Ekli dosyayı görüntüle 64999 kısaca özetlersem (eksper değilim kendi bilgim ve araştırmalarım, internette de yerli yabancı binlerce konu mevcut);
araçta bildiğiniz üzere 2wd seçeneği yoktur.
sistem sürekli 4wd (4 wheel drive - 4 tekerlekten çekiş) mantığı ile hareket eder.
yol koşullarına göre - ki bunu yeni elektronik sistemlerdeki gibi anlık yapamaz çünkü mekanik tabanlı bir sistemdir - tork dağılımını ayarlar. özellikle de arazi kullanımında tekerleklerin boşa çıkma durumuna göre tek bir tekere 100% tork gönderebilir.
bunu da limited slip yani limitli kaydırmalı diferansiyel kilidi vasıtası ile yapar ki bu sistem de mekaniktir. LSD bu aracın en büyük özelliklerindendir. çünkü 4wd Low seçeneği olan araçlar mesela sağ ön + sol arka askıya kaldığında ilerleyemez, önde ya da arkada ( ya da her ikisinde de) kilitli diferansiyel olması gerekir ki takıldığı yerden çıkabilsin. çünkü tork dağılımı ön arka arası 50-50 yapılırken ön sağ teker boşa çıkınca öne giden bütün tork boşa çıkan tekere iletilir ve yere basan teker dönmez. kilitli dif bu noktada devreye girer. bu konu başlı başına uzun bir konu daha detaya şu an girmeyeyim.
4wd LOW seçeneğinde ise önü ve arkayı kitler.
ön ve arka dife gidecek torku 50 -50 olarak kilitler ve torku 2,71 dişli oranı kadar arttırır. ön ya da arkada lastiklerden biri boşa çıkınca ve sistem bunu algıladıktan sonra yere basan tekere LSD vasıtası ile tork dağılımını yine yapar, tutunma sağlanınca da normal sürüşe devam eder.
120km den sonra çekişin arkaya verildiğine dair bişiler okumuştum ama emin olamadım araştırmak lazım ama normal kullanımda hep 4x4 gider.