Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan alsedo Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 1,225
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 254,745
Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

İbrahim bey Özgür bey,
konuyu takip eden bizler burda sorun istemiyoruz
her seferinde yeni bir gelişme varmı diye bakıp
lüzumsuz bir çekişmeyle karşılaşmaktan bıktım
 

Etiketler


Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

+2
yüzyüze geldiğimizde aynı camianın insanıyız diye sarılacağımız dostları sanal ortamda kırmayalım.
 

Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

bu konuya bir kelime daha yazmayacağım. konuyu sulandırdığımı yazan, vicdanımıızla başbaşa kalmaya davet eden üyeleri asıl ben vicdanları ile başbaşa bırakıyorum. 3 yıllık üyeliğim boyunca hangi konuyu sulandırdığımı ya da kimi rahatsız ettiğimi kime saygısızlık ettiğimi mesajlarımı üstün körü dahi incelerlerse rahatlıkla anlayabilirler. kimin ne için uğraştığını salim bir kafayla düşünüp objektif bakarak tespit etsinler. bugüne kadar yazdığım her şey faydasını göreceğimi umduğum bu konunun bir sonuca ulaşması içindi. ulaştı da hayırlı olsun artık koca bir HİÇ'le mutlu mesut yaşayabiliriz. bu topicin işi bitmiştir. sulandıran ve konunun özünden ulaşmasına neden olan kişi benim. rahat olunuz...
 



Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

BU FİLMİN BÖYLE BİTECEĞİ BELLİYDİ.
BU KONUDA YAŞANAN OLUMSUZLUKLARA MUHALİF YAZI YAZAN ARKADAŞLARA SALDIRANLARI VİCDANLARIYLA BAŞBAŞA BIRAKIYORUM.

ilkakdeniz' Alıntı:
bu konuya bir kelime daha yazmayacağım. konuyu sulandırdığımı yazan, vicdanımıızla başbaşa kalmaya davet eden üyeleri asıl ben vicdanları ile başbaşa bırakıyorum. 3 yıllık üyeliğim boyunca hangi konuyu sulandırdığımı ya da kimi rahatsız ettiğimi kime saygısızlık ettiğimi mesajlarımı üstün körü dahi incelerlerse rahatlıkla anlayabilirler. kimin ne için uğraştığını salim bir kafayla düşünüp objektif bakarak tespit etsinler. bugüne kadar yazdığım her şey faydasını göreceğimi umduğum bu konunun bir sonuca ulaşması içindi. ulaştı da hayırlı olsun artık koca bir HİÇ'le mutlu mesut yaşayabiliriz. bu topicin işi bitmiştir. sulandıran ve konunun özünden ulaşmasına neden olan kişi benim. rahat olunuz...


VİCDANLARIYLA BAŞBAŞA KALMAYA DAVET ETTİĞİM KİŞİLERİN HANGİ FİKİR VE EYLEMLERDE OLDUĞUNU AÇIKLADIM.SIRF MUHALİF YAZI YAZDI DİYE İNSANLARA SALDIRANLARAYDI SÖZÜM.
GEÇMİŞ YAZILARIDA OKUMUYORUM,BAHSI GEÇEN KİŞİLERDEN DEĞİLSENİZ ALINMANIZA GEREK YOK.
''YANİ SIRF MUHALİF YAZI YAZDI DİYE KİŞİLERE SALDIRANLAR.''
 

Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

Bu kadar gerilimden ve geçen uzun süreden sonra artık ilgilenen varmı bilmiyorum ama ben bu sistemi aracıma taktırdım. Burada anlatılandan biraz daha farklı bir versiyon ama mantık aynı. Benim aldığım sistemin farklarını öncelikle yazayım.

Öncelikle saf su kullanılmıyor. Suyun içine, sıcak iklimde potasyum hidroklorid (yanlış hatırlıyor olabilirim zira kimyayla aram çok iyi değil), Soğuk kış aylarında ise bu kimyasala ilave olarak etil alkol ekleniyor.

750ml. kapasiteli sıvı kabına sahip ve bu sıvı 4-5000 km. kadar gidiyormuş.

Dakikada 200ml gaz üretiliyor ve bu işlem için 1,8-2,5Amper arasında akım çekiliyor.

Motor çalıştıktan 30 saniye sonra sistem devreye giriyor.

Bu sistemde Oksijen sensörü olan olmayan ayrımı yok.

Sistem kurulduktan sonra LPG ayarına gidip buharlaştırıcı basıncı 0,8-0,9 bar’a gaz miktarı da normalin %15 altına düşürüldü.
Bu işlemden sonra araca chip tuning uygulandı. Chip tuning ile 9 derece ateşleme açısı avansa alındı. Bu işlem performans için değil, yakıt ekonomisi hedeflenerek yapıldı.
Chip tuning ve LPG ayarı öncesinde araba korkunç bir torka sahip oldu, LPG ayarı sonrasında (gaz miktarı ve basınç düşürülmüş olmasına rağmen) bu tork değişmedi. Hatta LPG ayarı yapan usta bu değerlerle bu araba gitmez, zorladığında hemen benzine geçer dedi ama böyle bir şey olmadı. Chip tuning ayarı sonrasında sanki tork biraz azaldı gibi ama beklide öncesine çok zorlamam sebebiyle şanzıman kaçırmaya başlamış olabilir zira arabamın şanzımanı bakım istiyor, uzun yokuş çıktıktan sonra şanzımandan yanık kokusu geliyor. Yarın sabah soğukken tekrar deneyeceğim.

Yakıt tasarrufunu cumartesi günü Çorlu’ya gidip geldiğimde net olarak göreceğim. Geçen cumartesi aynı yolda bir depoyla (55lt simit 45lt dolu) 218km gittim.

Toplamda 1000 TL Büyük boy Hidrojen sistemi + 600 TL chip tuning (opsiyonel aslında) ödeme yaptım. Normalde chip tuning tek başına benzinli araçlar için 800TL dizel araçlar için 600 TL. kit ile birlikte alındığında, benzinli araçlar için 600TL., dizeller için 500 TL.
 

Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

Resimler;

Kaputun altı o kadar doluki monte edecek yer bulmak montaj kadar sürdü :smiley:
[attachment=1]

Yakıt hücresi/jeneratör
[attachment=2]

Bulabildiğimiz en iyi yer, tampon'un arkası;
[attachment=3]

Su kabı ve kontrol modülü;
[attachment=4]

.jpg


.jpg


.jpg


.jpg
 

Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

Yakıt hücresinin yeri tamponun içinde çok kafama yatmadı ama o an için mecburen buraya karar kıldık, en kısa zamanda daha iyi bir yer ayarlayacağım zira arazide kolaylıkla zarar görebilir. Su kabı için de lazer kesimde güzel bir montaj sacı kestirmeyi düşünüyorum.

Sistemin çalışma tetiğini LPG sistemine bağlamak zorunda kaldılar çünkü benim aracımda şarj lambası veya yağ basınç lambası yok ikisi için de geyç konulmuş. Bu sebeple sadece LPG devredeyken hidrojen üretililebiliyor.
 

Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

sharkhunter' Alıntı:
Bu kadar gerilimden ve geçen uzun süreden sonra artık ilgilenen varmı bilmiyorum ama ben bu sistemi aracıma taktırdım. Burada anlatılandan biraz daha farklı bir versiyon ama mantık aynı. Benim aldığım sistemin farklarını öncelikle yazayım.

Öncelikle saf su kullanılmıyor. Suyun içine, sıcak iklimde potasyum hidroklorid (yanlış hatırlıyor olabilirim zira kimyayla aram çok iyi değil), Soğuk kış aylarında ise bu kimyasala ilave olarak etil alkol ekleniyor.

750ml. kapasiteli sıvı kabına sahip ve bu sıvı 4-5000 km. kadar gidiyormuş.

Dakikada 200ml gaz üretiliyor ve bu işlem için 1,8-2,5Amper arasında akım çekiliyor.

Motor çalıştıktan 30 saniye sonra sistem devreye giriyor.

Bu sistemde Oksijen sensörü olan olmayan ayrımı yok.

Sistem kurulduktan sonra LPG ayarına gidip buharlaştırıcı basıncı 0,8-0,9 bar’a gaz miktarı da normalin %15 altına düşürüldü.
Bu işlemden sonra araca chip tuning uygulandı. Chip tuning ile 9 derece ateşleme açısı avansa alındı. Bu işlem performans için değil, yakıt ekonomisi hedeflenerek yapıldı.
Chip tuning ve LPG ayarı öncesinde araba korkunç bir torka sahip oldu, LPG ayarı sonrasında (gaz miktarı ve basınç düşürülmüş olmasına rağmen) bu tork değişmedi. Hatta LPG ayarı yapan usta bu değerlerle bu araba gitmez, zorladığında hemen benzine geçer dedi ama böyle bir şey olmadı. Chip tuning ayarı sonrasında sanki tork biraz azaldı gibi ama beklide öncesine çok zorlamam sebebiyle şanzıman kaçırmaya başlamış olabilir zira arabamın şanzımanı bakım istiyor, uzun yokuş çıktıktan sonra şanzımandan yanık kokusu geliyor. Yarın sabah soğukken tekrar deneyeceğim.

Yakıt tasarrufunu cumartesi günü Çorlu’ya gidip geldiğimde net olarak göreceğim. Geçen cumartesi aynı yolda bir depoyla (55lt simit 45lt dolu) 218km gittim.

Toplamda 1000 TL Büyük boy Hidrojen sistemi + 600 TL chip tuning (opsiyonel aslında) ödeme yaptım. Normalde chip tuning tek başına benzinli araçlar için 800TL dizel araçlar için 600 TL. kit ile birlikte alındığında, benzinli araçlar için 600TL., dizeller için 500 TL.

Olay budur işte,
Ellerinize sağlık,Allah kesenize bereket versin.

Sağlıcakla kalın.
Serdar
 



Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

Umarım tasarruf umdugumuz kadar olur, emeginize paranıza sagık.

iyi bi tasarruf haberi bekliyoruz... :smiley:
 

Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

moonwalker_arc' Alıntı:
Güven bey açıkçası şahsım adına başınıza gelen kötü durumlara ve aldığınız eleştirilere çok içten bir şekilde üzüldüm.Lazım değil, lanet olsun hidrojen sistemi 3 kuruşluk tasarruf. Burda bu insanların birbirinin kalbini kırmasına değer miydi ? Koca koca adamlar 600 liralık kit için burda birbirimize demediğimiz kalmadı. Her mesaj geldiğinde eleştirici, yıkıcı yorumlar görmekten okumaktan midem bulandı artık.

Kimse şurda oturup da şuraya net birşey yazılmasını bekleyemedi.Bu kadar tahammülsüz bir milletiz işte.
Oluyor böyle şeyler. Çabuk heyecanlanan arkadaşlar olabiliyor. Halbuki sistemi aracına takıyorsun, test için depoyu dolduruyorsun, bazı hafta sonları dışında kulanmadığın aracınla bu iş için bir sürü yol yapıyorsun, aracın bozulunca kısa sürede yapmak için işinden gücünden oluyorsun, sonra durumu paylaşıp başka bir gönüllü çıkmasına vesile oluyorsun, bu yeni araca yine işini gücünü bırakıp bir ustanın neredeyse bir tam gününü harcıyorsun, kırılan ampermetrenin yenisini almak için parçacıya kendin koşturuyorsun ve sonuçta olumsuz ve sert bir eleştiri alınca hiç kızmayıp ''haklısın, ben bu işe zarar verdim'' demen bekleniyor.

Halbuki bunlar neticesinde sistem dizel bir araca takıldı ve bu sistemin de dizel araçlarda daha iyi performans vereceğine inandığımdan, sistemin sahibi için sevindim.

Empati yapmıyoruz ki... ne diyeyim. Kızan yazıyor. Yazarken düşünmek lazım; ben bu tepkimi yüz yüze iken bu şekilde mi ifade ederim diye... Herkese yazı yazarken böyle düşünmesini tavsiye ederim.
 

Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

AL1820' Alıntı:
bence sistem Güven bey inde aklına yatmamış olmalıki
bu işin üzerine gitmedi.

Böyle bir durum yok gerçekten. Ama bu sistemin dizellerde benzinli araçlardan daha çok iş yapacağına inandım doğrusu.
 

Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

ozgur1517' Alıntı:
Dikkat edin sizide aforoz etmeye kalkmasınlar siteden. Belli olmaz belki özel mesaj olarak "ne diyon lan" diye yazılar gelebilir. Bu sitenin sahibi olduğunu, her bildiğinin doğru olduğunu sananlar var burada

Sevgili dostum; bu tür ifadeleri, gerçekten bunları hakettiğini bildiğin kişiler için yazsan daha doğru olmaz mı? Öyle bir yazıyorsun ki, okuyan benim böyle özel mesajlar attığımı düşünecek. Kimden böyle mesajlar aldıysan söyle, delikanlılığı bu şekilde yerinde yapmış olursun. Ne dersin, bu söylediklerim doğru değil mi?
 

Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

concrete' Alıntı:
Empati yapmıyoruz ki... ne diyeyim. Kızan yazıyor. Yazarken düşünmek lazım; ben bu tepkimi yüz yüze iken bu şekilde mi ifade ederim diye... Herkese yazı yazarken böyle düşünmesini tavsiye ederim.

+1 bu sözlerinize aynen katılıyorum.
 



Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

Konuyu saptırmaya gerek yok. Aksilikler yakamızı bırakmadı bir türlü. 2 gün önce arabamın aküsü bittiği için yeni akü almak zorunda kaldım. Zaten eskimişti, 2 hafta önce şarja vermiştim ancak bu kadar idare etti. 2 gün o yüzden kapı önünde yattı araba. Bugün de tam sonuç belli olacakken sistemi kontrol etmek için kaputu açtığımda bir baktım ki depoda 1 damla su kalmamış. Üstten su koyduğum zaman gördüm ki alttaki contadan su kaçırıyor. Söktüm ve silikonladım bütün contaları, yarın takıp yeniden deneyeceğim. Pazartesi veya Salı tekirdağa gideceğim, o zaman daha iyi bir test yapma imkanım olur. Ben de sonuçları çok merak ediyorum. İnşallah buradan bildireceğim. Kusura bakmayın.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,662
Mesajlar
1,521,821
Kayıtlı Üye Sayımız
166,519
Kaydolan Son Üyemiz
cagatayuysal

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst