kenan4012
Ana Kamp
Ynt: Elektrik şemaları
Ayrıca yukarıdaki her iki şemada da redresörün aküye bağlanmasında pratikte hiç bir fark yokmuş gibi görünüyor. Öyle değil mi?
"Akü bağımsız olarak şarj edilmeli" derken, redresör ile şarja başlamadan önce, yaşam aküsünü araç aküsünden ayırmayı mı, solar panelden ayırmayı mı kastediyorsunuz?fsirin' Alıntı:alpernbugra arkadaşımız güzel konulara değinmiş.
Redresör olarak iki tip cihaz kullanılabiliyor. Genellikle kullanılan redresörler, akıllı şarj cihazlarıdır. Bu tür cihazlar akım kaynağı esasına göre çalışır ve en fazla 14.4V veya civarında gerilime kadar çalışırlar. Bu tür bir şarj cihazının kullanılması esnasında akıllı şarj cihazının doğru bir şekilde şarj yapabilmesi için akü bağımsız olarak şarj edilmeli, yaşam mahallinin 12V ihtiyacı için ayrı bir redresör kullanılması yerinde olur. Karavanda hassas elektronik cihazlar var ise en doğru çözüm de budur. Ayrıca araçtan akü şarj ediliyorken de araçtan gelecek 14.4V gibi gerilimlere karşı da önlem alınması gereklidir.
Benim genellikle basit olarak önerdiğim araçta, kullanılan bütün 12V'luk cihazların en az 14.4V'a kadar sağlıklı çalışabilenlerden seçilmesidir. Bu durumda 13.8/14.4V gibi gerilimler verebilen bir redresör kullanmak hem akü şarjı hem de yaşam mahallinin enerji ihtiyacını giderecektir. Böyle bir sistem kurulması durumunda önceki şemadaki gibi bağlantı daha kullanışlı olacaktır.
Ayrıca yukarıdaki her iki şemada da redresörün aküye bağlanmasında pratikte hiç bir fark yokmuş gibi görünüyor. Öyle değil mi?