Discovery V8 - Discovery 2.5 TD Tercihi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan AYDURAN Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 377
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 92,684

Hangisini Tercih Edersiniz?

  • Discovery I 3.9 V8

    Kullanılan: 129 53.3%
  • Discovery 2.5 TD

    Kullanılan: 113 46.7%

  • Kullanılan toplam oy
    242
Ynt: Discovery V8 - Discovery 2.5 TD Tercihi

Kürşad bence abartma, şu işi 35 te bağlayalım ;) sonra çok üzülürsün asfaltta :smiley: Ayrıca şaft, yükseltme, çamurluk, şanzıman oranı derken bir Disco I parası giderse şaşırma ;)
Bence Discoya max. 35 takılmalı, fazlası çok abartı görünüyor, tabii bu benim görüşüm...
 

Etiketler
Ynt: Discovery V8 - Discovery 2.5 TD Tercihi

yok yok Mert zaten 35 max. benim için. Oda sırf görüntüsü için bazı şeylerden taviz vereceğimi bile bile. 38 takarsam ben yada 37 o zaman hiç discovery almiyim direk cj alip tekerlerin üstüne koyayım :smiley: 35 benimde düşüncem zaten araştırıyorum ekstra masraf çıkartmadan sadece yükseltme ve biraz tıraşlama ile takabileceğim max ölçü ne diye. 35 sanırım limitim.
 

Ynt: Discovery V8 - Discovery 2.5 TD Tercihi

Tempus' Alıntı:
yok yok Mert zaten 35 max. benim için. Oda sırf görüntüsü için bazı şeylerden taviz vereceğimi bile bile. 38 takarsam ben yada 37 o zaman hiç discovery almiyim direk cj alip tekerlerin üstüne koyayım :smiley: 35 benimde düşüncem zaten araştırıyorum ekstra masraf çıkartmadan sadece yükseltme ve biraz tıraşlama ile takabileceğim max ölçü ne diye. 35 sanırım limitim.

Kürşad, sırf yükseltme ve traşlamayla 35 takamazsın, takarsında yolda gezen, uğuldayan yokuş çıkmayan, arazide orası burası sürten berbat bişey olur. Cj ler bile sadece yükseltmeyle 35 takamazlar. Bunlar biraz hesap kitap yapmayı gerektiriyor , bu iş Disco 1 de biraz daha kolay Disco II de çok sıkıntı çıkabilir söylemedi deme. Tavsiyem 33 te kal , 35 için çok iyi araştırma yap.


O fotolardaki 38 lastikli disco ve RRC lerden yapmaya niyetliyseniz, arka kapı mesafesi yetmediği için dingilin arkaya çekilmesi işlemi gerekiyor ve bagaj içinden yeni camurluk davlumbazları açmak gerekiyor yapım aşamasını izedim gerçekten çok zor iş hiç bulaşmayın. Bu sadece lastikleri sığdırma kısmı, akslar, şaftlar, oranlar falan derken iş çığrından çıkar, gözden çıkaracak bolca para ve bir gözden çıkarılmış araç lazım.

Biraz moral bozdum ama basit bir örnek sadece takacağınız şaft bile 1000 tl nin üzerine mal olur ki bu en basit ve bulunabilir bir gereklilik.

38 ve hatta 40 inch e niyeti olana en kolay yapılacak araç 130 defender birde v8 veya pumalı olursa sizi hiç yormaz.

Selamlar
 

Ynt: Discovery V8 - Discovery 2.5 TD Tercihi

Selam yavuz abi, zaten 38 isi beni hem maddi olarak asar hemde kullanim amacimdan arac iyice cikar. 33 yada 35 olucak beninmki arastiricam 35 icin ekstra masraf cikmazsa cok fazla 35, eger cok masrafli ve sorunlu olucaksa 33 de kalabilirim. ilk arastirmalarim sorugum birkac usta 35 olabilecegini soyledi yada mesela 33 le 35 arasindaki fark bana 1000 e filan malolursa yapalim derim. Ama bundan daha fazlasi bir fiyat vererek 35 yapmam 33 de kalirim. Moral bozmaya gelince yok hic bozmadin hatta bozacak olsan bile boyle seyleri soyle bize ki yaptirip birsuru para harcadikdan sonra moralin bozulmasindan para harcamadan bozulmasi daha iyidir :smiley:

tesekkurler
 




Ynt: Discovery V8 - Discovery 2.5 TD Tercihi

130'a bir örnek: http://www.sahibinden.com/defender_130_masrafsiz_-55WQQaXQQ10661682WQQpXQQdisplayitem&keyword=defender%20130

Defender'lar iki aks arası mesafe ile isimlendiriliyor: 90 (aslında 93" ama kısaca 90 demişler), 110 ve 130.

Defender'ın 170-180 inch arası uzunluğa sahip özel limo modelleri de var.
 

Ynt: Discovery V8 - Discovery 2.5 TD Tercihi

+100

discovery-V8' Alıntı:
Kürşad, sırf yükseltme ve traşlamayla 35 takamazsın, takarsında yolda gezen, uğuldayan yokuş çıkmayan, arazide orası burası sürten berbat bişey olur. Cj ler bile sadece yükseltmeyle 35 takamazlar. Bunlar biraz hesap kitap yapmayı gerektiriyor , bu iş Disco 1 de biraz daha kolay Disco II de çok sıkıntı çıkabilir söylemedi deme. Tavsiyem 33 te kal , 35 için çok iyi araştırma yap.


O fotolardaki 38 lastikli disco ve RRC lerden yapmaya niyetliyseniz, arka kapı mesafesi yetmediği için dingilin arkaya çekilmesi işlemi gerekiyor ve bagaj içinden yeni camurluk davlumbazları açmak gerekiyor yapım aşamasını izedim gerçekten çok zor iş hiç bulaşmayın. Bu sadece lastikleri sığdırma kısmı, akslar, şaftlar, oranlar falan derken iş çığrından çıkar, gözden çıkaracak bolca para ve bir gözden çıkarılmış araç lazım.

Biraz moral bozdum ama basit bir örnek sadece takacağınız şaft bile 1000 tl nin üzerine mal olur ki bu en basit ve bulunabilir bir gereklilik.

38 ve hatta 40 inch e niyeti olana en kolay yapılacak araç 130 defender birde v8 veya pumalı olursa sizi hiç yormaz.

Selamlar
 

Ynt: Discovery V8 - Discovery 2.5 TD Tercihi

http://www.cardomain.com/ride/707844


bu sayfada baya detayli anlatim var arac da baya guzel olmus :smiley:
 

Ynt: Discovery V8 - Discovery 2.5 TD Tercihi

Yeniden selamlar.
Biliyorsunuz benimki v8 2000 disco II.
Aracımı aldığımdan beri çok az kullanabildim. LPG tüpünü ancak iki üç kez boşaltabildim.
En büyük boydaki Tüpü bagajın kapıyı açınca sol kenarındaki koltuğu sökerek arabanın boyuna paralel olarak yerleştirdim. Böylece bir koltuk ve arasında koridor kaldı. Ayrıca ikili arka koltuk yine öne devrilip bagajı büyütülebiliyor. Tüp ile kaporta arasına bir benzinli wabesto da yerleştirebildim. 3 dakikada aracın içi sauna oluyor:smiley:
Yakıt konusuna gelince, lpg ayarları daha yerine oturmadı sanırım. Bayramda ilk kez otobana çıktım. 150 km yol yaptım. yaklaşık 80 km otoban gerisi şehir içi idi. 550 kuruş civarı yaktı.(LPG ile) Tabii çok spor kullandım ve çok bastım. Otoban trafiği bayram dolayısıyla kalabalık olduğu için 160 km üstüne çıkamadım. Ama 160 larda tehlike var ve üstüne çıkma demiyor, azıcık rüzgâr sesi var (tepedeki projektörler, antenler ve portbagajdan dolayı). Biraz daha tenha olsa daha da çıkabilirdi (gps ile test edildi).
Orman içinde bazen deniyorum da kaldığı yer olmdı hiç. Üstünde bitik lastikler var. Ambulans kasa ile ok144 lastiklerle ble defalarca denemeden sora çıkabildiğim çamurlu yokuşu hiç zorlanmadan çıkabiliyor. Üstelik daha normal modun dışında hiç kullanmadım.
Bazı arkadaşlarım transporter ile de kıyaslamalar yapmışlar. Kulladığım caravelle 2008 model 4 motion ve km saatinde de 100.000 yazıyor (aldığımda 0 idi) Bunu kullanan arkadaşlarım diğer model transporterler ile arasındaki farkı "Onlar minibüs ise bu başka bir şey" diyerek dile getiriyor. O kadar seri ve başarılı bir araç. İstanbul Ankara arası 200 km hıza sabitleyip gelebiliyorsunuz. Bu forumdaki yazıları okuyup araç seçerken v8 mi TD5 mi şüphesine düşmüştüm. Çünkü alacağım arabadan soğumak istemiyordum. O araçtan inip de ağır kanlı bir araca binmek beni soğutabilirdi. İnsan işte, kolay alışıyor rahata. Yoksa ben gençliğimde ne nivalar, lc ler ve monterolar harcadım. Discoya karar verirken sağolsun vita nın da çok yardımı oldu. Onun aracını kullandığımda nasıl bir araç almamam gerektiğini anladım:smiley: (Tabii kendi açımdan) Bütün bunların yüzünden v8 aldığım için memnunum. Bence de V8
 

Ynt: Discovery V8 - Discovery 2.5 TD Tercihi

Otobanda aynı yolu dönüş konusunda bilgi vermeyi unutmuşum. Cruise kontrol ile geldim. 120 km hıza sabitledim, sadece sollamalarda biraz hızlandım ve km de 340 krş yaktı
 



Ynt: Discovery V8 - Discovery 2.5 TD Tercihi

Yavuz bey merhaba,
Online olduğunuzu görünce hemen tecrübelerinize dayanarak sormak istedim;
yeni bir 1988 LR classic sahibiyim. Aracımın yakıt tüketimini örçtüğümde şehir içinde ve çok yoğun trafikte (istanbul'un en yoğunu) 100 km yaklaşık 30 lt LPG gibi hesapladım. Bana biraz abartılı bir rakam gibi geldi, siz ne düşünüyorsunuz? Düşüncelerinizi paylaşırsanız çok sevinirim.
SAygılar, Devrim.
 


Ynt: Discovery V8 - Discovery 2.5 TD Tercihi

Devrim bey;

Yavuz abi ve diğer V8 kullanıcısı arkadaşlar mutlaka cevap verecektir, ama bir kaç noktayı belirtmek istiyorum. Yakıt tüketimini artıran bazı faktörler var. Bunlar buji kabloları, akü beslemesi, akışmetre ayarı, hava giriş kontrolü, LPG beyninin ayarı gibi parçalardır. Tahminen ilk yapmanız gereken, benzin ve LPG tüketim oranlarını karşılaştırmak. Eğer her ikisi de çoksa, ortak noktaları incelemek lazım. Sadece LPG'de beklenenin üzerinde yakıyorsa, LPG sisteminizi kontrol ettirmenizde fayda var.

Aracınızı aldıktan sonra genel bakım yaptırdınız mı? Bu tarz sorunlar sertleşmiş ve çatlamaya yüz tutmuş buji kablolarından da kaynaklanabiliyor.

İyi günler.
 

Ynt: Discovery V8 - Discovery 2.5 TD Tercihi

Engin bey,
Çok teşekkür ederim. Henüz bakıma götüremedim aracımı, en kısa zamanda götürüp genel bakımlarını yaptıracağım. Aracı aldığım Fatih bey bana Atatürk Sanayi Sitesi'nde Oktay ustanın telefonunu vermişti. Elimdeki tek adres olduğu için haftasonu randevu alıp gideceğim. Ve sizin de özenle bahsettiğiniz ayrıntıları ustaya sorup gerekiyorsa değiştirmesini isterim. Aracı aldığım Fatih bey (ki kendiside bir GezenBilir üyesi) 380 gibi yakıyor demişti. Hiç normal şartlarda deneyemedim ama şuanki tüketimi bu rakamın çok üstünde olduğu için acaba benim bir kullanım problemim mi var diye merak ettim.
Bir de affınıza sığınarak şunu sorabilirmiyim size;
Aracın devri çok hızlı gibi geliyor bana, örneğin kırmızı ışıkta durduğumda eğer vites "D" konumundaysa 1000 devrin biraz üzerinde, eğer "N" konumuna alırsam 2000 devrin biraz üzerinde gösteriyor. Ve motor sesi de devirli çalıştığını onaylıyor sanki. V8 3500 motorda normal midir sizce bu durum?
 

Ynt: Discovery V8 - Discovery 2.5 TD Tercihi

Oktay usta iyidir. gittiğinizde benden selam iletin.

rölantide devirli çalışması akışmetre ve / veya oksijen sensörü sorunu gibi duruyor. Ama Oktay kısa bir muayeneden sonra size doğru bilgiyi verecektir.

kolay gelsin.
 



Ynt: Discovery V8 - Discovery 2.5 TD Tercihi

Selamınızı ileteceğim, LPG kullanımındaki değerlerdi yazdıklarım. Akışmetre LPG kullanımında da etkili midir..?
Teşekkürederim
Devrim..

DSC00275.jpg
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,683
Mesajlar
1,522,162
Kayıtlı Üye Sayımız
166,531
Kaydolan Son Üyemiz
musaitbiryer

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst