BURDEDE' Alıntı:Bugün depoyu tekrar doldurdum. 237 km için 126 Liralık LPG (Litre fiyatı 2.48) aldım. Tamamen, sıkışık olmayan şehiriçi trafikte hafif gazlayarak kullanılmıştır. KM'de 53 kuruş
Mustafa E' Alıntı:5,7 Tahoe den bahsediyoruz diğmi. 2,5 CDX opel vectra değil diğmi.
aracınız bakımlı olabilir gaz pedalına dokunmadan rolantidede gidiyor olabilirsiniz ama bahsettiğimiz araçlar mustafa abininde dediği gibi 2.5 dizel vs. değil .. söylediğiniz değerlerin fizik kurallarına haykırı olduğunu düşünüyorumBURDEDE' Alıntı:Valla Mustafa Bey aynen rakamlar bunlar ;D Araç bakımlı ve hor kullanmıyorum, sadece gaz pedalına kontrollü basıyorum. LPG yakıt olarak gaz pedalının hareketlerine , benzinden daha hassas bir yakıt, pedala çok basmadıkça tüketim makul seviyede kalıyor.
ghostrider12' Alıntı:aracınız bakımlı olabilir gaz pedalına dokunmadan rolantidede gidiyor olabilirsiniz ama bahsettiğimiz araçlar mustafa abininde dediği gibi 2.5 dizel vs. değil .. söylediğiniz değerlerin fizik kurallarına haykırı olduğunu düşünüyorum
merhaba,ttogan' Alıntı:Sayın Oğuz İşal kullanımdan kullanıma o kadar farklı tespitler mümkün ki fizik kurallarına aykırı demek mümkün olmayabilir.
Aracım 2.7 TD Terrano II kısa şase.69,20 kuruşu da gördüm,39,60 kuruşuda.Mazot fiyatları malumunuz yağı da cabası.
Ayağınızın altında yumurta var misali gerçekten geçerli ve sıkışık trafik ile sabit hızlı şehir dışı tenha yol trafiği de geçerli.
150 km/h ve üzeri hızlara otoyolda ulaştığınızda (kışın bomboş Çeşme) hem yağınız hem mazotunuz hızla eksiliyor.
100 km/h civarı efendi gittiğinizde ise aylarca yağ eksilmeden ve bir depoyla 700 km.lere varan menzil ile yol alabiliyorsunuz.
Naçizane şahsi tecrübelerimden bazılarıdır.Bilgi amaçlı yazdım.
ghostrider12' Alıntı:aracınız bakımlı olabilir gaz pedalına dokunmadan rolantidede gidiyor olabilirsiniz ama bahsettiğimiz araçlar mustafa abininde dediği gibi 2.5 dizel vs. değil .. söylediğiniz değerlerin fizik kurallarına haykırı olduğunu düşünüyorum
ghostrider12' Alıntı:merhaba,
2.7 dizel diyorsunuz ?? konu şu anda bir amerikan ve 5700 cc
ne mutlu size o zaman bu degerleri tutturabiliyorsaniz ..ttogan' Alıntı:Neden bahsettiğimi iyi biliyorum,konunun ne olduğunu da ama bağdaştırma konusunda sizin anlayışınızın ne kadar olduğunu ben kavrayamadım.Bu arada çok önceleri 5.7 lerde daha LPG yokken dahi biz bu bahsedilen değerlerde kimsenin inanmadığı litre rakamlarını yakalayabiliyorduk.Elbette biraz dikkat ve çaba göstermek gerekiyor.Pedala anormal davranırsanız değerler hemen değişiyor.Bunu anlatmak istemiştim.Ayrıca halen 3.0 V6 Galloper ve 5.0 V8 Ford Granada ile absürd rakamları görmeye devam ediyoruz.LPG veya benzin yada dizel V8 de de olsa 6 yada 4 silindir olsa da kullanımdan kullanıma çok farkediyor.Konunuzun içine girdiğim için kusura bakmayın.
BURDEDE' Alıntı:Baskasinin aracini bilemem ama benim degerler bunlar Isterseyen olursa hem gezeriz hem ölceriz. Bu arada bundan once 93 Pontiac transam 5.7 aracim vardi ve o aracta yakitim uzun yolda 9 lt sehir icinde 15 lt benzindi. 5.7 motorlar olculu kullanimda hacmine gore son derece makul araclar. Tabiki basarsaniz 30 lt benzinde yakmaniz icten degil. Tamamen kullanimla ilgili bir durum.
bakas' Alıntı:Temelde aynı olan, ancak 17 yıl öncesinin teknolojisinde olan bir chevy 5.7 motoru ile 33lük lastiklerle şehiriçi 27-35 litre arası yakıyordum. 90-70 kuruş arası ediyor. Zamanına göre gayet normal bir yakıt, o yüzden 5.7'leri severim.
Bence yakıtınız çok anormal değil ama bi 53 de beklemiyor insan v8den . Benzinle beraber tahminimce 65 kuruş civarı yakıyordur, benim de ZJ sadece lpg olarak 50-55 kuruş arası yakıyordu ama benzini ekleyince 75 ediyordu kmde. Yine de çok düşünmeye gerek yok 50ymiş 60mış..
Bu arada bir araca büyük lastik takıp sonra ayna mahrutiyi ve hız göstergesi dişlisini değiştirmezseniz hem yakıtınız artar hem ölçümleriniz hatalı olur. Misal her araç fabrikadan hız göstergesi gerçek hızın yaklaşık %10 altını gösterecek şekilde çıkar. Göstergede normalde 80'se hızınız 72-73tür (navigasyonla ölçüldü). Ama misal 215/75/15 lastikten 235/75/15e geçseniz (kendimden biliyorum), gösterge 80 gösterirken gerçek hızım 83-85 olmaya başladı. Haliyle eskiden 360 km ölçtüğüm menzil de 315-320'lere düşmüş oldu. 10 dolarlık bir dişliyle çözülen bir problem bu. 31 inç gibi yüksekliklerde artık sorun gösterge sorunu değil, gerçekten dişlilerin zorlanmasından ötürü yakıtın düşmesiyle açıklanabilir. Ayna mahrutileri lastiğinize göre uygun orandakilerle değiştirmeden yakıt konusunda yorum yapmak yanıltıcı olabilir.