelikle kamyon konusunu şöyle izah edeyim. Aslında ben kamyon bakmıyorum ama 17m3 araçların bir kısmında kamyon ruhsatlı diye özellikle belirtilmiş mesala Renault Master. Benimkisi sadece şuan için öylesine bakma, kafama takıldığı için yazdım ama çok sesli ve özellikle yazarak düşünmemek lazım :smiley:

Yurtdışı konusu aslında benim karavan istememdeki en önemli etken. Acaba oralarda bir kontrol vs. bir işlem olur mu diye sordum. Yurtdışında çok araç kiraladım hiç bir kontrol olayına takılmadım ya da yapıldıysa da bana denk gelmedi ama İtalya'da yediğim trafik cezası Türkiye'de elime ulaştı :smiley:
 

Kamyonu karavana çevirdiğimde hangi ehliyetle kullanabileceğimi bir çok sürücü kursu ve trafik polislerine sordum herkes farklı yorum getirdi.
Karavan olunca ruhsatta sınıfı M1 oluyor yolcu nakli yazıyor C ehliyet olmaz
Karavan oluyor ancak toplam ağırlığı 7500 kg olduğu için B ehliyet yetmez
Karavan oluyor yolcu nakli yazıyor ancak üç kişilk olduğundan otobüs değil D ehliyet olmaz diyen var fakat şu ehliyetle kesin kullanırsın diyen yok.
Kamyondan kesinlikle uzak durun satışını aldığınız anda vergi dairesine kayıt olmak zorundasınız ayrıca sigortası çok yüksek çıkıyor ,takometre işide başka bir bela.ben bulaştım siz bulaşmayın.
 

Defalarca karavanla yurt dışı gezisi yaptık sadece üç yıl önce İtalyadan Slovenya’ya girdikten on km sonra otobanda polis arabası önüme geçip yavaşladı ve bizi sağ tarafa çekti,içimden polis bana vignet soracak dedim 30 km lik yol için olsa bile vigneti alıp cama yapıştırmıştım ancak polis cama gelir gelmez araçta kaç kişi var dedi ben iki kişi deyince ruhsata baktı ve sonra aracın içinde üçüncü kişi varmı diye arama yaptı.başka kimse olmayınca teşekkür edip evrakları verdi.bunun olma ihtimalı balkan ülkelerinde yok denilebilir.biz bu olaydan sonra korktukmu? hayır bu yaz isviçrenin her yerini üç kişi gezdik herhangi bir kontrol olmadı.
 



Defalarca karavanla yurt dışı gezisi yaptık sadece üç yıl önce İtalyadan Slovenya’ya girdikten on km sonra otobanda polis arabası önüme geçip yavaşladı ve bizi sağ tarafa çekti,içimden polis bana vignet soracak dedim 30 km lik yol için olsa bile vigneti alıp cama yapıştırmıştım ancak polis cama gelir gelmez araçta kaç kişi var dedi ben iki kişi deyince ruhsata baktı ve sonra aracın içinde üçüncü kişi varmı diye arama yaptı.başka kimse olmayınca teşekkür edip evrakları verdi.bunun olma ihtimalı balkan ülkelerinde yok denilebilir.biz bu olaydan sonra korktukmu? hayır bu yaz isviçrenin her yerini üç kişi gezdik herhangi bir kontrol olmadı.

Aslında;Kontrolde yakalanıp yaklanmama endişesinden daha çok, eğer kaza yaparsam fazladan taşınmış olan kişi trafik sigortasının hastahane masrafları karşılanmamasının yanında sigorta tarafından ödenmesi gereken haklarınızıda kaybedeceğini unutmamak gerekir.
Nedense "Türk'e bi şey olmaz abi" anlayışından da kurtulmamız gerekiyor.
Bahtsız bedevi ile akrabalığı olan varsa unutmamaları gereken diğer husus fazla kişinin araçtan indirilerek ceza yazılacağıdır.
2018 de 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanununun 65/1-a maddesine göre; taşıma sınırı üzerinde yolcu almanın cezası 85 TL ve 10 ceza puanıdır. Fazla yolcular, en yakın yerleşim biriminde indirilir.
 

Koltuk olayı çizimden yanlış anlaşılmış ama açıklamasını yaptım.

Tasarım yapma işini seviyorum boş zamanlarımda karavan çiziyorum. 2 ayrı proje var şu anda kendim için çizdiğim. İşlerim dolayısıyla 22 ocaktan sonra istediğiniz detaylı bir çizim yapabilirim. Render alıp içini daha şık göstersemde bu amatör bir çizim olacaktır.


Kamyon konusuda şu şekilde. İveco da 35 serisi kamyonet olarak geçerken 50 ve 70 serileri kamyon olarak geçmektedir. Tonajları arttığı için B sınıfından çıkıyorlar. Ama karavana döndükten sonraki durum hakkında bilgim yok.
 

.

Başlıkta @Bantu ‘nun kırmızı çizgisinin aslında pembeye çaldığı (dikkat toz pembe demedim !) :yum: belli olduktan ve rotanın başta Orhan bey, @Cnr81 ve diğer üyelerle tatlı tatlı pupa yelken devamını gördükten sonra, hedefe selametle varılacağından şüphe etmek yersiz olmalı..

Bu arada Şadan beyin sanırım (?) çocuk ve torunlarına da cevap verebilecek bir evrim içinde olduğunu görmek ilginç oldu.
Umulan sonuçlara, tez ve sorunsuzca varılması dileklerimle Şadan bey..:yum:

.
 
Son düzenleme:

.

Başlıkta @Bantu ‘nun kırmızı çizgisinin aslında pembeye çaldığı (dikkat toz pembe demedim !) :yum: belli olduktan ve rotanın başta Orhan bey, @Cnr81 ve diğer üyelerle tatlı tatlı pupa yelken devamını gördükten sonra, hedefe selametle varılacağından şüphe etmek yersiz olmalı..

Bu arada Şadan beyin sanırım (?) çocuk ve torunlarına da cevap verebilecek bir evrim içinde olduğunu görmek ilginç oldu.
Umulan sonuçlara, tez ve sorunsuzca varılması dileklerimle Şadan bey..:yum:

.
Kırmızı çizgi demek toz pembe oldu :smiley: bunu sevdim kesinlikle kullanacağım :D Muhabbet ortamı güzel, hem konuşuyoruz hem öğreniyoruz, gayet güzel herşey. Yatak uzunluğu kesinlikle önemli 170-180 cm uzunluklarında kesinlikle yapamam, ahanda bu kalın kırmızı çizgi olsun :D
 

Koltuk olayı çizimden yanlış anlaşılmış ama açıklamasını yaptım.

Tasarım yapma işini seviyorum boş zamanlarımda karavan çiziyorum. 2 ayrı proje var şu anda kendim için çizdiğim. İşlerim dolayısıyla 22 ocaktan sonra istediğiniz detaylı bir çizim yapabilirim. Render alıp içini daha şık göstersemde bu amatör bir çizim olacaktır.


Kamyon konusuda şu şekilde. İveco da 35 serisi kamyonet olarak geçerken 50 ve 70 serileri kamyon olarak geçmektedir. Tonajları arttığı için B sınıfından çıkıyorlar. Ama karavana döndükten sonraki durum hakkında bilgim yok.
İveco'nun 35 serisinde de ilana kamyon diye yazan olmuş, yanlış hatırlamıyorsan sadece 35 serisi diye geçen grupta idi. Bu 35 serisi içerisinde bir de C ve S serileri var bunlarda C ler çift teker S ler ise tek teker ama sadece 35 yazan grupta bir iki ilanda bu kamyon ifadesini gördüm.
 



Arkadaşım merhaba
iveco 2007 17m3 karavana dönüşümü
adlı konuyu okudunmu bilmiyorum ama benim planıma çok benzer bir planı çizmişsin
eğer benim konudaki yazıları okursan sana yardımcı olacağını düşünüyorum
Orda çizimlerim ve fotolar bulacaksın
Ben önce iveco için biraz bilgi vereyim
öncelikli avantajı ducatolardan fiyat olarak biraz daha avantajlı olması
kargo alanının 50 cm daha uzun olması ( bence karavanda 50cm çok önemli bir uzunluk tabi bu aynı zamanda bir dezavantaj trafikte kullanmak açısından her iki taraflı düşünülmeli )
Tam şaseli olması aracı oldukça tok tutup kupa ömrünü uzatması
Motoru evet ducatolara göre 100 km 1 veya 1.5 L daha fazla yakıyor ama nazik bir makine olmadığı çok ağır şartlarda dahi kullansanız oldukça az arıza yapan bir araç
Arka tarafının çift teker olması yolda hem sürüş rahatlığı hem fren güvenliği sağlıyor ( eğer el freni sistemi düzgün çalışıyorsa biraz daha kolu yukarıya çektiğinizde fark edeceksiniz imdat freni gibi arka tekerleri 3.5 tonla dahi olsanız anında kitliyor ben denedim )
İç dizayn a gelirsek
yazılarımda aynen sizin gibi düşünerek yatağımı boyuna yaptım ve aynı zamanda oturma gurubum olarakta kullanıyorum 2 senedir çok rahatlıkla kullanıyorum yaz kış geçen sene kışın 1 aralıktan 1 nisana kadar Kuşadasında işim gereği aracımda kaldım yazın mayıs 15 ten haziran 15 kadar bütün Yunanistanı gezdik eşimle geçen ay yine işim gereği 25 gün Torbalıda aracımda kaldım herşey mükemmel hiç bir sıkıntı yaşamadım
benim fikrimi istersen önce bir bak fotolara arka oturma gurubuna paralel duvardan açılır kapanır şekilde iki ayrı yatak yapabilirsin hatta alttaki yatağı benim yaptığım gibi düşünürsen masa tablalarını oturma gurubunun arasına koyduğunda 160x190 yatak elde etmiş olursun
ne zaman bilgi istersen yaz elimden geldiğince yardımcı olurum
Selamlar
 

Bu forumda dezel nickli arkadaş 4 kişik olarak ruhsata işletmiş.Onun çalıştığı firmanın telefon bilgileri de vardı.
ilgili yazı linki

verdiği firma :
Sakarya da MAKPROM firması 0264.270 17 60
firmayı arayıp konuştunuz mu ?

2+1 haricinde olmaz efsane halinde geldi neredeyse.
Yapan ve alanlar var.
TSE den gelen ilgili yazıyıda buraya aktarmıştım.
Yönetmeliklere uygun olduktan sonra engel çıkartan olmamamalı size.
Sakarya da MAKPROM firmasıyla görüştüm malesef 2+1 efsane değil gerçekmiş,hatta fazlası da var öndeki ikili koltuğu söküp döner tekli koltuk koymakta yasaklanmış
 
Son düzenleme:


Arkadaşım merhaba
iveco 2007 17m3 karavana dönüşümü
adlı konuyu okudunmu bilmiyorum ama benim planıma çok benzer bir planı çizmişsin
eğer benim konudaki yazıları okursan sana yardımcı olacağını düşünüyorum
Orda çizimlerim ve fotolar bulacaksın
Ben önce iveco için biraz bilgi vereyim
öncelikli avantajı ducatolardan fiyat olarak biraz daha avantajlı olması
kargo alanının 50 cm daha uzun olması ( bence karavanda 50cm çok önemli bir uzunluk tabi bu aynı zamanda bir dezavantaj trafikte kullanmak açısından her iki taraflı düşünülmeli )
Tam şaseli olması aracı oldukça tok tutup kupa ömrünü uzatması
Motoru evet ducatolara göre 100 km 1 veya 1.5 L daha fazla yakıyor ama nazik bir makine olmadığı çok ağır şartlarda dahi kullansanız oldukça az arıza yapan bir araç
Arka tarafının çift teker olması yolda hem sürüş rahatlığı hem fren güvenliği sağlıyor ( eğer el freni sistemi düzgün çalışıyorsa biraz daha kolu yukarıya çektiğinizde fark edeceksiniz imdat freni gibi arka tekerleri 3.5 tonla dahi olsanız anında kitliyor ben denedim )
İç dizayn a gelirsek
yazılarımda aynen sizin gibi düşünerek yatağımı boyuna yaptım ve aynı zamanda oturma gurubum olarakta kullanıyorum 2 senedir çok rahatlıkla kullanıyorum yaz kış geçen sene kışın 1 aralıktan 1 nisana kadar Kuşadasında işim gereği aracımda kaldım yazın mayıs 15 ten haziran 15 kadar bütün Yunanistanı gezdik eşimle geçen ay yine işim gereği 25 gün Torbalıda aracımda kaldım herşey mükemmel hiç bir sıkıntı yaşamadım
benim fikrimi istersen önce bir bak fotolara arka oturma gurubuna paralel duvardan açılır kapanır şekilde iki ayrı yatak yapabilirsin hatta alttaki yatağı benim yaptığım gibi düşünürsen masa tablalarını oturma gurubunun arasına koyduğunda 160x190 yatak elde etmiş olursun
ne zaman bilgi istersen yaz elimden geldiğince yardımcı olurum
Selamlar
Hocam merhaba, uzunca bir yazı yazmışsınız, teşekkür ederim. Sizin tüm yazınızı okudum hatta İveco seçmemde belli bir oranda etkili de oldu. Sizin bu yazıyı yazmanızdan çok evvel baktım ama ben yatakları sabit yapmayı düşünüyorum ya da en azından planım böyle ama dikine yerleşim yaptığım için yer sorunu yaşıyorum. Çizim programının içinden çıkamadım, ben de office programında çizim yapıyorum :smiley: İveco üzerinde yoğunlaşmıştım ama burada Ducato önerenler oldu bunu da yabana atmıyorum. Aracı henüz almadım ama aldığım ana kadar seçeneklerin hiçbirini göz ardı etmeyeceğim. Araç seçiminde önceliğim sorunsuz bir araç (elbette bunlar mekanik, arıza ihtimalı herzaman var ama sorunlu bir araç serisini de bile bile almak istemiyorum) sonrasında ise en geniç iş mekan özellikle en uzun araç olması önemli. Bu arada ben de Egeliyim :smiley: ama işim gereği malesef başka yerde yaşıyorum. Yılda 3-4 kez geliyorum ama yazları sıcak mahvediyor beni :D
 




Arkadaşım merhaba
iveco 2007 17m3 karavana dönüşümü
adlı konuyu okudunmu bilmiyorum ama benim planıma çok benzer bir planı çizmişsin
eğer benim konudaki yazıları okursan sana yardımcı olacağını düşünüyorum
Orda çizimlerim ve fotolar bulacaksın
Ben önce iveco için biraz bilgi vereyim
öncelikli avantajı ducatolardan fiyat olarak biraz daha avantajlı olması
kargo alanının 50 cm daha uzun olması ( bence karavanda 50cm çok önemli bir uzunluk tabi bu aynı zamanda bir dezavantaj trafikte kullanmak açısından her iki taraflı düşünülmeli )
Tam şaseli olması aracı oldukça tok tutup kupa ömrünü uzatması
Motoru evet ducatolara göre 100 km 1 veya 1.5 L daha fazla yakıyor ama nazik bir makine olmadığı çok ağır şartlarda dahi kullansanız oldukça az arıza yapan bir araç
Arka tarafının çift teker olması yolda hem sürüş rahatlığı hem fren güvenliği sağlıyor ( eğer el freni sistemi düzgün çalışıyorsa biraz daha kolu yukarıya çektiğinizde fark edeceksiniz imdat freni gibi arka tekerleri 3.5 tonla dahi olsanız anında kitliyor ben denedim )
İç dizayn a gelirsek
yazılarımda aynen sizin gibi düşünerek yatağımı boyuna yaptım ve aynı zamanda oturma gurubum olarakta kullanıyorum 2 senedir çok rahatlıkla kullanıyorum yaz kış geçen sene kışın 1 aralıktan 1 nisana kadar Kuşadasında işim gereği aracımda kaldım yazın mayıs 15 ten haziran 15 kadar bütün Yunanistanı gezdik eşimle geçen ay yine işim gereği 25 gün Torbalıda aracımda kaldım herşey mükemmel hiç bir sıkıntı yaşamadım
benim fikrimi istersen önce bir bak fotolara arka oturma gurubuna paralel duvardan açılır kapanır şekilde iki ayrı yatak yapabilirsin hatta alttaki yatağı benim yaptığım gibi düşünürsen masa tablalarını oturma gurubunun arasına koyduğunda 160x190 yatak elde etmiş olursun
ne zaman bilgi istersen yaz elimden geldiğince yardımcı olurum
Selamlar
Size bir konuda da daha danışmak istiyorum. Sizin aracınızın toplam ağırlığı 3.500 ton olması lazım. Boş ağırlık 2 tondan fazlaydı sanki bu araçlarda. Bu değerleri tam olarak biliyormusunuz ve şuan karavanın bitmiş hali kaç ton civarında? Son olarak aracınız kaç bin km de bir bakıma girmek zorunda?
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,662
Mesajlar
1,521,823
Kayıtlı Üye Sayımız
166,519
Kaydolan Son Üyemiz
cagatayuysal

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst