Diferansiyel Kilidi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan egemen Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 256
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 98,205

Etiketler
Ynt: Diferansiyel Kilidi

dronder' Alıntı:
ben nisan da abd den dana30 ve dana 35 için e-locker getirteceğim... bakalım belki ustalar bunu türkiyede de üretebilirler...

Benim XJ'm ve arkadaşımın 5.9 ZJ'si için iki ayrı kilit getirdik. İkimizde ön Dana 30'larımız için getirdik. Benimki Eaton E-locker (elektirkli), diğeri OX (telli). Tecrübe etme imkanım olmadığı için yabancı forumlara bakmıştım, genelde Eaton ürünleri bir adım önde gözüküyordu ve arkada aynı markanın Detroit modelini sorunsuz kullandığım için E-locker getirdim. OX Amerika fiyatı yaklaşık 50 dolar daha ucuz ama emin olun daha fiyakalı bir set geldi. Kendi özel OX yazısı üstünde çatallı diferansiyel kapağı ve telli sistem tetik mekanizması için gelen topuz çok yakışıklılar. Dediğim gibi her iki markayıda henüz tecrübe etmediğimiz için birşey diyemem ama benim fikrimce muadil ürünlerdir. Gerçek performansları dışında kalan işin zevk kısmındaysa OX daha janjanlı. :smiley: Yok öyle topuz falan istemem derseniz E-locker'da paketin içinden aynı görevi yapacak olan elektrik sisteme ait ufak bir switch çıkıyor. Çatal gerekmediği için kapak falanda yok E-locker'da.
 

Ynt: Diferansiyel Kilidi

Cem kilitlerin hayırlı olsun. Aracını daha da yetenekli yapacağı kesin.
Aynı kilitleri ben CJ'min ön dana 30 diferansiyeline taktırmıştım. Çok ama çok memnunum. Şimdi sana soracağım şu;
Kiliti swichten aktif ettiğimiz zaman elektrik desteği ile devreye girip %100 kilit pozisyonunda görev yapıyor. Tabiiki bu arada kilit önde olduğu için direksiyon manevra hareketi kısıtlıdır. Devreden çıkardığınız zamanda biraz ilerlemek gerekebilir. Sağ-sol yaptıktan sonra kilit kurtulur. Bu normaldir.

Sorum ise, benim kilitte aynı zamanda limited slip bulunmasıdır. Yani %100 kiliti aktif etmediğim zaman diferansiyel başka marka kilitler gibi açık değil, görevine limited slip olarak devam ediyor. Eğer sendeki de aynısı ise asfaltta tepkisi nasıl ? Çünkü senin aracında manuel hub yok. Ben asfaltta hubları devre dışı bırakıyorum. Sen ise 2 çekere aldığın zaman, önde tahrik olmamasına rağmen eğer limited slipli kilitin varsa virajlarla nasıl tepki veriyor ?
 

Ynt: Diferansiyel Kilidi

Uğur abi selam,

Seninki Auburn markasının Ected markalı kilidi. Aynen söylediğin gibi off konumdayken torka göre LSD görevi görmesini sağlayan ekstra bir iticiye sahip. Bu özellikte başka kilit yapan bir marka yok zaten. Bendeki ise Eaton markasının E-locker markalı kilidi. Sendeki özellik benimkinde yok. Yani off konumdayken tamamen bağımsız açık diferansiyel olarak çalışıyor. Dolayısıyla önde çekişte veya boşta LSD tecrübe etme imkanım yok.
 

Ynt: Diferansiyel Kilidi

Cem teşekkür ederim. Marka dalgınlığıma geldi karıştırdım :smiley:
Zaten şaşırmıştımda.. Ected Auburn zaten senin ön diferansiyelenine sanırım olmazdı. Mustafa abi ile ( MK51) bayağı konuşmuşruk, onun XJ ye uygulasak nasıl olur diye..Senin taktırdığını görünce merak etmiştim..Ama hatlar karışmış :D
 



Ynt: Diferansiyel Kilidi

Uğur abi sen söyleyince baktım kataloğuna. XJ'lerde ön Dana30 ve arka Dana35 için bu kilit var. Yanlız Dana30 için 31" Dana35 içinse 33" maksimum lastik ebatında kullanılabileceği söylenmiş. Benim araba dahil bazı XJ'lerde bulunan arka Chrysler8,25 için ECTED yok.
 

Ynt: Diferansiyel Kilidi

Nette gezinirken powertrax ın kilidinin çalışma prensibini gösteren bir video buldum.açık seçik herşey görünüyor.
Bende bu sistemin aynısını kendim imal etmeki düşünüyordum.İyi oldu bu video.

http://www.dailymotion.com/video/x1kvoa_verrouillage-deverrouillage-powertr_auto
 

Ynt: Diferansiyel Kilidi

Videonun sahibi powertrax ın bayisimidir nedir :D :D Kiiliti olan ve olmayan araçların test edildiği güzel bir video.

http://www.dailymotion.com/video/x1kvxa_powertraxisbest_auto
 

Ynt: Diferansiyel Kilidi

Aksesuar almadan önce yapılması gereken ilk işlem bence kilit. Boggerları takmış ama kilit yok. Fıss olmuş.. Kilidi olmayan araçların hızlı girmesi gerekirdi.. Çok güzel videolar teşekkürler..
 

Ynt: Diferansiyel Kilidi

Aman... önce lastık, sonra kilit!!!

lastık araç yükselityor, ve iyi şöför araç kilitli olan araçların gitmediğin yerleri götür.

Lastık off-roadunun ana sözü!

Ama, tabiiki kilitsiz araba off-road araç değil! ;)
 





Ynt: Diferansiyel Kilidi

takıldığım bir nokta var şuan kullandığımız 8x2 kamyonlarda elektriksel selenoid kontrollü diff lock var biz bunu herhangi biryere battığımız zaman eğer tekerin biri boşa dönüyorsa kullanamıyoruz ancak bakıyoruz çamur var burda bata biliriz tedbir olsun diye iki tekerde dönerkençok kısa mesafe takabiliyoruz. değilse defransiyele zarar verebiliyor. peki sizler teker boşta dönerken kullandığınızı söylüyorsunuz bir sakıncasını görüyormusunuz acaba?pek tabiki sitemler farklılık gösterebilir.
 

Ynt: Diferansiyel Kilidi

aslında zararı var cokmeden kullanısta oda dıreksıyonu cevırır ısen cunku dıreksıyonu sag yada sola cevırınce mısal saga cevırınce sag teker 1 tur donuyorsa sol teker 20 tur donuyor orantıda yanılıyor olabılırım ama mıslı mıslı katla donuyor dıferansıyel klıdı ıse ıkı tekerınde aynı hızda donmesını saglıyor bu yuzden dıreksıyonu saga yada sola kırdıgında asınma olur bırazcık daha kırar ısen pattt kırılır ama jeep lerde farklı sıstem senın kamyonunda bu sısteme yarıyor yardımcı olabıldıysem sımdıden bıse degıl dıyeyım kıb aeo
 

Ynt: Diferansiyel Kilidi

tşk . difrasiyelin çalışma sistemini biliyorum biz zaten kilitlediğimiz zaman direksiyonu kesinlikle çevirmeyiz üstündeki yükle beraber hiç affı olmaz kırar. demek istediğim farklı ,tekerin biri boştayken sizin araçlarda zararı olmuyormu? biz bu aracı almadan önce bizden birisi 3-4 gün fabrikasına giddi ve kurs gördü ve aracı öyle teslim aldık. zaten katalog bilgilerinde uyarı olarak ikaz ediliyor. hatta aracı şoför sürüyorsa bilemez kırar diye firma sahipleri bunu iptal ettiriyor. yani bu olay büyük araçlarda çok ciddi bişey.
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,744
Mesajlar
1,523,065
Kayıtlı Üye Sayımız
166,559
Kaydolan Son Üyemiz
Sercantetik

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst