Evimiz Yanımızda Dünya Önümüzde 2019 Avrupa

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan janberkaydemir Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 173
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 44,401
Harika bir gezi ve harika bir paylaşım...
Hem sizinle gezmiş gibiyim, hem de oralara gitmek için içimde bir heyecan duyuyorum.
Şu 'bisiklet rotaları' çok cazip görünüyor .
Hem Bodensee çevresinde , hem de Belçika'da !..
Gidip bu rotaları takip etmek de iyi bir fikir gibi duruyor şimdiden...
 

Etiketler
Harika bir gezi ve harika bir paylaşım...
Hem sizinle gezmiş gibiyim, hem de oralara gitmek için içimde bir heyecan duyuyorum.
Şu 'bisiklet rotaları' çok cazip görünüyor .
Hem Bodensee çevresinde , hem de Belçika'da !..
Gidip bu rotaları takip etmek de iyi bir fikir gibi duruyor şimdiden...
Bodensee rotası avrupa da oldukça populer bir yer. Rotanın üç ülke sınırından geçmesi hepsini görme şansını veriyor. Bölgenin tatil için sunduğu olanakların çeşitliliği ayrı bir keyif.

SM-N9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

BRUGGE
2018 gezimizde uğradığımız bu kente uğramadan geçmek istemedim. Park yeri gündüz ve gece serbest , ücretsiz. Gece konaklayan karavancılara izin veriliyor. Fakat yol gürültüsü ile problem yaşayanlar için uygun değil. Günübirlik Brugge gezisi için merkeze yakın çok kullanışlı bir park yeri.

GPS: 51.205385, 3.238060 Kanal Boyunca Buiten Boninvest
adındaki cadde üzeri.

BRUGGE
Video: https://www.youtube.com/watch?v=E7pt2Zwg79g


Şehirdeki turumun ardından yemek sonrası Fransa ya geçerek Oye Plage adı verilen yerde Les Tamaris kamp alanına ulaştım.

Camping Les Tamarıs GPS : 50.991256, 2.069207
Günlük ücreti 11,5 € Elektrik, Su , Duş ve Geniş ayrılmış alan , Mutfak ve Çamaşır bölümü mevcut. Prizleri ülkemizde kullanılanların üç girişli olanı ama adaptör priz resepsiyonda mevcut.

Oye - Plage
1940 yılında Almanlar tarafından işgal edilmiş. İngilizlerin saldırısına müdahele edebilmek için savunma blokları ve gözetleme kuleleri ile mühimmat depolama yerleri yapmışlar., İnşaatlarda da esir Rus askerlerinin çalıştırıldığı belirtilmiş. Plajın bazı kısımlarına giriş yapılamıyor çünkü patlamamış çok mühimmat var. Doğal koruma alanı olarak bırakılmış. Bir çok bölümünde yürüyüş, su sporları da yapılıyor.

Manş denizin de Gel - Git
Dün akşam 500m denize kadar olan kumsal, gece 100m , sabah 0 noktasını da geçip daha geriye gelerek kayboldu.
Yine akşam marinadaki kayıkların durumu lastiği çalınmış araçlar gibiydi.

BRUGGE




20190812_120713.jpg


20190812_122405.jpg


20190812_122609.jpg


20190812_122738.jpg


20190812_124355.jpg


20190812_124504.jpg
 







05.08.2019 tarihinde başladığım tek başıma yolculuğun ilk kısmını yarın 12.08.2019 tarihinde Fransa’nın Calais şehrinde tamamladım. Bu kısımda 3233km yol almış oluyorum.
Türkiye çıkışından itibaren alınan yakıt 350Litre ödeme tutarı 435 € (Tüm ücretler Euro çevrilmiştir.) Araçta mevcut kalan yakıt 600km daha yol imkânı verecektir. Slovenya ya kadar olan bölümde yüksek hız yaptığımdan ve aşırı sıcaklardan klima sürekli çalıştığından bu ilk bölümde yakıt sarfiyatı fazla olmuştur. En ucuz yakıt Türkiye’de, ama birçok ürün ile kıyaslama yapıldığında Türkiye ve Yurtdışı fiyatları geçen seneye göre birbirine daha yaklaşmış durumdadır. Yakıt fiyatlarında Türkiye 1,03 € civarında iken Lüksemburg da 1,08 € ile en ucuz olup yolda 1,57 € yakıt fiyatı görülmüştür. Otoban üstündeki istasyonlarda yakıt fiyatları, merkezlerin içindeki yakıt fiyatlarından daha yüksektir.
Bulgaristan sınırında başlayan Otoyol geçiş etiketleri Vinyette (Bulgaristan 15 €, Slovenya 30€, Avusturya 9.20€, Otoban gişe ödemeleri (Sırbistan ve Hırvatistan) ve Tünel ücretleri (Avusturya) toplamda 89 € tutmuştur. Avusturya’dan çıkış yaptıktan sonra hiçbir ülkede otoban yol ücreti ödenmemiştir.
Türkiye’den çıkışta aldığım bazı yiyecekleri korumak için buzdolabını hiç kapatmadan yol almayı sağlamak için elektrik olan kamping ve park seçeneklerini kullandım. Bunun için konaklama bedeli 68 €
Yol üzerindeki market vs. harcamaları: 52 €
Toplamda seyahatin bu bölümü için yapılan harcama 644€ olmuştur.
Özlem Londra’dan Calais şehrine geçiş yapacak ve dostlar ile bir gün geçirdikten sonra Gezi rotamız başlayacaktır.
Fransa’nın Belçika sınırı olan en kuzey noktadan başlayacak olan rota Fransa’nın Manş ve Atlantik Okyanusu kıyıları boyunca devam edecek ve Fransa’da 1470 km güneye indikten sonra İspanya da Bask bölgesine giriş yapacağız.
İspanya’da San Sebatıysan şehrinden Bilbao ya kadar kıyıdan gidilip daha sonra az güneyden ters istikamette giderek Pirene dağlarına yol alacağız. (Süre kısıtlamasından dolayı kalan tüm kuzey İspanya, Portekiz, Endülüs ve Fas rotamızdan çıkarıldı) Pirene dağları üzerinde tekrar Fransa’ya giriş yapıp Andorra ya ulaşacağız.
Andorra’dan Fransa’nın Akdeniz sahillerine ulaşmış olacağız. Avingon şehrine kadar ilerledikten sonra kıyıdan yukarıya Lavanta Rotasına gireceğiz. Bu rotayı da yukarı çıkmadan yarıda keserek Napolyon Rotasına bağlanarak kıyıdaki Cannes şehrine ineceğiz. Fransız Riviera olarak adlandırılan bölgeyi tamamladıktan sonra da İtalya sınırlarına giriş yapmış oluyoruz. Cenova’dan başlayarak bu sefer İtalya Riviera olarak adlandırılan Portofino – Cinque Terra – Lucca hattını tamamlayıp, Toscana vadisi üzerinden kızıl şehir Bologna’ya ulaşacağız. Ravenna, San Marino geçilerek liman kenti Ancona ya geldiğimiz de 4075km olan gezi rotamız tamamlanmış olacak.




13.08.2019 Dover (İngiltere ) Callais hattı çok yoğun bir feribot hareketliliğine sahip, İngiltere'ye devam etmek isteyen gezginlerimiz bu noktadan güzel bir feribot yolculuğu ile adaya ulaşabilirler. Alttan Manş tüneli ile yapılan geçişlerde çok hareketli.

CALAİS FERİBOT
Video: https://www.youtube.com/watch?v=artmEju5RXc


Diğer alternatif geçiş yolu da EURO TUNNEL (Biz Manş Tüneli olarak biliyoruz) Tüneli bilmeyenler için bir bilgilendirme yapalım. Bu bildiğimiz tüneller gibi aracımız ile bir taraftan girip diğer taraftan çıktığımız kendimizin gittiği bir tünel değil. Tünel giriş işlemleri ile ilgili tüm araç ve pasaport kontrolleri yapıldıktan sonra biletinizde yazılı olan saati ayrılmış alanda bekliyorsunuz. Zaman geldiğinde tünele giriş işlemi başlıyor ve aracınız ile bir tren vagonunun içine giriş yapıyorsunuz. Tüm araçlar giriş yapıp zaman geldiğinde tren hareket ediyor ve İngiltere'ye vardıktan sonra kapılar açılıyor çıkış hemen bir yola bağlanıyor ve devam ediyorsunuz.

EURO TUNNEL
Video: https://www.youtube.com/watch?v=wfWzwIwXwFk


Beklediğimiz feribot 16:00 gibi limana giriş yaptı. Pasaport işlemleri çok kısa sürede tamamlandıktan sonra Eurolines otobüsü terminale giriş yaptı.
Aracımızın pilotunu karşılıyoruz ve artık direksiyon köleliğine son veriyoruz. Yan koltuktaki keyifli panoramik manzaralar başlıyor. 2018 yılında aynı yere kadar ulaştıktan sonra kuzeye Hollanda'ya yukarı yol almıştık. Bugün başlayacak gezi rotası ile güneyi keşfetmeye hazırız.

Ekli dosyayı görüntüle 515541

Ekli dosyayı görüntüle 515542

20190813_165810.jpg


20190813_175324.jpg


Ekli dosyayı görüntüle 515545
 
Son düzenleme:


05.08.2019 tarihinde başladığım tek başıma yolculuğun ilk kısmını yarın 12.08.2019 tarihinde Fransa’nın Calais şehrinde tamamladım. Bu kısımda 3233km yol almış oluyorum.
Türkiye çıkışından itibaren alınan yakıt 350Litre ödeme tutarı 435 € (Tüm ücretler Euro çevrilmiştir.) Araçta mevcut kalan yakıt 600km daha yol imkânı verecektir. Slovenya ya kadar olan bölümde yüksek hız yaptığımdan ve aşırı sıcaklardan klima sürekli çalıştığından bu ilk bölümde yakıt sarfiyatı fazla olmuştur. En ucuz yakıt Türkiye’de, ama birçok ürün ile kıyaslama yapıldığında Türkiye ve Yurtdışı fiyatları geçen seneye göre birbirine daha yaklaşmış durumdadır. Yakıt fiyatlarında Türkiye 1,03 € civarında iken Lüksemburg da 1,08 € ile en ucuz olup yolda 1,57 € yakıt fiyatı görülmüştür. Otoban üstündeki istasyonlarda yakıt fiyatları, merkezlerin içindeki yakıt fiyatlarından daha yüksektir.
Bulgaristan sınırında başlayan Otoyol geçiş etiketleri Vinyette (Bulgaristan 15 €, Slovenya 30€, Avusturya 9.20€, Otoban gişe ödemeleri (Sırbistan ve Hırvatistan) ve Tünel ücretleri (Avusturya) toplamda 89 € tutmuştur. Avusturya’dan çıkış yaptıktan sonra hiçbir ülkede otoban yol ücreti ödenmemiştir.
Türkiye’den çıkışta aldığım bazı yiyecekleri korumak için buzdolabını hiç kapatmadan yol almayı sağlamak için elektrik olan kamping ve park seçeneklerini kullandım. Bunun için konaklama bedeli 68 €
Yol üzerindeki market vs. harcamaları: 52 €
Toplamda seyahatin bu bölümü için yapılan harcama 644€ olmuştur.
Özlem Londra’dan Calais şehrine geçiş yapacak ve dostlar ile bir gün geçirdikten sonra Gezi rotamız başlayacaktır.
Fransa’nın Belçika sınırı olan en kuzey noktadan başlayacak olan rota Fransa’nın Manş ve Atlantik Okyanusu kıyıları boyunca devam edecek ve Fransa’da 1470 km güneye indikten sonra İspanya da Bask bölgesine giriş yapacağız.
İspanya’da San Sebatıysan şehrinden Bilbao ya kadar kıyıdan gidilip daha sonra az güneyden ters istikamette giderek Pirene dağlarına yol alacağız. (Süre kısıtlamasından dolayı kalan tüm kuzey İspanya, Portekiz, Endülüs ve Fas rotamızdan çıkarıldı) Pirene dağları üzerinde tekrar Fransa’ya giriş yapıp Andorra ya ulaşacağız.
Andorra’dan Fransa’nın Akdeniz sahillerine ulaşmış olacağız. Avingon şehrine kadar ilerledikten sonra kıyıdan yukarıya Lavanta Rotasına gireceğiz. Bu rotayı da yukarı çıkmadan yarıda keserek Napolyon Rotasına bağlanarak kıyıdaki Cannes şehrine ineceğiz. Fransız Riviera olarak adlandırılan bölgeyi tamamladıktan sonra da İtalya sınırlarına giriş yapmış oluyoruz. Cenova’dan başlayarak bu sefer İtalya Riviera olarak adlandırılan Portofino – Cinque Terra – Lucca hattını tamamlayıp, Toscana vadisi üzerinden kızıl şehir Bologna’ya ulaşacağız. Ravenna, San Marino geçilerek liman kenti Ancona ya geldiğimiz de 4075km olan gezi rotamız tamamlanmış olacak.




13.08.2019 Dover (İngiltere ) Callais hattı çok yoğun bir feribot hareketliliğine sahip, İngiltere'ye devam etmek isteyen gezginlerimiz bu noktadan güzel bir feribot yolculuğu ile adaya ulaşabilirler. Alttan Manş tüneli ile yapılan geçişlerde çok hareketli.

CALAİS FERİBOT
Video: https://www.youtube.com/watch?v=artmEju5RXc


Diğer alternatif geçiş yolu da EURO TUNNEL (Biz Manş Tüneli olarak biliyoruz) Tüneli bilmeyenler için bir bilgilendirme yapalım. Bu bildiğimiz tüneller gibi aracımız ile bir taraftan girip diğer taraftan çıktığımız kendimizin gittiği bir tünel değil. Tünel giriş işlemleri ile ilgili tüm araç ve pasaport kontrolleri yapıldıktan sonra biletinizde yazılı olan saati ayrılmış alanda bekliyorsunuz. Zaman geldiğinde tünele giriş işlemi başlıyor ve aracınız ile bir tren vagonunun içine giriş yapıyorsunuz. Tüm araçlar giriş yapıp zaman geldiğinde tren hareket ediyor ve İngiltere'ye vardıktan sonra kapılar açılıyor çıkış hemen bir yola bağlanıyor ve devam ediyorsunuz.

EURO TUNNEL
Video: https://www.youtube.com/watch?v=wfWzwIwXwFk


Beklediğimiz feribot 16:00 gibi limana giriş yaptı. Pasaport işlemleri çok kısa sürede tamamlandıktan sonra Eurolines otobüsü terminale giriş yaptı.
Aracımızın pilotunu karşılıyoruz ve artık direksiyon köleliğine son veriyoruz. Yan koltuktaki keyifli panoramik manzaralar başlıyor. 2018 yılında aynı yere kadar ulaştıktan sonra kuzeye Hollanda'ya yukarı yol almıştık. Bugün başlayacak gezi rotası ile güneyi keşfetmeye hazırız.

Ekli dosyayı görüntüle 515541

Ekli dosyayı görüntüle 515542

Ekli dosyayı görüntüle 515543

Ekli dosyayı görüntüle 515544

Ekli dosyayı görüntüle 515545

Evet, çok güzel bir buluşma olmuş gerçekten. Özlem hanım hoşgelmiş. O da direksiyonu özlemiş olsa gerek, hiç merak etmesin, bu özlemi gidermek için uzuuun günleri ve birçok fırsatı olacak :smiley:
Janberk bey buraya kadar tekbaşınıza epey yoruldunuz da sanırım..
Keyifli seyahatinizin merakla beklediğimiz paylaşımlarını izlemeye devam edeceğiz...
 



Evet, çok güzel bir buluşma olmuş gerçekten. Özlem hanım hoşgelmiş. O da direksiyonu özlemiş olsa gerek, hiç merak etmesin, bu özlemi gidermek için uzuuun günleri ve birçok fırsatı olacak :smiley:
Janberk bey buraya kadar tekbaşınıza epey yoruldunuz da sanırım..
Keyifli seyahatinizin merakla beklediğimiz paylaşımlarını izlemeye devam edeceğiz...

Esasında yorgunluk ile ilgili bir problemim yok. Çok keyifli geçti. Yola çıkmadan önce tek olmak ile ilgili olası akla gelen sıkıntılarla ilgili endişeler vardı. Ama her zaman söylediğim gibi. Kapının eşiğinden geçtikten sonra endişe biter, Yol gereken her şeyi öğretir. Bu yaşlara kadar kafamıza oturmuş keyfi ile beni kontrol eden bir duvarı daha yıkmış olduk. :tearsofjoy::tearsofjoy:
 

Özlemle beraber Coquelles’e geçtik. Dün gece burada yaşayan dostumuz Dzrume Nafiz ve kızı Dipse Türkiye’den döndüler. Paris'e geçemeyeceğimizi söylediğimiz dostlarımız Gubj Fatih, Ayla çocukları Neris, Nartan'ı da alarak, Londra’dan gelen Özlem ile aynı anda Coquelles'e ulaştılar. Bu şehir küçük bir yerleşim,İngiltere'ye geçiş bölgesinde olduğu için yoğun bir göçmen kitlesi bulunuyor. Ayrıca bölgedeki outlet alanı ile İngiltere den günübirlik alışverişe gelenler de şehir'e bir hareketlilik getiriyor. Manş tüneline giriş ve çıkış alanları da burada.
Güzel bir yemek ve sonrası gece sohbeti keyifli oldu.

Manş denizin de Gel - Git ( Daha sonra göreceklerimiz yanında şu an pek ilginç olmasada ilk gördüğümüzde ilginçti.)
Dün akşam 500m denize kadar olan kumsal, gece 100m , sabah 0 noktasını da geçip daha geriye gelerek kayboldu.
Yine akşam marinadaki kayıkların durumu lastiği çalınmış araçlar gibiydi.


Dostumuz Nafiz bizi bir gün daha kalıp sağlık kontrollerimizi yapmak konusunda ikna etti ve tüm gün çevreyi gezdik.

22 Aralık 1942 de Hitler ve generalleri Londra ve Ansvers şehirlerini vurmak ve V2 roketlerinin montajını yapmak için Kuzey Fransa da d'Eperlecques de kurmaya karar vermişler.

Le Blockhaus d'Eperlecques
Video: https://youtu.be/aMMbZhhPHbE


Ve orijinal tanıtım sayfaları

Présentation - Le Blockhaus d'Eperlecques - 1ère Base V2 & V1

https://www.hdmedia.fr/…/cbpKgpE0l-le-blockhaus-d-eperlecqu…

COQUELLES




20190813_205457.jpg


20190813_211302.jpg


20190813_211328.jpg


20190813_211622.jpg


20190813_211648.jpg


20190813_211907.jpg
 






Akşam 18.00 kontrol için kliniğe ulaştık. Çok güzel çıkan sonuçlar sonrası biraz yol alabilmek amacı ile gece kalmadan yola çıktık.

Mola yerimiz Camping-Car Boulogne-sur-mer GPS: 50.743660, 1.597417
Bu alanda atık su boşaltma dışında bir hizmet yok. Otomatik makinalardan ödeme yapılıyor. Gün: 12,5€. Fransa da, Aşağı - Yukarı Normandiya ve Bretonya Nantes şehrine kadar en yağmurlu bölgeymiş ve biz bunu bol rüzgar ilavesi ile yaşıyoruz.
Her sabah gel-git olayının farklı bir şeklini görüyoruz.

20190815_082134.jpg


20190815_082152.jpg


20190815_082200.jpg


20190815_092213.jpg


20190815_092227.jpg


20190815_092311.jpg
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,662
Mesajlar
1,521,821
Kayıtlı Üye Sayımız
166,519
Kaydolan Son Üyemiz
cagatayuysal

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst