Doğa Gezileri İçin 4x4 Tavsiyesi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan mersoy Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 91
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 77,996
Ynt: Doğa Gezileri İçin 4x4 Tavsiyesi

Rexton bakın derım dizel otamatık ıster 2 ıster 4 ceker l, 4 Low da var. Toyota land cruser kullanan off roadcu bır arkadasım toyotasını satıp rexton aldı , donanım haberde aratırsanız konuyu bulursunuz ,
Arac 7 kısılık son derece konforlu , dizel otamatık asfaltda net 180 190 görüyor ,155 beygır 360 tork makıne var uzerınde mutlaka test edın derim .. Sehir ıcı 9 litre sehir dışı 8 litre dizel tuketımıylede son derece ekonomık ..
 

Etiketler

Ynt: Doğa Gezileri İçin 4x4 Tavsiyesi

Rexton bakın derım dizel otamatık ıster 2 ıster 4 ceker l, 4 Low da var. Toyota land cruser kullanan off roadcu bır arkadasım toyotasını satıp rexton aldı , donanım haberde aratırsanız konuyu bulursunuz ,

Fiyat listesine baktım ( http://www.ssangyong.com.tr/rexton-w/# ) 84bin den başlıyor 105bin'e kadar yolu var.
Hal böyle iken bizim gibi adamlara daha çok 10 yaş civarı alınıp 20 yaş civarına kadar huzurla kullanılabilecek araba lazım, o yüzden bir rahmetli offroadçı abimizin söylediği gibi "toyotası olan kıymetini bilsin" ;) Suzuki, honda vs diğer japonları da severiz, gerisi bizi aşar.
 

Ynt: Doğa Gezileri İçin 4x4 Tavsiyesi

Ssanyoung düşünmüyorum teşekkür ederim öneriniz için. Aslında gönlümde yatan aslan Toyota nın marka değerinden ötürü Rav4. Vitara ile arasındaki tek fark arazi vitesi gibi gözüküyor. Rav4 bu dezanvatı başka bir sistemle kapatıyor mu onu araştıracağım. Ya da sakyuz arkadaşımın dediği gibi gerçekten ihtiyacım olmayabilir de. Hiç arazi vitesi kullanmayan ben için arazi vitesi hangi durumlarda gerekli olabilir biraz daha araştırma yapmak gerekecek.
 

Ynt: Doğa Gezileri İçin 4x4 Tavsiyesi

Rav4 bu dezanvatı başka bir sistemle kapatıyor mu onu araştıracağım.

Rav4 o dezavantajı başka bir sistemle kapatmıyor. Yani hiçbir aşırı dik eğimi çıkmaz fazla derin karları da yarıp geçemez ortasında takılır kalır. Toyota'nın keşfetmiş olduğu tek şey arazide bu tür avantaj / dez avantajların neticeyi çok değiştirmediği. Rav4'ün takıldığı yerden 200 m ötede de vitara takılır sonra bir traktör gelir ikisini de toplar köy kahvesinde hep beraber traktörcüyle beraber çay içerler. Bu araçlardan birini offroad yarışlarında görürsünüz ötekini ise asla göremezsiniz asıl fark ta böyle engellerin yapay olduğu yerlerde ortaya çıkar. Yoksa kar yağdığı mı yağar siz aracı kaç cm yükseltmiştiniz ona göre yağayım eğlenceli bir offroad olsun demez yapacağı işin hesabını kimseye vermez netice itibari ile siz de belediyenin ilgilenmediği yollardan hangi araç olursa olsun hiçbiryere gidemezsiniz.
 



Ynt: Doğa Gezileri İçin 4x4 Tavsiyesi

Haklısınız sınırları bilerek harket etmek lağzım. Siz rav4 ü lpg li kullanmıştınız sanırım, kaç km hangi modelini kullandınız ve memnun musunuz? Subap sorunu ile ilgili kısa bilgi verirseniz sevinirim. Geçen hafta sonu benzinlikte ava giden vitaralı bir arkadaşı lpg alırken görünce ayak üstü sohbet ettik ve lpg memnuniyetini sorduğumda takılalı 60-70 bin km den sonra titremeler ve bazen istop etmeler başladığını ve çelik subaplar ile değiştirerek çözmeye çalışacağını söyledi.
 

Ynt: Doğa Gezileri İçin 4x4 Tavsiyesi

Rav4 denince aklıma geldi, garajdan çikamayan bir Rav4 hikayesi vardı yıllar önce bayağı gülüp eğlenmiştik.

İşin şakası bir tarafa, GV ile Rav4'ü arazi performansı olarak aynı kategoride değerlendirmek doğru olmaz.
Gv'da (5k model) sürekli 4x4'tür aktarma sistemi. Aracu 2 çekere almak diye bir seçenek yoktur
Orta diferansiyel vardı ve kullanıcı kontrollü olarak devreye alınır ya da çıkartırıl.
Low range (düşük devir) arazi vitesi vardır, yine kullanıcı kontrollü olarak devreye alınır ya da çıkartılır.

Rav4'de bunların hangisi var?

Sonuçta GV ile Rav4 arasındac200m'den çok fazla fark olduğunu söylemek hiç de yanlış olmaz.
 

Ynt: Doğa Gezileri İçin 4x4 Tavsiyesi

nkurtkaya' Alıntı:
Rav4 denince aklıma geldi, garajdan çikamayan bir Rav4 hikayesi vardı yıllar önce bayağı gülüp eğlenmiştik.

İşin şakası bir tarafa, GV ile Rav4'ü arazi performansı olarak aynı kategoride değerlendirmek doğru olmaz.
Gv'da (5k model) sürekli 4x4'tür aktarma sistemi. Aracu 2 çekere almak diye bir seçenek yoktur
Orta diferansiyel vardı ve kullanıcı kontrollü olarak devreye alınır ya da çıkartırıl.
Low range (düşük devir) arazi vitesi vardır, yine kullanıcı kontrollü olarak devreye alınır ya da çıkartılır.

Rav4'de bunların hangisi var?

Sonuçta GV ile Rav4 arasındac200m'den çok fazla fark olduğunu söylemek hiç de yanlış olmaz.

Ben Rav4 ün sürekli 4 çeker ve orta difransiyel kilitli olduğunu daha doğrusu aradaki tek farkın arazi vitesi olduğunu düşünüyordum. Sizin uyarınızla araştırınca şu sitede önden çekiş olduğunu gördüm.

http://www.auto-data.net/tr/?f=showCar&car_id=17131

Bir önceki kasa grand vitara isteğe bağlı 4x4 çeker miş. Bu durumda sürekli 4 çeker mi isteğe bağlı 4 çeker mi avantajlı.
 

Ynt: Doğa Gezileri İçin 4x4 Tavsiyesi

sürekli 4x4 tabiki avantajlıdır (yol tutuş, sürüş emniyeti, off-road kabiliyeti açısından) ancak yakıt tüketimine olumsuz etkisi ciddidir.

Sürücü kontrollü sürekli 4X4 (ör: 2005 sonrası GV (5K) ve tüm Land Rover'lar) ile istendiğinde 4X4'e (Jeep, Toyota, eski model GV'ler vb..) alınabilen normal kullanımda 4X2 olan araçlar arasında fark yoktur. Ancak AWD denilen aracın gerektiğinde 4X4'e kendi kendine geçtiği sürüş sistemleri (ör: Rav4, Forester vb) bunların yanında aynı kategori,de değildir.
 

Ynt: Doğa Gezileri İçin 4x4 Tavsiyesi

Haklısınız sınırları bilerek harket etmek lağzım. Siz rav4 ü lpg li kullanmıştınız sanırım, kaç km hangi modelini kullandınız ve memnun musunuz? Subap sorunu ile ilgili kısa bilgi verirseniz sevinirim. Geçen hafta sonu benzinlikte ava giden vitaralı bir arkadaşı lpg alırken görünce ayak üstü sohbet ettik ve lpg memnuniyetini sorduğumda takılalı 60-70 bin km den sonra titremeler ve bazen istop etmeler başladığını ve çelik subaplar ile değiştirerek çözmeye çalışacağını söyledi.

Benim araç 98 model, 210bin kmdeyken almıştım şu an 290bin küsürde, sanırım 235bin civarında da lpg takılmıştı, belki 245 hatırlamıyorum, şu ana kadar bir sorun çıkarmadı, ama bu daha sonraki rav4lerin aynı olduğu anlamına gelmez onu deneyen birine sormak lazım. Subapların yapıldığı maddeye ilave subap itici mekanizma ile ilgili de farklar olabilir bunları da ancak motoru iyi tanıyan bir usta bilir, ama eninde sonunda hepsi sorun çıkarır kimi lpg taktıktan 20bin km sonra çıkarır kimi 100bin km sonra.
Rav4 alırken dikkat edeceğiniz konu lpgden ziyade kaçıncı nesil olduğu. 1. nesil (94-2000) sorunsuz, ikinci nesil (2001-2006?) ne kadar sıklıkla görülüyor bilmiyorum ama elektronik beyin arızası (belki üretim hatası?) sebebi ile şanzıman arızasına sebep olabiliyor böyle şanssız bir durumla karşılaşırsanız şanzımanın tamir edilmesi yetmez elektronik beyin diye tabir edilen devreyi de değiştirmeniz gerekir yoksa aynısı bir süre sonra (gerçi uzun bir süre sonra) yine olabilir. 3. nesil (2006?-) sorunsuz. Bu rav4 versiyonlarının hepsi arazi yeteneği aşağı yukarı aynı olan araçlar yani hiçbiri ile offroad yarışlarına giremezsiniz modifiye kiti ararsanız da yükseltme kiti ile sınırlı kalır muhtemelen ki zaten kurcalamasanız daha iyi olur. Sınırlarını bilmek şartıyla keyifli araçtır ama kış aylarında aracın arkasında bir kürek mutlaka bulundurun bazen yanlışlıkla da olsa dikkatsizlik edip yoldan çıkıp yol dışındaki derin karlara saplanırsanız o küreğe ihtiyacınız olacak. Bir kere başıma geldi pek eğlenceli olmuyor. Nejat beyin söylemek istediği duruma gelince (rav4 ile vitaranın arazi performansı farklı derken), o pek hoş olmayan durumdan vitara küreğe ihtiyaç duymadan arazi şanzımanı yardımıyla çıkar, ama netice itibari ile gene belediyenin ayda bir olsa da uğrayıp üstün körü bir bakım yaptığı yollarla sınırlı kalır yolculuklarınız, yani asfalt üzerinde güvenliğinizi tehlikeye atacak düzeyde modifiye edilmemiş standart bir araçla aracın saplandığı o noktadan ileri doğru bir yolculuk yoktur, kimi arazi şanzımanı ile geri çıkar kimi kürekle, ama hepsi geri geri tekrar yola çıkar derin kar üzeri safari yapmazlar (bilmiyorum yeterli derecede net bir açıklama oldu mu..)
 



Ynt: Doğa Gezileri İçin 4x4 Tavsiyesi

sürekli 4x4 tabiki avantajlıdır (yol tutuş, sürüş emniyeti, off-road kabiliyeti açısından) ancak yakıt tüketimine olumsuz etkisi ciddidir.

Sürücü kontrollü sürekli 4X4 (ör: 2005 sonrası GV (5K) ve tüm Land Rover'lar) ile istendiğinde 4X4'e (Jeep, Toyota, eski model GV'ler vb..) alınabilen normal kullanımda 4X2 olan araçlar arasında fark yoktur. Ancak AWD denilen aracın gerektiğinde 4X4'e kendi kendine geçtiği sürüş sistemleri (ör: Rav4, Forester vb) bunların yanında aynı kategori,de değildir.

Bu arada bu çeşitli 4x4 sistemleri hakkında araç bazında bilgi arıyorsanız buraya bakın: http://www.awdwiki.com/ çünkü araç üzerinde yazan o 3 harfli kısaltma (awd, 4wd vs) genelde pek bir şey ifade etmez konu sizin için önemliyse teknik detayını bulmanız lazım.
 


Ynt: Doğa Gezileri İçin 4x4 Tavsiyesi

Bu arada arazi şanzımanı hakkında ilave söylenmesi gereken bir konu var o da yanlış kullanırsanız akslara gayet yüksek bir yük bindirip kırılmalarına sebep olabileceği. Yani mesela araca ön arka diferansiyel kilidi taktırdınız, onunla biryerlerde battınız, sonra arazi şanzımanına taktınız diferansiyelleri kilitlediniz direksiyonu da şöyle bir kırdınız (en yapılmaması gereken hareket)(yani tam donanımlı aracınızın arazi kabiliyetinden eminsiniz ama durum bu ya varsayalım acemisiniz henüz)... araç kuru zemine çıkar çıkmaz o kilitleri açmazsanız aksları kırma riskiniz var. O da cep telefonlarının çekmediği in cin top oynayan bir yerde kaldınız demek oluyor. Keşke bu yola hiç girmeseydim kürek daha pratik ve güvenli olurdu geri dönme ihtimalim de daha yüksek olurdu dermisiniz bilmiyorum o noktada. Yani kullanacağınız aracın kabiliyeti arttıkça onu kullanan şöförün de bilgisinin artması gerekiyor aksi biraz riskli olur.
 

Ynt: Doğa Gezileri İçin 4x4 Tavsiyesi

Doğa gezisi için 4x4 tavsiyesi istendi. Ön arka kilit bu amaçla kullanılacak bir araçta bulunmayacağı için böyle bir risk de yok.
Hangi marka model olursa olsun arazi vitesi olan, kilitlenebilir orta diferansiyeli olan bir 4X4 araç standart haline ilaveten uygun bir lastik ile iş görecektir. Belki az yükseltme ile standart halinden 1-2" büyük bir lastik belki bir vinç fazlasıyla yeterli olacaktır.
 

Ynt: Doğa Gezileri İçin 4x4 Tavsiyesi

Ön arka kilit bu amaçla kullanılacak bir araçta bulunmayacağı için böyle bir risk de yok.

Evet aslında o durumu izah etmek için kasıtlı bir abartıydı, ama öte yandan arazi şanzımanı olmayan düz vitesli rav4'lerin güneşliklerinde bile araçta standart olarak bulunan orta diferansiyel kilidini direksiyon kırılı iken kullanmayın şeklinde bir uyarı var, yani aslında kilit manual kontrollü olduğu sürece risk her durumda -az ya da çok- var.

Belki az yükseltme ile standart halinden 1-2" büyük bir lastik belki bir vinç fazlasıyla yeterli olacaktır.

Vinç güzel de o 1-2" büyük lastiklerden uzun vadede otomatik vitesin balataları hoşlanmayabilir...

Bu arada az önce güzel bir haber gördüm: http://ekonomi.milliyet.com.tr/honda-dan-turkiye-de-yeni-model/ekonomi/detay/1786391/default.htm

Honda CRV'nin 1.6 dizel motorlu versiyonu üretilmiş Türkiye'ye de getirilecekmiş... Hani patinaj çekmeden durumu anlayamayan 4x4 sisteminin dez avantajını da var olmayan arazi şanzımanını da umursamam ben bu araca gelince bir bakarım ;)

İlave not: biraz erken sevinmişim 1.6 motorun düşük vergisine rağmen fiyatı 80bin'e çekmeyi başarmışlar. Ayıptır hesap kitap bunun neresinde anlayamadım...
 



Ynt: Doğa Gezileri İçin 4x4 Tavsiyesi

Sakyuz, videoyu görünce senin kürekle ilgili söylediklerin aklıma geldi :smiley: kürek 10. dakikada ortaya çıkıyor.

[youtube]http://youtu.be/lq3215TuSKQ[/youtube]
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,828
Mesajlar
1,524,062
Kayıtlı Üye Sayımız
166,621
Kaydolan Son Üyemiz
Gamze Erol

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst