Ynt: Diferansiyel Kilidi
Tümer' Alıntı:
Merhaba
Lokka cı Tom'a "Ön diff'e Lokka Lock uygulandığında, Poyralar kilitli ama araç 4x2 konumda iken on road kullanımda sakınca yaratır mı ?
diye sordum. Verdiği cevap aynen şöyle;
"It is no problem to drive with the front hubs engaged and a Lokka installed in the front. Absolutely no problem."
Tümer
Tümer bey merhaba
Bence bu işte bir yanlış var..
Manuel Porya kilitleri (Manuel hublar) "free" yani serbest konumdayken ön diferansiyelde %100 veya başka çeşit bir kilit olmasının bir sakıncası - etkisi yok nasıl olsa tekerleklerin akslarla bağlantısı kesik.
Yani arazi şanzumanından ön diferansiyele ve ön diferansiyeldende ön akslara güç geliyor,fakat akslarla tekerlekler birbirine bağlı olmadığı için güç - etki ön tekerleklere ulaşmıyor..Bu durum araç 4x4 konumundayken geçerli,4x2 konumundayken yine fark eden birşey yok,bu sefer arazi şanzumanından ön diferansiyele dolayısıyla ön akslara güç gelmiyor ama zaten porya kilitleri boşta olduğu için güç gelsede gelmesede ön tekerleklere etki eden birşey yok,zaten boştalar..
AMA
Manuel Porya kilitleri (Manuel hublar) "LOCK" yani kilitli konumdayken ön diferansiyelde %100 veya başka çeşit bir kilit olmasının bir sakıncası - etkisi VAR.. zira tekerlekler akslara bağlı durumda.. Aracın 4x4 veya 4x2 konumunda olması sadece arazi şanzumanından ön diferansiyele hareket iletilmesini (4x4) veya iletilmemesini (4x2) belirler.
Varsayalımki bahsettiğimiz gibi arac 4x2 konumda,porya kilitleri kilitli ve ön diferansiyelde %100 Lokka Lock rite kilit takılı.
Bu durumda;
*Araç 2 çekerdedir ve arazi şanzumanından ön diferansiyele oradanda ön akslara güç aktarımı yoktur,AMA ön iki teker ön iki aksa bağlı ve ön iki aksın arasındada %100 bir kilit mevcut.Yani kilit yüzünden ön diferansiyel vazifesini yapamayacak ve aracın iki tekerleğide dönemeçlerde aynı turu atmaya çalışacak.. Bu da on road kullanımında kabul edilemez birşey,zira araca yön veremeyeceksiniz.
Yanılıyorsam düzeltin lütfen.
Selamlar