Diferansiyel Kilidi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan egemen Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 256
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 98,441
Ynt: Difransiyel Kilidi

Benim anlatımım biraz eksik olmuş kusura bakmayın.
Lock kademesi,H'a paralel olup,normalde H'ta gittiğinizde eşit olmayan tork dağılımını 50:50 yapmak ile yükümlüdür.Yani atıyorum H'ta normalde %60 arka %40 ön dağıtılıyorsa hareket,lock konumuna alındığında bu %50-%50 olarak eşitleniyor.Transfer kutusunda arka ve ön diferansiyellere giden akslar birbirine kilitleniyor yani.
Diff ise L'a paralel olan bildiğiniz gibi diferansiyel kilidi.Ağır devirde ayrıca diferansiyel kilitlemeye ihtiyaç duyulduğunda kullanılıyor.
Ayrıca sizin son mesajınızda da ufak bir yanlışlık var,o da Defender'da çapraz çekiş değil,sürekli dört tekerlekten tahrik olduğu.Bu da,H konumundayken %x arka %y ön,H-lock'da iken %x arka %x ön.L konumundayken ise %x-%x + ağır devir.L-diff'te iken ise %x-%x + ağır devir + kilitlenmiş diferansiyel oluyor.
 

Etiketler


Ynt: Difransiyel Kilidi

yani özet olarak arazi aracı her zaman 4 çekmiyor :smiley:
zor koşullarda, araç batmış vaziyetteyken diff lock kullanmazsanız çekiş tek tekere kadar düşer çünkü differansiyel bu durumu viraj gibi algılar ve çekiş dağılımını değiştirir, siz ortayı kilitleyerek önden 1 arkadan 1 tekerin sürekli dönüşünü sağlarsınız. Yani zor koşullarda orta kilidi olan bir araç 2 çeker eğer arkaya Detroit %100 kilit takarsanız 3 çeker, öne ARB kilit takarsanız 4 çeker :smiley:
 

Ynt: Difransiyel Kilidi

Macera' Alıntı:
Mert merhaba
ingilterde bir arkadaşım var bizim diskoya göre çıkma bir Detroit Locker %100 kilidi alıp yanında ucakta getirebilirmi ( taşınırmı ? büyükmü ?) model falan varmı bir ingiltere fiyatı nedir sen bilirsin

Ufuk abi, bahsettiğiniz yolcu beraberinde çıkma diferansiyel kilidi getirmek mümkün olabilir. Olay g.memurunda biter. Ben hem Dış Tic. ve AB okuyorum hemde gümrük müşavirliğinde staj yapıyorum yine de olayı kesinleştirmem mümkün olmuyor. Havalimanındaki g.memurunun insiyatifine kalmış birşey. ;) Ama takılırsa, malı serbest dolaşıma sokamazsınız. 300 Eur.' u geçeceği için gümrüğe tabi vergileri ödemekle yükümlüsünüz. Bunu yapmanız içinde faturasını beyan etmeniz gerekiyor. Yani ithal edemiyoruz. Olay böyle yani.
 



Ynt: Difransiyel Kilidi

Bu arada 2. el malzeme ithalatı kesinlikle yasak, çıkma parça getirmenin yolu bakanlıktan özel izinle veya kaçak yolla...
bilgilerinize..
 

Ynt: Difransiyel Kilidi

Deep' Alıntı:
yani özet olarak arazi aracı her zaman 4 çekmiyor :smiley:
zor koşullarda, araç batmış vaziyetteyken diff lock kullanmazsanız çekiş tek tekere kadar düşer çünkü differansiyel bu durumu viraj gibi algılar ve çekiş dağılımını değiştirir, siz ortayı kilitleyerek önden 1 arkadan 1 tekerin sürekli dönüşünü sağlarsınız. Yani zor koşullarda orta kilidi olan bir araç 2 çeker eğer arkaya Detroit %100 kilit takarsanız 3 çeker, öne ARB kilit takarsanız 4 çeker :smiley:

Evet galiba bu dediğinizde haklısınız...ben kuru havada çok dik bir yokuşta orta diff.kilitleyip çıktığım zaman(G.Cherokee 2006 ) , 4 teker eşit dönüyor...ama karda saplandığım zaman eğilip baktığımda sanki 1 tekerin dönmediğini gördüm..yanılmışta olabilirim...çünki orta diff.kilitli olduğu zaman elektronik aksam devre dışı kalıyor...herşey mekaniğe dönüyor...bende 1.2.3. vitesler arasında seçim yapıyorum..

orta diff.kilitli olmadığı zaman ise ,eğer zor şartlarda değilseniz tek tekere % 100 torka kadar gidebiliyor..patinajda olan ise o sırada frenlenmiş durumda oluyor...
valla ne keyifli ama:smiley:))
 


Ynt: Difransiyel Kilidi

1 arka sağ aks rulmanından ses geldiğini düşünerek değiştirmeye karar vermiştim diferansiyel kapağını açarken üzerinde 'use limited slip dif lube only ' yazan bir not plaketiyle karşılaştım.tam anlamı nedir. ayrıca g cherokee 1997 model arka aks ruman numarasını bilen varmı ???
2 aracımda yağ değişikliği yaptım 10 40 yağ kullandım .fakat basınç kaybı ve motor sıcaklığında artış oldu.kullandığım yağ uygun değilmi teşekkürler.
 




Ynt: Difransiyel Kilidi

Deep' Alıntı:
yani özet olarak arazi aracı her zaman 4 çekmiyor :smiley:
zor koşullarda, araç batmış vaziyetteyken diff lock kullanmazsanız çekiş tek tekere kadar düşer çünkü differansiyel bu durumu viraj gibi algılar ve çekiş dağılımını değiştirir, siz ortayı kilitleyerek önden 1 arkadan 1 tekerin sürekli dönüşünü sağlarsınız. Yani zor koşullarda orta kilidi olan bir araç 2 çeker eğer arkaya Detroit %100 kilit takarsanız 3 çeker, öne ARB kilit takarsanız 4 çeker :smiley:

Mert olayı tam olarak kavramışsın ;D

4 çekerler aslında 2 çeker, 2 çekerlerde aslında tek çeker.

Arkaya detroit locker i tüm lr cilere tavsiye ederim , herzaman lazım olmasa bile gerektiğinde tek kurtuluş yolu oluyor. imkanınız varsa önede true track hiç fena olmaz.

iki sene önce Bolu-Göynükte çok dik, ıslak, uzun ve kaygan bir çıkış vardı, konvoyun içinden sadece arkada diff-locku olanlar tepeye kendi başlarına hiç zorlanmadan ulaşabilirken diğerleri yağmur altında uzun saatler vinçlenmek durumunda kaldı birtanesinde evine yanık bir vinçle döndü.

Selamlar
 

Ynt: Difransiyel Kilidi

Arka detroit hep kilitli kalmasının sıkıntılarıda olmaz mı? veya neden istenildiğinde %100 kilitleyen sisten yok..(ARB nin öyle sanırım)
 

Ynt: Difransiyel Kilidi

Jeep34' Alıntı:
Arka detroit hep kilitli kalmasının sıkıntılarıda olmaz mı? veya neden istenildiğinde %100 kilitleyen sisten yok..(ARB nin öyle sanırım)

Detroit şöyle çalışıyor , aynı dingile bağlı iki lastik aynı yön ve aynı hızda döndüğünde kilitleniyor % 100 kilit oluyor, bir lastik durmaya veya yavaşlamaya zorlanırsa mesala viraja giriş gibi kilit açılıyor, viraj çıkışında tekrar kilitleniyor, örneğin çakıllı bir yolda virajın ortasında tam gaz verirseniz içte kalan lastik yarım tur bir patinaj çekecek hemen arkasından kilitlenecektir ve virajdan hiç savrulmadan çıktığınızı göreceksiniz.

Tamamen otomatik özel bir mekanik sistemle çalışıyor, özel yağ veya bakım gerektirmiyorlar .

Tek dezavantajı kilidin devreye giriş ve çıkış sesleri bazen sizi veya araç içindeki yolcuları ürkütebilir, bu durum genellikle çok geniş ve çok hafif egimli virajlarda kilidin virajı geç algılamasından kaynaklanıyor.

Birde önemli nokta servislerde araca işlem yapılırken mutlaka 4 tekerin havada olması gerektiğini servis elemanlarına hatırlatmanız gerekebilir ( genellikle size ukalaca gülerler) , genellikle bir dingili veya bir lastiği kaldırıp aracı çalıştırmaya kalkıyorlar.

Fakat drag araçları hariç ön diferansiyelde kullanılmaları çok sakıncalıdır , buz veya karda viraj dönerken kilit devreden çıkmayabilir ve yoldan çıkmanıza sebep olurlar. Bu sebepten ön için LSD veya manuel devreye girebilen kilitler kullanılır.

ARB nin kilitleri hava ile çalışıyor manuel devreye giriyor ama hem bakımları zor , hem ilk alış fiyatları yüksek hemde difransiyel karpuzlarını ve bir çok yeri bakır hava borularının geçebilmesi için önce delmeniz, modifiye etmeniz sonrada yağ sızdırmasın diye tıkamanız gerekiyor.

Selamlar
 


Ynt: Difransiyel Kilidi

Ben hala ısrarla hem asfalt hem arazide kullanılacak Jeep için OX diyorum
http://www.ox-usa.com/Default.aspx?tabid=429
Bu arada Detroit'in siparişini verdim, asfaltta kullanmadığım için bana OX lux...

Arkası %100 kilitli bir araba ile sanayide ikinci kata çıkan dar virajı dönmeye çalışırken çok eğlendim doğrusu :smiley: Allah'tan dar lastik vardı üstünde OK türü.. Alışmak lazım %100 kilide..
 



Ynt: Difransiyel Kilidi

Bu arada OX ile diff korumasına gerek kalmıyor..

100% MADE IN THE USA.
Lockers are made of 8620 forged and heat treated steel.
Four spider gear design on all OX Lockers.
Forged Steel Ramped Differential Cover.
“Back Cut” gear tooth design for locking ring and locking gear.
Aerospace quality cable.
All mechanical design.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,786
Mesajlar
1,523,756
Kayıtlı Üye Sayımız
166,601
Kaydolan Son Üyemiz
muradmammad

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.

SON KONULAR



Geri
Üst