Diferansiyel Kilidi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan egemen Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 256
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 98,441
Ynt: Difransiyel Kilidi

Jeepcj7' Alıntı:
Ben hala ısrarla hem asfalt hem arazide kullanılacak Jeep için OX diyorum
http://www.ox-usa.com/Default.aspx?tabid=429
Bu arada Detroit'in siparişini verdim, asfaltta kullanmadığım için bana OX lux...

Arkası %100 kilitli bir araba ile sanayide ikinci kata çıkan dar virajı dönmeye çalışırken çok eğlendim doğrusu :smiley: Allah'tan dar lastik vardı üstünde OK türü.. Alışmak lazım %100 kilide..

Detroit bahsettiğiniz dönüş problemlerine sebep olmaz, dönüşlerde devreden çıkar, patinaj çektirmezseniz tekrar devreye girmez. Tabi yerler kaygan veya cilalı değilse ;D

Hiç bakım gerektirmemesi ve çok dayanıklı olmasıda avantaj, ben henüz arıza yapmış detroit locker duymadım, Detroitin limited sliplerinde bazen arıza olabiliyor, ama detroit locker de hiç duymadım.

OX u ilk defa duydum, listede LR içinde modeli yok, kaliteli birşeye benziyor kullananlardan görüş almak lazım, bu tür ekpmanlarda en güzel fikri kullanıp denemiş olanlar verebiliyor.

Selamlar
 

Etiketler
Ynt: Difransiyel Kilidi

Ne yazıkki OX'i daha TR'de kullananla karşılaşmadım ama almaya çalışan çok var. . Özellikle ARB'den ve lockright'dan çekmiş olanlar.. Ama ABD de konuştuğum herkes memnun. Amerika'da genelde kaya tırmananlar 35' üstü lastik takanlar ve istedikleri zaman devreden çıkarma lux'unu sevenler tercih ediyorlar. En önemli tercih sebeplerinden biri (Amerikan malı olması dışında) sistemin basitliği, tesisat yok, basınç yok, boru yok valve yok..sadece kablo var. Tabii onların şartlarında öne limited slip değil %100 kilit takmak gerekiyor OX operasyon kolaylığı yüzünden çok işlerine yarıyor...ARB Australia malı olduğu için ABD'de de pahalı sayılır..

LR konusunda haklısınız, ABD' pazarında discovery bir tek Beverly Hills polisinde var sanırım :p

Esasında Detroit'dede bir sürü model var Ben e-z locker'dan bahsediyorum.. lunch box dedikleri tür bunun dışında Detroit zaten kendini kanıtlamış Eaton diye bir devin kuruluşu.

http://www.offroaders.com/directory/products/Ox-Trax-Locker.htm
 

Ynt: Difransiyel Kilidi

Jeepcj7' Alıntı:
LR konusunda haklısınız, ABD' pazarında discovery bir tek Beverly Hills polisinde var sanırım :p

LR leri beverly hills e sokacaklarını sanmıyorum, oraya buraya yağını akıtıyor diye izin vermezler ;D
Belki disco II , disco III veya RR dir onlar (Alman parmağı işe karışınca yağ sızdırması durdu).

Meşhuur ingiliz atasözü " if its leaking its not empty" ;D

Selamlar
 

Ynt: Difransiyel Kilidi

discovery-V8' Alıntı:
Detroit şöyle çalışıyor , aynı dingile bağlı iki lastik aynı yön ve aynı hızda döndüğünde kilitleniyor % 100 kilit oluyor, bir lastik durmaya veya yavaşlamaya zorlanırsa mesala viraja giriş gibi kilit açılıyor, viraj çıkışında tekrar kilitleniyor, örneğin çakıllı bir yolda virajın ortasında tam gaz verirseniz içte kalan lastik yarım tur bir patinaj çekecek hemen arkasından kilitlenecektir ve virajdan hiç savrulmadan çıktığınızı göreceksiniz.

Tamamen otomatik özel bir mekanik sistemle çalışıyor, özel yağ veya bakım gerektirmiyorlar .

Tek dezavantajı kilidin devreye giriş ve çıkış sesleri bazen sizi veya araç içindeki yolcuları ürkütebilir, bu durum genellikle çok geniş ve çok hafif egimli virajlarda kilidin virajı geç algılamasından kaynaklanıyor.

Birde önemli nokta servislerde araca işlem yapılırken mutlaka 4 tekerin havada olması gerektiğini servis elemanlarına hatırlatmanız gerekebilir ( genellikle size ukalaca gülerler) , genellikle bir dingili veya bir lastiği kaldırıp aracı çalıştırmaya kalkıyorlar.

Fakat drag araçları hariç ön diferansiyelde kullanılmaları çok sakıncalıdır , buz veya karda viraj dönerken kilit devreden çıkmayabilir ve yoldan çıkmanıza sebep olurlar. Bu sebepten ön için LSD veya manuel devreye girebilen kilitler kullanılır.

ARB nin kilitleri hava ile çalışıyor manuel devreye giriyor ama hem bakımları zor , hem ilk alış fiyatları yüksek hemde difransiyel karpuzlarını ve bir çok yeri bakır hava borularının geçebilmesi için önce delmeniz, modifiye etmeniz sonrada yağ sızdırmasın diye tıkamanız gerekiyor.

Selamlar

Teşekkürler ...Şimdi bu kilidin çalışma prensibini en ince detayına kadar anladım..
1)Ortadan kilitlenen diff.in çalışma prensiplerini biliyorum ve bu forumdada detaylı anlatılmıştır(Benim G.Cherokee nin sistemi)....
2) Benim aracın hiç bir sistemini bozmadan sadece arkaya zor koşullarda kullanabileceğim(orta kilitli iken bile yetersiz olursa) ARB diff.kilit takabilirmiyim...acaba kendi sistemiyle uyumsuzluk gibi bir şey söz konusu olur mu?
Bu benim için çok önemli...problem yoksa hemen getirteceğim(15 gün sonra ARB winç tamponum geliyor..beraber gelirler)

Teşekkürler...
 

Ynt: Difransiyel Kilidi

Merhaba;

Jeep ile ilgili fazla tecrübem yok, 1-1,5 sene CJ7 kullandım, ama Grand Cherooke ile alakası yok yanlış bişey söyleyip sizi yanıltmayayım, jeep konusunda daha bilgili arkadaşlar var onlar bu konuya daha iyi cevap verebilirler, web sitelerindende epey kaynak bulabilirsiniz. Hatta garanti devam ediyorsa mutlaka servislede görüşün.

Bir son not ARB yi Türkiyede layıkıyla monte edebilecek usta sayısının fazla olduğunu sanmıyorum , önce mutlaka taktıracağınız sağlam bir usta bulun.

Selamlar
 



Ynt: Difransiyel Kilidi

Teşekkürler..araştırmaya başlayacağım..bu arada bilgisi olan varsa lütfen beni aydınlatsın..
 

Ynt: Difransiyel Kilidi

Ya OX'de bırakın LR'yi benim 2000 XJ için bile yok sanırım. mail attım ama umutsuzum. ARB'de 2500 - 2600 Euro civarlarında ön arka. O parayı ben alsam iner arabadan tutarım boştaki tekeri zaten. Gerçi OX'inde daha aza mal olacağını sanmam. Ya bu ortalıkta söylenti olarak dolaşan ARB sorunları gerçek mi yoksa WOMM marketing gibi bir şey mi? ARB bu kadar cılız marka mı?
 

Ynt: Difransiyel Kilidi

Bu arada yeni Pajero orta diff.kilidine arka diff. kilitide ilave edilmiş...

Standart olarak orta ve arkada kilit var yani..

Mükemmel ya...adamlara bak...:smiley:)

Yani araç 3 çeker olmuş...
 

Ynt: Difransiyel Kilidi

Cem,

Onun çok basit bir sebebi var, bizim burada kullandığımız en büyük lastik 35' ki o bile nadiren kullanılıyor....
XJ'in hiçbir modelinde kullanılan dingiller 33' in üstüne dayanacak kuvvetde değil (33'de kilitsiz). XJ meraklıları ön arka dingilleri herzaman Wagoneer dan çıkan Dana44 ön arka ile değiştirirler.. Bu sayede 37-39 inch lastik takılıyor...Daha da büyütmek isteyen Mog veya Rockwell (Reo'nun dingilleri) takıyor...

OX'de heavy duty olduğu için zaten müşterilerinden hiçbiri std dingilleri kullanmıyor..Pazar meselesi...Land'la kayaya tırmanan yok zaten...

iksje' Alıntı:
Ya OX'de bırakın LR'yi benim 2000 XJ için bile yok sanırım. mail attım ama umutsuzum. ARB'de 2500 - 2600 Euro civarlarında ön arka. O parayı ben alsam iner arabadan tutarım boştaki tekeri zaten. Gerçi OX'inde daha aza mal olacağını sanmam. Ya bu ortalıkta söylenti olarak dolaşan ARB sorunları gerçek mi yoksa WOMM marketing gibi bir şey mi? ARB bu kadar cılız marka mı?
 




Ynt: Difransiyel Kilidi

Yol vermesek niyetleri bozukdu valla... hele o ayağını tepip duran...
 


Ynt: Difransiyel Kilidi

Cem birader,

Senin arabaya atalım dana44, Ayna mahruti oranınada bakalım...arkayı Grand'dan çıkma 44 bulmak lazımm.... ön dana30 bu lastiklerle idare eder.. haftaya buluşalım bende dönünce sağa sola telefon edeyim granddan çıkma 44 var mı diye...
 

Ynt: Difransiyel Kilidi

abi ben aynayı mahrutiyi ne var ne yok değiştirmeye varımda bu namussuz havalı arb var benim arka için. yanlız büyük para. Birileri bu aletin çalıştığına beni ikna etmesi lazım. Son 4x4 freelifeda arka-orta-ön arb airlock olduu yazılmış bir Landcruiser vardı. Titiz bir arkadaşa benziyordu. O mesela referans benim için.
 

Ynt: Difransiyel Kilidi

Aynı derginin bir başka sayısında sizinki gibi bir aracada ARB kilit uygulamışlardı..Hatta şile de yarışları seyretmeye geldi..konuştuk...adını unuttum ama yarışan bir arkadaştı..
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,786
Mesajlar
1,523,756
Kayıtlı Üye Sayımız
166,601
Kaydolan Son Üyemiz
muradmammad

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst