Doğa Gezileri İçin 4x4 Tavsiyesi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan mersoy Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 91
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 77,998
Ynt: Doğa Gezileri İçin 4x4 Tavsiyesi

Baktığımız araçlar 130-160000 km arasında olunca dizel motorun güvenilirliği soru işareti yaratıyor haliyle. 3 kapı GV yi suzuki sitesinden inceledim fakat inip binmelerde sıkıntı yaratabilir birde ne yazık ki eş durumundan otomatik şart. Bunun dışında anlattığınıza göre araca laf söyleyemeyiz. Henüz zamanım bol ve hiç acelem yok elimdeki binek oto ile bu kışı atlatabiliriz de. Buradaki arkadaşlar yorum yazıp üzerine fikirler de belirtilince daha da bir tecrübe oluyor biz acemiler için.
 

Etiketler
Ynt: Doğa Gezileri İçin 4x4 Tavsiyesi

elimdeki binek oto ile bu kışı atlatabiliriz de

Aslına bakarsanız aracın süspansiyonu biraz sertse(*) ve aralık ayının ortasında yayla gezintisi yapıcam diye bir girişimde bulunmazsanız gayet rahat atlatırsınız. 4 çeker de zaten oralara kış ortasında sadece belediyenin ilgi gösterdiği yollardan gider.

(*) Bu da nerden çıktı derseniz anlatayım: Binek araçlarla ilgili tek sorun genelde sadece yere yakın olmaları olmuyor. Tek sorun o olsa makul sınırlar içinde idare ederler. Bir de konfor deyip süspansiyonu yumuşak yapıyorlar her frene basışınızda aracın altı biryerlere vuruyor.
 

Ynt: Doğa Gezileri İçin 4x4 Tavsiyesi

İnip binmeler kalabalıksanız mutlaka sıkıntı yaratacaktır. Çok zaman iki kişi bindiğimizden dert etmiyorum ama misafir varsa hele eşyada çoksa sorun var demektir.

Ama kadı kızında bile olurmuş bir iki kusur...
 


Ynt: Doğa Gezileri İçin 4x4 Tavsiyesi

Merhaba

Arkadaş Subaru önerdiğinde ilk sizin konunuzu okumuştum siz yazınca tekrar girip baştan okudum. Yazıklarınıza göre dif-lock, arka disk olmaması ve otomatik vites geçişleri sizi rahatsız eden konular olmuş. Aslında en çok merak ettiğim aracın yüksekliği idi fakat siz o konuya değinmeyi atlamışsınız. Youtube daki videolarda arazi performansı oldukça iyiydi. Dif-lock ve arazi vitesi olmaması dezavantaj gibi gözüküyor.
 



Ynt: Doğa Gezileri İçin 4x4 Tavsiyesi

Dif-lock ve arazi vitesi olmaması dezavantaj gibi gözüküyor.

Sizin amacınız açısından hiçte dez avantaj değil (tecrübeyle sabittir). Kaygan (*) zeminde fazla patinaj çekmeden kalkabilen yerden yüksek bir araç bakın yeter.

(*) Kaygan derken ancak offroad parkurlarında bulunabilen çapraz iki tekerin boşta kalması gibi fantastik durumlar değil tabi. O parkurların dışındaki normal dünya çok farklı biryer.
 

Ynt: Doğa Gezileri İçin 4x4 Tavsiyesi

Diff lock (Torsen, LSD, %100 vb) olmadan veya TC olmadan kaygan zeminde nasıl patinaj çekmeden kalkacak araç?
AWD'ler de aslında 2 çekerlerden farklı değildir, sadece patinaja daha zor düşerler ama düşerler ve tek tekerin patinaja düşmesi AWD araçları hareketsiz kılar. Piknik gezisi için de olsa Diff lock veya TC bence gerekir. Bunun karı var, ıslak çimeni var, aracı rahatlıkla çapraza düşürecek hafif tümsek arkası çukuru var...
 

Ynt: Doğa Gezileri İçin 4x4 Tavsiyesi

Diff lock (Torsen, LSD, %100 vb) olmadan veya TC olmadan kaygan zeminde nasıl patinaj çekmeden kalkacak araç?

Hiçbir makul piknik alanında o kadar kaygan bir zemin görmedim. Bir zamanlar bir yazı okumuştum "bu araçla gidemediğin yere gitmesen daha iyi olur" yazıyordu içinde normal fabrika çıkısı ştandart bir suzuki vitara için. difflock falan yok. Offroadçı arkadaşların yaptığı gibi yükseltilmiş falan da değil yani normal fabrikadan çıktığı gibi (ortada bir diflock var başka da birşey yok standart araç tüm benzerlerinde olduğu gibi ön-arka diferansiyel kilitsiz). Yani her gidilen herden geri dönülemeyebiliyor o açıdan...
 

Ynt: Doğa Gezileri İçin 4x4 Tavsiyesi

Mesut beyin ilk mesajını tekrar okuyun. Makul yolu olan piknik alanına gitmek için araç bakmıyor. Yol olmayan dağ ve yaylalara gitmekten bahsediyor. Aksi halde tüm Anadolu'da gördüğümüz gibi Toros tarlaya gidip gelmek için en ideal araçtır ne 4X4 ne arazi vitesi gerekmez.
 

Ynt: Doğa Gezileri İçin 4x4 Tavsiyesi

Yol olmayan dağ ve yaylalara gitmekten bahsediyor. Aksi halde tüm Anadolu'da gördüğümüz gibi Toros tarlaya gidip gelmek için en ideal araçtır ne 4X4 ne arazi vitesi gerekmez.

O zaman boşuna yazdık bunca yazıyı, traktör önermemiz lazımdı. Gerçek doğada belediyenin zerre kadar ilgilenmediği yollarda ancak o işe yarar çünkü, sadece yapay offroad alanlarında görülen şartlar için modifiye edilmiş araçlar tavsiye edersek mantıksız olur.

Ha bu arada... durum bu kadar vahimse bir de buna bakın.. http://petrolsmell.com/wp-content/uploads/2010/02/mercedes-benz-unimog.jpg bu bahsettiğimiz oyuncaklarla boşuna vakit kaybetmeyin.
 



Ynt: Doğa Gezileri İçin 4x4 Tavsiyesi

Dğerli arkadaşlar,
Diff-lock ve arazi vitesi seçenekleri olan 4H 4L nin ne işe yaradığını, arazi de ne sunduğunu tam olarak bilmediğim için bu tartışmayı okuyarak fikir edinebiliyorum sadece. Dediğiniz gibi belkide bu tür araçlarda ihtiyacım olan ilk şey maksimum orjinal yüksekliktir bu nedenle sadece diff-locku olan bir Rav4 fazla bile gelebilir. Olayı "piknik" gibi de basitleştirmemek gerekir diye düşünüyorum. Piknik aracı olan Connct ile yarı yoldan dönmüştüm. Unimog da fena değilmiş hani :smiley:
 

Ynt: Doğa Gezileri İçin 4x4 Tavsiyesi

Dğerli arkadaşlar,
Diff-lock ve arazi vitesi seçenekleri olan 4H 4L nin ne işe yaradığını, arazi de ne sunduğunu tam olarak bilmediğim için bu tartışmayı okuyarak fikir edinebiliyorum sadece. Dediğiniz gibi belkide bu tür araçlarda ihtiyacım olan ilk şey maksimum orjinal yüksekliktir bu nedenle sadece diff-locku olan bir Rav4 fazla bile gelebilir. Olayı "piknik" gibi de basitleştirmemek gerekir diye düşünüyorum. Piknik aracı olan Connct ile yarı yoldan dönmüştüm. Unimog da fena değilmiş hani :smiley:

Mesut bey, ben vakti zamanında bunlara çok kafa yordum, size söylediğim de harfiyen gerçektir, ha siz arazi vitesli suzukide karar kılmıştınız di mi, onu alın rav4'ü boşverin, kafanız daha rahat eder isterseniz kilit vs de taktırırsınız, ama yükseltme işine girdiniz mi hayatınız da tehlikeye girmeye başlar. O yöne gidecekseniz evet dediğiniz gibi unimog fena değil, hem fazla hız da yapamaz güvenli sınırlar içinde kalırsınız... Bu arada bahsettiğimiz araçlarda fabrika çıkışı orta difflock zaten vardır(*), arkadaşların bahsettiği ilaveler ön-arka diferansiyel kilitleri. Onlar da kullanmayı öğrendiğiniz sürece zararsız şeyler, isterseniz taktırırsınız.

(*) Listedekiler içinde sanırım sadece 2006 yılı sonrası 3 kapılı vitarada yok, onun yerine elektronik birşeyler yapmışlar. Nasıl çalıştığını bilmiyorum ama yapmışlarsa çalışıyordur ama çalışmadan önce bir miktar patinaj yapabilir elektronik sistem durumu anlayana kadar..
 

Ynt: Doğa Gezileri İçin 4x4 Tavsiyesi

Orjinal yüksekliği maksimum olan araç istiyorum ilave yükseklik işine girdim mi dediğiniz gibi ipin ucu kaçabilir. Diff-lock olayını da arkadaş kendi konusunda Subaru da olmadığını söylediği için ya da yanlış anladığım için yazmıştım aslında. Neyse yani Rav4 ya da daha çok istediğim grand Vitara dan birini alacağız artık hangisinden daha temiz bulursak. Aldığımız araç mutlaka bir yerlerde takılacaktır. Sınırlarını öğrendikten sonra çokta zorlamayacağız artık. Bilgilendirmeler için çok teşekkür ederim arkadaşlar konu forumda bulunan diğer konular gibi benzer arayış içerisinde olan farklı kişilere de mutlaka ışık tutacaktır. Sağlıcakla kalın.
 

Ynt: Doğa Gezileri İçin 4x4 Tavsiyesi

Ben ön arka dif ilave kilitten bahsetmedim, biraz dikkatli okursanız yazdıklarım çok net. En başından beri standart bir Discovery II (orta diff kilitli veya TC'li) veya GV'nın (orta diff kilitli) yeterli olacağını söylüyorum (her ikisi de sürekli 4 çekerdir). Uygun lastiği de belirtmiştim tekrar hatırlatayım. Araç ne olursa olsun ne donanımı olursa olsun esas iş lastiktedir.
 

Ynt: Doğa Gezileri İçin 4x4 Tavsiyesi

Ben ön arka dif ilave kilitten bahsetmedim, biraz dikkatli okursanız yazdıklarım çok net. En başından beri standart bir Discovery II (orta diff kilitli veya TC'li) veya GV'nın (orta diff kilitli) yeterli olacağını söylüyorum (her ikisi de sürekli 4 çekerdir). Uygun lastiği de belirtmiştim tekrar hatırlatayım. Araç ne olursa olsun ne donanımı olursa olsun esas iş lastiktedir.

Nejat bey bu forumlarda ufak tefek yanlış anlamalar herzaman doğaldır.. herkes aynı fikirde olsa bile bazen böyle birbirlerini anlayamazlar. Yanlış anlaşılma ihtimali olmayan cümleler yazmak son derece zahmetli iştir onunla uğraşırsak her yazdığımızın giriş gelişme ve sonuç paragrafları olması gerekir. Hani bazen bu arkadaş forumlarda zaten uzun süredir takılıyor bizi yanlış anlamasına imkan yok deyip çok detayına girmeden cevap yazsanız da bazen aksi olabiliyor. Neyse benden bu kadar iyi akşamlar.
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,828
Mesajlar
1,524,063
Kayıtlı Üye Sayımız
166,621
Kaydolan Son Üyemiz
Gamze Erol

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst