Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan alsedo Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 1,225
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 254,745
Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

kyenipazar' Alıntı:
ne olduysa sisteme oldu ama aracınız belki de dirençli olmasa direk olarak sizin aracınızda da hasar olacaktı , sonuç itibarı ile bu kadar çok satıldığı , birçok araç üzerinde denendiği ve halen kullanılmakta olduğu söyelenen bir sistem James bond filmlerindeki gibi "bu cihaz 5 saniye içinde kendi kendini yok edecek" tarzında çalışmamalı diye düşünüyorum...

katılıyorum :smiley:

asıl sorun buydu zaten.o yuzden servıs agı bılındık bır marka olursa varım bu ıste dıyorum.
 

Etiketler
Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

Değerli arkadaşlarım malumunuz lpg araç motorları için zaten başlıbaşına sorun. Yüksek oktanlı oluşu, yanma ısısının benzine göre daha fazla olması motorlarda özellikle silindir kapağında sorun çıkarmakta. Conta yanıkları, sübapların kavrulması, en önemlisi yükselen hararetin motora getireceği zarar. Tüm bunlar lpg kullanan arkadaşlarımızın başına gelmiştir.Hal böyle iken sisteme birde kalorisi, yanma ısısı çok çok yüksek olan hidrojeni eklediğimizde varın siz düşünün yanma odasındaki ısının yüksekliğini. Bilindiği üzere standart benzin motorları alternatif yakıtlarla kullanılmak üzere üretilmemiştir. Alternatif yakıtlar kullanıldığında mutlaka sorunlar ortaya çıkıp motor ömrünün en az % 50 sini zaman içinde tüketmektedir.Hidrojen sistemi ile ilgili çok yazı ve test okudum ancak hiç birinde 100.000-150.000 km kullanılıp motor durumu hakkında tek kelime edilmemiş. Tüm testler sadece anlık tüketim oranlarını vermekte.Diyeceğim o ki sistem kısa vadede tasarruf sağlayabilir ancak uzun süredeki tahribatın telafisi bu tasarrufla karşılanabilecekmi? İşte bence sorulması gereken soru bu. Herkeze iyi çalışmalar. Saygılarımla. A. Ziya AKALIN
 

Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

zoti' Alıntı:
Değerli arkadaşlarım malumunuz lpg araç motorları için zaten başlıbaşına sorun. Yüksek oktanlı oluşu, yanma ısısının benzine göre daha fazla olması motorlarda özellikle silindir kapağında sorun çıkarmakta. Conta yanıkları, sübapların kavrulması, en önemlisi yükselen hararetin motora getireceği zarar. Tüm bunlar lpg kullanan arkadaşlarımızın başına gelmiştir.Hal böyle iken sisteme birde kalorisi, yanma ısısı çok çok yüksek olan hidrojeni eklediğimizde varın siz düşünün yanma odasındaki ısının yüksekliğini. Bilindiği üzere standart benzin motorları alternatif yakıtlarla kullanılmak üzere üretilmemiştir. Alternatif yakıtlar kullanıldığında mutlaka sorunlar ortaya çıkıp motor ömrünün en az % 50 sini zaman içinde tüketmektedir.Hidrojen sistemi ile ilgili çok yazı ve test okudum ancak hiç birinde 100.000-150.000 km kullanılıp motor durumu hakkında tek kelime edilmemiş. Tüm testler sadece anlık tüketim oranlarını vermekte.Diyeceğim o ki sistem kısa vadede tasarruf sağlayabilir ancak uzun süredeki tahribatın telafisi bu tasarrufla karşılanabilecekmi? İşte bence sorulması gereken soru bu. Herkeze iyi çalışmalar. Saygılarımla. A. Ziya AKALIN
Düzgün çalışan bir sistem olsa , zaman ancak söylerdi bize doğruyu.
 

Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

Son derece haklısınız daha sistemin düzgün çalışıp çalışmadığı bile bilinmiyor. Bizdeki saflığa bakınki birde uzun yol testi istiyoruz.Kapıılp gidiyoruz bahtımızın rüzgarına.
 

Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

zoti' Alıntı:
Değerli arkadaşlarım malumunuz lpg araç motorları için zaten başlıbaşına sorun. Yüksek oktanlı oluşu, yanma ısısının benzine göre daha fazla olması motorlarda özellikle silindir kapağında sorun çıkarmakta. Conta yanıkları, sübapların kavrulması, en önemlisi yükselen hararetin motora getireceği zarar. Tüm bunlar lpg kullanan arkadaşlarımızın başına gelmiştir.Hal böyle iken sisteme birde kalorisi, yanma ısısı çok çok yüksek olan hidrojeni eklediğimizde varın siz düşünün yanma odasındaki ısının yüksekliğini. Bilindiği üzere standart benzin motorları alternatif yakıtlarla kullanılmak üzere üretilmemiştir. Alternatif yakıtlar kullanıldığında mutlaka sorunlar ortaya çıkıp motor ömrünün en az % 50 sini zaman içinde tüketmektedir.Hidrojen sistemi ile ilgili çok yazı ve test okudum ancak hiç birinde 100.000-150.000 km kullanılıp motor durumu hakkında tek kelime edilmemiş. Tüm testler sadece anlık tüketim oranlarını vermekte.Diyeceğim o ki sistem kısa vadede tasarruf sağlayabilir ancak uzun süredeki tahribatın telafisi bu tasarrufla karşılanabilecekmi? İşte bence sorulması gereken soru bu. Herkeze iyi çalışmalar. Saygılarımla. A. Ziya AKALIN

Bu kadar aşındırıcı özelliği olan bir sıvının içinden çıkıp motora direk olarak verilen gazla birlikte hiç,mi solüsyon buharı gelmeyecek
bence motoru ellibin km,de resmen eritir daha çok yol alması lazım bu sistemin hemşerime geçmiş olsun diyorum
 



Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

dopamin' Alıntı:
Bu kadar aşındırıcı özelliği olan bir sıvının içinden çıkıp motora direk olarak verilen gazla birlikte hiç,mi solüsyon buharı gelmeyecek
bence motoru ellibin km,de resmen eritir daha çok yol alması lazım bu sistemin hemşerime geçmiş olsun diyorum

tesekkur ederım:smiley: ama hırs yaptım bu ısın pesını bırakmayacagım.kafamdakı soru ısaretlerı gıtmedı bı turlu.yogun bır sekılde kullanılan amerıkadakı uygulamalara karsılasılan sorunlara ve sonuclara bakarak arastırmalara devam edecegım. 1990 ların basında mahalledekı bır abımız kendı yaptıgı bır sıstemle aracının bagajına mutfak tupu koyarak lpg sıstemını denıyordu.butun herkes yalvarıyordu adama yapma etme motora sole zararı olur bole zararı olur falan dıye.ısın buralara varacagını tahmın bıle etmemıstır.sımdı herkes kullanıyor.bızde suan yolun basındayızdır belkı kımbılır.

sadece bılgı sahıbı olmak merakımı fazlasıyla cektıgı ıcın arastırma yapacagım.yanı ılla benım tasarruf etmem dusuncesıyle degıl.cunku baska aracım oldugundan blazer ı sadece keyıf amaclı kullanıyorum.atıyorum yapacagım 1000 lıra masrafı 2 senede ancak amortı ederım zaten.
 

Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

gazla birlikte hiç,mi solüsyon buharı gelmeyecek


solüsyon buharı nedir?
 


Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

arkadaşlar, bu sistemin verimli çalışabilmesi için çekmesi gereken akım şiddeti 10 - 15 amper civarında olmalıdır daha fazla akım çekmesi durumunda normalin üstünde ısınma başlar ve sıcaklık arttıkça çekilen akım artar yani birbirini tetikleyen bir döngü başlar sonunda kablolardan,alternatörden dumanlar çıkabilir. 10-15 amperlik çalışma için sisteme önce saf su konulur ve bir kap içerisinde çözündürülmüş olan potasyum hidroksit (KOH) yavaş yavaş ilave edilirken akım kontrolü yapılır ve istenilen değere gelince KOH ilavesi sona erdirilir. KOH buharının aracın motoruna geçmesi mutlaka önlenmelidir, aksi takdirde aşındırma özelliği olan KOH buharı metal aksama zarar verebilir, bunun için kullanılabilen bir kaç basit yöntem vardır (bubbler gibi). sonuç olarak bu sistemin araca monte edilmesi,bu işin mantığını bilen birileri tarafından dikkatlice yapılmalıdır aksi takdirde istenmeyen sonuçlar ve zararlar kaçınılmazdır.
Keşke bu deneme başarılı olsaydı da sistemin güvenilirliği ve faydası anlaşılsaydı.
 





Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

hadi hayırlısı :smiley:

önce mercekli farlarım için şeffaf camlarımı yapayım sonra size söz hidrojen takviyesi sistemi kuracağım bir ara.
 

Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

Ben sattığım hiçbir sistemi arıza halinde sahibiyle başbaşa bırakmıyorum.Her türlü desteği veriyorum.Arızalı parçayı birebir yenisiyle değişiyorum.Öyle dendiği gibi sat kurtul gibi bir mantık yok.Bu araç şimdiye kadar denediğimiz en büyük motor hacmine sahip araçtı bu nedenle bazı aksaklıklar oldu bunlarda bize yeni şeyler öğretti.Şuana kadar satılanlar genelde 2000 maksimum 2500 cc ye kadar olan araçlardı.Bunlarda kullanılan amper barış beyin aracında kullanılanın yarısı kadardır.Bu nedenle sistemlerde böylesi sorunlar olmuyor.Çıkan sorunların sebeplerine gelirsek öncelikle barış beyin aracında voltajda bir oynama var.Akünün eskiliğinden kaynaklanan sanırım.İlk montaja geldiğinde 12 volt ölçmüştüm voltajı.İkinci sefer kontrole gittiğimde bu sefer voltaj 14 volttu.voltajdaki oynamalarda direk olarak çekilen akımın artıp azalmasına neden oluyor.ilk montaj yaptığımızda ben sistemi daha önce maksimumda 50amper çekecek şekilde ayarlamıştım kimyasalını.Ancak araca takıldığında 35 in üzerine çıkmıyordu bu nedenle biraz daha kimyasal ekledik.Yolda akü tam şarj olduğundan voltaj yükselmesi ve sisteminde biraz ısınmasıyla çekilen akım bir hayli artmış.İlk sorun bu olmuş.Sistem radyatöründeki kaçakta fabrika üreminden kaynaklı bir sorun.İkinci kontrolde sorun çıkma sebebi aslında tahmin ettiğim ama zaman yetersizliği nedeniyle yapamadığım, brusless motor koruyucu devreyi yapmamış olmamdan kaynaklandı.Hem araçtaki voltajın yükselmesinden hemde elektronik kontrol devresindeki yüksek frekanstan dolayı brusless tip olan devridaim pompasının elektronik devresi arızalandı.Brusless tip motorlarda elektronik devre kontrollü olduklarından bu tür yüksek voltajdan ve yüksek frekanstan etkilenebiliyorlar.Normalde elektronik kontrol devresi kullandığımız araçlarda bu tip brusless motorlar kullanmıyorduk.Bu ilk denemeydi.Bundan sonraki sistemlerde bununda tedbiri alınacak.Ayrıca bir koruyucu devre ilave edilecek.Kendi yaptığım sistemi yanlış montajlamadan dolayı sistemi bozmam gibi bir durum yok.Bağlantılar doğruydu.Bu sistemi barış beyde alsaydı herhangi biride alsaydı arızalandığında ne halin varsa gör denilmeyecekti tabikide gereken tamirat mutlaka yapılacaktı.Zaten barış beyede sistemi düzelttikten sonra tekrar denemeye devam edebileceğini söyledim ama kendisi bunu kabul etmedi.
Bunca sorun çıkmasındaki asıl etken sistemin uzun süreli kullanıma uygun yapılmamış olması.Ben testi şöyle düşünmüştüm.Sistemi kutuyla araca koyar birkaç saatte 80-100 km gibi bir mesafede benim kontrolüm altında ölçümlemeyi yapıp sistemi tekrar sökerim diye düşünmüştüm.O yüzdende çok detaya girmeden hazırlanmıştı sistem.Ancak barış beyde uzun süre denemek istiyorum deyince eliboş olarakta geri göndermek istememiştim.

Kyenipzar Eylüldeki finans işi olmadı.Sebebi devletimizin sadece Yeni üniversite mezunlarına veriyor olmasıymış.Ben üniversiteyi bitireli 11 yıl oldu.

Sistem üzerinde sürekli geliştirmeler devam ediyor.Şuanki sistemin Amerikadaki en iyi sistemden daha iyi olduğunu söyleyebilirim.Eksiklikler olabilir bunlar zamanla giderilecektir.Eldeki imkanlarla gelinen seviye şuan çokta kötü değil.Uygun araca uygun montaj yapıldığında sorunsuz kullanılabiliniyorda.Benim 10 aydır kullanan sorunsuz müşterilerimde var.Aracına 5bin km lik yağ koyup 8bin km yol yapıp hala yağ geğiştirme ihtiyacı bile duymadı mesela.
Hidrojen gazının çok yüksek ısı verdiğinden motora zarar vereceği söyleyenler oluyor.Ancak aynı ağırlıktaki benzin,lpg, mazot gibi yakıtlara göre fazla ısı vermesine rağmen aynı hacimdeki bu yakıtlara göre oldukça düşük ısı vermektedir.Ve hidrojeninde bir özelliği ısıyı absorbe etmesi yani ısıyı alma özelliği olması nedeniyle hidrojen kullanılan araçlarda motorda ısı artışı değil ısıda düşme görülür.
Solüsyon buharının motora gitmesinin motora zarar vereceği söyleniyor.Bununda tedbiri sistemde zaten alınmıştır böyle bir ihtimal yoktur.Sitemizdeki videolar bölümündede "Hidrojen gazının Ph değerinin ölçülmesi" isimli videodanda motora giden gazın ne kadar temiz olduğu görülebilir.
 

Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

sayın beyelguz , ne halin varsa gör yaklaşımı tabii ki sergilemiyorsunuzdur ama tamir ettiğiniz şey kendi sisteminiz... ona gelen hasarı hallediyorsunuz. Ya araca gelecek hasarı ? bunu ısrarla yanıtlamıyorsunuz ben de artık sormuyorum.

eylülde gelecek finansmanın olmayacağını zaten az çok belirtmiştim , bu arada neden sadece o kredi ile yetindiniz , sadece üniversite yeni mezunlarına verileceğini okumadınız mı kredi başvuru koşullarında ??? aylarca boşuna mı beklediniz , temel şartı bilmeden ? trajikomik... başka krediler de var girişimcilere yönelik , ben olsam sisteme güveniyorsam her ihtimali denerim.
olmadı yeni buluşlara açık sanayicilerin kapısını çalarım , aylar önce dragons türkiye'den alphan manastan filan bahsetmiştik , hepsi hikaye oldu.

Kabul etmek istemediğiniz şu : henüz bir "sistem" yok. Sistem dediğiniz (adı üstünde sistem) her araca , her hacime , her bilmemeneye göre yapılacak ufak ayarlamalarla ihtiyaca cevap verebilecek şekilde yapılır. Sizin sistem dediğiniz her araçta , her hacimde bir dolu modifikasyon , iyileştirme gerektiriyor. Yani daha sistematik sıfatını hak etmemiş bir çalışma. Yok orasına şu korumayı ekledim , yok şu bağlantısını değiştirdim , yok o çipe uygun sistem yok , vs vs ...

benim baştan beri söylediğim diğer nokta , herşeyi bitirmişsiniz sorun yokmuş gibi pazarlamaya kalkmanız , işte bu ticaret ahlakına aykırı. anlatabildim mi ? kanunda da açıkça cezası var , google da aratınca bile bulursunuz...
 

Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

"İlk montaja geldiğinde 12 volt ölçmüştüm voltajı.İkinci sefer kontrole gittiğimde bu sefer voltaj 14 volttu"

Bence Sayın pikacunun aküsü oldukça sağlam. yukarıda yazdığınız voltaj değerleri bana onu söylüyor. Ayrıca siteme koyduğunuz karışımın; aşındırıci tahriş edici özelliği herkezce malumdur. Aşındırıcı olarak direk sıvı vermenize gerek yoktur. Malumunuz gaz olarak da kimyasaların aşındırıcı ve tahriş özelliği vardır. Bu sadece errrezyon zamnına kumanda eder.
Kısaca bir çalışma yapıyorsunuz. Atılımcılığınız takdire şayan, ancak derimki; önce teorik olarak bu işi iyice çözün. Bir şeyin yoktan var, yada vardan yok edilemeyeceği iyi öğrenin. Özellikle bu tür tasarruf sistemlerinin, neden kayıpları azaltmak üzere kurulduğunu bence bir kere daha düşünün. Yaptığınız işin bir bölümü elektroliz. Bu elektrolizin, motor bünyesinde asidik ortamlarda meydana getireceği anod katod ilişkisini bir kere daha gözden geçirin. Bir gün, birine, sırf bu nedenle altından kalkamayacağınız bir zarar verebilirsiniz.
Yukarıda yazdıklarımı; Lütfen bir ukalalık, bir bilmişlik olarak algılamayın..

Saygılarımla
 



Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

12 volt bir akünün 13.8 ila 14 volt seviyelerinde voltaj ile şarz olduğunu sanırım bilmiyorsunuz alternatör bu voltajı veriyor olması gerekir bunda daha önceki taktığınız araçlardan tecrübeli olmalısınız bence voltajın 14 volt olması değil , akımın çok yüksek çekiliyor olması sorun
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,662
Mesajlar
1,521,821
Kayıtlı Üye Sayımız
166,519
Kaydolan Son Üyemiz
cagatayuysal

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst