Diferansiyel Kilidi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan egemen Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 256
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 98,441
Ynt: Difransiyel Kilidi

Evet bencede sorun...sizin için iyi bir tecrübe olur...Pek bilgim olmasada ön sezilerim ARB nin dayanıklı olacağıdır...ve kumandanın sizde olması bir avantaj tabii...işin maddi boyutları için ne düşünürsünüz bilmem ama süper olur yaaa....

Yemeyin içmeyin yaptırın bence:smiley:)
 

Etiketler
Ynt: Difransiyel Kilidi

2500 - 2600 Euro civarlarında maliyeti. Ön - arka. Genelde duyduğum problem kilitlerin kendileriyle değil aktif hale getiren düzenekte. Yine ARB marka olan komresörlerle ilgili. Nedir ne değildir daha 1. ağızdan duymadım. Yani insan bu kadar para sayarkende emin olmak istiyor.
 

Ynt: Difransiyel Kilidi

150 psi basan bir komprosörden sorun çıkacağını zannetmem ama ..emin olmak gerekiyor..Ahmet Tınkır ile görüşülebilir..keşke şilede sorsaydım..ama arasıra klube gidiyorum sorarım..veya Mustafa beyde gidiyor zannedersem oda sorar herhalde..salı günleri..veya İsoff B.yardımcısı Selaattin beyin cebi bende var..ondan da bilgi alabiliriz...
 

Ynt: Difransiyel Kilidi

Arkadaşlar !!!.... Bu kilit konusunda benim beynim tamamen sulandı, sırıl sıklam oldu !!!...

Hepimiz el yordamı ile bir şeyleri bulmaya/yakalamaya çalışıyoruz...
Diyorumki, bu konuyu BİLEN ARKADAŞLARLA geniş bir toplantı yapsak, tartışsak ve konuyu bağlasak.
Kulüptekilere de sorarız. Hangi araç, hangi kilit, takviye donanımları, kaç inç lastik ve nasıl dingiller???
Büyük paralar yatırıp sonra tekrar deneme-yanılma yoluyla dersler çıkarmasak.

Eğer bir program yok ise, bu cumartesi olabilir mesela...

Cem bu arada, Cengiz'in dükkanda Barbaros'un babası Sinan'la konuştum dün. ARB kilitler geliyomuş.

Çözelim şu kilit işini .......
 

Ynt: Difransiyel Kilidi

Bu arada, şu OX'i bilen ya da yabancı dili yeterli olup inceleyen arkadaşlar
sistemi daha detaylı anlatabilirler mi?

Kilit toplantısı Yedpa'da yapılabilir mi?
 



Ynt: Difransiyel Kilidi

MK51' Alıntı:
Arkadaşlar !!!.... Bu kilit konusunda benim beynim tamamen sulandı, sırıl sıklam oldu !!!...

Hepimiz el yordamı ile bir şeyleri bulmaya/yakalamaya çalışıyoruz...
Diyorumki, bu konuyu BİLEN ARKADAŞLARLA geniş bir toplantı yapsak, tartışsak ve konuyu bağlasak.
Kulüptekilere de sorarız. Hangi araç, hangi kilit, takviye donanımları, kaç inç lastik ve nasıl dingiller???
Büyük paralar yatırıp sonra tekrar deneme-yanılma yoluyla dersler çıkarmasak.

Eğer bir program yok ise, bu cumartesi olabilir mesela...

Cem bu arada, Cengiz'in dükkanda Barbaros'un babası Sinan'la konuştum dün. ARB kilitler geliyomuş.

Çözelim şu kilit işini .......

Mustafa bey ,

Kilidi baglamak icin 30 sayfa lik uygulama klavuzu olunca haklisiniz , arb nin hava ile calismasi kumandanin sizde olmasi guzel fakat o hava borularinin diflerin icine sokulmasi isi var , ingilizce bilen işine saygı duyan , meraklı ve daha önemlisi kabiliyetli ve işini kendi yapan , en önemliside ben yaptım oldu demeyen bir usytaya ihtiyaç var.

Böyle biri Türkiyede varmı? Bulursanız tanışmak isterim.

Ben kilit alacağımda yaptığım araştırmalarda şu sonuca vardım bu işin uzmanı detroit, özellikle detroit locker sıfır arızayla çalışan ve minimum modifikasyonla yarım günde uygulanan bir kilit türü, özel bir yağ ve bakım gerektirmemeside takıp unutmak açısından iyi seçenek.

Gelelim kilitle birlikte kullanılacak dingil aslında dingilin pek önemi yok önemli olan aks lar , eğer normalden çok büyük lastik kullanmıyorsanız akslarla ilgili sıkıntınız olmaz, eğer ebadı büyüteceksiniz , Merdiven altı tornacı yapımı akslar sürekli kopacaktır, Bu işinde uzmanları var ascroft , rovertym gibi firmalar aynı dingilde LR için 44 inche kadar lastikle ömürboyu garantili özel üretim akslar satıyorlar, mutlaka jeep için benzer malzemeden üretilen akslar bulabilirsiniz.

Dana 44 vb. komple dingiller ağır hizmet için kullanıldığından ve her tür modifikasyonları tüm dünyada bulunduğundan sadece aks değiştirmekten daha kolay bulunabilecek fakat uygulaması daha zor yöntemlerdir, makasta uygulaması fazla modifikasyon gerektirmez ama helezonla birlkte yukarıda tarif ettiğim türde bir ustayla ancak başarılı olabilir. Birde önemli bir nokta bendeki gibi kataloğunda 1950 kilo yazan bir aracın kilosu iş bittiğinde dingildi vinç tamponuydu, vinçti , alt korumalardı büyük lastikti derken 3000 kg a yaklaşabilir.

Selamlar
 

Ynt: Difransiyel Kilidi

ARB kilitler Bursa Euro winch te var..resmi yetkili distribitörü...
tel=0224 211 38 42___nejla hanım...
www.warn.com.tr
 

Ynt: Difransiyel Kilidi

OX ile ARB mantıken aynı... Araçtan inmeden kilitleri devreye sokabildiğin yani içerden kontrol ettiğin nospin kilitler. Ynlız tek fark ARB'de bu işi hava kullanarak yaptığın için bir kompresörün oluyor... Diğerinde OX'de bu işi tel ve senin yanına aracın içine takılan bir vites topuzu benzeri kol yardımıyla çözüyorsun. Aslında bunların birde elektrikle çalışan kardeşleri var. gerçi o farklı en azından Auborn diye bi markada baktım off durumundayken LSD oluyor. Her neyse...
 

Ynt: Difransiyel Kilidi

Teşekkürler Y.Yavuz, Uğur, Cem...

Problemlerden biri de zannediyorum, ne kadar asfalt, ne kadar off-road...
Her aracın/kişinin buna karar vermesi lazım...
Ben öyle bir şey istiyorum ki; ne şiş yansın, ne kebap... Yok öyle bir kilit herhalde...

Ben gene de, katılan olursa, kilit, mekanik, teknik, vb... toplantısında ısrarlıyım...
Benim gibi bilmeyenler sorsun... Bilenlerle bilenler tartışsın... Biz de yararlanalım...
 

Ynt: Difransiyel Kilidi

Bu aracın içinden devreye sokulan pahada yüklü aletler tamda senin düşündüğün kullanım tarzı için Mustafa abi. Şiş yanacaksa düğmeye basıyorsun devre dışı bırakıyorsun... Haftasonu gittin çıktın araziye baktın kebap gidici, basıyorsun düğmeye kitliyorsun.
 



Ynt: Difransiyel Kilidi

Powertrax diyebir kilit var.. Benim arka Chrysler 8.25" diferansiyel için. Baktım yurtdışında baya kullanan var...Bu difransiyel için nerdeyse ARB air haricinde tek %100 olduğu için heralde... Enteresan çalışıyor... Açma kapama için bi tetik mekanizması yok. Düz giderken kitli, dönüşü hissediyor ve açıyor kendini.. Şöyle yazmış: "The No Slip still provides 100% traction when driving straight, but when corning the mechanism fully unlocks increasing longevity and reducing wear." Bunu Türkiye'de kullanan duydunuz mu? Çok ümitsiz bir soru ama sormamış olmıyim... Ya da incelemiş olan var mı?
 

Ynt: Difransiyel Kilidi

Bir düğmeyle bu iş çözülüyor mu yani?
Mekanik sistemin, normal sürüşte hiç negatif etkisi yok mu?
 

Ynt: Difransiyel Kilidi

Peki dönüşü saliselerle hissetmesi mümkün değil(mekanik)..buda tedirginlik yaratır..çünki sizin aracınız hızda yapabilen bir araç...açılmaz ise kasacak...bence sıkıntılı olur..

Mustafa abi için ARB bence süper olur..Hem kompresörle Lastik havalarını bile şişirir :smiley:)

Bence istenilen sistem en doğrusu..en önemlisi sizlerinde dediği gibi ..iyi bir usta ve montaj..bunu araştıralım..el birliği ile...
 

Ynt: Difransiyel Kilidi

Cem, sen yükselkme kitini taktırırken, arka makaslara extra bi şey yaptınmıydı?
Benim makaslar seninkine göre daha düz, arabanın arkası da daha düşük.
 




Ynt: Difransiyel Kilidi

Mustafa abi şimdi tel.ile ARB yi getiren firma ile görüştüm.

Örneğin Hüseyin bey diye bir müşterileri Arızalı diye sistemi geri götürmüş..ama işin aslı montaj hatası olduğu anlaşılmış..Avustralya ARB direk bilgi vermiş..Sistemin çok güvenilir olduğundan bahsediyorlar..(sıfır hata)

Yalçın Türkeli de yaptırmış...(isoff)

Toyota için çok iyi bir adres verebileceğini ama XJ için bilgisi olmadığını söylüyorlar..

Ama Ahmet Tınkır ve Yalçın Türkeli ile görüşüp yaptıkdıkları yeri öğrenebiliriz sanırım...

iyi bir usta bulmadan satın almayın dediler....
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,786
Mesajlar
1,523,756
Kayıtlı Üye Sayımız
166,601
Kaydolan Son Üyemiz
muradmammad

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst