Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan alsedo Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 1,225
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 255,021
Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

Bana da ezik dediler ya hadi hayırlısı :D . Kimse size bir şey ispatlamak zorunda değil. Çok biliyorsanız buyurun sizin aracınıza takılsın sistem. Ben de ilk başladığından beri bu konuyu takip ediyordum ve sonunda kendi arabamı bir anlamda bu iş için feda ettim. Niye mi, sadece kendim için, merakımdan dolayı. Elbette ki sistemin sahibine ve Güven Bey'e olan sorumluluktan dolayı testi daha dikkatli bir şekilde yapıp amacına ulaşmasına da yardımcı olacağım. Sonuçta bir TÜV gibi test yapamayız ama en azından naçizane görüşüm hiç yoktan iyidir herhalde. Şu ana kadarki görüşlerim olumlu yönde daha detaylı bilgileri en sonunda buradan paylaşırım.
 

Etiketler


Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

bountr' Alıntı:
Bana da ezik dediler ya hadi hayırlısı :D . Kimse size bir şey ispatlamak zorunda değil. Çok biliyorsanız buyurun sizin aracınıza takılsın sistem. Ben de ilk başladığından beri bu konuyu takip ediyordum ve sonunda kendi arabamı bir anlamda bu iş için feda ettim. Niye mi, sadece kendim için, merakımdan dolayı. Elbette ki sistemin sahibine ve Güven Bey'e olan sorumluluktan dolayı testi daha dikkatli bir şekilde yapıp amacına ulaşmasına da yardımcı olacağım. Sonuçta bir TÜV gibi test yapamayız ama en azından naçizane görüşüm hiç yoktan iyidir herhalde. Şu ana kadarki görüşlerim olumlu yönde daha detaylı bilgileri en sonunda buradan paylaşırım.

Kimse size ezik demedi.
Sadece bu şanssızlık lardan dolayı nacizane boyuta ulaştınız.
Zaten kendi çapında mücadelesini verdiğiniz sistemin başarısını ispatlamak için epey bir uğraşacaksınız.
veya hiç uğraşmayıp maceraya atılacaksınız.

Sizdende özür dilerim.
 

Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

serdaragdas' Alıntı:
Ateş olsanız düştüğünüz yeri yakarsınız.


Başlık altındaki tüm mesajları okumadığından olacak sanırım, mesajımdaki kinayeyi anlamamışsın.Mesaj sana değildi...
 



Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

ya, tamam ben de hayal kırıklığına uğradım. ama şurada yazanları okumaktan başka katılımım ve emeğim yok. bu bir ürün denemesiydi. Çıkan sonuç oksijen sensörsüz bir araç olduğu için beni pek ilgilendirmeyecek.
ilgiyle takip ettiğimiz bu konunun böyle sonuçlanması yüzünden tatmin olmayabiliriz. ama oturduğumuz yerden sırf tatmin olmadık diye, ürün sağlayan, araç sağlayan, montajını yapan kişilere bir suçlama yapmak, imalarda bulunmak da haksızlık.

Not: Aracına montaj yapılan arkadaş artık verileri paylaşsa da yorumu biz kendimiz yapsak. sistemsiz veriler ile sistemin çalışmasıyla oluşan veriler gibi. elbet 50 veya 100 km yapılmıştır o araçla değil mi?
 

Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

Bu böyle bitmemeli.Eski yeşilçam filmlerinde illaki mutlu son olur :smiley:.Benim şahsi kanaatimce yakıt konusunda faydası olacağını düşünüyorum.Olumlu veya olumsuz emeği geçen bütün arkadaşlara teşekkür ediyorum
 

Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

serdaragdas' Alıntı:
Cevap Vereyim.

Aracım benzinde yürümüyor. Ne yapayım; yeni disco mu alayım?
Madem aracınız benzinde yürümüyor ise neden böyle bir işe ön ayak oldunuz.?????bizleri aylarca merakta bıraktınız.

Benim ticari bir durumum yok bu konuyla ilgili. Sistemin sahibine ilave bir yük getirilmeden başka araca takıldı sistem.
Ama test başarılı olsa idi Ticari boyut olacaktı değilmi?

Farkında mısın? Ben bu sistemi son araca herhangi bir bedel almaksızın işyerimde taktırdım. Üstelik başka işi bırakarak taktırdım.
Farkındayım.
Bedel alsa idiniz sizin ayıbınız olurdu zaten ,tutupta bu durumu buraya taşımanızı suçluluk duygunuza veriyorum.Üstelik başka işi bırakarak demiş olmanız durumu dahada vahim kılıyor.

Farkında mısın?
Kimse size bu kiti test et demedi.Siz istediniz ama başarısız oldu.Hem kiti satan kişi bizce başarısız oldu hemde siz ve kiti satan kişiyide başarısızmış gibi göstermek şansızlığına düşüldü.....maalesef.

Sonra FARKINDAMISIN demeniz bişey değiştirmez.
Burada 3 ay takip edenlerden Kusuruma Bakmayın demeniz yeterli idi.
Anlayışla herkezin kabul edeceğine inanıyorum.
Ama kalkıp savunmaya geçmeniz.Yok ben sıfır arabamı alaydım,Yok dükkanımda kitin başkasının arabasına takılmasında para almadım,başka işlerim vardı bıraktım onla uğraştım,
bu durum kiti satan kardeşimizide ezik duruma düşürür ve rencide eder.
Herkez herkeze muhtaçtır.
Bir gün sizinle görüşmek dileği ile
Sağlıcakla Kalın..........................


Dikkat edin sizide aforoz etmeye kalkmasınlar siteden. Belli olmaz belki özel mesaj olarak "ne diyon lan" diye yazılar gelebilir. Bu sitenin sahibi olduğunu, her bildiğinin doğru olduğunu sananlar var burada
 

Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

ozgur1517' Alıntı:
Dikkat edin sizide aforoz etmeye kalkmasınlar siteden. Belli olmaz belki özel mesaj olarak "ne diyon lan" diye yazılar gelebilir. Bu sitenin sahibi olduğunu, her bildiğinin doğru olduğunu sananlar var burada

Doğru diyorsunuz ama özelden mesaj almadım.
Ayrıca bu sitenin gelmiş geçmiş ve gelecekteki bu tarz sitelere örnek teşkil edeceğini ve Saygıdeğer Sedat AÇIL beyin ekip çalışması ile bu günlere ve dahada ileriye gideceğine inanıyorum zaten bu yüzden buradayım ve 600 adetlik mesajım boş mesaj değildir.Her mesajımda gerçekten mesaj vardır.56000 defa görüntülenen tek sayfam OFF-ROAD PC OYUNLARI sayfasıdır.ve daha bir çok faydalı bilgi ve saygı.
Sayın Sedat AÇIL bey'e ve Bu sitedeki görevli olan isimlerini sayamadığım saygıdeğer insanlara teşekkür ederim.
 




Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

Güven bey açıkçası şahsım adına başınıza gelen kötü durumlara ve aldığınız eleştirilere çok içten bir şekilde üzüldüm.Lazım değil, lanet olsun hidrojen sistemi 3 kuruşluk tasarruf. Burda bu insanların birbirinin kalbini kırmasına değer miydi ? Koca koca adamlar 600 liralık kit için burda birbirimize demediğimiz kalmadı. Her mesaj geldiğinde eleştirici, yıkıcı yorumlar görmekten okumaktan midem bulandı artık.

Kimse şurda oturup da şuraya net birşey yazılmasını bekleyemedi.Bu kadar tahammülsüz bir milletiz işte.
 

Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

Size bu ürünün benzerini satan bir arkadaşla tanıştığımız yazmıştım ya, işte o arkadaşı aradım. Bu gün montaj günleriymiş, Ankara'dan deneyimli bir ekip gelecekmiş. Beni kurulumu görmem için davet ettiler. Onların sistemi dakikada 200ml. gaz çıkarıyor ve 2 amper akım çekiyormuş. daha fazla gaza ihtiyaç olmadığını ve benzinde en az %15, LPG'de ise daha fazla tasarruf sağladığını söyledi.

Bu gün gidip bakacağım ve resim çekip sizinle paylaşacağım hatta kafama yatarsa ben de alacağım. Benim araç için 1000 TL fiyat verdiler.
 

Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

bana bak özgür1517 nickli şahsiyet seninle olan sürtüşmemi bitirdim ben uzatma laf sokma ha derdin varsa vereyim telefonumu direkt görüşelim. ya da işine bak.
 

Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

Merhaba , forumunuzu bir süredir ilgi ile ziyaret ediyorum.Hidrojen konusundaki bu yazışmalar benide rahatsız ediyor.Bugün üye olup birşeyler yazmak istedim.
Uzun süredir hidrojen konusu ile ilgileniyor ve denemeler yapıyorum.Aracıma ait forumda bunları paylaştığımda ,sizin forumunuzdaki gibi bazı eleştiri ve hoş olmayan sözler ile karşılaştım.
Herşeyin başı sabır.Herkes bir deneme ve sonuç bekliyor , herşeyin sebebi bu aslında.Kimseye sözüm yok ,kimse yanlış anlamasın lütfen.

Kendi deneyimlerimi sizlerle paylaşmak istiyorum.
Öncelikle şunu belirtmek isterim ki bu hidrojen yakıt hücresi yapımı çok da zor birşey değil.Eli biraz işe yatkın herkes kendisi yapabilir.
Maliyet olarak sizi çok üzmez.Geçen hafta bu konu ile yaptığım çalışmamı sizinle paylaşayım.

********************************************
Malzemeler
---------------
(Önerilen 316 çelik levha) Biz 301 çelik kullandık.
15x15 cm 20 adet levha kesimi ile beraber 44 TL (İzmir'den - Balıkesir'de temin edemeyince hidrojen konusunda beraber çalışıtığım arkadaşım İzmir'e gittiğinde temin etti ,sağolsun.)
Muhtelif sayıda 5 cm uzunluğunda vida + pul + somun = 10 TL
3 - 5 metra civarı ince hortum.(Araçların benzin hortumularından olur) 2 TL civarı
Su kabı - 1 veya 2 TL
Flexiglass (tabelacılardan temin edilebilir). Ben 15" lcd monitörün lcd panel arkasındaki sert flexiyi kullandım.2'ye bölerek.
Plakalar arası conta.Biz kapı ve pencerelerde soğuk hava almayı önleyen kauçuk tarzı şerit kullandık.metresi 1 tl
Geri alev önleyici .Bunu henüz yapmadım.Maliyetli bir şey değik.Metal boru , dış ağızlara metal uç , alev önlemek için metal boru içine tıkılacak malzeme.
PWM Devresi. (15 - 20 TL maliyeti tuttu.Kendim yaptığım için)
Elekrtolizi sağlayacak sıvı karışım.(Biz sodyum Hidroksit , Yani lavabo açıcı kullandık).KArışım miktarı sistemin çekeceği akımı etkiliyor.

** Dry cell sistem için 60-70 arsı olsa , pwm 20 desek = 100 tl gibi.( Bu sistem karbüratörlü araçlar için , EFI oksijen sensör chip ekstra ne kadar maliyet yükseltir bilmiyorum)

**************************************************
Sistemin çalışmasını anlatayım.
Biz deneme amaçlı 5 çelik plakalı hidojen hücresi yaptık.(Kendi kullanımımız amacı ile , ticari bir düşüncemiz yok.Kendi araçlarımızda kullanım ,ısı sitemi olarak kullanım gibi)
ÇElik plakalarımız 15x15 cm , bu ölçülerden biraz fazla 2 adet flexiglass kesiyoruz.Üst kısmına yakın birazda pay bırakarak hortumumuzu takabileceğimiz bir delik açıyoruz.Diğer flexiyede açıyoruz ,aynı noktadan. Çelik plakalarımızın her birini aynı noktalardan deliyoruz.Biz matkapla deldik , delik kenarlarını eğe ve zımpara geçtik.CNC tezgazhta veya lazer kesim ile imkanınız varsa istediğiniz biçimde kestirip deldirebilirsiniz.
Çelik plakanın birini flexigalss üzerine koyuyoruz .Delikler birbirini görecek.Çelik levhanın etranı kalemle çiziyoruz.Levhayı alıp levhanın boyutundan pay bırakarak delikler açıyoruz.Vida deliklerimiz olacak bunlar , levhaları yerleştirdikten sonra en üste diğer flexi koyulduğunda vidalar ile sabitlenecek.Vidalar çelik levhalara değmemeli.Diğer flexi glassada aynı delikleri 1 .parçadakilerle uyuşacak şekilde açıyoruz.
15x15 çelik levhamızın ölçüsüydü.Flexiglass'a 12x12 gibi kauçuk conta malzememizi kare şeklinde yapıştırıyoruz.İç kenarlarını ve sıvı sızdırabilecek noktalara sıvı conta kullanıyoruz.Bu sıvı conta 300 dereceye kadar dayanıklı.Aracımdada kullanıyorum.
Bu işlem bitince birinci çelik levhayı flexi ve conta üzerine yerleştiriyoruz.
Çelilk levhanın üst yüzeyine conta yapıştırma ve sıvı conta sürerek üzerine diğer çelik levhayı koyuyoruz.
Açtığımız deliklerin birbirini görmesini ihmal etmiyoruz.
5 levha kullanmıştık.İşlemlere devam edip 5 .plakayada koyduktan sonra üst kısmına conta işlemini tekrarlıyoruz.En son flexiglassı koyuyoruz.
vidalala pulları geçirip ,somunları eşit oranda sıkıyoruz.
İşlem bitince hücreyi sıvı contanın kuruması için bir kaç saat bekletin.Sonra deliğin birini parmağınızla kapatıp , diğer delikten yavaşça üflediğinizde hava kaçmamalı ,hücre hafif şişebilir.Çok üflemeyin açılmasın.
Deliklere hortumları takın sızdırmasın.
Sıvı kabının alt kısmına hortumun geçebileceği bir delik açın.Buradan sıvı hücreye aktarılacak.7,8 cm üserine bir delik daha açın diğer hortumuda buraya geçirin.Buraya hücreden gazla birlikte sıvı gelecek.
Kabın en üstüne bir delik daha ve bir hotumda buraya.Bu hortum gaz çıkış hortumumuz olacak.Bu hortumun ucu ufak bir kaba sokulur , yarı seviyesine su doldurulur.gaz çıkış ucumuzun suyun içinde kalması gerek.Geri ateşleme olursa ana sıvı haznemiz patlamasın.
---------------------------------------------------------------------------------
Bu şekilde çok karışık gibi gözüksede basit.YApmak isteyen olursa resimli olarak paylaşırım.Sizlere bir fikir vermesi açısından paylaştım sadece.
Çalışmamız şu an 12 volt besleme ile 11 amper çekiyor.PWM bağlı değil.Direk pc power supply'dan besleniyor.
Amperi değiştiren faktörler , Çelik levha adedi , bağlantı şekli ve elektroliz maddesi oranı.
Biz 5 levha kullandık.

1 2 3 4 5
(+) (Boşta) (-) (Boşta) (+)

1. ve 5. plaka 12 volt beslemenin + ucu
3. levhaya eksi
2 ve 4. levhalara voltaj uygulamıyoruz.

Sistemde kullanılan ,lavabo açıcı maddeyi arttırırsak çekilen amper artıyor.Amper arttıkça gaz miktarıda artıyor.
PWM devre burada işe yarıyor.Birkaç denemede powerdan direk 12 a çeken sitem ,pwm ile 8 amper çekti.PWM'den çekilen akım ayarlanabiliyor , gaz çıkışı buna bağlı olarak değişiyor.
Sistem 90 dakika sürekli çalıştırıldığında çelik levha ve sıvıda ısınma meydana gelmiyor.
Eğer bir araç için dakikada 200ml yeterli geliyorsa (önceki mesajda bahsedilmiş) bizim sistem 11 amperde bu çıkıştan fazlasını sağlıyor.
Benim amacım dakikada en az 1 litreydi.Bahsedildiği gibi 200ml yeterli gelecekse hem güvenlik açısından , hem aracın motoru açısından daha iyi olacaktır.

Uygulamamızı henüz aracımda denemedim.Niyetim daha iyi bir sitem yapıp , gerekli güvenlik elemanları ile donattıktan sonra ,tamam artık hiçbir soruna mahal kalmadı deyip denemek.
Aracım 1994 model Skoda Favorit GLX.İçini dışını ben bilirim , ustlardan bıktığım için subap ayarına kadar kendim yapıyorum.
Sistemin ne kadar tasarruf sağlayacağı konusunda kesin bir fikrim yok.Güvenlik nedeni ile araçta henüz denemiyorum.1 yıla yakındır bu konu üzerinde imkan buldukça çalışıyorum.
Araca denemeden önce 2 beygir civarı güçte benzinli bir motorda dene yapacağım sanırım.
Benzinli testere olabilir , elektirik jeneratörü olabilir.

Hazır sistemi alan arakadaşlar bence ufak bir benzinli motorda yük altında testler yapabilirler.İllaki araç olması gerekmiyor.ESki pejo motorlar olabilir.
İlk mesajım çok uzun oldu.Nedense yazma isteği duydum.Olur derseniz resimli bir anlatım hazırlar sunarım.

Anlattığım sitemle ilgili youtube'a koyduğum vidyoyu paylaşıyorum.

http://www.youtube.com/watch?v=RqXgW6MPGZ0
 

Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

Sn.ozan aramıza hoş geldiniz.çaba ve gayretiniz ,ayrıca paylaşımınız için teşekür ederim.selamlar Allah kolaylık versin.
 



Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

ilkakdeniz' Alıntı:
bana bak özgür1517 nickli şahsiyet seninle olan sürtüşmemi bitirdim ben uzatma laf sokma ha derdin varsa vereyim telefonumu direkt görüşelim. ya da işine bak.

seninle muhattap olan varmı sen benimle oluyorsun. işine bak durup duruken bir haller olmasın sana
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,670
Mesajlar
1,521,929
Kayıtlı Üye Sayımız
166,525
Kaydolan Son Üyemiz
ibissyusuf

SON KONULAR



Geri
Üst