Hayallerimizdeki Karavan

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan aslanahmet Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 273
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 76,121
Ynt: Hayallerimizdeki Karavan

Arkadaşlar, insanlar kendi teknelerini, sandallarını, karavanlarını, hatta off road araçlarını dahi kendileri yapıyorlar. Ülkemizde çok güzel örnekleri var. Allah gönlünüzce versin.
 

Etiketler
Ynt: Hayallerimizdeki Karavan

Adı üzerinde Hayallerimizdeki Karavan ,
Hayal bu ya , yine de ekleme yapmadan duramadım . :D [attachment=1]

land-rover-conversions-6-x-6.jpg


lr d defendercamper 6x6.jpg
 

Ynt: Hayallerimizdeki Karavan

öncelikle tüm forum üyelerine tekrar merhabalar, hazır böyle güzel bir başlık bulmuşken ben de hayallerimdeki karavanı anlatayım. aslında adı hayal olunca 10 metrelik şasi üzerine otokar doruk 215t midibüsü fabrikadan koltuksuz çıplak olarak alıp karavana çevirmek hayalim ama bu biraz falza "hayal" gibi geliyor :smiley: :smiley:

yapmayı planladığım karavan ise bazı sorunların üstesinden nasıl geleceğimi hala tam netleştirememiş olsam da ana hatlarıyla belli :smiley: müsadenizle anlatayım, hem nasıl bir karavan istediği konusunda henüz karar verememiş arkadaşlar için de bir öncelik sırası yapmalarına yardımcı olur sanırım.

öncelikle panelvan olarak ya iveco daily h3 (yüksek tavan) ya da yeni kasa fiat docato maxi 17 metreküp olacak, ikisi arasında henüz net karar vermiş değilim özellikle iveconun iç uzunluğunun ducatodan 50 cm fazla olması kafamı karıştırıyor, ducato içinse 2012 yi bekleme mecburiyeti var ??? velhasılı henüz içinden çıkabilmiş değilim, şimdilik artıları ve eksileriyle iki araca da eşit mesafedeyim iki araç da karavandan beklentilerimi % 70 % 80 karşılıyor, ikisinin karışımı bir araç bulamazsam birinden birini seçicem en sonunda :smiley:

tanışma bölümünde değindiğim gibi ben bir sihirbazım, yani karavanım aynı zamanda benim kulisim olacak, sahne malzemelerim kostümlerim vesaire için ciddi bir bagaj alanına ihtiyacım var, bu nedenle arkaya enlemesine yerleştirilmiş altı depo 120*180 iki kişilik yatak olucak, araç tercihini iveco yönünde yaparsam aracın eni dar olduğu için sitenizde gördüğüm cam hizasından genişletme bombesi yaptırarak yatak için istediğim ölçüye ulaşıcam. karavanı iki kişinin çok rahat yatıp hareket edeceği biçimde düzenliyeceğim, yani karavan iki kişilik olacak, oturma grubunu da yatak olabilecek biçimde tasarlayıp gerektiğinde üçüncü bir yetişkinin de karavanda konaklamasını sağlicam.

itiraf ediyorum oldukça konformist bir adamımdır, yanisi çadır hayatı dar yerler pek bana göre değil, bir düşünürün söylediği gibi " siz bana konforumu verin, ben gereksinimlerim olmadan da yaşarım " :smiley: bu nedenle panelvanı yüksek tavan istiyorum çünkü yatak altı baza aldı bütün depolama alanlarına ihtiyacım olucak, dolayısıyla atık su temiz su depolarını, yaşam akülerini aracın altına ve tabanı tükseltip tabanın altına koyucam ( örn: levent beyin camperi ) karanvanımın bana dışarıya hiç ihtiyaç duymadan en az 5 gün yaşam desteği verebilmesi gerekiyor, ve sahneden sonra mutlaka duş alma ihtiyacım olacağından su depoları mümkün olduğunca büyük olacak yaşam akülerim de buna uygun biçimde yüksek amperli olacak, elektirikli aletlerimin tamamı 12 v olacak ayrıyeten invertör kullanmak istemiyorum. mümkünse araçta lpg tüpü bulundurmamak bütün ihtiyaçlarımı 12 v elektirikli cihazlarla gidermek istiyorum ama sıcak su ihtiyacını gidermek için mutlaka lpg li bir sisteme ihtiyacım olacak gibi görünüyor, ayrıca elektirikli ocakların performansları kullanışlılığı konusunda da net bilgi sahibi değilim, bu konularla ilgili yeri geldikçe sizlerin bilgisine başvurucam. klima olmazsa olmazlarımdan, tabii ki 12 v bir sistem olacak, buz dolabı olarak yusuf beyin camperine koyduğu 12 v komprasörlü bir modelde karar kırdım, ısınma sistemi webasto olucak ama hangi tip henüz karar vermiş değilim inceliyorum, diğer seçenekleri göz önüne alınca en mantıklısının bu sistem olduğuna karar verdim. 12 v lcd tv ve otomatik karavan uydu anteni olucak, izolasyon konusunda çok düşündüm ve atilla beyin yöntemiyle yusuf beyin yöntemini birleştirerek yani alüminyumlu cam elyafı kullanarak ve kaplamayı mastikleyerek izolasyonu halledicem ama nacizane benim eklemem izolasyonu yaparken cam elyafının üzerini sprey bir malzemeyle ya da izolasyon naylonuyla bir tabaka sağlamlaştırıcam. dolap ve dopolama alanları konusunda yüksek tavanın avantajından faydalanarak çepe çevre tavan dolapları kullanıcam, ayrı bir elbise dolabı kullanmicam, forumda gördüğüm yatak altı elbise dolabı bana muhteşem bir fikir gibi görünüyor kostüm asmak derdimi o şekilde çözerek dolap yerini oturma grubuna katıyorum. bu sayede biraz daha geniş ve ferah bir alan elde etmeyi planlıyorum. camperimin iç yerleşimi konusunda amerikayı yeniden keşfetmeye gerek duymuyorum açıkçası, çok örneğini gördüğüm ortadan banyo ya da öncen banyolu bir düzenleme ile klasik bir düzen yapmayı planlıyorum. mutfak alanı benim için ikinci planda ama banyo çok önemli çok dar bir banyo düşünmüyorum mümkün mertebe banyoyu geniş tutucam, tabii araç içi ferahlığı mümkün olduğunca feda etmeden. tuvalet konusunda ise ellerimi kirletmek işime gelmiyor açıkçatı, portatif tuvaletler ve kasetli sistemler pek bana göre değil, onun yerine tuvalet atıklarını direk atıksu deposuna yollicam. yanılmıyorsam levent bey de kendi karavanında bu şekilde yapmıştı. atık su deposunun boşaltımı için parçalayıcı kimyasallar kullanmak mecburiyet olucak bu şekilde ama önemli değil bence. su tesisatı için dakikada 11 litre basab bir hidrofor araç altına titreşim ve ses yapmasını önleyecek biçimde monte edilecek. araç içi açık bir renk olacak, görsel kaliteyi elimden gelen en yüksek seviyede tutmaya gayret edicem.

teknik ayrıntılar özetle bu şekilde, açıkçası ihtiyaçlarımı ve beklentilerimi en iyi karşılayacak kombinasyonu bütçemin elverdiği biçimde uygulamayı, paramın bittiği yerde idareten bir parça takmak yerine paramı denkleştirene kadar imalata ara vermeyi planlıyorum, sitenizden edindiğim bilgiler sayesinde pek çok ayrıntı şekillendi bile, kalan ayrıntıları da sizlerin bilgisi ve tecrübeleriyle şekillendirip sonrasında hayallerimdeki karavana ulaşmak için kolları sıvayacağım :smiley::smiley:

evet arkadaşlar, yapacağım karavan basitçe böyle olacak, her türlü yorum, eleştri ve önerilerinize ihtiyacım var, çünkü itiraf etmek gerekirse hayatımda bir karavana binmiş değilim henüz :smiley::smiley::smiley:
 

Ynt: Hayallerimizdeki Karavan

Hayırlı olsun, söylediğin herşey biri dışında olabilir..o biri arkaya enine yatak koymak için kaportada bombe yaptırma fikri, aracın dış görüntüsünü etkileyecek her şeyi yapmak yasak...Cam açmak hariç...Yazdığın herşeyi yapmak tabiki mümkün, sadece lazım olan, araç dahil, 60-70.000 TL, nakit...
 

Ynt: Hayallerimizdeki Karavan

atiladi' Alıntı:
Hayırlı olsun, söylediğin herşey biri dışında olabilir..o biri arkaya enine yatak koymak için kaportada bombe yaptırma fikri, aracın dış görüntüsünü etkileyecek her şeyi yapmak yasak...Cam açmak hariç...Yazdığın herşeyi yapmak tabiki mümkün, sadece lazım olan, araç dahil, 60-70.000 TL, nakit...

Atilla abi,

İmaj panelvanlardaki arka son uzantıda yan aynayı geçmeyecek çıkıntıyı yapıyor...

Hatta Poyrazlara gelen Casavan ın Volt karavanı o şekilde arka yatak tek yönden genişletilmiş bir karavandı...

Aydın beyin söylediği yan aynaları geçmediği sürece o türden hamlelere izin veriliyor ve proje TSE den geçerse TÜV o konulara hiç karışmıyor...

Aslında konuyu Cevdet beye sormak lazım...
 



Ynt: Hayallerimizdeki Karavan

atilla bey, ilginize ve iyi dileklerinize çok teşekkür ederim, internetten yaptığım araştırma sonucunda ararın toplam genişliğini etkilemeden yanisi yan aynaları geçmeyecek şekilde küçük müdahaleler hakkında bir engel yok, modifiye süsleme olarak bakılabiliyor bu tarz eklemelere, yine de yasayı bilmiyorum zamanı gelince bir bilene danızmakta fayda var, öneriniz için teşekkür ederim :smiley: bu arada hayatım boyunca 60-70.000 lira nakiti bir arada görmüş değilim :smiley: ayrıntılı sayılabilecek bir fiyat araştırması yaptım, kabaca araç hariç 20.000 lira gibi bir rakama bu işin içinden çıkabileceğimi öngörüyorum ama elbette siz benden daha iyi bilirsiniz. imalat sürecinde karşıma neler çıkabileceğini, ne gibi ek masrafların ortaya çıkabileceğini kestirmek güç, bu nedenle acele etmek istemiyorum, mesleğim icabı oldukça sabırlı biriyimdir, bütün ayrıntıları yavaş yavaş olgunlaştırdıkça bütçe de netleşicek, ayrıca, karavanımı yaparken bir miktar borca girmeyi de göze alabilirim, zira bu karavanı turnelerimde de kullanıcağım dolayısıyla turne masraflarım ciddi şekilde düşecek, otel masrafım olmayacak, yemeğimi karavanımda yapacağım için restoran sahipleri de benden faydalanamayacak :smiley: ayrıca dekor taşımak için kamyonet tutmak zorunda kalmayacağım ki sırf bu bile yüklü bir paranın cebimde kalması anlamına gelicek :smiley: yanisi karavanımın kendini amorti etme şansı var en azından onu yapmak için girdiğim borcu öderken bana yardımcı olabilecek :smiley: :smiley: :smiley:
 

Ynt: Hayallerimizdeki Karavan

Düşündüğün 15-17 m3 araçlar 20-30.000 TL + düşündüğün imalat rakamı 20.000 TL = 40-50.000 TL...Bu şartlarda aracı alıp evin garajına sokup, malzemeleri alıp, hiç kimseden hiç bir yardım almadan kendi ellerinle yapmayı düşünüyorsun her halde, böyle yeteneklerin ve zamanın varsa, tabiki yapabilirsin, verdiğim fiyat örneği bir firmaya yaptırırsan örneği idi...
 

Ynt: Hayallerimizdeki Karavan

atilla bey, ilginize tekrar teşekkür ederim, girmeyi planladığım bu yolda sizin gibi tecrübeli büyüklerimden çokça yardım almam gerekecek, değindiğiniz noktaya gelince, daha önce de söylediğim gibi ben bir sihirbazım, turnede olmadığım zamanlar extra diye tabir ettiğimiz gösteriler çıkmazsa oldukça fazla boş vaktim var, anneme sorarsanız ben boş işlerin adamıyımdır hatta :smiley: işçilik konusunda da ince işçilik elimden gelir hatta pek çok illüzyon malzememi ve dekorlarımı kendim yaparım, ironik olan şu ki ağır işçilik konusunda hiç tecrübem yok, boya vernik konusunda ve kalıp mobilya konusunda yardıma ihtiyacım olacak gibi duruyor, en azından işin nasıl yapıldığını izlemeliyim, kullanılan teknik malzemenin kabiliyetlerini öğrenmeliyim, bir kaç deneme yanılma bolca çekiçle ezilmiş ve testereyle çizilmiş parmaktan sonda başarabileceğime inanıyorum, forumda takip ettiğim kendi karavanını kendi yapanların hikayeleri çok ilgimi çekti, madem karavanım olmasına karar verdim neden bu süreci de yaşamayayım, kendi ellerimle yaptığım bir karavana binmenin keyfini sürmeyeyim diye düşündüm :smiley: :smiley: biraz cahil cesareti biliyorum ama sonuçta beceremezsem istediğim her an kös kös gidip bir karavan firmasının kapısında yatabilirim :smiley:
 

Ynt: Hayallerimizdeki Karavan

taiga' Alıntı:
Atilla abi,

İmaj panelvanlardaki arka son uzantıda yan aynayı geçmeyecek çıkıntıyı yapıyor...

Hatta Poyrazlara gelen Casavan ın Volt karavanı o şekilde arka yatak tek yönden genişletilmiş bir karavandı...

Aydın beyin söylediği yan aynaları geçmediği sürece o türden hamlelere izin veriliyor ve proje TSE den geçerse TÜV o konulara hiç karışmıyor...

Aslında konuyu Cevdet beye sormak lazım...

Arka taraftan genisletmis oldugumuz VW- Volt camper modelimiz hem TSE den hem de TUV'den gecmistir. Projesini Imaj karavan Aydin Bey cizdirmistir.
 




Ynt: Hayallerimizdeki Karavan

berkcantp' Alıntı:
Haldun bey,Atilla bey ve Coztorak'ın yanıtlarından anladığım kadarıyla yapacağım LT 35 karavanım için enine yatak için ışık doğdu teşekkürler.

Bizim LT35'in enine arka yatak olcusu; (1.85mx1.25m) oldu genislettikten sonra. Yaklasik 10cm kazanmis olduk. Karavan musait oldugu zaman gelip gormek isterseniz kapimiz size aciktir.
 

Ynt: Hayallerimizdeki Karavan

Teşekkür ederim,Casavan.com da LT 35 aracın sol tarafındaki genişliği farkettim. Ayrıca aynaları geçmeyecek şekilde ki tadilatların onay aldığını önceleri duyumum vardı. Genede bu işi duayenlerinden öğrenmekte fayda var diye düşünmüştüm.
 

Ynt: Hayallerimizdeki Karavan

orsaalabanda' Alıntı:
Hakan, mikrokamper önermem. İçinde yatabilirsiniz ama yağmurda yağışta yemek bulaşık işleri için mutlaka dışarı taşılıyor. Bu tür araçlar ancak hali hazırda elinde bulunanlar tarafından değerlendirilebilir. İstesen bile yaşam aküsü, webasto vs. taktıramazsın. Zaten o hacimdeki bir araç için yapılacak karavan masrafına yazık olur düşüncesindeyim.

H100 fiyat uygunluğu, parça sıkıntısı olmaması, piyasasının olması ve kullanım kolaylığı nedeniyle en uygun araç. L300'ler bence daha güzel ama fiyatları daha yukarı tırmanıyor. Kia'lar da ucuz diye biliyorum.

Ancak bütün bunlara rağmen bütçeyi biraz zorlayarak (eğer yürütebileceksen) donanmlı bir T3 de mantıklı görünüyor. Çünkü ilk aşamada olmasa bile alacağın panelvana ileride ilave aksesuarlar taktırmayı ve masraf yapmayı düşüneceksin. Bu durumda hazır karavan olan bir araç daha ucuza gelir gibi...

Cem oradaki konunun dağılmaması için cevabı buradan yazıyorum.

Öncelikle şundan bahsedeyim ki çadırvandan vazgeçmedim. Onu en güzel şekilde revize edip yaz kamplarında ve tatilde kullanacağım. Rüzgar almadığı için yolda arkanda olduğunu bile unutuyorsun. Otomobil rahatlığında geziyorsun. Sorun kış kampları. Karda buzda römork çekmek tehlikeli. Hem artık kış kamplarında yeri geldiğinde karavanımda ısınmak istiyorum.

Buradan hareketle fiyat açısından en uygun araç H100'ü düşünmeye başladım. Aracı karavana çevirmeden Cityvan ya da panelvan olarak kullanacam. İçine sadece bir yatak düzeneği ve vebasto taktıracağım. Satarken de bunları söküp yine panelvan olarak satacam. İlerde de belki daha yeni model bir ducato alırım. Elimde kalan malzeme de karavan yapımının mayası olur. Hayırlısı bakalım. T3 güzel bir araç tamam da aldığın fiyatın altında bile satmaya kalksan 6 ay ilanda kalıyor.
 

Ynt: Hayallerimizdeki Karavan

güzel fikir ama yinede ben olsam yüksek tavan bir araç düşünür yavaş yavaş hem gezer hemde karavana çeviririm, çünkü her ne kadar masraf etmem desende aracın sağlıklı yürümesi için lastikdi frendi mutlaka bir masrafın olacaktır, masraf ettikten sonrada yine aynı paralara satacaksın üstüne koymayacak, ama aracını karavan yaptıktan sonra satarsan en azından alacağın yeni araca bir zemin hazırlamış olursun
 

Ynt: Hayallerimizdeki Karavan

Hakan, Levent abi de kısmen haklı. H100 ile aynı fiyatlara kısa şase yüksek tavan PSA bulunabilir. Aslında Alçak tavan PSA lar bile boyut açısından H100 den ve hatta alçak tavan transporterdan avantajlı. Asıl sorun uygun fiyata temiz araç bulabilmek.

12 m3 yüksek tavan PSA denilince temiz araç için 15-20.000 arası bir rakamı gözden çıkarmak gerekiyor ki sanırım bunlar düşündüğün rakamlar değil. Salt yüksek tavan olsun diye turşusu çıkmış bir araç da alınmaz.
 



Ynt: Hayallerimizdeki Karavan

Benim bahsettiğim 95-98 model arası fiyatı 5000 ile 7000 TL arası olan H100 araçlar. Bu fiyata yüksek tavan araç bulmak çok zor. Evet bu modelde boyasız, kazasız, az kilometre yapmış araç bulmak imkansız. Ama en azından hem kaporta hem de motor açısından 2-3 yıl masraf çıkarmayacak araçlar bazen düşüyor. Böyle bir araç olsun ufak tefek bakımlarla beni götürsün yeter. Ayrıca bu H100 araçlar eskinin broadway leri gibi. Piyasası bol. Çok çabuk satılıyor. Parçası ve servisi ucuz.

Söylediğin fiayatlara çıkabilsem ekteki linkteki aracı alır. Bir tek vebasto takar başka şeylerle uğraşmazdım.
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-karavan-motokaravan-evim-evim-minik-evim-28664152/detay
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,786
Mesajlar
1,523,756
Kayıtlı Üye Sayımız
166,601
Kaydolan Son Üyemiz
muradmammad

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst