Feroza'cılar Serbest Muhabbet Köşesi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan koroglu1414 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 758
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 162,814

Etiketler
acaNn' Alıntı:
bugün servise arazi kilidinin fiyatını sordum, 617 lira otomatiğin tanesi . Manual daha ucuzdur belki diye sorduğumda tanesine 950 dediler :mad:

neyse eniştemin tanıdığı bostancı sanayii sitesinde servisten ayrılan bir daihatsu ustasına götürdük aracı, arazi kilidini söktü, bir taraf tamamen sağlam, diğer tarafta da sadece yaylı sistemi bozuk dişlilerinde birşey yok dedi. En az 1200 tl o da işçilik hariç ödemekten kurtuldum. Yarın ustaya tekrar gidicem, depomda parça olacak komple yuvayı değiştirmeye gerek yok dedi. İnşallah ucuz etin yahnisi muhabbeti olmaz da az bişeye kurtarırım :smiley:

Ohh maşallah fiyatlar uçuk,ama olsun tamir edecek birini bulmuşsun en azından inşallah eskisi gibi sapasağlam olur :smiley: Bende bugün adapazarı kayalar otodan gidip blok saplamalarını alıcam motoru kapatıp çalıştırıcaz inşallah :smiley:
 

hadi adaş hayırlısı artık kazasız belasız kullanırsın inşallah :smiley:

bende de bugün usta 5 saat kadar uğraştı araziyle, parça değiştirmesine rağmen kilit devreden çıkarken takılma yapıyordu. En sonunda halletti, düz yolda da test ettik baktık sıkıntı yok. O gazla en yakınımdaki offroad merkezi olan kayışdağına denemek için çıktım

çıkmasına çıktık, arazi artık devreye giriyor ama 4L konumunda dik yerlerden inerken tak tak şeklinde sanki diş atlama sesi geliyor ama usta dişlerde sorun yok dedi. Ayrıca araziden yine tam çıkmadı, tırrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr diye bir ses geldi sonra kilit devreden çıktı (sesi nasıl anlatabilirdim bilmiyorum :smiley: ) ama çok sinirlendim ve moralim bozuldu, yarın bir daha bakıcak olmadı paramı geri ver bile diyebilirim şu an o derece sinirliyim.Acaba zorlayınca mı oldu diyorum. Yarın belli olucak hayırlısı
 

acaNn' Alıntı:
hadi adaş hayırlısı artık kazasız belasız kullanırsın inşallah :smiley:

bende de bugün usta 5 saat kadar uğraştı araziyle, parça değiştirmesine rağmen kilit devreden çıkarken takılma yapıyordu. En sonunda halletti, düz yolda da test ettik baktık sıkıntı yok. O gazla en yakınımdaki offroad merkezi olan kayışdağına denemek için çıktım

çıkmasına çıktık, arazi artık devreye giriyor ama 4L konumunda dik yerlerden inerken tak tak şeklinde sanki diş atlama sesi geliyor ama usta dişlerde sorun yok dedi. Ayrıca araziden yine tam çıkmadı, tırrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr diye bir ses geldi sonra kilit devreden çıktı (sesi nasıl anlatabilirdim bilmiyorum :smiley: ) ama çok sinirlendim ve moralim bozuldu, yarın bir daha bakıcak olmadı paramı geri ver bile diyebilirim şu an o derece sinirliyim.Acaba zorlayınca mı oldu diyorum. Yarın belli olucak hayırlısı
Adınıza üzüldüm,sanırım dişlilerde bir problem var ya-da tam oturmamış..
Umarım hallolur..
 

bugün arazi işini hallettik sanırım, daha arazide test etme imkanımız olmadı ama göbeği de değiştirince en azından asfaltta bu sefer düzeldi , emin olmak için uzun uzun test ettim :smiley:. Sorun arazi dişlisinin kafasının tamamen devreden çıkmamasıymış, elle çevirince bile tık diye yarım kapalı konuma geçiyor , tam kapanması için bayağı çevirmek gerekiyor. Orada işim bitince arabanın arka bilyasını değiştirmek için ümraniye'ye gittim.

Hay gitmez olaydım, bir arabanın aks bilyesini değiştirmek ne kadar zor olabilir demeyin :smiley:. İlk önce usta söktü fakat bilyeyi çıkaramadı,ancak tornacıda pres makinesiyle çıkarılması gerekiyormuş. Bilye çıktıktan sonra rulmancıya gittim ama verdiği bilyenin ölçüleri aynı olmasına rağmen ortası bombeli olmadığı için tam oturmadı (bombeliye radiuslu bilye diyolarmış, bana verdiklerinin ortası düz). Uzun lafın kısası çıkardığımız bilyayı geri taktık çünkü radiuslu bilya hiçbir yerde yok, fuzuli yere hem zaman hem de param gitti ama tecrübe oldu en azından siz hazırlıklı olun :smiley:

Bilyanın kodunu da veriyim de bulamazsanız boşuna sökmeyin: Hepsi için geçerli midir bilmiyorum bendeki KOYO marka kodu:DG358021W
 




abi rıdvan abiyi kastediyosan ona lafım yok,hakkında kimseye laf söylettirmem,hatta motoru da ondan başka kimseye ellettirmem bundan sonra . ama bana 2 tane arazi kilidi alman lazım ikiside çalışmıyor dedi,doğru çalışmıyordu ama 1 taraf bozuk olduğu için diğer sağlam tarafı da çalıştırmıyormuş. Bozuk taraf bile tamirden sonra idare edecek kıvama geldi ama uğraşılmazdı tabi, yedek olarak saklıyorum onu da. Arazi ile ilgili çok kişi gelmiyorsa bilmemesi normal
 

acaNn' Alıntı:
bugün arazi işini hallettik sanırım, daha arazide test etme imkanımız olmadı ama göbeği de değiştirince en azından asfaltta bu sefer düzeldi , emin olmak için uzun uzun test ettim :smiley:. Sorun arazi dişlisinin kafasının tamamen devreden çıkmamasıymış, elle çevirince bile tık diye yarım kapalı konuma geçiyor , tam kapanması için bayağı çevirmek gerekiyor. Orada işim bitince arabanın arka bilyasını değiştirmek için ümraniye'ye gittim.

Hay gitmez olaydım, bir arabanın aks bilyesini değiştirmek ne kadar zor olabilir demeyin :smiley:. İlk önce usta söktü fakat bilyeyi çıkaramadı,ancak tornacıda pres makinesiyle çıkarılması gerekiyormuş. Bilye çıktıktan sonra rulmancıya gittim ama verdiği bilyenin ölçüleri aynı olmasına rağmen ortası bombeli olmadığı için tam oturmadı (bombeliye radiuslu bilye diyolarmış, bana verdiklerinin ortası düz). Uzun lafın kısası çıkardığımız bilyayı geri taktık çünkü radiuslu bilya hiçbir yerde yok, fuzuli yere hem zaman hem de param gitti ama tecrübe oldu en azından siz hazırlıklı olun :smiley:

Bilyanın kodunu da veriyim de bulamazsanız boşuna sökmeyin: Hepsi için geçerli midir bilmiyorum bendeki KOYO marka kodu:DG358021W
Ben burada"bolu"değiştirmiştim iki yıl önce problem olmamıştı bilya,sadece tornacıya götürdü çırak birşeyler yaptılar ,problem yok :smiley:
Umarım sizdede olmaz.
 

Rulmandaki o radyüs çok önemlidir, bazı tamirciler benzer ölçüdeki radyüsü olmayan rulmanı takmak için o rulmanı oturduğu yerdeki radyüsü tornalıyorlar ve aksın yüke bindiğinde çok daha çabuk kesilmesini neden oluyorlar. Aslında bütün tornacıların ve tamircilerin o radyüsün ne kadar önemli olduğunu bilmesi gerekir. Meslek liselerinde tornacılıkla ilgili derse ilk öğretilen konuların başındaydı bir zamanlar o radyüsün önemi.


Saygılar

Ersan
 

forester' Alıntı:
Rulmandaki o radyüs çok önemlidir, bazı tamirciler benzer ölçüdeki radyüsü olmayan rulmanı takmak için o rulmanı oturduğu yerdeki radyüsü tornalayorlar ve aksın yüke bindiğinde çok daha çabuk kesilmesini neden oluyorlar. Aslında bütün tornacıların ve tamircilerin o radyüsün ne kadar önemli olduğunu bilmesi gerekir. Meslek liselerinde tornacılıkla ilgili derse ilk öğretilen konuların başındaydı bir zamanlar o radyüsün önemi.


Saygılar

Ersan
İşte bilgi paylaşımlarının güzelliği..
Teşekkürler..
 



forester' Alıntı:
Rulmandaki o radyüs çok önemlidir, bazı tamirciler benzer ölçüdeki radyüsü olmayan rulmanı takmak için o rulmanı oturduğu yerdeki radyüsü tornalayorlar ve aksın yüke bindiğinde çok daha çabuk kesilmesini neden oluyorlar. Aslında bütün tornacıların ve tamircilerin o radyüsün ne kadar önemli olduğunu bilmesi gerekir. Meslek liselerinde tornacılıkla ilgili derse ilk öğretilen konuların başındaydı bir zamanlar o radyüsün önemi.teşekkürler ersan bey bu bilgiler çok önemli fabrşkanın yaptıyını ustalar bozmamalı adamlar bunu yaparken bildikleri bişey var demekki ,şuda bir gerçek tabi çaresiz kalınca yapılmayacak işler deyil bizim ustalar bi çaresini mutlaka buluyolar buda fena olmuyo tabi hiç yoktan sorun çözülmüş oluyor.


Saygılar

Ersan
 








Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,652
Mesajlar
1,521,693
Kayıtlı Üye Sayımız
166,518
Kaydolan Son Üyemiz
panelhizmetleri123

SON KONULAR



Geri
Üst