koroglu1414
Zirve
http://www.haberler.com/beypazari-off-road-etkinligine-evsahipligi-yapti-3908553-haberi/
acaNn' Alıntı:bugün servise arazi kilidinin fiyatını sordum, 617 lira otomatiğin tanesi . Manual daha ucuzdur belki diye sorduğumda tanesine 950 dediler
neyse eniştemin tanıdığı bostancı sanayii sitesinde servisten ayrılan bir daihatsu ustasına götürdük aracı, arazi kilidini söktü, bir taraf tamamen sağlam, diğer tarafta da sadece yaylı sistemi bozuk dişlilerinde birşey yok dedi. En az 1200 tl o da işçilik hariç ödemekten kurtuldum. Yarın ustaya tekrar gidicem, depomda parça olacak komple yuvayı değiştirmeye gerek yok dedi. İnşallah ucuz etin yahnisi muhabbeti olmaz da az bişeye kurtarırım
Adınıza üzüldüm,sanırım dişlilerde bir problem var ya-da tam oturmamış..acaNn' Alıntı:hadi adaş hayırlısı artık kazasız belasız kullanırsın inşallah
bende de bugün usta 5 saat kadar uğraştı araziyle, parça değiştirmesine rağmen kilit devreden çıkarken takılma yapıyordu. En sonunda halletti, düz yolda da test ettik baktık sıkıntı yok. O gazla en yakınımdaki offroad merkezi olan kayışdağına denemek için çıktım
çıkmasına çıktık, arazi artık devreye giriyor ama 4L konumunda dik yerlerden inerken tak tak şeklinde sanki diş atlama sesi geliyor ama usta dişlerde sorun yok dedi. Ayrıca araziden yine tam çıkmadı, tırrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr diye bir ses geldi sonra kilit devreden çıktı (sesi nasıl anlatabilirdim bilmiyorum ) ama çok sinirlendim ve moralim bozuldu, yarın bir daha bakıcak olmadı paramı geri ver bile diyebilirim şu an o derece sinirliyim.Acaba zorlayınca mı oldu diyorum. Yarın belli olucak hayırlısı
Ben burada"bolu"değiştirmiştim iki yıl önce problem olmamıştı bilya,sadece tornacıya götürdü çırak birşeyler yaptılar ,problem yokacaNn' Alıntı:bugün arazi işini hallettik sanırım, daha arazide test etme imkanımız olmadı ama göbeği de değiştirince en azından asfaltta bu sefer düzeldi , emin olmak için uzun uzun test ettim . Sorun arazi dişlisinin kafasının tamamen devreden çıkmamasıymış, elle çevirince bile tık diye yarım kapalı konuma geçiyor , tam kapanması için bayağı çevirmek gerekiyor. Orada işim bitince arabanın arka bilyasını değiştirmek için ümraniye'ye gittim.
Hay gitmez olaydım, bir arabanın aks bilyesini değiştirmek ne kadar zor olabilir demeyin . İlk önce usta söktü fakat bilyeyi çıkaramadı,ancak tornacıda pres makinesiyle çıkarılması gerekiyormuş. Bilye çıktıktan sonra rulmancıya gittim ama verdiği bilyenin ölçüleri aynı olmasına rağmen ortası bombeli olmadığı için tam oturmadı (bombeliye radiuslu bilye diyolarmış, bana verdiklerinin ortası düz). Uzun lafın kısası çıkardığımız bilyayı geri taktık çünkü radiuslu bilya hiçbir yerde yok, fuzuli yere hem zaman hem de param gitti ama tecrübe oldu en azından siz hazırlıklı olun
Bilyanın kodunu da veriyim de bulamazsanız boşuna sökmeyin: Hepsi için geçerli midir bilmiyorum bendeki KOYO marka koduG358021W
İşte bilgi paylaşımlarının güzelliği..forester' Alıntı:Rulmandaki o radyüs çok önemlidir, bazı tamirciler benzer ölçüdeki radyüsü olmayan rulmanı takmak için o rulmanı oturduğu yerdeki radyüsü tornalayorlar ve aksın yüke bindiğinde çok daha çabuk kesilmesini neden oluyorlar. Aslında bütün tornacıların ve tamircilerin o radyüsün ne kadar önemli olduğunu bilmesi gerekir. Meslek liselerinde tornacılıkla ilgili derse ilk öğretilen konuların başındaydı bir zamanlar o radyüsün önemi.
Saygılar
Ersan
forester' Alıntı:Rulmandaki o radyüs çok önemlidir, bazı tamirciler benzer ölçüdeki radyüsü olmayan rulmanı takmak için o rulmanı oturduğu yerdeki radyüsü tornalayorlar ve aksın yüke bindiğinde çok daha çabuk kesilmesini neden oluyorlar. Aslında bütün tornacıların ve tamircilerin o radyüsün ne kadar önemli olduğunu bilmesi gerekir. Meslek liselerinde tornacılıkla ilgili derse ilk öğretilen konuların başındaydı bir zamanlar o radyüsün önemi.teşekkürler ersan bey bu bilgiler çok önemli fabrşkanın yaptıyını ustalar bozmamalı adamlar bunu yaparken bildikleri bişey var demekki ,şuda bir gerçek tabi çaresiz kalınca yapılmayacak işler deyil bizim ustalar bi çaresini mutlaka buluyolar buda fena olmuyo tabi hiç yoktan sorun çözülmüş oluyor.
Saygılar
Ersan
koroglu1414' Alıntı:Feroza'mı takoz ile yükseltsem olurmu?acaba bir fikri olan
Binek aracım yok nasıl olur bilmiyorumalican4153' Alıntı:bence güzel olur flanşda var nasıl olsa dengesiz olmaz gibi geliyor bana.
Ben öyle yapmıştım fakat önler davlumbazlara sürtüyor viraj dönüşlerindebekirgümüş' Alıntı:bence tosionlardan biraz birazda makaslerdan ,ben öyle yapmıştım tam kıvamında güzel olmuştu.