Duster Aracınıza Ne Gibi Değişiklikler Yaptınız?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan SERKANEFE Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 1,463
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 466,139
Ynt: Duster Aracınıza Ne Gibi Değişiklikler Yaptınız?

haklı olabilirsin Dustero... aracımın performansı iyi (yakıttan belli oluyor :D ) gaza sert dokununca kafa atıyor hatta 8) ) burda sıkıntı yokta, yakıtı bende ş.içi 6.lt. düşceni sanmıyorum, 7-7,5.lt.ş.içi razıyım zaten... ş.dışı 6-6,5.lt razıyım, bıraz sert kullanıyom, şimdilik 9-9.7 geziyor ş.içi ort... bakalım ne zaman düşecek... hayırlısı... ;)
 

Etiketler
Ynt: Duster Aracınıza Ne Gibi Değişiklikler Yaptınız?

bu şişirme işi doğrumu?
bana pek mantıklı gelmedi, araç kullanım kitaplarında
motor açma diye bir şeye rastlamadım.
 

Ynt: Duster Aracınıza Ne Gibi Değişiklikler Yaptınız?

Adanada hava sıcaklığı 32 derecelere çıktı. araç muhteşem yekiniyor, şehir içi tüketim 6,7 lt. ye düştü çok memnunum aracın km. si 4 500 km. de. mod. devamlı 4x2 de ve hiç 1. vitesi kullanmıyorum.
 

Ynt: Duster Aracınıza Ne Gibi Değişiklikler Yaptınız?

KAR KAPLANI' Alıntı:
Adanada hava sıcaklığı 32 derecelere çıktı. araç muhteşem yekiniyor, şehir içi tüketim 6,7 lt. ye düştü çok memnunum aracın km. si 4 500 km. de. mod. devamlı 4x2 de ve hiç 1. vitesi kullanmıyorum.




7000 km 'de 6.0 'a düşer..
 

Ynt: Duster Aracınıza Ne Gibi Değişiklikler Yaptınız?

araba 2.500.km yanaştı... 7.000.km. de rodaj bitiyosa yandık yani... (ort.9.lt.göre)... birine kiralıyım bari... yosam kazancı mazota bascaz... ;D
 




Ynt: Duster Aracınıza Ne Gibi Değişiklikler Yaptınız?

ş.içi ort 6.5.lt. olsun, motoru altın kaplatırım beya... ;D

arkideşler bişi kafama takili... bazı Clio 1.5.dci. motorları turbodan dolayı motora kısa sürede sorun yaratıyormuş diyolar...(özellikle 150.000- 250.000.km civarında) bir kaç yerde duydum, az kıllandım yani... o kadar kullanmam zati de... konuyu net bilen ve site adresiyle açıklayacak varmı... yakıt yetmiyo, bide turbo-motor rıskı olmasın sona... inşallah motor versıonu farklıdır da... hadi hayırlısı... ???
 

Ynt: Duster Aracınıza Ne Gibi Değişiklikler Yaptınız?

Arkadaşlar benim aracım bakımdan önce her koşulda 6,0lt yakıyordu bakımdan sonra şehir içi 6.0lt şehir dışı 5.4 lt yakıyor.
 

Ynt: Duster Aracınıza Ne Gibi Değişiklikler Yaptınız?


Ben bu zamana kadar hiç sorun görmedim. 1.5 dci motorlarında, hatta en son kullandığım kendime ait şirket arabam en son 475.000 km civarındaydı ve o zamana kadar hiç sorun yaşamadım. tabi bu arada zamanında bakım yaptırmak ve motoru devrinde kullanmak motorun ve turbo ömrünü uzatmak büyük katkı hatta konuyla ilgili turbo motorların kullanımı ile aşağıdaki konudan bilgi edinebilirsiniz.


Turbo nasıl çalışır, turbonun motordaki fonksiyonu nedir?

[SIZE=small][/SIZE]
[SIZE=small]Bir motorun gücü, yanma hücrelerinde belli zaman aralığında tükenilen yakıt ile doğru orantılıdır. Daha yüksek ve düzenli yanma için daha çok oksijene ihtiyaç duyulur. Günümüzde motor hacimleri sabit tutularak aynı motordan daha fazla verim alabilmenin yolu, yanma hücrelerine turbo vasıtasıyla daha fazla hava aktarabilmekle mümkün olmaktadır. Turbonun temel çalışma prensip, türbin pervanelerinin atık ekzost gazları ile hızla harekete ge[/SIZE]​
[SIZE=small][/SIZE]
[SIZE=small]çip, hava filitresinden bol ve sıkıştırılmış havayı emerek, yanma hücrelerine aktarmasıdır.Turbolu motorlarda artık ekzost gazı enerjisi, motorun performansını artırdığı için gerçek manada yakıt tüketiminde tasarruf yapılmaktadır. Ayrıca turbolu motorlarda yakıt gereği gibi tüketildiğinden, çevre koşulları bakımından da vazgeçilmez tercih nedenidir. Bir diğer avantajı ise ülkemizin coğrafyası gibi, bir hayli tırmanış gerektiren yol koşullarında, turbolu motorda güç kaybı en az seviyede oluşmaktadır.[/SIZE]​
[SIZE=small]


[/SIZE]
[SIZE=small][/SIZE]Soru: Turbolu motorlarda motor yağının önemini açıklar mısınız?[SIZE=small][/SIZE]​
[SIZE=small][/SIZE][SIZE=78%] [/SIZE][SIZE=small]
[/SIZE]
[SIZE=small]Turbonun motordan bağımsız bir ünite olduğu halde, motorun ayrılmaz bir parçası olduğu gerçeği hiçbir zaman unutulmamalıdır. Motor yağının, yağ filitresinin ve hava filitresinin düzenli bir şekilde değiştirilmesi, turbolu motorların performansının arızasız devamı için en önemli koşuldur.[/SIZE]​
[SIZE=small]
[/SIZE]
[/size]
[SIZE=small]Turbolu motorlarda mutlaka araç üreticisinin tavsiye ettiği yüksek kalitede motor yağları kullanılmalıdır. Zira düşük kalitede motor yağları özellikle turbonun içi gövdesinde yüksek ısıyla karbonlaşıp, turboya büyük zarar verir. En önemli zarar, zamanla kümeleşen karbon parçacıklarının turbo yağ kanallarını tıkayarak pervaneli milde, segmanlarda ve gövdede önemli hasarlar meydana getirmesidir. Motorun arızasız çalışması için en az beş misli daha önemlidir. Zira günümüzde turbo devir sayısı 150-300.000 rpm gibi rakamlarla ifade edilebilmektedir. Bu yüksek devirde turbonun çok kısa süre için yağsız kalması, bozulması için yeterli sebeptir.[/size]​
[SIZE=small][/SIZE]
[SIZE=small]Motorun turbo ile olan tüm yağ bağlantılarının (yağ giriş çıkış boruları ve karter havalandırması) çok titizlikle gözden geçirilip, arızalarının giderilmesi şarttır.[/size]​
[SIZE=small] [SIZE=small]


[/SIZE]
[/size]
[SIZE=small]Soru: Kaçak mazot kullanımının turboya zararını anlatır mısınız?[/size]​
[SIZE=small] [SIZE=small]
[/SIZE]
[SIZE=small]Kaçak mazot kullanılan araçlarda zamanla motor yağının niteliği bozulmakta olup ilk önce turboya zarar vermektedir. Zira unutulmaması gereken nokta turboda toleranslar motora göre çok daha hassas ve küçüktür. Motora ilk görünüşte zararı olmayacak yağdaki bozulma turboya rahatlıkla hasar verebilmektedir.[/SIZE]​
[SIZE=small]

[/SIZE]Soru: Günümüzde kullanılan turbo dizel arabalarda dizel kalitesi ile tavsiyeleriniz nelerdir[SIZE=small]?
[/SIZE]Günümüzde kullanılan turbo dizel araçlar öncelikle comman rail teknolojisine sahip oldukları için bu araçlarda kullanılan yakıt kalitesi çok ama çok önemlidir. Dikkat edilecek olursa günümüz Türkiye’sinde Avrupa Birliği uyum yasaları uyarınca akaryakıt üretiminde ve satışında bazı yenilikler yapılmıştır. Bu yapılan değişikliklere eş zamanlı olarak otomobil ithalatçıları CDİ, HDİ, ve TDİ tipi araçları ithal etmeye ve iki yıl garanti çerçevesinde satmaya başlamışlardır. Daha önceleri Avrupa’da uzun zamandır kullanılan bu araçları ithal edip satmaya yakıt kalitesinden dolayı cesaret edemiyorlardı. Yinede itiraf etmek gerekirse Türkiye’de satılan dizeller Avrupa’dakilerden çok daha düşük kalitededir. Bu kalite farkı zaman içinde tarifsiz turbo ve pompa arızalarının sebep olabilmekte, araç sahibi ile satıcı karşı karşıya getirmektedir. TDİ, CDİ ve HDİ araç sahiplerinin mutlaka bildikleri yerlerden dizel yakıt almalarını ve kesinlikle katkı maddesi kullanmamalarını tavsiye ederim.[SIZE=small]

[/SIZE]Soru: Turbolu araçlarda değişken zamanlı turbo (VTG) teknolojisini anlatır mısınız?Değişken zamanlı turbolarda yüksek basınçlı eksoz gazları, yönlendirici kanatlar (flap) sayesinde motorun devir gücüne bağlantılı olarak turbin pervanelerine yönlendirilmektedir. Diğer bir deyişle flaplar sayesinde turbin içindeki basınç azaltılıp çoğaltılmaktadır. Örneğin düşük motor devirlerinde flaplar kapanmakta ve yüksek basınçta eksoz gazları turbin pervanesinin merkezine yönlendirilmektedir. Böylelikle alçak devirlerde turbo basıncı artmakta ve yüksek tork elde edilmektedir. Motor devri arttıkça flaplar açılmakta ve bu sefer eksoz gazlarının turbin pervanesinin merkezinde dışarıya doğru üflemesini sağlamaktadır. Böylelikle turbonun basıncı değişken zamanlı flaplar sayesinde artıyor ve turbodan istenilen performans fazlasıyla alınarak yanında yüksek yakıt ekonomisi sağlanmaktadır.[SIZE=small]
[/SIZE]
[SIZE=small][/SIZE]Değişken zamanlı turbolarda (VTG) teknoloji çok yüksek olup zamanlama ayarı şu an için vakum kontrollü algılayıcılar sayesinde yapılmaktadır. Ancak ileride zaman ayarlayıcıların tamamen elektronik kontrollü olması için çalışılmaktadır. Günümüzde ilk olarak binek arabalarında kullanılan VTG teknolojisi yeni yeni ağır dizellerde başarılı olarak kullanılmakta ve çok iyi neticeler vermektedir.[/size]​
[SIZE=small][size=small]
[/SIZE]
[SIZE=small][/SIZE]​
[SIZE=small][/SIZE]
[SIZE=small][/SIZE]Soru: Turboları uzun ömürlü olması için nelere dikkat edilmelidir?[SIZE=small][/SIZE]​
[SIZE=small]
[/SIZE]Öncelikle kötü kalitede hava filitreleri zamanla aşınmakta ve buradan kopan tel veya kağıt parçaları turbonun içine çekilerek turbonun emiş pervanesini kırmaktadır. Ayrıca hava filitrelerini temizlemek için basınçlı hava tutmak çok sakıncalıdır.[SIZE=small]
[/SIZE]
[SIZE=small][/SIZE]Motordan kopup gelen kırık segman veya piston parçacıkları mercimek kadar küçük olsalar bile dakikada 150 bin devirde dönen ekzost pervanesine çarptıkları zaman büyük hasarlar meydana getirirler. Matkap ile delinmesi mümkün olmayan pervane kanatları bu yüksek devirde dönerken her hangi bir sert cisimle temas ettiğinde hemen kırılmaktadır. Bu nedenle motorun sürekli olarak bakımlı olmasına dikkat edilmelidir.[/size][SIZE=small]​
[/color][/SIZE]Soru: Turbolu araçları kullanırken uyulacak kurallar nelerdir?[SIZE=small]

[/SIZE]
[SIZE=small]Turbolu araçlar sabahları ilk çalıştırılışta kesinlikle gaz verilmemelidir. Ayrıca uzun yolculuklar sonrasında araç stop edilmeden önce mutlaka bir dakika süreyle rölentide çalışmasına dikkat edilmelidir. Aniden stop edilen turbolu araçlarda turbonun içindeki yağ zamanla kurumlaşmakta ve turbonun yağlama kanallarını tıkamaktadır. Dolayısıyla turbonun ömrü kısalmakta veya turbonun yağ vermesine sebep olunmaktadır.[/SIZE]
[/color]
[/color]
 

Ynt: Duster Aracınıza Ne Gibi Değişiklikler Yaptınız?

Merhaba arkadaşlar,
yakın bir zamanda alacağım duster'a ilave aksesuarlarda almayı düşünüyorum. bunlar;
kolçak
paçalık
kapı koruma bantları
dodikler (çamurluk üstü)
bu son iki yazdığım belki macera paketi altında satılıyor?
bunların her birinin fiyatı hakkında fikri olan var mıdır?
teşekkürler.
 



Ynt: Duster Aracınıza Ne Gibi Değişiklikler Yaptınız?

macmaneman' Alıntı:
Merhaba arkadaşlar,
yakın bir zamanda alacağım duster'a ilave aksesuarlarda almayı düşünüyorum. bunlar;
kolçak
paçalık
kapı koruma bantları
dodikler (çamurluk üstü)
bu son iki yazdığım belki macera paketi altında satılıyor?
bunların her birinin fiyatı hakkında fikri olan var mıdır?
teşekkürler.

İnşaallah macmaneman, hayırlısı ile alırsın...

Ben bir ara sadece çamurluk üstü olanları sormuştum, 550-600 tl gibi bir fiyat çıkarmışlardı.

Kapı koruma bantları aklıma gelmemişti.

Kolçak ve paçalık ise almadım/yaptırmadım daha. Sen alınca yaptır, bakayım, senin kılavuzluğunda ben de yaptırırım belki. ;D
 

Ynt: Duster Aracınıza Ne Gibi Değişiklikler Yaptınız?

macmaneman' Alıntı:
Merhaba arkadaşlar,
yakın bir zamanda alacağım duster'a ilave aksesuarlarda almayı düşünüyorum. bunlar;
kolçak
paçalık
kapı koruma bantları
dodikler (çamurluk üstü)
bu son iki yazdığım belki macera paketi altında satılıyor?
bunların her birinin fiyatı hakkında fikri olan var mıdır?
teşekkürler.

Daha önce resimleri ve aksesuar fiyatlarını eklemişdim.
http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=74864.20
şimdiden aracınız hayırlı olsun
 

Ynt: Duster Aracınıza Ne Gibi Değişiklikler Yaptınız?

bilalr' Alıntı:
haklı olabilirsin Dustero... aracımın performansı iyi (yakıttan belli oluyor :D ) gaza sert dokununca kafa atıyor hatta 8) ) burda sıkıntı yokta, yakıtı bende ş.içi 6.lt. düşceni sanmıyorum, 7-7,5.lt.ş.içi razıyım zaten... ş.dışı 6-6,5.lt razıyım, bıraz sert kullanıyom, şimdilik 9-9.7 geziyor ş.içi ort... bakalım ne zaman düşecek... hayırlısı... ;)
6- 6.5 ugu malesef rüyalarda bile görmek imkansız 110 luklarda bilal bey :D ben şuan 30kuruş civarında tüketiyorum düşürebildiğim minimum 27kuruş oldu. aracı 10 ay evvel aldığımda 27 28kuruş civarı yakıyodu ozaman yakıt fazlaydı ama yakıt ucuzdu şimdi az yakıyor ama yakıt pahalı değişen bişey olmadı :D bu araçta 6.vites ekonomi vitesi değil yanlış anlaşılmasın kısa olan 1i arazi maksatlı koymuşlar 2ye1 3e2 vs vs 6yada5 gözüyle bakınız oyüzden ekonomi diye bişey yok sabit 100 lede denedim 120-130 lada denedim ikisi arasında çok fark olmadı 2 kuruş oynuyor en fazla. kısacası 7 litrenin altına düşmek pek mümkün değil 6 litreyi 105lik megane sağlar yada duster'ın 85 liği olabilir.

AL1820' Alıntı:
bu şişirme işi doğrumu?
bana pek mantıklı gelmedi, araç kullanım kitaplarında
motor açma diye bir şeye rastlamadım.
[SIZE=78%] kesinlikle dogru ali bey esas yanlış olan aracı hantal kullanmak. arkadaşım hyundai servisinde çalışıyor muhteremin biri daha 60bin km de motor pert etti motor yapıldı. 5 vitesli aracını daha 60ı görünce 5e atmış sevgili muhterem sürekli bu şekilde kullanmak motor organlarına zarar veriyor. benzinli otomobillerde dahi verebilcegim birçok örnek var 60 bin de 80 binde rektefeye giren. motor açma olayından kasıt aracı hantal alıştırmamak lazım dikkat etmemiz gereken tek olay dizel aracı özellikle sogukken zırt pırt start stop yapmamaya özen göstermek ve herhangi birşekilde nereye gidersek gidelim 15saniye bekleyip turbo basınıcının iyici düştükten sonra aracı stop etmek lazım. cold start lardada direk hareket etmeyip motorun 2 dakka içindeki yagı döndürüp hafif ısınıp kıvama gelip kartele akan yağın tüm parçalara ulaşmasını bekledikten sonra motora devir vermek lazım hareket 2 dakikadan sonra gerçekleştirilmeli en erken biliyorsunuzki motor aşınmaları ilk çalıştırma esnasında oluyor. ve yağ değişimine bakımına dikkat ettiğiniz müddetçe aracınız maksimum koruma ile güvende olacaktır. araca şişirme ile birşey olsa en başta benim aracıma olurdu sürekli sert kullanan biriyim rodajına çok önem verdim özenle baktım servise zamanında gittim cold start lara ve stop etmelere hep dikkat ettim tıkır tıkır çalışıyor halada dipdiri 24bin km civarında şuan. kullanım kitaplarında bunlar yazmaz sadece zamanında servise gelin zarar size tüm korumayı sağlasalar para kazanamazlar araç satışından değil yedek parçadan para kazanıyor bütün otomotiv sektörü [/SIZE] :D


bilalr' Alıntı:
ş.içi ort 6.5.lt. olsun, motoru altın kaplatırım beya... ;D

arkideşler bişi kafama takili... bazı Clio 1.5.dci. motorları turbodan dolayı motora kısa sürede sorun yaratıyormuş diyolar...(özellikle 150.000- 250.000.km civarında) bir kaç yerde duydum, az kıllandım yani... o kadar kullanmam zati de... konuyu net bilen ve site adresiyle açıklayacak varmı... yakıt yetmiyo, bide turbo-motor rıskı olmasın sona... inşallah motor versıonu farklıdır da... hadi hayırlısı... ???
bilal bey herşey söylentiden ibaret. piyasada okadar çok clio kakılı ki illa arıza olayları diğer markaların modellerine göre daha çok rastlanacaktır göze batmasının sebebi budur. clio ile piston çaplarımız ve stork oranlarımız aynı sıkıştırma oranlarımız farklı ve birkaç eleman farklı genel olarak piston yatak gömlek sekman herbişey aynı. aynı şekilde accent eralarda cok arıza yapıyor diyolar ama dediğim gibi heryerde kakılı var elbet arıza oranı diğer araçlara göre yüksek çıkacak :D 330bin km de clio biliyorum halada taş gibi. siz aracınıza gereken özeni gösterin içinizi ferah tutun
 

Ynt: Duster Aracınıza Ne Gibi Değişiklikler Yaptınız?

sn Dustero, sizin araç aldığınızda da az yakıyomuş ya... 4x4.110.lukmu... bizimki başta 38.krş. civarıydı, 2500.km.de 33.krş civarına geldi ş.içi.ort....
ayrıca, araç diğer dizeller gibi 20-25 devir arasında az yakıyo gibi... bunun altı araca zarar ustu yakıta zarar gibi... alt devirde araç kasıyor gibi zaten... pompa zorlanıyor sanki... gerek yok yanı az yaksın diye de 20 devir altında sıkça kullanıma... tork 1750 de limite çıkmaya başlıyor beygır de 3500 de limite çıkımaya başlıyor gibi, uzun kullanımda bunların ortaları civarı (22-27 gibi) uygun gıbı geliyor... :smiley:

clio motor için, "... sıkıştırma oranlarımız farklı ve birkaç eleman farklı genel olarak..." bu farklar da önemli bence... ıyı bakım ve ıyı kullanım tabıkı çok önemli .... ;)
herkese huzurlu zevkli ve az masraflı araç kullanımı dilerim... 8)
 

Ynt: Duster Aracınıza Ne Gibi Değişiklikler Yaptınız?

4*2 90 bg 1200 km deki aracım ş.içi ort.6,5lt şimdilik:smiley:)))
bu pazar belgrad ormanına gittim bir iki ara yolda tırmandım gayet başarılı idi millet inerken ben o yolları çıktım :smiley:
kısacası memnunum duster ımdan
 



Ynt: Duster Aracınıza Ne Gibi Değişiklikler Yaptınız?

"Arkadaşlar benim aracım bakımdan önce her koşulda 6,0lt yakıyordu "

herkoşulda aynı tüketim nasıl oluyor ?
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,787
Mesajlar
1,523,763
Kayıtlı Üye Sayımız
166,602
Kaydolan Son Üyemiz
aytar6363

SON KONULAR



Geri
Üst