Forester 2.0 Gx Ile Başlangıç :)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan highoutput Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 118
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 48,000
Şu ana kadar yaptığım harcamalar ;

Kaporta , boya 2.000 tl
sol çamurluk davlumbaz 160 tl
çamurluk plastikleri 300 tl
anahtar kumanda 250 tl

yarın kırık olan radyo antenini değiştirmeyi düşünüyorum , bayramdan sonra ağır bakım ve tamirat , tadilat başlıyacak ,
şimdilik herkese iyi akşamlar , selamlar saygılar
 


Selam dostlar ,

Bu gün ağır bakım tamir ve revizyonlar için aracı 3. sanayi Autogarage Subaru Kemal Ustaya teslim ettim. Yapılacak işler Direksiyon kutusu revize , debriyaj seti değişimi , triger değişimi , ön amortisörler değişimi , ön takım kontrol , vs cumartesiye kadar biter sanirim.
 
Son düzenleme:

3.sanayide Osman ustayada ugradim , tamir bakım bitince yükseltme isine basliyacagiz.Osman ustanın oğlu İsmail ustayla biraz fikir alışverişi yaptık , su an araç üzerinde 205/70 r 15 normal asfalt lastikler var , ben 215/75 r15 AT lastik takmayı planlıyorum , bu sebeple yaklaşık 1,5 inch ( yaklasik 4 cm ) helezon kulelerinin üzerinden HDPE malzeme ile yükseltip , lastik yanak payı ile yaklaşık 5 cm yükseltme yapmaya calisicaz.
malzeme linkteki ornek gibi ;
Subtle Solutions - Subaru Lift Kits & Accessories
 
Son düzenleme:

yükseltme ile beraber on ve arkaya flanş ta düşünüyorum tam olarak kaç cm olacak henüz hesaplamadim , lastiklerin surtme durumuna göre karar vericem , bu konudada tavsiye ve onerilerinizi bekliyorum.
Selamlar saygilar
 



Forumdaslar merhaba ,
Yaklaşık 20 gündür aracın agir bakımları , eksik noksanlarin giderilmesi , lastik değişimi vs konularda bu sıcakta sanayilerde oradan oraya kostum.Nihayet birinci asama olarak gördüğüm iyileştirmeleri bitirdim ve yarin tatile çıkıyorum ,tatil dönüşü hem aracta yaptıklarımı hem de tatilde test edeceğim arazi performanlarini sizlerle paylaşmaya devam edeceğim.
Selamlar Saygilar
 

Forumdaslar merhaba ,
Yaklaşık 20 gündür aracın agir bakımları , eksik noksanlarin giderilmesi , lastik değişimi vs konularda bu sıcakta sanayilerde oradan oraya kostum.Nihayet birinci asama olarak gördüğüm iyileştirmeleri bitirdim ve yarin tatile çıkıyorum ,tatil dönüşü hem aracta yaptıklarımı hem de tatilde test edeceğim arazi performanlarini sizlerle paylaşmaya devam edeceğim.
Selamlar Saygilar
fotoları bekliyoruz, acaba senin yazılardan sonra piyasası yükselmeden bir forester mı kapsak :smiley:

bir de LPG uyumu nasıl motorun? kullanıcı bir arkadaşım subapların değişmesi gerektiği söylemişti bana, senin yorumların nedir?
 

fotoları bekliyoruz, acaba senin yazılardan sonra piyasası yükselmeden bir forester mı kapsak :smiley:

bir de LPG uyumu nasıl motorun? kullanıcı bir arkadaşım subapların değişmesi gerektiği söylemişti bana, senin yorumların nedir?

Değerli @mauvais

Bu sefer aynı hatayı yapmamaya dikkat ediyorum :smiley: aracın artılarından çok eksilerinden bahsedip fiyat dengesiyle oynamamaya çalısicam :smiley:

LPG konusunda sıkıntı var , daha önce araçta lovato smart lpg sistemi vardı , vites geçişlerinde sarsıntı , tekleme vardı. İlk önce ağır bakımı bitirdim , daha sonra aracın orijinal buji kablosunu ve bujilerini taktırdım. ( orj buji kablosu 800 TL :( ) daha sonra lovato LPG servisine gittim , bilgisayardan kalibrasyon yapıldı , sorun halledildi dendi. O gün test etmedim, ertesi sabah aracı calistirdigimda benzinden LPG te geçişte silkeleme ve egzosta pat pat sesler geldi ve araç gaz yemedi , bir sure sonra toparladı , ayni servise tekrar gittim , daha önce boyle birşey yoktu kalibrasyon aylarından sonra boyle oldu dedim . Tekrar baktılar lpgde sorun yok dediler , Lovato İzmir ana bayiinin 6. sanayide olduğunu öğrendim , ve ana bayii ye gittim. Orada tekrar kalibrasyon ayarları yapıldı , PC yi araca bağladılar sürüş esnasında da tekrar veriler değerlendirildi , ama herhangi bir iyileşme olmadı , verilerde araçta ateşleme hatası çıkıyor dediler , daha sonra lpg kablo tesisatının yanlış yapıldığını fark ettiler , ertesi gün tekrar gelmemi tesisatı duzelteceklerini söylediler.
 

Ertesi sabah erkenden gittim aracın tesisatıni düzelttiler , deneme suruşü yaptım , fark eden birşey yoktu , ustalara ecu yu değiştirmelerini birde o şekilde denemeyi teklif ettim , ecu değişti , o gün tekrar test sürüşleri yaptım , aractaki sorunlarda bir değişiklik olmayınca ertesi gün tekrar servise gittim , bu sefer regülatörü çıkarıp diyafram daki lastik contalari kontrol etmemizi onerdim , çünkü LPG sisteminin benzin karıştırdığı suphelerim oluştu. Servis teki ustalar bu şekilde sonuca ulasamayacagimizi lpg sistemini yenilememiz gerektiğini söylediler .
 

Lovatoda yeni sistemde takilsa bile ileride oluşabilecek sorunlar karşısında bu servisten yardim alamayacagimi servisin hal ve hareketlerinden , ,umursamazlığından müşteriye karşı nerden çıktı geldi başımıza is açtı tarzı bakislarindan dolayı tesekkur edip Karabağlar sanayiide daha öncede araclarima LPG taktirdigim bir servise gittim , atiker ve aldesa bayiliği yapıyorlar , Aldesa yi inceledim Aldesa Gold lpg sistemi kafama yattı ve özellikle tesisat uygulamasi konusunda çok iyiler ve yine çok özenli olarak LPG sistemini araca uyguladılar.
 



Fiyat olarak Lovato smart 2200 TL idi Aldesa Gold 1200 TL .

Yeni LPG takıldıktan sonra ilk geçişler deki sorun kalktı , vites gecislerindeki Silkeleme ise minimuma indi.

İste burada sizin dediginiz konu hasil oldu , tatilden sonra subapları kontrol ettirip , subap ayarlarindami yoksa direk subaylardan dolayimi bu sorunun yaşanıldığını anlamaya calisicam .

20 yaşındaki bir araca bindigimin farkındayım mutlaka sorunlar olacaktır , fakat bu araci sevdim konforu , yol tutuşu , 4x4 bir araca gore oldukça ekonomik yakıt sarfiyatı ile beni oldukça memnun etti.
Şu an Seferihisar dayım , bu hafta Urla , Karaburun , Gümüldür arasinda araziye çıkıp arazi konusundaki becerilerini ve sınırlarını test edicem. Foto video ve yorumları tatilden sonra tekrar buradan paylasirim ,

hepinize teşekkürler , selamlar saygilar
 

kolay gelsin, yine çok detaylı olarak işlerin içine dalmışsın :smiley:
benim bildiğim de subapların LPG dayanımı olmadığı ve bir süre sonra arıza çıkardığı ve değişmesi gerektiği idi. sizin araçta belki daha önce de değişmiş olabilir ve sadece ayar ile işlem çözülebilir ki umarım öyledir.

arazi ve yakıt yorumlarını da ayrıca bekliyoruz

iyi gezmeler
 

Degerli forumdaşlar ,
Bir yakinimin vefatı dolayısı ile tatile çıktığim gibi geri geldim , bu sebeple arazi testleri ve geliştirmeler önümüzdeki haftaya kaldı , selamlar saygilar
 





yükseltme isi önümüzdeki çarşamba yapicaz inş , işlemler esnasinda ve sonrasinda arazi testlerinin foto ve bilgilerini buradan paylasicam inş
selamlar saygilar
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,662
Mesajlar
1,521,821
Kayıtlı Üye Sayımız
166,519
Kaydolan Son Üyemiz
cagatayuysal

Çevrimiçi üyeler

SON MESAJLAR

SON KONULAR



Geri
Üst