Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan alsedo Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 1,225
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 255,035
Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

Shurkhunter bey 1 lt sudan 1800 litre gaz çıkmaktadır. siz 1200km yolu ortalama 15 satte katettiğinizi farzedersen sizin sistem 180 lt gaz üretmiş olması gerekir.180lt gaz içinde 100 ml su elektroliz edilmiş olur.deponuz 750ml ise şuan 650 ml su kalmış olması gerekiyor.
Bizim OBD-2 çipini aracınıza takabiliriz.Ancak çip lpg ile uyumlu değildir.Arcı benzinde kullandığınızda etkisi olur.TAbi bir sorunda bazı lpg sistemi olan araçlarda lpg sistemide ecu ya bağlandığından düzgün çalışmama ihtimalide var.İsterseniz çipi aracınıza göre programlarız denersiniz olumlu sonuçlanırsa alırısınız olmasa iade alabiliriz.Çipin tam kalibre olması için araç ile 200 km yol yapılması gerekiyor.Bu mesafe tamamlanıncaya kadar tam net sonuç belli olmayabilir.Araç marka model bilgilerini iletirseniz çipi programlayabilirim.

Bountr arkadaşım eline emeğine sağlık.Sensörsüz aracı olanlar için güzel bir referans oldu bu test.Sistem biraz daha düzgün montajlanmış olsaydı sanırım %30 civarınıda görebilirdik.Sizinki gibi küçük bir motor için %25 yinede çok iyi bir değer.Büyük motorlarda çok daha yüksek oranlar yakalanabiliyor.
Sızı haznesi şansızlık o dönem aldığımız setlerden 2 set lastik contalı çıkmıştı.Şuanki setlerin tamamı plastik vidalı tip.sızıntı yapması imkansız.Ayrıca depoları şuan daha küçük boy alıyoruz yer sıkıntısı olan araçlara montajı kolay olması için.Sizin araçta kullanılan hücre ekstra büyük boy hücre idi 5 inç lik.Normalde 4inçlik küçük hücre kullanılabilir aracınıza.
 

Etiketler



Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

Bugün 2006 model dizel hyundai 1500cc crdi maf sensörlü araçta deneme yaptık.araca tek hücreli sistem ve obd-2 performans çipi taktık.Avcılar-silivri arası test yaptık.toplamda 86 km yol yapıldı.bu yolun yaklaşık 10km si yoğun trafikten dolayı 1-2. viteslerde gidildi.Yol müsait olduğundada 90-110km arası gidildi.Sistem takılmadan önce aracın şehirlerarası yoldaki tüketimi 220 kuruştu.sonuç olarak kilometredeki tüketim 155 kuruşa düştü.Buda %29,5 tasarruf sağlandı demek.
 



Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

sharkhunter' Alıntı:
Merhaba,

Geçtiğimiz Cumartesi günü TEM'den Çorlu'ya gittim. Önceki hafta da aynı rotayı kat etmiştim ve bir depo LPG 218 km yol yaptırmıştı. Aynı sürüş karakteriyle gitmeyi deneyerek (Hadımköyden sonra cruise 150km'de sabitlenerek) gitim. yolun son 25 km.' sinde şanzımanın OverDrive ışığı yanıp sönmeye başladı ve 4.vitese geçmez oldu. Bunu 120-130km. gittikten sonra sıksık yapmaya başlamıştı ama soğuduktan sonra normale dönüyordu. Bu sefer normale dönmedi ve dönüş yolunun nerdeyse tamamını 3. viteste 120-130km hızla dönmek zorunda kaldım. bir depoyla 230km. gidebildim. Eğer bu aksilik olmasaydı 240-250 arasını görebileceğimi düşünüyorum.

Yanlız birşey dikkatimi çekti şehir içi yakıt tüketimim hiç değişmedi, acaba çekisteki artış sebebiyle daha çok full-throttle yapmamdan mı kaynaklanıyor bilemiyorum ama tekrar chip tuning için arkadaşı ziyaret etmeyi düşünüyorum. Daha net sonuçlar için fabrika ayarına döndürsem daha iyi olur diye düşünüyorum.

Bu sistem takılmadan önce sollamay çıkmak için gaza sonuna kadar bastığımda araba gazı yemiyor ve manifolddan egsoz patlamasına benzer "poff poff" şeklinde seler çıkıyordu. O seslerden ve o anda oluşan çekiş kaybından %90 oranında kurtuldum.

Bu arada şanzımanı yaptırmayı düşünüyorum, bu araçlardan anlayan tercihen anadolu yakasında veya Maslak civarında bir usta tavsiye eder misiniz? Veya komple yurtdışında yenilenmiş şanzıman nereden bulabilirim?

overdrive yandıysa şanzımanın durumu kötüdür sanrım....
Maslak civarına yakın kurtuluşta bir şanzımancı var şu anda aracım da orada babadan dededen şanzımancıdırlar ve gözün kapalı bırakabilirsin birçok yetkili servis onlara gönderiyor tamir için garantili iş yapıyorlar kafan rahat eder...onlinesigortadan Mert diyebilirsin . tütüncü otomotiv diye web sitesi var zaten. http://www.tutuncuotomotiv.com/
 

Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

kolay gelsin bilgilendirme için teşekürler.1500cc lik dizelde yüzde otuz bence küçümsenmeyecek bir oran.varsa başka örnekler onlaıda dikatle bekliyoruz.selamlar.
 

Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

www.cyberenerji.com sitemizde referanslar bölümünde mevcut. örneğin 2000cc dizel mercedeste %25 tasarruf sağlandı.artı çekiş çok fazla arttı.Şuan sensörlü ve sensörsüz tüm dizellerde çok iyi sonuçlar alabiliyoruz.
 


Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi


Sayın forum sakinleri,

Öncelikle konuyla ilgili girişimciliğinizi heyecanla izliyorum. HHO sistemindeki PWM'in olup olmaması neyi etkiliyor?
Şimdi bu araç sabit miktardaki çözltiyle rolantide dururken de 100 km/s hızla giderkende aynı gazı üretince araçta sorun olmuyor mu?
Rolantide dalgalanmalar yaşanmıyor mu?
Ayrıca Lpg'li sistemelerde problem oluşturuyor mu?
Yanı sıra ürettiğimiz gazı bir akvaryum hortumuyla hava filtresinin emiş yaptığı yerden hava filtresine doğru uzatsak da versek bir kayıp yaşanır mı?

Şimdiden ilginize teşekkür eder, hayırlı sürüşler dilerim.
 





Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

Türkiye'de kendi öz sermayenle gerçekten çok zor.
Sacı satıyorlar 200 tl, bi lazer kesim için 100 tl civarı...
conta yaptırayım dedim özel malzeme dedi adetine 31 tl...

Sanki ticaret yapmıyoruz, adamın dükkana ortak oluyoruz. Sanayiye inmeyeli kantarın topuzu baya bi kaçmış.
 

Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

akustika' Alıntı:
Sayın forum sakinleri,

Öncelikle konuyla ilgili girişimciliğinizi heyecanla izliyorum. HHO sistemindeki PWM'in olup olmaması neyi etkiliyor?
Şimdi bu araç sabit miktardaki çözltiyle rolantide dururken de 100 km/s hızla giderkende aynı gazı üretince araçta sorun olmuyor mu?
Rolantide dalgalanmalar yaşanmıyor mu?
Ayrıca Lpg'li sistemelerde problem oluşturuyor mu?
Yanı sıra ürettiğimiz gazı bir akvaryum hortumuyla hava filtresinin emiş yaptığı yerden hava filtresine doğru uzatsak da versek bir kayıp yaşanır mı?

Şimdiden ilginize teşekkür eder, hayırlı sürüşler dilerim.
Ayrıca sorularıma ek olarak bu pwm devresinde tek hücreli sistem için kaç tane kontrol switch'i var. Sadece akımı kontrol eden tek switch mi var?
Ve bu devreye giren in +,- ve out +,- olarak basit girişler mi bulunuyor?

Yanıtlarınız için şimdiden teşekkür ederim.
 

Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

Daha önce bahsetmiştim.Denememiz esnasında avansı benzinde motor çalışamayacak kadar düşürüp ,dakikada 300 ml hidrojeni verdiğimizde motorun o çalışma güzelliğini anlatamam.
Çok tatlı çalışıyordu.Titreşimsiz ,sakin.Sanki avansı düşük olan motor o değil.

Motor sadece hidrojen ile beslenmeyeceği için verilen sabit hidrojenle rolanti ve kullanımda dalgalanma olmayacaktır.
Verilen hidrojen sabit olsada yakıtı verimli yakacağından ve bu sayede daha iyi performans alınacağından dalgalanma olmayacaktır.
Şu sıralar işler nedeni ile çalışmamıza devam edemedik.Yavaş yavaş yeni yapacağımız hücre ile artık yollara düşmek ve test etmek istiyoruz.

Biz bırakın 316L'yi daha aşağısını bile bulamadık.Sonunda İzmirden 301 ile yaptık.Ama 301 denemeleri sonrası kendi haline bıraktığımız çelik plakalarda aşınmalar olduğunu gördüm.
Son aşamada hücreyi temin edip kestirebilirsek 316L ile yapacağız.Hem boyutu ufaltırız , hem de ileride sisteme eklemeler yapabilecek şekilde yaparız.
Herkes kendi imkanları el verdiğince bu konuyu ilerletebildiğinden biraz yavaş ilerlemekte .
Açıkçası elin memleketinde (diğer ülkelerde) adamların çalışmalarına bakıp imreniyorum.Hepsinin ya garajı ,ya da çalışma yapabileceği atelye gibi odaları var.
İçi envai çeşit alet edavat var.Bizim sanayideki ustalarda bile öyle çok malzeme yok.Osiloskoplar , çeşit çeşit ölçü aletleri ,güç kaynakları , çeliğiymiş ,contasıymış , bunları kesmeye biçimlendirmeye yarayan alet edavat ,yok yok.Bazen yanlış ülkedemi doğdum acaba diyorum.Bizler neden bu mertebelere ulaşamıyoruz ,neyimiz eksik ?

Bilgi ,beceri ,azim ,istek , zeka desen var.HErkes geçimini sağlamaya çalışırken bu tür şeylere el atsada çok yavaş ilerliyor.Memleket durumları işte........

Neyse , elbet bir süre sonra bu sistem bitecek.İşte o zaman hidrojen ile yol alıyor olacağız.Tüm olumsuzluklara rağmen , çalışmaya devam , paylaşmaya devam , desteğe devam.
 



Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

Stanley Mayer ile ilgili çalışmlarda bulduğum 2x555 entegreli pwm devresini yaptım.
Bunda 6 adet switch 4 adet potansiyometre var.
Switchler Frekans Aralığını seçerken - Potlardan ikisi frekans boşşluğunu , diğer iki potta frekansı ayarlıyor.
Bu sayede 2 adet 555 entegresi ile pulse train tabir edilen darbe tireni oluşturuluyor.

http://forum.320volt.com/endustriyel-elektronik-genel/yakit-tasarruf-cihazi-suyla-calisan-araba-olayi-931.15.html buradan incelebilirsin.

[attachment=1]

[attachment=2]

1287317282.jpg
 

Ekli dosyalar

  • free_hho_plans.pdf
    283.4 KB · Görüntüleme: 201

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,670
Mesajlar
1,521,948
Kayıtlı Üye Sayımız
166,525
Kaydolan Son Üyemiz
ibissyusuf

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst