Grand Cherokee 3.0 Crd Nasıldır , Alınırmı , Değermi ?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan dlgr007 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 293
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 203,207

Etiketler

ve tüketimi daha az. ama... bakımı mekanik aksamın parça değeri daha fazla daha yeni olduğu için.
 


bence daha fazla olmalı. piyasanın hareketlerine göre şekilleniyor bu tip araçlar eskidikçe.
 



Merhaba arkadaşlar bu forumu birkaç yıldır takipediyorum üyelik bugüne nasipmiş, son birkaç aydır 2006-2008 jeep grand cherokee 3.0 crd yada touareg 2.5 veya 3.0 tdi düşünüyorum bu araçlar arasında kaldım. Alış amacım hafif arazide gezmeyi dolaşmayı çok seviyorum şuanki aracımla bu pek mümkün olmuyor yılda en fazla 10k km yaparım yarısı uzun yol yarısı şehir içi şunu merak ediyorum şuan 2016 passat 1.4 tsi 150 hp kullanıyorum ve passatı satıp bu arazi araçlarını aldığımda passattaki konfor ve hızlanmadan ne kadar uzaklaşırım yoksa bu maceraya hiç girmemeliyim. yardımcı olan fikrini paylaşan arkadaşlara şimdiden çok teşekkürederim
 

Merhaba arkadaşlar bu forumu birkaç yıldır takipediyorum üyelik bugüne nasipmiş, son birkaç aydır 2006-2008 jeep grand cherokee 3.0 crd yada touareg 2.5 veya 3.0 tdi düşünüyorum bu araçlar arasında kaldım. Alış amacım hafif arazide gezmeyi dolaşmayı çok seviyorum şuanki aracımla bu pek mümkün olmuyor yılda en fazla 10k km yaparım yarısı uzun yol yarısı şehir içi şunu merak ediyorum şuan 2016 passat 1.4 tsi 150 hp kullanıyorum ve passatı satıp bu arazi araçlarını aldığımda passattaki konfor ve hızlanmadan ne kadar uzaklaşırım yoksa bu maceraya hiç girmemeliyim. yardımcı olan fikrini paylaşan arkadaşlara şimdiden çok teşekkürederim

merhaba,

1.4 passat ın hızlanması bizim araçların yanına bile yaklaşamaz. son hız derseniz bana göre emniyetli max hız 170-180, uzun süreli max hız ise 160. zaten bu hızlarda araç 11 lt ve üstü tüketime geçiyor.

yol tutuşa gelirsek ben çok memnunum, Bursa dönüşü virajlı iniş dağ yollarında binek araçlarla yarıştığım bile oluyor. riskli mi evet ama insan bazen dayanamıyor :smiley:. konfor olarak passat sonuçta yeni bir araç içeriye aldığı ses daha düşüktür, süspansiyon daha yumuşaktır. ama benim gibi senede 30k yapmıyorsanız etkileyecek bir durum yok. ayrıca konfor donanımları (sizin araç exclusive değil ise) boş passatların hepsinden yüksek. diğer yandan aracın cüssesi büyük, iç hacmi ve bagajı geniş.

senede 10k yapıyorsanız tüketim zaten etkilemez. vw nin bakım maliyetlerinden çok farkı yoktur diye düşünüyorum. 30 binde bir ara bakım (dif yağları değişimi) 60 binde bir de tüm sıvıların değişimi var fark olarak.
 

3.0 grand cherokee eğer, havalı süspansiyona sahip olmayan modelse berbat şekilde sert. benim en büyük şikayetim bu yönde. overland bakmak lazım yani. tuareg daha yumuşaktır. ikiside genel kullanıma çok iyi uyar bana göre. performans olarak son derece yeterlidirler. 2.5 litre tuareg hariç. o biraz hantal kalıyor.

passat konusunda bir şey diyemem otomobilin sürüş dinamikleri bu tip araçlarda kolay yakalanamaz.
 

Bilgi veren arkadaşlar çok teşekkürler. Passattın 0-100 hızlanması 8.4sn 3.0 grand cherokee'ninki 9sn diye biliyorum. Peki arkadaşlar bildiğim kadarıyla jeep çok el değiştirdi, daimler, mercedes şuan fiatta. Bu araçlardan servisler ne kadar anlıyor acaba forumda bazı yerlerde motoru mercedes servislerine gösterin deniyor bu doğrumu?
 

Bilgi veren arkadaşlar çok teşekkürler. Passattın 0-100 hızlanması 8.4sn 3.0 grand cherokee'ninki 9sn diye biliyorum. Peki arkadaşlar bildiğim kadarıyla jeep çok el değiştirdi, daimler, mercedes şuan fiatta. Bu araçlardan servisler ne kadar anlıyor acaba forumda bazı yerlerde motoru mercedes servislerine gösterin deniyor bu doğrumu?
aradaki 0,6sn hissedilebilecek bir değer değil.
tabi hepsi kağıt üstünde, uzun süreli hızlanmada 100 den sonra motor hacmi, tork ve vites oranları etkili, bu kısımda fark zaten kapanır.
ara hızlanmada 1,4-1,5-1,6 turbolu ya da dizel araçlar (2,0 dizel 180 hp liklerden bahsetmiyorum) da bugüne kadar yanımdan geçebilen olmadı.
he zaten konu her daim yarış modunda sıkıştırmalı kullanmak ise bunlar yanlış araçlar.

WH/WK nın avantajı mercedes motor ve şanzıman olması, mekanik parçaları TR de çoğu ilde bulunuyor.
servis konusunda da keza aynı şekilde.
ben jeep garage a götürüyorum, bir sorun yaşamadım, ama onun dışında motor için diğer özel servisleri pek tercih etmem.
 



Peki arkadaşlar 200k üstü km bu araçlar için 2. elde çok mu fazla ve jeep servisler veya özel servisler ekspertiz yapıyor mu? ekspertizden kastım sadece boya değişen değil aracın motor ve mekanik kısımlarda değişmesi gerenler yıpranan parçalar vs. bakıyorlar mı bilginiz var mı? Bu arada ben Kütahya'dayım ve bildiğim kadarıyla burada özel veya yetkili servis yok en yakın Eskişehir var Eskişehirde servis yada usta öneriniz varmıdır?
 

bu konuda ve diğer 3.0 konusunda tecrübelerimi yazdım.

dizel araç şans işi biraz da, önceki sahibi nasıl kullanmış, bakımlarını yapmış mı vs..
mesela turbo araçlarda aracı kapatmadan min 10-15 sn bekleme alışkanlığı bizde yok, bunun sonucunda da turbo ömrü kısalıyor, düzgün yakıt almayınca enjektörler tıkanıyor, vs vs
bilinen, kayıtlı bir araç almak en iyisi her zaman.

bence de boya durumu en son bakılacak konu, kazası yoksa, direkler ve şase temiz ise hasar kaydı da yüksek değil ise boyadan bişi olmaz.

aracı almadan normal ekspertizin yanında kesinlikle jeep den iyi anlayan, bilgisayarda bu araçlar için programı olan servise de iyice baktırın. eskişehir de benim yok ama arkadaşlar yardımcı olur, bursa da birlik oto var.

ben 238k da aldım, şu an 265k da, 11 ay oldu, şu ana kadar büyük masraf çıkarmadı Allaha şükür,
masraf olarak çıkabilecek kalemler ise turbo revizyonu, enjektör tamiri / değişimi. diğerleri nispeten daha ufak sorunlar.

son olarak bu km lerde araç alınca ne olur ne olmaz diye cepte 10k hazır olmalı.
 

3.0 grand cherokee eğer, havalı süspansiyona sahip olmayan modelse berbat şekilde sert. benim en büyük şikayetim bu yönde. overland bakmak lazım yani. tuareg daha yumuşaktır. ikiside genel kullanıma çok iyi uyar bana göre. performans olarak son derece yeterlidirler. 2.5 litre tuareg hariç. o biraz hantal kalıyor.

passat konusunda bir şey diyemem otomobilin sürüş dinamikleri bu tip araçlarda kolay yakalanamaz.

Sayın KLL laredo, limited overland arasındaki farkları hiçbir yerde bulanıyorum Türkiye için konuşuyorum özellikle 2005-2010 overland hakkında hiçbir bilgi bulamadım hatta malum sitedeki overlandler gerçek mi sahte mi diye bile düşünüyorum siz aradaki farkları biliyorsanız yardımcı olabilirmisiniz. Herkez en dolunun limited olduğunu yazmış
 

resmi ithalat ile gelmiş ise, 2008-2010 için konşursak, laredo kumaş koltuklu ve sis farsız geliyor. dvd li teybi var ama ekranlı harddiskli değil. u connect yok. kararan ayna yok. ama dijital iki bölge klima var 2007 öncesine göre. limited de deri koltuk var, koltuk ısıtma var. opsiyonel ekranlı teyp var. overland de yükseltme alçaltma var fazladan. çekiş kontrol sistemleri açısından bakınca laredo da hiçbirşey yok. standart orta kilit, yokuş iniş desteği var. limited de opsiyonel kilitli defransiyeller var. overlandda standart kilitli elektronik sistemler var. 2007 ve öncesindeki kombinasyonlar biraz tuhaf, normal anahtar olabiliyor, deri koltuklu laredo olabiliyor, sunroofsuz laredo olabiliyor vs.

en dolu model overlanddir 2010 a kadar. sonraki modellerde summit modeli de var.
 

aradaki 0,6sn hissedilebilecek bir değer değil.
tabi hepsi kağıt üstünde, uzun süreli hızlanmada 100 den sonra motor hacmi, tork ve vites oranları etkili, bu kısımda fark zaten kapanır.
ara hızlanmada 1,4-1,5-1,6 turbolu ya da dizel araçlar (2,0 dizel 180 hp liklerden bahsetmiyorum) da bugüne kadar yanımdan geçebilen olmadı.
he zaten konu her daim yarış modunda sıkıştırmalı kullanmak ise bunlar yanlış araçlar.

WH/WK nın avantajı mercedes motor ve şanzıman olması, mekanik parçaları TR de çoğu ilde bulunuyor.
servis konusunda da keza aynı şekilde.
ben jeep garage a götürüyorum, bir sorun yaşamadım, ama onun dışında motor için diğer özel servisleri pek tercih etmem.

performans olarak, stadandart aracın limitlerini ben size söyleyeyim. maskimum 210 km. o hızda bile çok tehlikeli hissettiriyor ama hala gidecek motor gücü var. aerodinamisi ve süspansiyonu yetersiz kalıyor.
drag yaparsanız 4.7 grand cherokee den azıcık daha yavaştır. bizde iki araçtan da vardı zamanında. 4.7 ise 3.0crd döneminin audi 2.0 larından azıcık hızlıdır kalkışta. yani demekki 2.0 160 170 hp lik dizel binek sedan araçlar kadar hızlı olabilir. ancak hızlandıktan sonra, convertörün kilitlenmesinden sonra acaipleşiyor ve gittikçe gidiyor. 140 150 ye ulaştıktan sonra sanki birşden birileri arkadan iter gibi oluyor.

tune edilmiş 2.0 captiva mesela, herhalde 170 180 hp civarında olmalı, 140 150 den sonra daha yavaş kalıyordu.

standart dizel 520d, son hız ve ara hızlanamda daha yavaş kalıyordu. ama ilk kalkışta daha atikti. zaten o araçlarda 170 hp civarı.

benzillilerde ise, hızlanırken mesela insignia nın benzinli 180 hp turbo modeli daha hızlıydı, ancak hız artsa bile yokuş yukarı denk geldiğinde insigniadan daha hızlıydı. tork meselesi yani.

1.6 motorlu standart dizel arabaların tamamından ara hızlanmada daha iyidir. özel modeller illaki vardır. mesela accent era nın 120 hp lik modeli. tam bir roket.
 



geçen hafta (30.11 - 09.12 arası) uzun bir seyahate çıktım.
rota haritadaki gibi.

totalde 2300 km, 1900 km si şehirler arası yollar, 400 km de şehir içi. toplam 32,5 saat araç kullanımı..
ortalama hızım 110-150 bandındaydı ama genelde hız sabitleme ile 120km bandında gittim. Kaş dönüşü Burdur dan sonra ise genelde 130-150 arası kullandım.
yani pek ekonomiye önem vermedim diyelim :smiley:

konfor yönünden gayet iyiydi. Kütahya civarında önüme bir köpek çıktı, tahmini 110 civarı gidiyordum, yapmamam gereken bir hareket yapıp ani refleks ile direksiyonu kırdım ve kurtardım (çok fazla kırmadım, tahminim yarım şerit kadar), araçta bir sallanma ya da yoldan çıkma durumu oluşmadı. Allah'a çok şükür ucuz atlattım, en büyük şansım sanırım köpeğin de can havli ile son hız karşıya geçmesi oldu.
bunun dışında çok şükür herhangi bir problem olmadan yolu tamamladım

yukarıda verdiğim hızlardaki kullanımım ile ortalama tüketimim 9,3 lt/100km, tüketim olarak makul sayılabilir değerler gibi geldi bana.

tahminimce D sınıfı bir dizel 1.6 otm araç ile de ortalamam, aynı hızlarda 5,5 ile 6,5 (markaya göre değişkenlik) arası gezeceğini düşünüyorum.

sizin tüketimler ne seviyede?

yol.jpg
 
Son düzenleme:

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,650
Mesajlar
1,521,650
Kayıtlı Üye Sayımız
166,517
Kaydolan Son Üyemiz
aktifmoda

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst