Ynt: Difransiyel Kilidi
MK51' Alıntı:
Arkadaşlar !!!.... Bu kilit konusunda benim beynim tamamen sulandı, sırıl sıklam oldu !!!...
Hepimiz el yordamı ile bir şeyleri bulmaya/yakalamaya çalışıyoruz...
Diyorumki, bu konuyu BİLEN ARKADAŞLARLA geniş bir toplantı yapsak, tartışsak ve konuyu bağlasak.
Kulüptekilere de sorarız. Hangi araç, hangi kilit, takviye donanımları, kaç inç lastik ve nasıl dingiller???
Büyük paralar yatırıp sonra tekrar deneme-yanılma yoluyla dersler çıkarmasak.
Eğer bir program yok ise, bu cumartesi olabilir mesela...
Cem bu arada, Cengiz'in dükkanda Barbaros'un babası Sinan'la konuştum dün. ARB kilitler geliyomuş.
Çözelim şu kilit işini .......
Mustafa bey ,
Kilidi baglamak icin 30 sayfa lik uygulama klavuzu olunca haklisiniz , arb nin hava ile calismasi kumandanin sizde olmasi guzel fakat o hava borularinin diflerin icine sokulmasi isi var , ingilizce bilen işine saygı duyan , meraklı ve daha önemlisi kabiliyetli ve işini kendi yapan , en önemliside ben yaptım oldu demeyen bir usytaya ihtiyaç var.
Böyle biri Türkiyede varmı? Bulursanız tanışmak isterim.
Ben kilit alacağımda yaptığım araştırmalarda şu sonuca vardım bu işin uzmanı detroit, özellikle detroit locker sıfır arızayla çalışan ve minimum modifikasyonla yarım günde uygulanan bir kilit türü, özel bir yağ ve bakım gerektirmemeside takıp unutmak açısından iyi seçenek.
Gelelim kilitle birlikte kullanılacak dingil aslında dingilin pek önemi yok önemli olan aks lar , eğer normalden çok büyük lastik kullanmıyorsanız akslarla ilgili sıkıntınız olmaz, eğer ebadı büyüteceksiniz , Merdiven altı tornacı yapımı akslar sürekli kopacaktır, Bu işinde uzmanları var ascroft , rovertym gibi firmalar aynı dingilde LR için 44 inche kadar lastikle ömürboyu garantili özel üretim akslar satıyorlar, mutlaka jeep için benzer malzemeden üretilen akslar bulabilirsiniz.
Dana 44 vb. komple dingiller ağır hizmet için kullanıldığından ve her tür modifikasyonları tüm dünyada bulunduğundan sadece aks değiştirmekten daha kolay bulunabilecek fakat uygulaması daha zor yöntemlerdir, makasta uygulaması fazla modifikasyon gerektirmez ama helezonla birlkte yukarıda tarif ettiğim türde bir ustayla ancak başarılı olabilir. Birde önemli bir nokta bendeki gibi kataloğunda 1950 kilo yazan bir aracın kilosu iş bittiğinde dingildi vinç tamponuydu, vinçti , alt korumalardı büyük lastikti derken 3000 kg a yaklaşabilir.
Selamlar