Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan alsedo Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 1,225
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 255,017
Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

bountr' Alıntı:
Konuyu saptırmaya gerek yok. Aksilikler yakamızı bırakmadı bir türlü. 2 gün önce arabamın aküsü bittiği için yeni akü almak zorunda kaldım. Zaten eskimişti, 2 hafta önce şarja vermiştim ancak bu kadar idare etti. 2 gün o yüzden kapı önünde yattı araba. Bugün de tam sonuç belli olacakken sistemi kontrol etmek için kaputu açtığımda bir baktım ki depoda 1 damla su kalmamış. Üstten su koyduğum zaman gördüm ki alttaki contadan su kaçırıyor. Söktüm ve silikonladım bütün contaları, yarın takıp yeniden deneyeceğim. Pazartesi veya Salı tekirdağa gideceğim, o zaman daha iyi bir test yapma imkanım olur. Ben de sonuçları çok merak ediyorum. İnşallah buradan bildireceğim. Kusura bakmayın.

Bir ara uğradığında sistemin radyatörünü de takalım. Çalışmasına engel değil ama takmakta fayda var tabii.
 

Etiketler
Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

Kendi yaptığım sistemi bugün test ettim.Araç rolantide çalışır vaziyette test edilmiştir.Testin amacı öncelikle araçta oluşabilecek sorunlar , gerekli güvenlik önlemleri , motorun hidrojen ile çalışmasının gözlemlenmesidir.Sağlanacak tasarruf ve performan değerlerinin tespiti en son aşamadır.Önce tedbir , sonra hareket.....
Bu sistem aracımıza yakıt + performans sağlayacaktır.Hiç şüphem yok.Bugünkü ksıtlı denemede gözlemlediğimiz motor çalışması içimizdeki isteği kamçılamıştır.
Sizlerede bir fikir vermesi açısından paylaşıyorum.250- 300 ml gaz çıkışı gözle görülür , kulakla duyulu bir fark yaratmamıştır.Sistemde biriktirdiğimiz 1 litre civarı gaz hidrojenin motorum çalışmasında değişiklik meydana getirebilmiştir.300 ml gaz ile oluşan fark ancak avans ayarı en düşük seviyeye alındığında fark edilebilmiştir.300 ml gaz bile normal şartlarda benzin veya lpgnin daha verimli yanmasını sağlayacağından muhakka bir miktar yakıt tasarrufu sağlayacaktır.

Sıradaki aşama daha sağlam mazlemeler ile yeni bir sistem hazırlamak , gaz çıkışını arttırmak , gerekli güvenlik donanımlarıyla sistemi ve aracı korumaktır.

Konu ile ilgili yazımı Skoda forumumuzda paylaştım.

http://www.skodam.com/favorit-forman/hidrojen-sistemimizi-bu-pazar-denedik-ilk-izlenimler-burad-t24975.html
 


Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

herkese iyi haftalar ve selamlar,Ozan bey kolay gelsin.Başarılarınızı kutlar ve takip ediyorum.
 

Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

Teşekkürler , bu konunun takipçisiyim.Yine kendi yaptığım sistemle bu işe sonuca ulaştırıp sizinle paylaşacağım.Eldeki maddi imkanlarla ilerlediğim için buraya kadar gelebildik , biraz daha bütçe oluşturup daha teknik bir sistem hazırlığına başlıyoruz.Korkularımızı bu pazar yendik , dikkatli ve bilinçli kullanım ile hidrojen sorun yaratmıyor.

Avans ayarını düşürerek 300 mililitre hidrojenin farkını hissedebildim demiştim.Bunu biraz açmak istiyorum.

Avans ayarımı araç çalışırken en sağa minimuma çekiyorum.Bundan ötesi yok.
Bujiler ateşleme yapıyor ama yeterli değil.Motor silkeleniyor , bu şekilde stop ediyor.
Motor silkelenirlen 300 ml hidrojeni veriyoruz ,motor kendini toparlıyor ve avans ayarı normale alınmış gibi sarsıntısız ,düzenli ,sessiz çalışıyor.
Motorun bu en stabil çalışma modunu hidrojen vermezken anacak avans ayarını yükselterek yakalayabiliyoruz.
Avans normal ayarındayken tüm gazı verdiğimizde ise rolanti sesi yükseliyor.
Dolayısıyla gaz miktarı burada önemli rol oynuyor.Çıkan gaz güvenlik amaçlı bubbler'a geliyor.Bubbler dediğimiz sert platikten bir pet şişe olabilir ,içi su dolu .Çıkan gaz hortum ile bu şişenin dibine doğru iniyor.GAz sudan geçerek ,suyun üstüne çıkıyor.Üst kısımda gaz birikimi için bir boşluk bırakılıyor.Suyu ona göre koyuyoruz.Üstten bir hortum ile gazı motora iletiyoruz.Şişe üstünde kalan boşlukta biriken gaz miktarı ile motor çalışmasını etkiliyor.
 



Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

harikasınız ozan bey, gelişmeleri takip edeceğim.

sharkhunter, sizin sistem hakkındaki yorumlarınızı da bekliyorum. herkese saygılar..
 

Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

Merhaba,

Geçtiğimiz Cumartesi günü TEM'den Çorlu'ya gittim. Önceki hafta da aynı rotayı kat etmiştim ve bir depo LPG 218 km yol yaptırmıştı. Aynı sürüş karakteriyle gitmeyi deneyerek (Hadımköyden sonra cruise 150km'de sabitlenerek) gitim. yolun son 25 km.' sinde şanzımanın OverDrive ışığı yanıp sönmeye başladı ve 4.vitese geçmez oldu. Bunu 120-130km. gittikten sonra sıksık yapmaya başlamıştı ama soğuduktan sonra normale dönüyordu. Bu sefer normale dönmedi ve dönüş yolunun nerdeyse tamamını 3. viteste 120-130km hızla dönmek zorunda kaldım. bir depoyla 230km. gidebildim. Eğer bu aksilik olmasaydı 240-250 arasını görebileceğimi düşünüyorum.

Yanlız birşey dikkatimi çekti şehir içi yakıt tüketimim hiç değişmedi, acaba çekisteki artış sebebiyle daha çok full-throttle yapmamdan mı kaynaklanıyor bilemiyorum ama tekrar chip tuning için arkadaşı ziyaret etmeyi düşünüyorum. Daha net sonuçlar için fabrika ayarına döndürsem daha iyi olur diye düşünüyorum.

Bu sistem takılmadan önce sollamay çıkmak için gaza sonuna kadar bastığımda araba gazı yemiyor ve manifolddan egsoz patlamasına benzer "poff poff" şeklinde seler çıkıyordu. O seslerden ve o anda oluşan çekiş kaybından %90 oranında kurtuldum.

Bu arada şanzımanı yaptırmayı düşünüyorum, bu araçlardan anlayan tercihen anadolu yakasında veya Maslak civarında bir usta tavsiye eder misiniz? Veya komple yurtdışında yenilenmiş şanzıman nereden bulabilirim?
 

Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

Sharkhunter ilk yorum benden olsun :smiley: Aracınıza takılan hidrojen sistemi ile şehir içinde farkedillebilir bir tasarruf sağlamanız mümkün değildir.Üretici firma her ne kadar 200ml gaz yeterli desede aslında yeterli değildir.sizinki gibi büyük motorlu bir araca dakikada en az 3-4 litre gaz verilmesi şarttır.Tabi bu gaza uyum sağlaması içinde araç ecunuza müdahale edilmesi şarttır.Sizin aracınıza yapılan chiptuning işlemi sadece yakıtı biraz azaltmaya yönelik anladığım kadarıyla.Uzun yolda %10 kadar bir tasarruf sağlanabilir mevcut sisteminizle oda daha yavaş düşük devirli olarak kullanırsanız.Sensörlerin okuduğu değerler düzeltilmedikçe değil tasarruf daha fazla bile yakabilir hidrojen verildiğinde.Hidrojenden yüksek tasaruf sağlanması için aracı düşük devirlerde yüksek vites ile kullanılması gerekir.Yüksek devirlerde verilen hidrojen yeterli gelmeyeceğinden tasarruf oranı düşük kalır.Örneğin bizim sistemi 2007 model dizel araçta kullanan müşterimiz 90-100km hızı geçmediğinde %66 tasarruf sağlayabilmiş ancak 100km hızın üzerinde kullandığında tasarruf oranının %20 lere kadar düştüğünü söylüyor.aracı 2500cc motor ve bu motora dakikada verilen gaz miktarı 2 litre (2000ml yani sizin sistemin 10 katı gaz)
 

Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

Betelguz ,sana son açıklamanda katılıyorum.Geçen gün yaptığımız testten bahsetmiştim.Aracı yola sürmeden , sadece rolantide çalıştırmada hidrojen verdik.
Dakikada 300 ml hidrojenle besledik.Aracım 94 model karbüratörlü Skoda Favorit 1300 cc .300 ml hidrojen her ne kadar benzinin daha verimli yanmasını sağlasada yeterli tasarruf sağlayamayacaktır.Aracın normal çalışmasında etkisi fark edilememektedir.1 litre civarı hidrojen anlık verildiğinde motor çalışma sesi devir yükselmekte ,bu işitsel olarak hissedilmektedir.Performans olarak 300 ml çok fazla etki sağlamayacaktır.En az limit 1 litre olmalıdır.Motor 2000 - 2500 cc ise bu miktar artmalıdır bencede.

Bu linkleri inceleyebilirsiniz.
------------------

http://www.hybridgen.com/what-is-hho-gas (hidrojen ile ilgili , aracınıza düşündüğünüz sistemlerle ilgili , tırlardan , iş makinalarına kadar kullanımı ,muhakkak inceleyin)

http://www.hybridgen.com/videos
 

Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

Montaj esnasında bu sistemi geliştiren kişi de gelmişti,aynı şeyleri ben de ona sormuştum neden bu kadar az gaz veriliyor diye; o da 2004 yılından beri bu sistemi geliştirdiğini ve bu miktarın yeterli olduğunu söyledi. Sistem bu aşamaya gelene kadar bir sürü prototip hazırlamış, en verimlisi buymuş.Aslında içten içe bende düşünmüyor değilim daha fazla gaz versem daha iyi olmaz mı diye ama bendeki sistemin boruları 4mm çapında pnomatik tesisat boruları dolayısıyla dakikada 2-3 litre ga çıkabileceğini tahmin etmiyorum. Bir de bu sistem şu an 1.8 Amper akım çekmekte, soğutucu radyatör ve bubbler yok. Bu kadar sade olmasına rağmen kaputun altında 3 parça malzemeye çok zor yer bulduk. Sizin öncelikle sitemin akım sarfiyatını düşürmeniz gerekli, ondan sonra da parçaların biraz daha kompakt boyutlara ulaşması. Bunları yapabilirseniz innovasyonunuz tamam olur.

İnternette arama yaparken bir hidrojen jeneratörü tasarımı buldum, bir Rus bilim adamı tarafından akımı düşürüp üretilen gaz miktarını artırmaya yönelik yapılmış bir tasarım. Linkini şu an bulamadım ama bulacağım. Bu tasarımda besleme 2,4 KHZ frekansı, 900 HZ (rakamalar yuvarlatılmıştır) frekans ile uygulayarak hidrojen üretiliyordu. Modülasyon üstü modülasyon şeklinde. jeneratörün ici konik şekilde tasarlanmıştı ve dibinde bir piezo vardı. Tasarımı bulayım üzerinde tekrar tartışırız.
 



Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

İlk denemelerde 12A çekiyordu.Gaz çıkışı azdı.Yeni düzenleme ile 4,5 amper 500 ml çıkış.Akım arttıkça gaz çıkışınında artacağını unutmayın.Doğrudan akü ile beslemede 15-20 amper makul bir değer bence.
PWM devrem var zaten , onunla sistemin yeni halini test etmedim henüz.
250ml gaz çıkışı için ödenen tutar bana çok çok fazla geldi.
gerekli düzenleme ile 2amperde 250 ml alınabilir.Ama araç için gerekli değerlerin altında kaldığını düşünüyorum.en azından yakıtı daha verimliş yakabilir ama performans olarak çok şey getirteceğini düşünmüyorum.300 ml gaz ile denememde bunları tespit ettim.performansta isteniyorsa en az 1 litre alt sınır diye düşünüyorum.
 

Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

Sharkhunter aaracınıza takılan sistemi zorlamayı denemeyin çünkü çok çabuk arıza yapar.yapısı yüksek akıma uygun değildir.2-3 litre gaz üretebilecek bir cihaz değil.Ayrıca mevcut sistem ile gaz miktarını artırırsanız bile yakıt tüketiminiz azalmak yerine artacaktır.Sebebi egzos gaz değerleriniz tamamen değişeceğinden.Egzos gazındaki oksijen miktarı artacaktır bu durumda sensör fazla oksijen olduğunu ecu ya bildirecek ecu da mevcut programı nedeniyle oksijen gazını azaltmak için yakıt miktarını artıracaktır.Ecunun yeni gaz değerleri ile uyumlu çalışması için araca ilave bir çip takılması gerekir.Şuan verilen gaz çok az olduğundan gaz değerleriniz pek fazla değişmemektedir.

Bizim sistemde bende bazı değişiklikler düşünüyorum.Büyük araçlar için mesela 2-3 hücreyi birleştirip tek hücre haline getirdim mesela.3 ayrı yere hücre montajlanması gerekmeyecek.İlerki zamanda bu sistemi komple kapalı bir kutu içerisine montajlayıp o şekilde satışını planlıyorum.Özellikle yurtdışındanda bu yönde talepler alıyorum.Sebebi yurtdışında işçilik ücretlerinin çok yüksek olması.Sistem kutu içerisinde olursa kendiniz bile rahatça arabaya montajlayabilirsiniz.20x35 cm bir kutu bagajda yerde kaplamayacaktır.Sadece bir kablo ve bir boru motor kısmından bagaja çekilmesi yeterli olacak.Tüm ayar ve göstergeler kutu üzerinde olacak.
Verim konusunda şunu söyleyebilirim.Bizim cihazımız %70 verimliliktedir.(elektronik kontrol devresi kullanılmadan) Dünyada bilinen en iyi sistemler maksimum %80 verimliliktedir.Bizim sistemde ayrıca satışını yaptığımız elektronik kontrol devresi kullanılırsa verimlilik %75 civarına çıkmaktadır.Rusların sistemlerinide bulup yapsanız bu verimliliğin üzerine çıkmanız pekte mümkün değil.
 

Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

imzanızda bulunan linki inceledim (http://www.hybridgen.com/what-is-hho-gas) çok ilginç teknik bilgiler veriyordu, özellikle seri bağlı 6 hücre denemeye değer gibi göründü. Böyle bir test yaptınız mı?

Benim aracımdaki sistemde suyun içine belirli bir oranda kimyasal bir madde konuluyor, siz böyle bir kimyasal hızlandırıcıyla denediniz mi? Bu sayede verim artabilir bence. Bu konuda inceledeğim sayfalardan birinde borax (bor yan ürünü sabun sanayinde kullanılıyor) ile hidrojen elde edildiğini okumuştum hatta Chrysler bu şekilde çalışan Voyager benzeri bir araç prototipi ortaya çıkarmış.

İşlerimden vakit bulabilsem bu konuyla daha fazla ilgilenceğim ama yoğunluktan pek fırsat bulamıyorum.

Bagaja konulan sistemi İzmir'de bir firmanın yaptığını duydum, Atiker bayiindeki teknisyen söylemişti, bence mantıklı. Ayrıuca sensörlere müdahale edilmesinin verimi artıracağına katılıyorum.
 


Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

Bu gün bir şey farkettim, sistem takıldığından beri 1200 km. yol yapmışım ama sıvı haznesindeki sıvı miktarı aynı seviyede duruyor, oysaki 750ml. sıvının 5000 km yeteceği söylemişti, budurumda seviyenin %25 azalması gerekirken hiç bir değişim yok. Akım sarfiyatını/üretilen gaz miktarını suyun içine koydukları kimyasalın miktarını artırıp/azaltarak ayarladıklarını söyemişlerdi bu durumda bendeki karışım hatalı sanırım.

Betelguz, sizdeki obd2 chipini bizim sisteme uyarlama imkanımız var mı? Sensöre müdahale etmenin gerekli olduğunu Hybridgen.com'daki arkadaşlar da söylüyor.
 



Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

Nihayet test sonuçlandı :smiley: Bu aşamada oldukça fazla aksilik ile karşılaştık. Çarşamba günü Tekirdağa gittim. Sistemi 20-25 amper çekecek seviyede ayarladım, saatte ortalama 90 km hız ile gittim. Betelguzun dediği gibi sistem yüksek vites ve düşük devirlerde etkisini daha iyi gösteriyor. 5. vitesde 80 km ile giderken bile yokuşları çıkarken araba daha rahattı, performans artışı etkisini düşük devirlerde gösteriyor. Neticede %25 gibi bir tasarruf gördüm. Benim arabam zaten az yakan bir araba :smiley: diğer modellerde tasarruf daha fazla olabilir. Ancak tekirdağa ulaştığım zaman gördüm ki radyatörü taktığım halde sistem yine fazla ısınmıştı ve biraz fazla sıvı eksilmesi vardı. Benim aracımda yer darlığı sebebi ile radyatörü doğru yere koyamadık, radyatörün seviyesi elektroliz hücresinin üstünde olması gerekirken altında kaldığı için gerekli soğutmayı yapamamıştı. Ben de test sonuçlandığı için sistemi söktüm ve dönerken normal bir şekilde döndüm. Tasarruf belki pwm devresi kullanılsaydı ve daha geniş bir arabada radyatör daha uygun bir yere konulabilseydi daha fazla olabilirdi ama bu hidrojenin araca etkisi olduğu aşikar. Dönerken hidrojen olmadığı için yüksek vites ve düşük devirde çekişten biraz düşüş vardı, bu da hidrojenin etkisini anlamamı sağladı. Gidiş-dönüş aynı şekilde kullandım ve kıyasladığım zaman %25 gibi bir tasarruf ortaya çıktı. Aksilikler burada da yakamı bırakmadı :smiley: arabanın devirdaimi dağıldığı için 1 gün parça beklemek zorunda kaldım ve daha bu akşam dönebildim. Sistem ile ilgili konuşacak olursam sistemin sıvı haznesi pek hoşuma gitmedi, hortum girişleri için delik delip conta ile sızdırmazlık sağlanmaya çalışılmış. Halbuki kendisinden uçlu depolar var, bu uçlara hortumlar takılıp kelepçe ile sıkılırsa çok daha sağlıklı olur. Sonuçta bu sistem için hava filtresi,saf su vs derken 100 lira gibi bir para harcadım, ama arabamın motor kısmı çok dar olduğu için bu sistem bana göre değil. Faydalı bir sistem ve pwm devresi ile kullanılırsa çok daha verimli olur. Ben belki ileride kendim daha küçük boyutlarda, arabama uygun bir hücre yapıp kullanabilirim. Sayın Betelguze ve Güven Bey'e ilgileri için teşekkür ederim. Testin sonuçları da geciktiği için herkesten kendi adıma özür dilerim. Saygılarla.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,670
Mesajlar
1,521,928
Kayıtlı Üye Sayımız
166,525
Kaydolan Son Üyemiz
ibissyusuf

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst