Diferansiyel Kilidi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan egemen Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 256
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 98,208

Etiketler
Ynt: Diferansiyel Kilidi

AcarBey' Alıntı:
[attachment=1]
Helisel tip kendinden kilitli diferansiyel, kısmen kilitli durumu sağlamak için pinyon dişlileri ve
muhafaza arasında oluşan sürtünmeyi kullanır. Aynen klasik diferansiyelde olduğu gibi, pinyon dişlileri, normal sürüş esnasında dönmez. Sağ ve sol aks devri arasında bir farklılık olduğunda, pinyon dişlileri döner. Dişlerin özel şekli nedeniyle dişliler, muyhafazaya ya da birbirine doğru hareket eder. Ek olarak dişliler dışarıya itilir. Bu hareketler, yüksek bir sürtünme kuvveti oluşturur, böylece bir tekerlek kaygan zemindeyken bile, diğer tekerleğe tork sağlayabilir. Helisel tip diferansiyelin büyük avantajı, ABS kontrolü için faydalı olan, motor freni durumu için kilitleme faktörünün, sürüş durumundan daha düşük olmasıdır.
abi bu diferansiyel hangi araçlarda var iyi birşeye benziyor
 

Ynt: Difransiyel Kilidi

Deep' Alıntı:
yani özet olarak arazi aracı her zaman 4 çekmiyor :smiley:
zor koşullarda, araç batmış vaziyetteyken diff lock kullanmazsanız çekiş tek tekere kadar düşer çünkü differansiyel bu durumu viraj gibi algılar ve çekiş dağılımını değiştirir, siz ortayı kilitleyerek önden 1 arkadan 1 tekerin sürekli dönüşünü sağlarsınız. Yani zor koşullarda orta kilidi olan bir araç 2 çeker eğer arkaya Detroit %100 kilit takarsanız 3 çeker, öne ARB kilit takarsanız 4 çeker :smiley:

USTA ARKAYA NEDEN DETROIT ON ARKA ARB OLSA DAHA IYI DEGILMI
 

Ynt: Diferansiyel Kilidi

bu ayki 4x4 süper sport dergisinde (mart nisan/ remzi kitap evi) arb nin 2 sayfa tanıtımı vardı türkiye satış ofisini açtı bostancıda Tarotodaymış
 




Ynt: Diferansiyel Kilidi

mergen' Alıntı:
buddy merhaba senin yazıda var mı bu sayıda?

evet basmışlar body :smiley: al bitane traj yapsın dergimiz zaten tek 4x4 dergisi sanırım ülkenin annemlerdeyim de dergi yok yanımda tarın bilgileri hatırlayamadım. görüşelim itfaiye den haber yok dimi
 



Ynt: Diferansiyel Kilidi

Ben dün akşam Camel Trophy yarışlarını seyrediyordum. Ve bu konuyuda baştan sona okuduğum için aklıma bir konu takıldı.
1992 model Discovery'de bu kilit işi nasıldı? O adamlar asfaltta da kullanıyor korkunç derin çamurda da.

Selamlar,
 

Ynt: Diferansiyel Kilidi

Bulduğum yazılarda sadece 24-spline rear halfshaft kullanıldığı ve diffransiyelin açık olduğu yazıyor. Doğrumu bu?
 



Ynt: Diferansiyel Kilidi

Jeepcj7' Alıntı:
Hubların diferansiyel kilidi ile hiç alakası yok...
Hublar sadece ön aksları poryadan ayırır, bu sayede arazi şanzımanınız 2 çeker konumunda iken ( yani arazi şanzımanı ön şafta tahrik "vermezken"). Dönen ön lastikleriniz, aksları, akslar aynamarutiyi, aynamarutide şaftı boşu boşuna çevirmez. bu sayede %15 civarında bir yakıt tasaraffu ve rahat bir sürüş sağlanır. Hublar free konumunda ki ne yaparsanız yapın araç önde çekmez.

Diferansiyel killidi ise aynamarutinin görevini iptal edip, her iki aksada aynı anda tahrik vermeyi sağlar. Normalde diferansiyel zayıf olan tarafa tahrik verir. Bu sebepten karda bir lastik buza çıktığında patinaj çeker. Kilitli araçta her iki tarafada tahrik aynı oranda verilir.

Aşağıda Powertrax Lockright Locker'ın (diferansiyel kilidi markası) websayfasından 2 video var, inceleyin...

http://www.richmondgear.com/PTRAX.mpg
http://www.richmondgear.com/PTRAX2.wmv
 

Ynt: Diferansiyel Kilidi

işte iş burada çözüldü. işi bilen arkadaşlara verdikleri bilgiler için teşekkür ediyoruz ancak, bilgi verirken bilmeyenin düşüncesine göre cevaplanırsa veya cümle kurulursa çok daha fazla katkı sağlayacaktır, biz bilmeyenlere. eminin bu kısma kadar benim gibi, ön akslara bağlı hublarını (electra) dif kilidi zanneden bir çok acemi vardır. konu okunması zorlaşan bir seviyeye gelsede paylaşım için teşekkürler.
 



Ynt: Diferansiyel Kilidi

bir sorun daha var aslında diferansiyel kilitleri geçtiği zaman yerinden cıkarmakda bi okadar sorun yaşanır.
orjinal diff lock olarak kullandığım 2 araç var biri unimog l 1300 diğeri bizim traktör ;D
ikisindede devreden cıkması için aracın çektiği yükten yada battığı çamurdan kurtulması gerek
gene açılmıyorsa aracı yarım debriyajla ileri geri oynatmak yeterli
 



Ynt: Diferansiyel Kilidi

BBOYTED' Alıntı:
bir sorun daha var aslında diferansiyel kilitleri geçtiği zaman yerinden cıkarmakda bi okadar sorun yaşanır.
orjinal diff lock olarak kullandığım 2 araç var biri unimog l 1300 diğeri bizim traktör ;D
ikisindede devreden cıkması için aracın çektiği yükten yada battığı çamurdan kurtulması gerek
gene açılmıyorsa aracı yarım debriyajla ileri geri oynatmak yeterli
Unımog 404 kullanıyorum.Orjınal %100 mekanık kılıtlı, yuk altındayken kılıdı bosaltmaması normal. Kıldı bosaltmak yuksuz yavas harekete kolu ındırmem veya yuksuz hareketlıyken debraja basıp kolu ındırmem yeterlı oluyor. 1300 lerde kılıtler pınomatık oldugundan dolayı fark gosterebılır fakat ne olursa olsun yuksuz konumda kılıdı bosaltması lazım.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,745
Mesajlar
1,523,076
Kayıtlı Üye Sayımız
166,561
Kaydolan Son Üyemiz
Alkan033

SON KONULAR



Geri
Üst