Hayaller Gerçek Olunca...

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan mrdnmz Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 627
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 191,961

Etiketler
Ynt: Hayaller Gerçek Olunca...

Ben gezi ve kamp amaçlı kullanırım maksadıyla almayı düşünüyorum. Uzun soluklu gezilerde ihtiyaçları karşılayabilir düşüncesiyle daha geniş mekana sahip 130 olmalı diye düşünüyorum. Hedefimde aracı resimdeki gibi yapmayı düşünüyorum. Ancak tanıdığım Def kullanıcılarının ilk tepkisi 2,5 motorun yetersizliği. Yolculuklarda sanırım karayolu üzerindeki harekette sorun var. Oysa doğada zaten 50-70 gibi bir hızda seyhat keyif verir diye düşünüyorum.

130 kamp.jpg
 

Ynt: Hayaller Gerçek Olunca...

Bu durumda yaşadığınız şehirinde önemi var bence. En basitinden İstanbul da şehir içi hız limiti 80 e çıktı ama bilmezler ki o sizin zaten max süratiniz :smiley::smiley:

Sizi sıkmaz üzmez ise bu durum bir sorun da yok demektir.

Ancak almadan önce bir Defender a binin mutlaka!!!
 

Ynt: Hayaller Gerçek Olunca...

Şu an 2009 model Ssangyong Kayron 4x4 5 A/T kullanıyorum. 2000 cc Dizel 140 BG 310 Tork Tam şase bir araç. Seyahatlerimde ortalama sürat 80 km. civarı. Bu gerçeklikten yola çıkarak çok sıkılmam diye düşünüyorum ama dediğiniz gibi bir süre kullanmak gerek almadan önce. Zira sürüş karakteri olsun Konfor açısından sahip olduğu özellikler olsun denemek doğru olur. Tavsiyeleriniz ve verdiğiniz bilgiler için teşekkürler...
 

Ynt: Hayaller Gerçek Olunca...

tarot_12' Alıntı:
Şu an 2009 model Ssangyong Kayron 4x4 5 A/T kullanıyorum. 2000 cc Dizel 140 BG 310 Tork Tam şase bir araç. Seyahatlerimde ortalama sürat 80 km. civarı. Bu gerçeklikten yola çıkarak çok sıkılmam diye düşünüyorum ama dediğiniz gibi bir süre kullanmak gerek almadan önce. Zira sürüş karakteri olsun Konfor açısından sahip olduğu özellikler olsun denemek doğru olur. Tavsiyeleriniz ve verdiğiniz bilgiler için teşekkürler...

160kmh yapabilecek bir aracı 80kmh ile kullanmak ayrı, naparsanız yapın 80kmh yi geçmeyecek (yokuş aşağı hariç) ve hızlanması da ona göre olan bir araç ayrı. Özellikle büyük şehirler ve onların efsane trafiklerinde... Konfor zaten kişiye özel bir durum. Bizim aracımızın konforu bize yeterken bir başkasına teneke gibi gelebiliyor ki buna da alınmamak lazım.

İnşallah istediğiniz gibi olur.
 




Ynt: Hayaller Gerçek Olunca...

mrdnmz' Alıntı:
160kmh yapabilecek bir aracı 80kmh ile kullanmak ayrı, naparsanız yapın 80kmh yi geçmeyecek (yokuş aşağı hariç) ve hızlanması da ona göre olan bir araç ayrı. Özellikle büyük şehirler ve onların efsane trafiklerinde... Konfor zaten kişiye özel bir durum. Bizim aracımızın konforu bize yeterken bir başkasına teneke gibi gelebiliyor ki buna da alınmamak lazım.

İnşallah istediğiniz gibi olur.
Çok Doğru bir tespit. Ben düz yolda basınca 110 hatta yokuş aşağı 130 u görüyorum, ama sanırsam öndeki hublardan ve ön tekerlerin boşta olmasından kaynaklı olabilir, yokuşlarda 30-40 dikliğine göre ama 1.vitese attığım nadir oluyor, genelde 2 de standart hızda bitirebiliyorum.
yakıt tüketiminiz iyiymiş bu arada Emre bey, Ort lpg de 100 Kmde 15lt yakıyorsunuz, bende 16-17lt yakıyorum ama sanırsam onu da sizdeki mixer etkisi ve doğuda lpg nin şu anda en ucuz 2.75 tl civarında olmasına bağlayabilirm :/
 

Ynt: Hayaller Gerçek Olunca...

Benim yegane endişem konforlu araçtan sonra acaba sevememe durumu olabilir mi konusunda...Sözkonusu araç 2,5 dizel ve günlük kullanımda olan bir araç. 2 senede bir muayene gibi de bir artısı var. İlk edinme bedeline bağlı olarak 130 ps v184 puma motor (faturalı) ile bir değişim yapılabilirse sanırım bu son sürat konusu da düşünülmesi gereken bir konu olmaktan çıkar.
Bu arada sızdırmazlık konusu (cam ve kapı fitilleri) diğer bir endişem. Yenileme kapsamında bulunabilirlik ve maliyeti konusunda bilgi ihtiyacım var...
 

Ynt: Hayaller Gerçek Olunca...

defender ile ilgili her konuyu ayrıntılı okuyorum. bendede 2011 ranger var. satarsam ilk alacağım araç defender olurdu. konfor gider ama defender aşkı baki kalır.
 

Ynt: Hayaller Gerçek Olunca...

Yedek parça konusunda sıkıntısı yok. Her taraf parça dolu. İsterseniz çıkma isterseniz de sıfırını uygun fiyatlara bulabiliyorsunuz.

Motor değişimi eskisi gibi değil artık değiştiremiyorsunız desek yeridir.

Konfor için bir şey diyemeyeceğim zira kişiye özgü bir durum.


Alkım bey ön hublar galiba işe yaradı. Beklediğiniz etkiyi gösterdi sanırım hem hız hem yakıt konusunda. Memnun musunuz? Herhangi bir sorun/sıkıntı yarattı mı?
 




Ynt: Hayaller Gerçek Olunca...

tarot_12' Alıntı:
Benim yegane endişem konforlu araçtan sonra acaba sevememe durumu olabilir mi konusunda...Sözkonusu araç 2,5 dizel ve günlük kullanımda olan bir araç. 2 senede bir muayene gibi de bir artısı var. İlk edinme bedeline bağlı olarak 130 ps v184 puma motor (faturalı) ile bir değişim yapılabilirse sanırım bu son sürat konusu da düşünülmesi gereken bir konu olmaktan çıkar.
Bu arada sızdırmazlık konusu (cam ve kapı fitilleri) diğer bir endişem. Yenileme kapsamında bulunabilirlik ve maliyeti konusunda bilgi ihtiyacım var...

Sızıdırmazlık derken :D olurmu araba nasıl hava olacak yoksa sonra su geçişlerinde içeri giren suyu nasıl geri dışarı atacaksınız. adamlar düşünmüş bu kadarını ki vakti zamanında elin ingilizi acil durumlarda hızlı kaçış olsun diye kapıları tam kapanmayan, arabadaki tozlar kalkmasın diye oluklardan içeri su sızdırarak kendi kendini temizleyen ve yaptığınız hıza bağlı olarak tangırdama özelliği olan bir araç yapmışlar ki otomatik uyarı sistemi olsun. emniyetli olsun değilmi :D ben tüm cam ve kapı fitillerini yeniledim bu söylediğim özellikler 20 yaşını aşmış pek çok defender da standart gelen özelliklerdir.

Bana göre konforlu bir araç kesinlikle ama neyle kıyasladığınız çok önemli elinizdeki arabayla kıyaslanamaz mesela aslına bakarsanız hiç birşeyle kıyaslamamak en doğrusu. Defenderın kendine has bir konforu var diyelim. :smiley: Kapıların ve tabiri caizse sızdırmazlığınızın derecesi ve kalitesi tamamen alacağınız aracın kaportasının diriliği ile alakalı, tavanı çok çökmüşmü, çürükler vuruklar birde defenderlar alimünyum kasa olduğundan bir kere yamuldumu düzeltmesi çok zor, düzeltilse bile eski ayarını tutturmak neredeyse imkansıza yakın.

Motor attırabiliyorsunuz halen bildiğim kadarıyla, sadece dizeli benzilnliye, benzinliyi de dizele çeviremiyorsunuz diye biliyorum artık. ama dizeli başka dizele çevirme yapılabiliyor yinede yanlış yönlendirmiym tam hakim olduğum bir konu değil.
Son hız meselesinde de aslında motorunuzun gücü pek de son hızınızı etkilemiyor, arabanın aerodinamik hantallığı yüzünden hemen hemen her defender puma da olsa V8 motor da olsa söylediğimiz hızlara yakın gidiyor belki az biraz daha fazla. İyi motorun farkını aslında düşük viteslerde, yokuşlarda, kalkış ve hızlanmada atiklikte ve arazide hissedersiniz,yoksa uzun yol hızı bakımından çok fark olduğunu düşünmüyorum. doğrusunu söylemek gerekirse 2.5 düz dizel 130 hiç duymadım ve binmedim de 110lara kıyasla daha ağır olduklarından açıkçası bana pek mantıklı gelmiyor heleki daha önce defender kullanmadıysanız bana sanki bu araç ve motor kombinasyonu gerek gürültüsü gerekse performasnı açısından sizi iyice soğutabilir gibime geliyor. düz dizelde kararlı iseniz 110luk lara da bakmanız da fayda var diye düşünüyorum.
Saygılar
Alkım.
 

Ynt: Hayaller Gerçek Olunca...

Alkım bey verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim. 2,5 Düz 130'lukla ilgili olarak bu araçla karşılaşıncaya kadar ben de olmadığı yönünde bilgi sahibiydim ve hatta bu araçta bir bit yeniği olduğu fikrine kapılıp almaktan vazgeçecektim. Ancak ingilterede yaşayan bir dostumuzun verdiği bilgilerle inceleme yapınca aracın orijinal ingiliz (muhtemelen askeri amaçla üretilmiş olabileceği) yapımı araç olduğunu tespit ettik ve bu tespitten sonra satın aldım. Araç 500 km yolu 6,5 saatte yürüyerek geldi. Aldığım arkadaş, aracı günlük olarak kullandığını söyledi, özellikle süspansiyonunu anlata anlata bitiremedi. Otokar yapımı 1993 130larda gördüğüm Arkada yer alan iç içe iki helezon yay yerine bunda bir yay var ancak beraberinde arkada ortada bir denge amortisörü mevcut. Kullanmaya başlamadan önce küçük kontroller ve iyileştirmeler yapılıyor. Henüz kullanmadım, dolayısıyla bir değerlendirme yapma imkanım yok.Araca ait bir resim ekliyorum.

130-1.JPG
 

Ynt: Hayaller Gerçek Olunca...

En öncelikli konu sanırım biraz sadeleştirme olacak... Tavan sepetinin sökülmesi, Lastik$Jant kombinasyonun değişimi vb.
 




Ynt: Hayaller Gerçek Olunca...

tarot_12' Alıntı:
En öncelikli konu sanırım biraz sadeleştirme olacak... Tavan sepetinin sökülmesi, Lastik$Jant kombinasyonun değişimi vb.
Ohoo aracı almışsınız bile eyi eyi hayırlı olsun o halde aramıza hoşgeldiniz şimdiden, Emre beyin de söylediği gibi her araç sahibinin elinde farklı şekilleniyor eminim sizinki de isteğinize uygun güzel bir şey olur. Tavan sepetini söksenizde bir kenarda saklayın ama mutlaka bulunması zor ve saçma şekilde pahalı aksesuarlar ileride kamp veya geziye çıkacak olursanız takarsınız faydasını görürsünüz eminim.
kolay gelsin ve şimdiden geçmiş olsun :smiley:
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,821
Mesajlar
1,523,928
Kayıtlı Üye Sayımız
166,617
Kaydolan Son Üyemiz
rkayapınar

Çevrimiçi üyeler



Geri
Üst