Elektrik şemaları

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan kenan4012 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 81
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 41,054

Etiketler
Ynt: Elektrik şemaları

Voltmetre bağlantınıza, aküde + kutuba bağlandığı yere 500mA sigorta koyun.


İnvertörü 1000W olarak değiştirmişsiniz. Bu durumda en az 80A sigortaya ihtiyaç var. Bence bu durumda aküden ayrı bir çıkış yapılıp, doğrudan invertöre gitmesi daha iyi olacak.
 

Ynt: Elektrik şemaları

Redresörü 20 Amperlik seçmişsiniz redresörlerin genelde üzerinde akım ayarı bulunur. Bazı duumlarda daha hızlı şarj yapmanız gerekebilir. Bu nedenle daha yüksek akımda şarj yapan bir redresör almanız sizin için daha uygun olacaktır.
Bunun dışında 220 Voltluk tesisatta mutlaka B tipi sigorta kullanın. Enerjiyi dışardan aldığınız kablonun yani 1-0-2 kutup değiştiriciye kadar olan kablonun kalınlığı en az 4mm^2 seçilmelidir.Sigortaları sanırım 220V olanları 5 Amperlik seçmişsiniz ancak sistem şebekeden beslediğinde bir kaç tane elektrikli cihaz çalıştırmak isterseniz 5 Amperlik sigorta sürekli atacaktır. Kullanacağınız kablonun taşıyabileceği akım değerine göre sigorta seçimi yapabilirsiniz.
 


Ynt: Elektrik şemaları

Hem inverter hem de akü şarj redresörü, ikisi bir arada cihazlar hakkında deneyimi olan arkadaşlar var mı acaba?
[/size]Olumsuz yönleri yüzünden neredeyse inverter kullanmamaya karar verdim. Fakat, bu ikisi bir arada cihazlar, eğer ciddi olumsuzluklar içermiyorlarsa, akü şarj etmek dışında çok ihtiyaç duyulursa inverter olarak da kullanılabiliyor.
 



Ynt: Elektrik şemaları

Hem inverter, hem şarz cihazı olarak çalışan aletlerin, şarz amp'i genelde düşükdür 6-8-10amp gibi...Örneğin 200amp akünüz var, 3 gün gezdiniz ve akü boş olarak kampa girip elektrik aldınız, 10 amp şarz gücü olan cihazın aküyü şarz etmesi 20-22 saat sürecekdir, 2 gün kampingde kalmanız gerekecek oysa 360watt 25 amp bir şarz cihazı olsa 8-10 satte, sabaha 200 amp'lik akü tam şarzlı vaziyette, kahvaltıdan sonra yola devam edebilirsiniz...
Kampinglere seyrek girecekler, yüksek amp'li şarz cihazlarını tercih etmeli, yolda kendin pişir kendin yede 2 saat yemek yerken bile rica edip fişi bir pirize taksanız, 25amp'lik şaraz cihazı ile 2 saatte 50 amp akü şarz edebilirsiniz, buda kir camperin neredeyse 1 günlük elektrik harcamasına denk gelir...Bir camper 24 satte 62-67 amp arası enerji harcar...
 

Ynt: Elektrik şemaları

Son şemaya genel olarak ben olsaydım ne yapardım türünde bir şeyler yazıyorum;
1- İki akü arasına en az 40-50 ampere dayanaıklı şalter koymanız gerekir , ki onlarda ucuz değildir. Ben şalteri rölenin kontrol devresine koymanızı koyardım , basit bir anahtarla işi çözebilmek için.
2- Buzdolabınız 12V. 220 V değil. Bu nedenle pako şalter kullanmazdım. Sadece invertör çıkışına bir priz koyardım.
3-Redresör sigortası için ayrı, araç içerisine giren 220V için ayrı sigorta kullanırdım. Redresöre ayrı anahtar kullanmaya gerek kalmazdı.
 

Ynt: Elektrik şemaları

Ben şimdilik sistemimde inverter kullanmayı düşünmüyorum. Eğer ihtiyaç olursa ilave etmek zor olmayacaktır.

09 ELEKTRIK ŞEMASI 01.jpg
 

Ynt: Elektrik şemaları

kenan4012' Alıntı:
Ben şimdilik sistemimde inverter kullanmayı düşünmüyorum. Eğer ihtiyaç olursa ilave etmek zor olmayacaktır.

Eyvah! Mutfaktaki lamba ve prizi yalnızca sabit elektrik bulduğunuz zaman mı kullanacaksınız? :smiley:
 

Ynt: Elektrik şemaları

kenan4012' Alıntı:
Ben şimdilik sistemimde inverter kullanmayı düşünmüyorum. Eğer ihtiyaç olursa ilave etmek zor olmayacaktır.
Eskisi daha güzeldi. Bence 300W'lık bir invertör kullanın, ilerde ihtiyaç olursa, daha büyüğüne tadilat yaparsınız.
 




Ynt: Elektrik şemaları

Çok tadilat yaptık ama bazı bence gereksizler de var.


Şebeke girişi ve redresör girişindeki şalterlere gerek yok.


İnvertörün üzerindeki açma kapama anahtarına ulaşabiliyorsanız invertörün girişindeki şalter de kaldırılabilir. Ulaşılmaz bir yerde olacaksa, gereksiz yere çalışmasını engellemek için kullanılabilir.
 

Ynt: Elektrik şemaları

Katkı veren herkese çok teşekkür ederim. Sanırım sonunda Ferhat bey sayesinde en az eksikle bir şema ortaya çıkardık.
Hala tatmin olmayan arkadaşlarımız varsa lütfen fikirlerini söylesinler.

09 ELEKTRIK ŞEMASI 01.jpg
 

Ynt: Elektrik şemaları

1)Prizlere giden kabloların kesitleri 2,5mm^2 olarak seçilmiş ve doğru ancak bu hatların sigortaları 10 değil 16 Amper olmalıdır. Karavana girişindeki sigortanın 16 Amper yerine 20 Amperlik seçilmesi yerinde olacaktır. Redresöre giden kablonun kesiti 2,5mm^2 ve sigortası 16 Amper seçilirse ayrıca priz olarakta kullanılabilir.
2) Bunların dışında redresörden yaşam aküsüne giden şarj kabloları yüksek akım panosundan ayrılmalıdır, bağlantısı uygun amperajda bir sigorta ile emniyetlendirilip akü kutup başına direkt yapılmalıdır. Akü çıkışındaki 250 Amperlik şalterin redresör devredeyken açılması olumsuz sonuçlar doğurabilir.Çünkü burada kullanılan redresör sabit akım kaynağıdır sürekli olarak 13,8-14,4 Volt arası sabit gerilim üretmez ve güç kaynağı olarak kullanılamaz. Redresör devrede iken 12 Volt sistemleri özelliklede hassas elektronik cihazları kullanmayınız.
 




Ynt: Elektrik şemaları

alpernbugra' Alıntı:
1)Prizlere giden kabloların kesitleri 2,5mm^2 olarak seçilmiş ve doğru ancak bu hatların sigortaları 10 değil 16 Amper olmalıdır. Karavana girişindeki sigortanın 16 Amper yerine 20 Amperlik seçilmesi yerinde olacaktır. Redresöre giden kablonun kesiti 2,5mm^2 ve sigortası 16 Amper seçilirse ayrıca priz olarakta kullanılabilir.
2) Bunların dışında redresörden yaşam aküsüne giden şarj kabloları yüksek akım panosundan ayrılmalıdır, bağlantısı uygun amperajda bir sigorta ile emniyetlendirilip akü kutup başına direkt yapılmalıdır. Akü çıkışındaki 250 Amperlik şalterin redresör devredeyken açılması olumsuz sonuçlar doğurabilir.Çünkü burada kullanılan redresör sabit akım kaynağıdır sürekli olarak 13,8-14,4 Volt arası sabit gerilim üretmez ve güç kaynağı olarak kullanılamaz. Redresör devrede iken 12 Volt sistemleri özelliklede hassas elektronik cihazları kullanmayınız.
alpernbugra arkadaşımız güzel konulara değinmiş.


Redresör olarak iki tip cihaz kullanılabiliyor. Genellikle kullanılan redresörler, akıllı şarj cihazlarıdır. Bu tür cihazlar akım kaynağı esasına göre çalışır ve en fazla 14.4V veya civarında gerilime kadar çalışırlar. Bu tür bir şarj cihazının kullanılması esnasında akıllı şarj cihazının doğru bir şekilde şarj yapabilmesi için akü bağımsız olarak şarj edilmeli, yaşam mahallinin 12V ihtiyacı için ayrı bir redresör kullanılması yerinde olur. Karavanda hassas elektronik cihazlar var ise en doğru çözüm de budur. Ayrıca araçtan akü şarj ediliyorken de araçtan gelecek 14.4V gibi gerilimlere karşı da önlem alınması gereklidir.


Benim genellikle basit olarak önerdiğim araçta, kullanılan bütün 12V'luk cihazların en az 14.4V'a kadar sağlıklı çalışabilenlerden seçilmesidir. Bu durumda 13.8/14.4V gibi gerilimler verebilen bir redresör kullanmak hem akü şarjı hem de yaşam mahallinin enerji ihtiyacını giderecektir. Böyle bir sistem kurulması durumunda önceki şemadaki gibi bağlantı daha kullanışlı olacaktır. :smiley:
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,786
Mesajlar
1,523,756
Kayıtlı Üye Sayımız
166,601
Kaydolan Son Üyemiz
muradmammad

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst