Forester 1999 S-Turbo; Atiker Lpg için Yardım Bilgi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan xenofx Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 173
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 30,502
Ynt: Forester 1999 S-Turbo; Atiker Lpg için Yardım Bilgi

obinde sorun yokmuş ama buji kabloları zayıfmış ayrıca buji tırnakları 0.60 olacak dedi. bakalım şimdi onu yaptıralım umarım çözülür sorun.

O sebeple çok sıkıntı çıkacağını zannetmem. Benim buji ayarı yapılmadan önce de uzun bir süre standart bujilerle gayet güzel çalıştı. Sonra günün birinde bujiler iyi çakmamaya ve bu sebeple yanmamış gazdan dolayı ufak patlamalar oldu rölantide. Sonra bujileri değiştirdik ve aralığı 0.65 yaptık. 0.65 yapmak rölantiyi daha düzenli hale getirdi, ama patlamaları sadece bujileri değiştirmek bile düzeltmiş olabilir çünkü yeni bujilerle standart aralıkla uzun bir süre sorunsuz çalışmıştı zaten.
 

Etiketler
Ynt: Forester 1999 S-Turbo; Atiker Lpg için Yardım Bilgi

zaten kablo siparişi verdim. yarın gelecek. kabloları takıcam önce. eğer düzelmesse gidip tırnak ayarıda yaptırcam. zaten kablodan sonra en ufak bir düzelme olmassa onca problemin sebebi tek bir tırnak ayarı değildir heralde.

çünkü bujiler değişti ama birşey değişmedi, en ufak düzelme olmadı. kablolarda değişince birşey değişmeyecekse, iş tırnağamı kaldı :smiley: ?

ayrıca bu subarunun parçaları parçacılarda nerdeyse yok. bir tek oto asya diye avrupa yakasında bir yerde var: http://www.hondasubaruyedekparca.com/

zetex marka kablo aldık. aradım taradım bulamadım. orjinal kablo takımı 190+kdv imiş. biz buna 130 verdik.
 

Ynt: Forester 1999 S-Turbo; Atiker Lpg için Yardım Bilgi

Kullanılmakta olan bujiler sorunsuz ayarlanabiliyor mu? Ne çok ayar varmış ???

Bir de bu linkte Forester ile ilgili hiç parça bulunamadı yazıyor.
 


Ynt: Forester 1999 S-Turbo; Atiker Lpg için Yardım Bilgi

GezenGen' Alıntı:
Kullanılmakta olan bujiler sorunsuz ayarlanabiliyor mu?

ayarlama denilen olay buji tırnağını çekiçlemek zaten. tırnak ile diğer uç arasına ince bir levha giriyor ve levha araya rahat girecek şekilde tırnağa vura vura diğer uca yaklaştırıyorsun. bunu için özel bir şey yapılmış çakı gibi, çakıda bir sürü bıçak olduğunu düşünün, her birinin üstünde 0.6 0.7 vs vs yazıyor. uygun olanı araya sokup tırnağı tokmaklıyosun :smiley:

baştan bilseydim takmadan evvel ayarlatırdım şimdi bir takma parası daha vereceğim. 50 daha gitti yani. umarım sökerken tırnak başını kırmazlar, geçen sefer çıkanlardan biri kırıldı neyseki önemi yoktu ama şu an içerdekiler sıfır.

o linke bakmayın arayın sorun her türlü parça var hemen hemen.
 



Ynt: Forester 1999 S-Turbo; Atiker Lpg için Yardım Bilgi

Detaylı bilgi için teşekkürler, LPG'de neden fark ediyormuş bu ayar peki?
 

Ynt: Forester 1999 S-Turbo; Atiker Lpg için Yardım Bilgi

Detaylı bilgi için teşekkürler, LPG'de neden fark ediyormuş bu ayar peki?

Ben izolasyonu iyi durumda olmayan buji kablolarını idare ettirmekten başka birşey olmadığını düşünüyorum çünkü benzinle çalışırken de benim araçta bir rölanti düzensizliği vardı buji ayarından sonra o da düzeldi. Hiç dikkat etmedim ama galiba eskiden -lpg takılmadan önce- yeni bujilerle de o düzensizlik oluyordu. Kıvılcımın yönünün rastgele bir yere değil de buji aralığında olmasını garantilemenin bir yoluna benziyor, ayarı tavsiye eden ustanın açıklaması da bu yönde idi ama lpg de neden özellikle önemli olduğunu açıklamadı ben de sormadım. Sormadım çünkü nedeni az çok belliydi. Benzinle bile düzgün ateşlemeyen buji lpg ile daha ciddi problemlere sebep oluyor. Bence hepsi bu ve asıl problem de buji kabloları, bir ara değiştirmek lazım. Tabi şahsi fikrim, yanılıyor da olabilirim.
 

Ynt: Forester 1999 S-Turbo; Atiker Lpg için Yardım Bilgi

Benzinde 0.9 olan ayarın LPG'de 0.6 olması gerektiğine halen tam anlam veremedim.
 

Ynt: Forester 1999 S-Turbo; Atiker Lpg için Yardım Bilgi

Benzinde 0.9 olan ayarın LPG'de 0.6 olması gerektiğine halen tam anlam veremedim.

Bence de bir anlamı yok zaten.
Problem bence şu: Benzinde 0.9 olan ayar, sağlam buji kablosu ile düzgün çalışıyor, kötü durumda olan buji kablosu izolasyonundan kaynaklanan yanmamış benzin nedeniyle rölanti düzensizliği yapıyor, 0.6 yapınca o da düzeliyor.
Lpg'de 0.9 olan ayar, sağlam buji kablosu ile düzgün çalışıyor, kötü durumda olan izolasyonla yanmamış gaz sebebi ile rölanti düzensizliği ve küçük patlamalar yapıyor, 0.6 yapınca o da düzeliyor.
 




Ynt: Forester 1999 S-Turbo; Atiker Lpg için Yardım Bilgi

olasiliksiz' Alıntı:
Bence de bir anlamı yok zaten.
Problem bence şu: Benzinde 0.9 olan ayar, sağlam buji kablosu ile düzgün çalışıyor, kötü durumda olan buji kablosu izolasyonundan kaynaklanan yanmamış benzin nedeniyle rölanti düzensizliği yapıyor, 0.6 yapınca o da düzeliyor.
Lpg'de 0.9 olan ayar, sağlam buji kablosu ile düzgün çalışıyor, kötü durumda olan izolasyonla yanmamış gaz sebebi ile rölanti düzensizliği ve küçük patlamalar yapıyor, 0.6 yapınca o da düzeliyor.

küçültmek iyiyse neden hepsi aynı ayar değil ?
yakıt artışı veya güç azalmasına sebep olması gibi dezavantajlar olabilirmi ? teknik bilgi verebilecek biri olsa keşke.
 

Ynt: Forester 1999 S-Turbo; Atiker Lpg için Yardım Bilgi

küçültmek iyiyse neden hepsi aynı ayar değil ?
yakıt artışı veya güç azalmasına sebep olması gibi dezavantajlar olabilirmi ? teknik bilgi verebilecek biri olsa keşke.

Olabilir tabi ki. 0.6 herzaman iyi olsa bujileri öyle üretirlerdi. Malesef ben de konu hakkında daha fazlasını bilmiyorum, yukarıdaki açıklama da sadece kendi tecrübelerime dayanan bir kanaat. Belki ustalarımızdan biri açıklama yapar, ama site offroad sitesi olunca daha çok yürüyen aksam ustaları takılıyor, lpg ya da motor ustalarının siteye fazla bir ilgisi yok.
 

Ynt: Forester 1999 S-Turbo; Atiker Lpg için Yardım Bilgi

sorularınızın cevabını subaruimpreza.org sitesinde bulabilirsiniz :smiley:

ayrıca bujiye ayar yapmaktansa performans tipi buji öneririm, benim aracıma drek ayar yapmadan takıldı ve kesinlikle sorun yok....

lpg sistemlerinin çalışma prensiplerinin markadan markaya değişmesi sebebiyle sorunlarınız aynı şeylerden kaynaklanıyor olmayabilir...

örneğin telefleks sistemi, motora giren hava miktarını araın orjinal akışmetre sensöründen ölçer ve motora buna bağlı olarak gaz yollar...
farklı olarak brc ve benim kullandığım mtm sistemleri, kendi sensörleriyle manifold(turbo) basıncını ölçer ve bu basınca göre motora gaz gönderir...

bu durumda diyebilirizki akışmetre sensörü bozuk ve telefleks kullanan bir araç gazdayken tekleme yapar benzindeykende, ancak brc veya mtm kullanan bir araç yanlızca benzinde sorun çıkartır ve gazda problemsiz çalışır....

atiker nasıl bi mantıkla çalışıyor bilmiyorum ama sanırsam brc ile aynı, bunun dışında yanılmıyorsam gezengen'in aracındaki sistem teleflex'ti ve akışmetre(maf) sensörünü temizlemenizi buyüzden önerdim, akışmetre temizlendikten sonrada sorun devam ediyorsa sorun ateşleme sisteminde aranmalıdır diye düşünüyorum... yani atiker yada brc kullananlar drek sorunu ateşleme sisteminde arayabilir....

ve size son bir tavsiyem artık sorununuzun çözümünü lpg'cide değilde serviste aramaya başlarsanız iyi edersiniz :smiley: avrupa yakasında doğan usta sorununuza mutlak çözüm bulacaktır diye düşünüyorum....
 

Ynt: Forester 1999 S-Turbo; Atiker Lpg için Yardım Bilgi

atiker manifold basıncı ölçüyor doğru söylüyorsun. hatta gezengen turbo basınç göstergesi taktırmıştı ve manifolddan alındığı için problem çıkarıyordu gösterge, sonra bir "ara boru" dan aldılar bağlantıyı düzeldi. belki aynı şeyi yapmak lazım olabilir, direk manifolddan aldığı için belki atiker beyni sapıtıp yanlış miktar gaz gönderiyordur, gerçi bu kalibrasyon yapılırken ekranda görülürdü heralde , yani basıncı diyorum sürekli bir aşağı bir yukarı oynardı ?
 

Ynt: Forester 1999 S-Turbo; Atiker Lpg için Yardım Bilgi

atiker nasıl bi mantıkla çalışıyor bilmiyorum ama sanırsam brc ile aynı, bunun dışında yanılmıyorsam gezengen'in aracındaki sistem teleflex'ti ve akışmetre(maf) sensörünü temizlemenizi buyüzden önerdim, akışmetre temizlendikten sonrada sorun devam ediyorsa sorun ateşleme sisteminde aranmalıdır diye düşünüyorum... yani atiker yada brc kullananlar drek sorunu ateşleme sisteminde arayabilir....

Benimki de teleflex, galiba o sensörü temizletsem iyi olacak ama buji ayarı ile oynayınca rölantinin düzelmesi ilginç. Bu durum elektriksel bir problem (örneğin yıpranmış buji kabloları) düşündürüyor, ama belki kirlenmiş akışmetrenin bu şekilde düzelebilen bir etkisi de vardır.
 



Ynt: Forester 1999 S-Turbo; Atiker Lpg için Yardım Bilgi

kablolar geldi sonunda. yarın taktıracağım bakalım sonuç değişecekmi. arabanın müşteriside var habire masraf yapıyoruz.
 

SON KONULAR - FORUM

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,908
Mesajlar
1,525,464
Kayıtlı Üye Sayımız
166,709
Kaydolan Son Üyemiz
Mete26

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.

SON KONULAR



Geri
Üst