Diferansiyel Kilidi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan egemen Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 256
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 98,436

Etiketler
Ynt: Diferansiyel Kilidi

Merhaba,

1987 model Toyota Hilux'un arka diferansiyeline Lokka Lock marka kilit taktırdım.
Ön diferansiyel için de %100 kilit düşünüyorum. Ancak arazi dışı kullanımda sorun çıkarmayan/devre dışı bırakılabilen bir kilit olmasında fayda var sanırım. Bu nedenle hangi marka kilidi önerirsiniz?
Saygılarımla.
 

Ynt: Diferansiyel Kilidi

[attachment=1]
Farklı tipte kilitli diferansiyeller mevcuttur: çoğunlukla sürücü tarafından devreye sokulan, tamamen kilitli tipler. Çizimde görüldüğü gibi, bu tip, mekanik yöntemlerle bir pinyon çarkını diferansiyel muhafazasına bağlayarak diferansiyeli tamamen kilitleyecektir. Bu durumda, tahrik milleri birbirinin tersine doğru hareket edemez ve tek bir sabit aks gibi birlikte döner. Bir tekerlek kaygan bir yüzey üzerinde olsa bile, araç hareket edebilir. Diğer bir kilitli diferansiyel tipi ise kendinden kilitlenmeli tiptir. Alttaki resimlerde gösterildiği gibi, farklı yapılarda da mevcuttur. Bu tip sıklıkla, kayan tekerlekten kaymayan tekerleğe tork aktarmak için sürtünme diskleri kullanır, böylece araç, önceden tanımlanan tekerlek altındaki düşük sürtünmeli yüzeyde dahi hareket edebilir. Bu tip kilitli diferansiyel, diferansiyeli tamamen kilitlemez; aksların birbirinin tersine doğru bazı hareketleri hala mümkündür.

Dif kilit1.jpg
 

Ynt: Diferansiyel Kilidi

[attachment=1]
Sürtünme plakalı kilitli diferansiyel, torka duyarlı bir tiptir. Bu, kayan tekerleği devreye sokmak için belli minimum bir torkun, tekerlek üzerinde etkili olması gerektiği anlamına gelir. Örneğin buz gibi çok düşük sürtünmeli bir yüzey nedeniyle bir tekerleğin kayması durumunda, çalışmaz. İşlevi aşağıdaki gibidir: Gereken torkla bir kayma ortaya çıkması durumunda, yalnızca planet dişlileri dönmeyecek, ayrıca kam plakaları da birbirine doğru hareket edecektir. Kam plakalarının özel şekli (eğimli bölüm) nedeniyle bu, pinyon dişlilerinin pimi tarafından dışarıya doğru itilmelerine sebep olacaktır. Bu dışarıya doğru hareket, her yandaki birer sürtünme plakası setini sıkıştırır. Bu sürtünme plakaları, diferansiyel muhafazasına bağlı oldukları için, diferansiyel kısmen kilitlenecektir. Bundan dolayı, kaymayan tekerlek daha yüksek bir tork elde eder, ve böylece araç hareket edebilir.

dif kilit2.jpg
 

Ynt: Diferansiyel Kilidi

[attachment=1]
Helisel tip kendinden kilitli diferansiyel, kısmen kilitli durumu sağlamak için pinyon dişlileri ve
muhafaza arasında oluşan sürtünmeyi kullanır. Aynen klasik diferansiyelde olduğu gibi, pinyon dişlileri, normal sürüş esnasında dönmez. Sağ ve sol aks devri arasında bir farklılık olduğunda, pinyon dişlileri döner. Dişlerin özel şekli nedeniyle dişliler, muyhafazaya ya da birbirine doğru hareket eder. Ek olarak dişliler dışarıya itilir. Bu hareketler, yüksek bir sürtünme kuvveti oluşturur, böylece bir tekerlek kaygan zemindeyken bile, diğer tekerleğe tork sağlayabilir. Helisel tip diferansiyelin büyük avantajı, ABS kontrolü için faydalı olan, motor freni durumu için kilitleme faktörünün, sürüş durumundan daha düşük olmasıdır.


dif kilit3.jpg
 



Ynt: Diferansiyel Kilidi

Merhaba.
Pajero pininlerde sadece orta dif kilidi var. Ancak araç iki tekeri boşlarsa diff bir işe yaramıyor doğal olarak. Ben de arka diff taktırmak istiyorum. Ama onlar normal pajerolar gibi mekanik olmuyormuş. %85 - %15 otomatik kavrama oluyormuş. Ama bu da klasik şehir kullanımında tehlikeli olmazmı. Sonuçta kısa şasi araç ve ben bu aracı şehiriçi de kullanıyorum.
Bir de bu aracın arka diff kilidi için 1000 dolar nasıl fiyat.
 

Ynt: Diferansiyel Kilidi

Arkadaslar valla kimseden cevap alamıyorum bu konuda. Diff taktırıcam verimli olucağından kesinlikle eminim. A ma bı diff manuel başlatmalı değiş. Yani sürekli devrede. Benim arabam kısa şasi. Virajlarda kayma yapabiliyor. Hele kaygan zeminlerde drift yapıyorsunuz. Bu noktada size sorum ben normal kullanımda arka diiff devreye girerse beni savurabilir ve takla bileatabilirim. Sakınca olarak ben bunu görüyorum. Diğer pajerolardaki gibi manuel başlatma olsa çamurda karda kendin devreye sokabilsen sorun yok. Sizce ne yapmalıyım. Ben bu arabayı şehiriçi de kullanıyorum.
Birde fiyatı 1000 dolar bana çok yüksek geldi. Yurt dışından araştırdım daha ygun ama tr de bulmak kolay değil.
 

Ynt: Diferansiyel Kilidi

Merhaba

Lokka cı Tom'a "Ön diff'e Lokka Lock uygulandığında, Poyralar kilitli ama araç 4x2 konumda iken on road kullanımda sakınca yaratır mı ?
diye sordum. Verdiği cevap aynen şöyle;

"It is no problem to drive with the front hubs engaged and a Lokka installed in the front. Absolutely no problem."

Tümer
 

Ynt: Diferansiyel Kilidi

Tümer' Alıntı:
Merhaba

Lokka cı Tom'a "Ön diff'e Lokka Lock uygulandığında, Poyralar kilitli ama araç 4x2 konumda iken on road kullanımda sakınca yaratır mı ?
diye sordum. Verdiği cevap aynen şöyle;

"It is no problem to drive with the front hubs engaged and a Lokka installed in the front. Absolutely no problem."

Tümer

Tümer bey merhaba

Bence bu işte bir yanlış var..

Manuel Porya kilitleri (Manuel hublar) "free" yani serbest konumdayken ön diferansiyelde %100 veya başka çeşit bir kilit olmasının bir sakıncası - etkisi yok nasıl olsa tekerleklerin akslarla bağlantısı kesik.

Yani arazi şanzumanından ön diferansiyele ve ön diferansiyeldende ön akslara güç geliyor,fakat akslarla tekerlekler birbirine bağlı olmadığı için güç - etki ön tekerleklere ulaşmıyor..Bu durum araç 4x4 konumundayken geçerli,4x2 konumundayken yine fark eden birşey yok,bu sefer arazi şanzumanından ön diferansiyele dolayısıyla ön akslara güç gelmiyor ama zaten porya kilitleri boşta olduğu için güç gelsede gelmesede ön tekerleklere etki eden birşey yok,zaten boştalar..

AMA

Manuel Porya kilitleri (Manuel hublar) "LOCK" yani kilitli konumdayken ön diferansiyelde %100 veya başka çeşit bir kilit olmasının bir sakıncası - etkisi VAR.. zira tekerlekler akslara bağlı durumda.. Aracın 4x4 veya 4x2 konumunda olması sadece arazi şanzumanından ön diferansiyele hareket iletilmesini (4x4) veya iletilmemesini (4x2) belirler.

Varsayalımki bahsettiğimiz gibi arac 4x2 konumda,porya kilitleri kilitli ve ön diferansiyelde %100 Lokka Lock rite kilit takılı.
Bu durumda;

*Araç 2 çekerdedir ve arazi şanzumanından ön diferansiyele oradanda ön akslara güç aktarımı yoktur,AMA ön iki teker ön iki aksa bağlı ve ön iki aksın arasındada %100 bir kilit mevcut.Yani kilit yüzünden ön diferansiyel vazifesini yapamayacak ve aracın iki tekerleğide dönemeçlerde aynı turu atmaya çalışacak.. Bu da on road kullanımında kabul edilemez birşey,zira araca yön veremeyeceksiniz.

Yanılıyorsam düzeltin lütfen.

Selamlar
 

Ynt: Diferansiyel Kilidi

Merhaba,

Ben de sizden pek farklı düşünmüyorum. Bu nedenle Tom'a mesaj gönderdim. Sizin cevabınız gibi ayrıntılı ve teknik bir cevap gelmedi maalesef.
Arka diff'de Lokka takılı. Dönüşlerde gaz vermezseniz kasma yapıyor veya boşta ilerlerken ya da dönüşte gaz vermezseniz dişlilerin atlama sesini duyabiliyorsunuz.
Gaz vererek yapılan dönüşlerde ise pek kendini hissettirmiyor.

Selamlar

Tümer Çabuk
 



Ynt: Diferansiyel Kilidi

jimny için, ön ve /veya arka difransiyel kilidi araştırıyorum, tercihli devreye girebilen sistem olması tercih sebebim, bu konuda istanbulda nereye danışabilirim böyle birşey varmı, maliyeti nedir şeklinde?

powertrax ın TR de distributoru varmı?
 

Ynt: Diferansiyel Kilidi

mimmmar' Alıntı:
Arkadaslar valla kimseden cevap alamıyorum bu konuda. Diff taktırıcam verimli olucağından kesinlikle eminim. A ma bı diff manuel başlatmalı değiş. Yani sürekli devrede. Benim arabam kısa şasi. Virajlarda kayma yapabiliyor. Hele kaygan zeminlerde drift yapıyorsunuz. Bu noktada size sorum ben normal kullanımda arka diiff devreye girerse beni savurabilir ve takla bileatabilirim. Sakınca olarak ben bunu görüyorum. Diğer pajerolardaki gibi manuel başlatma olsa çamurda karda kendin devreye sokabilsen sorun yok. Sizce ne yapmalıyım. Ben bu arabayı şehiriçi de kullanıyorum.
Birde fiyatı 1000 dolar bana çok yüksek geldi. Yurt dışından araştırdım daha ygun ama tr de bulmak kolay değil.

konuya vakıf bir çok abimiz var arkadaş var bu konunun gerisine doğru giderseniz özellikle başlarına doğru işinize yarar bir şeyler mutlak çıkar karşınıza... Tabiki sistemin dönme hızlarını tekerlerde eşitlemesi sorun yaratır 100 de 100 kilitlerde bu daha yuksek yarı yarıya ve yarı kaydırmalılar denilen bir grup var detroit no spin yanlış telafuz etmiş olabilirim fakat bu sistemler basınç yönünün şekline göre yani dönüş yönüne göre dişlilerden ayrılarak serbet bir dönüş sağlıyor diye biliyorum fakat aracına uyarmı uymazmı bilmem fiyatı 1250 tl civarı diyede hatırlıyorum bence acele etme araştırmaya devam et.. buradanda mutlak biri cevap verecektir....
 

Ynt: Diferansiyel Kilidi

mimmmar' Alıntı:
Arkadaslar valla kimseden cevap alamıyorum bu konuda. Diff taktırıcam verimli olucağından kesinlikle eminim. A ma bı diff manuel başlatmalı değiş. Yani sürekli devrede. Benim arabam kısa şasi. Virajlarda kayma yapabiliyor. Hele kaygan zeminlerde drift yapıyorsunuz. Bu noktada size sorum ben normal kullanımda arka diiff devreye girerse beni savurabilir ve takla bileatabilirim. Sakınca olarak ben bunu görüyorum. Diğer pajerolardaki gibi manuel başlatma olsa çamurda karda kendin devreye sokabilsen sorun yok. Sizce ne yapmalıyım. Ben bu arabayı şehiriçi de kullanıyorum.
Birde fiyatı 1000 dolar bana çok yüksek geldi. Yurt dışından araştırdım daha ygun ama tr de bulmak kolay değil.

3 alternatifin var,

1) önlere LSD koyarsın, lastiklerden biri sıfır yük (havada kalma) durumuna gelmedikçe kilitli olarak döner
2) arkalara %100 lockright koyarsın , verimli ve ekonomik olur
3) arkalara LSD koyarsın, lastiklerden biri sıfır yük (havada kalma) durumuna gelmedikçe kilitli olarak döner , orjinaliyle %100 aynı konforu verir.

LSD nin maliyeti 700 euro + 150tl ,diferansiyel başına
%100lock right 350 euro +150tl , diferansiyel başına
 

Ynt: Diferansiyel Kilidi

bull' Alıntı:
arkadaşlar ben düşüncem diff kiilit limited yada manuel kumandayla % 100 konuma gelen sistem olmalı sonuçta biz bu araçları devamlı off road şartlarında kullanmıyoruz, % 100 kilit sistemi sabit olarak kullanıldığında kuru zeminlerde aracın aks sistemini zorladığından ve viraj emniyeti acısından tehlikekeler arz edebilir,ilk bakışta pahalı gelebilecek bu sistemler uzun vadede kendini bakım masraflarında amorti edebilicektir. :smiley:
ben land ımın defransıyel ını kılıtlı yapmak ıstıorum nerden bulabılırım ve fıyatı nekadardır yardım edersenız sevınırım tesekkurler

Fotoğraf-0011.jpg
 

Ynt: Diferansiyel Kilidi

freelander99' Alıntı:
jimny için, ön ve /veya arka difransiyel kilidi araştırıyorum, tercihli devreye girebilen sistem olması tercih sebebim, bu konuda istanbulda nereye danışabilirim böyle birşey varmı, maliyeti nedir şeklinde?

powertrax ın TR de distributoru varmı?

Aracınız için bildiğim kadarıyla Powertrax'in Lock-right, Lokka ve ARB marka kilitler mevcut.
Tercihli olarak devreye giren sadece ARB var(hava basıncı ile çalışan). Distribütörü Tar Otomotiv.
Lock-right'da 4xfourart stoklarında bulunur. Lokka forumda detaylı yazıldı. İlgili başlıkta detayını okuyabilirsiniz.
 



Ynt: Diferansiyel Kilidi

furkangunnar61' Alıntı:
ben land ımın defransıyel ını kılıtlı yapmak ıstıorum nerden bulabılırım ve fıyatı nekadardır yardım edersenız sevınırım tesekkurler

Seri 3 için Hüma Oto ve Kayalar Oto'dan ilgili kilitler için bilgi alabilirsiniz.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,785
Mesajlar
1,523,752
Kayıtlı Üye Sayımız
166,600
Kaydolan Son Üyemiz
emirkucukgenc

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst