Desülfatör Kullanan ya da Yapan Var mı?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan theta Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 262
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 161,778
Ynt: Desülfatör Kullanan ya da Yapan Var mı?

Dediğinizi benim de aklıma gelmişti; ancak şöyle bir sonuca vardım:

Devre çalışırken 50-55mA çekiyor; 100Ah lik aküye ise ilk başlarda 60V dan az voltaj darbeleri gönderiyor ve voltaj giderek düşüyor.
Verimi %100 olsa (ki değil) 0.9mA gücü var darbelerin. Bu kadar küçük bir gücün herhangi bir devreye zarar verebileceğini düşünmüyorum.

Kaldı ki elektrk akımı direncin en düşük olduğu yolu seçtiğinden aküye doğrudan bağlı bu devrenin bu küçük akımı da doğrudan aküden geçecektir.

Bu arada denemelerde kullandığım Volvo S40 ve Ducato TDI üzerindeki akülerde bir sorun yaratmadı.

Elektronik bilgim çok değil, mantık hatası yapıyorsam söyleyin...
 

Etiketler
Ynt: Desülfatör Kullanan ya da Yapan Var mı?

Şu 1khz lik darbeler olayı kafa kurcalayıcı. Ben geçen sene aküleri paralel bağlayıp şarj ederken arabadaki teybi bozdum. Tamirciye götürdük iyi ki motor beynini bozmamışsınız şansınız varmış dedi. Yaptığım tek şey iki aküyü paralel bağlamaktı. + ucu + uca, - ucu - uca.. Zararsız gözüküyor değil mi? Ben de öyle düşünmüştüm ama yanılmışım. Aküleri böyle paralel bağlarken iyi aküyü de arabadan komple sökmek lazımmış meğese.
 

Ynt: Desülfatör Kullanan ya da Yapan Var mı?

olasiliksiz' Alıntı:
Yaptığım tek şey iki aküyü paralel bağlamaktı. + ucu + uca, - ucu - uca.. Zararsız gözüküyor değil mi? Ben de öyle düşünmüştüm ama yanılmışım. Aküleri böyle paralel bağlarken iyi aküyü de arabadan komple sökmek lazımmış meğese.

Teknikte basit işlemlerin daha çok problem yarattığına, karmaşık işlerin ise daha kolay olduğuna inanırım.
Arabanız üzerindeki aküye 2. aküyü paralel bağlarken yedek akünün şase ( - ) ucunu arabanın aküsünün ( - ) ucuna değil de arabanın şasesine bağlamak ani voltaj yükselmesini önler. ( önce yedek akünün + ucunu, ana akünün + ucu bağladınız diyelim. yedek akünün - ucunu ana akünün - ucuna bağlarken kıvılcım çıkabilir. Bir de emniyet açısından akü uçlarını takarken ana kural önce + uç bağlamaktır. Sökerken önce - uç )
Dikkat ederseniz tüm karavanlarda yedek akü nün - ucu araç şasesine bağlıdır ve problemsiz çalışmaktadır. Ben işe yarıyor mu bilmiyorum ama ayrıca motor çalıştı bilgisini aldığım uca diyot koymuştum.
Ayrıca aküler şarj olurken ( arac çalışırken ) kutup başlarını ayırmak da özellikle boş aküler söz konusuysa ani voltaj yükselme sebebidir.

Serdar Bey, bu desulfatör devresini aküye dışarda -araç dışında - bağlasak ve şarj etmesek işe yarar mı? ( veya mutlaka redresör ile şarj gerekir mi? )
 

Ynt: Desülfatör Kullanan ya da Yapan Var mı?

Ben şu anda iki devre yaptım. Birini henüz sürekli bağlamadım (önce akünün mevcut kapasitesini ölçmek istiyorum).
Ancak diğeri dediğiniz gibi araç dışında bağlı zaten. Akünün bitmemesi için sadece basit bir adaptöre bağladım aküye. 300mA gücü var. Devre sadece 50mA çektiğinden teorik olarak akü 250mA lik bir güçle doluyor aynı zamanda.

Eğer hiç şarj etmezseniz bu arada akü de yavaş da olsa tükeneceğinden olmaz tabii...
 

Ynt: Desülfatör Kullanan ya da Yapan Var mı?

Merhaba Serdar bey, çalışmalarınızdan dolayı sizi kutluyorum. Bu arada, forumdaki Arkadaşlarıma da merhaba diyorum. Kendim aynı zamanda facebook’daki “ Türkiye free enerji çalışmaları “ grubunun kurucusu olup, çalışmalarımız gereği akü kullanmamız nedeni ile bu devreyi bende bir ara yapmıştım. Hatta korhan Bey’in devresini uygulamıştım ama sizinde bahsettiğiniz gibi sorunlarla karşılaşmıştım. Mosfet’in aşırı ısınıp yanması sonucu çareyi de Mosfet’in gain ayağına bir ucu eksiye bağlı bir pot atmakta bulmuştum ama bu kez de bir kilohertzlik dalgaların genliği bir o kadar da düşmüştü. Bu arada bobinleri endüktans ölçer aletim olduğundan rahatlıkla her değerde gerek toroid, gerekse normal nüveli bobinleri de sarabiliyorum. Sonuçta devrenin o hali ile yatmaktan ölmüş olan 60 Amperlik bir araba aküsünün yarı kapasitesini üçi ay gibi bir süreçte kazanabilmiştim. Şimdi sizin bunu başarabilmiş olduğunuzu görmek beni de bir hayli ümitlendirdi. Forumda vermiş olduğunuz devreyi yeniden kurmayı düşünüyorum ama şemada gördüğüm kadarı ile bir Mosfet vardı. Plaketin üzerinde ise iki adet görüyorum. Yoksa paralel mi bağladınız.Merak ediyorum.. Bu arada devre kesinlikle işe yarıyor, inanın pişman olmayacaksınız. Hele yaşamınızın belirli zamanını üzerinde geçirmekte olduğunuz mobil bir yaşam alanı söz konusu ise gerçekten doğru bir seçim yapmışsınız.
Alttaki linkten, ypamış olduğum çalışmamı video olarak izleyebilirsiniz.Şu sıralar solar panellerimizi kendimizin üretebilmesi için yoğun bir çalışma içine girmiş bulunup, Yaklaşık altı aydır, evimin aydınlatmalarını da kendi yapmış olduğum solar panelleri ile karşılıyorum.İnanın bir milyar TL'ye satılan bir paneli çok rahatlıkla yarı fiatına mal edebiliyorsunuz.
http://www.dailymotion.com/video/xd8d44_desulfatorun-bitmiy-hali-desulfator_tech
Bu da grubumuzun olduğu sayfa
http://www.facebook.com/group.php?gid=153668898987#!/group.php?gid=153668898987
 



Ynt: Desülfatör Kullanan ya da Yapan Var mı?

Serdar, devam etmekde olan konuyu ilgiyle izliyorum, ama tam olarak kavrayamadığım için yorumda yapamıyorum..Aşağıdaki linki tıklayıp bu aletin anlatmaya çalıştığınız uygulama ile eşdeğer bir alet olup oladığını inceleyerek bizede bilgi verirseniz seviniriz...

http://www.sahibinden.com/ilan/alisveris-elektronik-guc-kaynagi-adaptor-aku-sikintisina-son-megapulse/detay?
 

Ynt: Desülfatör Kullanan ya da Yapan Var mı?

Merhabalar Arkadaşlar,
Basri Bey,
Teşekkürler yazınız için. Devredeki ikinci parça bir mosfet değil. Kılıfı mosfet şekilde, ama o bir hızlı diyot, sadece iki bacağı var. BY229-600 du sanırım kodu.

Atilla Bey,
sahibinden.com daki alet de bir desülfatör. Üzerine akünün gücü azaldığında akım çekmemesi için bir kontrol devresi eklemişler anladığım kadarıyla. Ben zaten aküye küçük bir adaptör de (300mA) bağladığımdan kontrol devresi yapmadım.
 

Ynt: Desülfatör Kullanan ya da Yapan Var mı?

Serdar, hala anlıyamıyorum, yani bu alet aküler için iyi ve alınıp takılması faydalı bir aletmi, burada tartışılan konu bu aletin kullanılmasını tavsiye eder bir bir konumudur..Biz bu konudan ne sonuç çıkaracağız..
 

Ynt: Desülfatör Kullanan ya da Yapan Var mı?

Atilla Bey,
kendi adıma, kurşunlu aküleri uzun süre düşük şarjda bırakmak zorunda kalan biri olarak devrenin yaptığı çok mantıklı geldiği için ilgilendim ve gerçekleştirdim.

Şarjsız kalan akülerin kurşun plakalarında sülfat kristalleri oluşuyor ve akünün kapasitesi düşüyor ya da kullanılamaz hale geliyor.
Devre de yüksek voltajlı darbelerle bu kristallerin çatlayıp yeniden elektrolite karışmalarını sağlıyor.
Eğer akünün sorunu başka bir şey ise (plakalarda fiziki deformasyon, elektrolit eksikliği, hücrelerde kısa devre vb.) bir işe yaramıyor.

Vardığım sonuca göre işe yarıyor, bir kez bile marş basamayan bir aküyü marş basar hale getirdi. Demekki sülfatlanmayı giderebiliyor. Üstelik yeni akünüzün ömrünü uzatmak amacıyla da sorun yokken de kullanabiliyorsunuz. Resimlerdeki mavi aküde ise iki hücrede kısa devre olduğundan işe yaramadı.

Projenin talihsizliği sonuçları hemen görememeniz.

Bence faydali bir alet; bir tane de motosikletim için yapacağım.

Tavsiye konusunda gelince, böyle bir aletin varlığını duydum, araştırdım, öğrendim ve gerçekleştirdim; forumda da edindiğim bilgileri paylaştım.

Sonrasını herkes kendi görüşüne göre belirler :smiley:
 

Ynt: Desülfatör Kullanan ya da Yapan Var mı?

Ben teşekkür ederim,Serdar Bey.
Bu devre gerçekten işe yarıyor. Neden derseniz daha önce de o zayıf hali ile bile solar enerji ile dolan akümde devamlı bağlı konumdaydı ama genelde sulu aküler şarj esnasında kimyasal reaksiyon sonucu çevresine zehirli gazlar verdiğinden sağlıklı olmadığını düşünerek jel akü kullanımına karar verdim.Şu anda da Select marka 55 Amper jel tipi bir akü kullanımda. İşin güzel tarafı da sizin bahsetmiş olduğunuz gibi, daha yeni almış olduğunuz sıfır bir aküyü kullanıma kattığınızda bu devreyi de beraberinde eklerseniz, hem akünüzü daha sağlıklı ve uzun ömürlü bir kullanma imkanı sağlamış olurken, aynı zamanda da plakalar arasındaki sülfatlaşmanın daha şimdiden önüne geçmiş oluyorsunuz.
Öncelikle devreyi “acaba akülerimize zarar verir mi?” Diye sorguladığımızda, devrenin aküye zarar verebileceğini düşünemiyorum. Neden derseniz bir akünün ömrünü kısaltan faktörler genellikle;
1- düşük akım seviyesinde uzun bir zaman yatması ya da dolu bile olsa gözenekler arasında normal şartlar altında bile kaçak geçişler olacağından uzun sürede şarj düşmesi nedeniyle de şarjsız bırakılması sonucu akünün tehlikeli alt akım kapasitesi altına düşmesi.
2- Çalışma ortam sıcaklığı.Bu nedenle yaz ve kış akülerden daha iyi verim alınabilmesi için uygun ortamlar sağlanır.
3- Akü üzerinden, çekilen akımın, anlık akım çekme; yani kapasitenin onda biri kadar değerin çok üstünde akım çekilmesi olup aynı zamanda aşırı akımla da şarj yapılması.
Vs…gibi nedenler olup, Desulfatör devresinin, aküyü bozabilmesi için de vermiş olduğu darbeli gerilimin çok yüksek akımlarda olması gerekir ki; devre bu hali ile 50 mAmper çekiyorsa çıkış geriliminin de amperinin yüksek olması zaten imkansızdır. Neden derseniz; devre akü üstünden beslendiğine göre bu 12 voltu katlayarak yükseltiyor ve darbeli olarak da aküye tekrar geri veriyor demektir. Elektrik hesaplama formüllerine göre de, gerilim artarken yaptığı yükseltme oranınca da, o oranda da akım düşecek demektir.
Örneğin 12 volt 60 Amperlik bir kaynağın gerilimini 24 volta yükseltmek istediğiniz de Akım kapasitesi de yarı değere düşecektir. Örneğin bunu araçlardaki yükseltme (set up veya set down ) devrelerinde görebilirsiniz. Yani çıkış değeri, 24 volt 30 Amper olacaktır. Sonuç olarak Desülfatör devresinin çıkışları da neredeyse mAmper değerinde olacağından Akünüze de zarar vermeyip, bilakis, sizin her yerde eliniz ayağınız olacaktır.
Devrenin nasıl çalıştığına gelince, şöyle ki; uzun süre yatmış akülerimiz (Bu olay, genellikle tekne ve karavanlarda çok yaşanır.) içeriğinde bulunan sülfrik asitin, uzun süre şarjı yapılmadığında plakaları sülfat kristalleri ile kaplaması sonucu şarj edebilme ve şarj tutma yeteneğini neredeyse tamamen yok eder. Bunları temizleyip yeniden kazanabilmemiz için benim bildiğim üç seçeneğimiz vardır.
1- Akünün suyu tamamen boşaltılarak içine saf su konulur ve akımı düşük ama gerilimi biraz yüksek olan şarj gerilimi ile bir müddet şarjda bırakılır.Bu aşamada gözenekler arasında kaynama olacağından plakalar arasında oluşan sülfat kristallerinin bir kısmı da çözülmüş olur. Sonra boşaltılarak içine ph derecesi yeniden ayarlanarak asit doldurulur ve full şardan sonra kullanıma gider.Ama bu şekilde de şu ana kadar tam bir randıman alınamamış olup, bu yöntemin adına da bakım şarjı denilmektedir.
2- Bu yöntemde ise Akü suyu boşaltılarak, bu kez, yurt dışında (şimdilik ismini hatırlayamacağım) satılan özel bir bir sıvı karışımı konur ve bu sıvı sülfatı eriterek akünün şar tutmasını sağlar.
3- Bu da şimdiki bizim yapmış olduğumuz sistem olup, devre vasıtası ile plakaların üstündeki sülfat kristallerine belli frekansta (titreşimde) yüksek gerilim vererek, kristallerin yapısı gereği titreşmesi sağlanarak aralarındaki bağların gevşetilerek dökülmesi sağlanır. Devrenin çalışma sistemi budur.
 



Ynt: Desülfatör Kullanan ya da Yapan Var mı?

Tüm arkadaşlara katkılarından ve bizi aydınlattıkları için teşekkür ederim.
Benim de beklemekten şarj tutmayan 12v 90a akümü değiştirmek üzere iken yazılarınızı ve bağlı linkleri izleme okuma şansım oldu.
Şahsen sizler gibi elektronik bilgi ve becerim olmamakla birlikte bu alete acilen ihtiyacım olduğu kesin.
Şimdi önümdeki seçeneklerim:
1- Atilla abinin bahsettiği ürünü veya benzerini bulup almak (bu linkdeki ilan aktif değil galiba)
2- bu işe eli yatkın ve tecrübeli arkadaşlardan bir tane de bedelini ödemek kaydı ile bize de yapmasını rica etmek.
3-burada yazılanları kağıda döktürüp malzemeleri satan mağazalardan temin edip, bir elektronikçiye bağlatarak çalışır hale getirtmek,

1. şık en kolay yol, yarın linkdeki telefonu arayıp satışın devam edip etmediğini öğreneyim,

duruma göre 2. ve 3. şıkları da araştırırız.
 


Ynt: Desülfatör Kullanan ya da Yapan Var mı?

Bazı iyi Solar Şarjırlar bu işi de yaparlar, fakat yapamayanlar için de çözüm var arkadaşlar. Benim Avustralyadan getirdiğim patentli bir ürün. Bunun ile aküleri geri döndürmek mümkün olabiliyor. Aslında yeni aküler ile kullanmak daha iyi ve kesin çözüm oluyor, yani yeni kurduğunuz akü bankasına 12 V veya 24V uygulayabiliyorsunuz, %100 olmasada bayağı etkili bir çözüm.
 

Ynt: Desülfatör Kullanan ya da Yapan Var mı?

Aynı zamanda Equilization şarjı da aküleri geri getirebilir. Bu yöntem daha etkilidir ve aslında her akü bankası için her 4 ayda bir yapılmalıdır. Yoksa akülerinizin sülfatlaşmasını engelleyemezsiniz.
 

Ynt: Desülfatör Kullanan ya da Yapan Var mı?

http://romorkum.com/megayedek.html
Sevgili Serdar ben bunu aldim. 10 gun kadar akulerim sarjdayken bu aleti takili biraktim. İcinde ne fan ne de bir ses var. Sadece akuler 13 voltu gorunce yesil isigi yaniyor ve devreye giriyor. Bu videosunu izledigimiz alette ise bir suru dugme ve gosterge var. Bu videodaki alet ve senin yaptiginla benim satin aldigimi karsilastirir misiniz acaba?

Bir diger sorum ise akulerin saglamlik derecesi nasil olculur. Yani benim bu islemimden sonra ben akulerimin iyi olup olmadigini nasil olcerim. Sordugumda mars basmasi, sarj tutmasi gibi kriterlerle karsilasiyorum. Halbuki ben net cevap istiyorum. Bir alete takalim ve bu aku 100/100 yada 100/10 iyi gibi bir sonuc gormem mumkun mudur?
 



Ynt: Desülfatör Kullanan ya da Yapan Var mı?

Selam Argus diye Amerikan bir Akü analiz cihazı var. Bunu kullanırım ben akünün CCA değerini verir. Yani akünün tam kapasitesi olmasada bu şu demek bu akü 30sn boyunca bu akımı (CCA) size sağlayabilir. Bununla ben akü kapasitesini ölçerim. Megapulsu ben de denedim ve onun gerçeği Avustralyadadır. Bunlar 1. Verisyon Alman taklitidir. www.megapulse.net girerseniz 4. versiyonu göreceksiniz. Bende buda var - sizin aldığınız o taklit cihaz da var, Argus ölçüm cihazı da. Bu Alman Novitec firmasının cihazını 75 TL ye tedarik edebilirim isteyenlere. Bu konuda çok uğraştım ama şu ana kadar bu cihazın döndürdüğü akülerin hemen yeniden eski haline geldiklerini gözlemledim. Serdar beyin dediği gibi biraz bu iş uzun vadede anlaşılır. Her akü markasında işe de yaramıyor bu arada. Bunu Avustralyalı üretici söylüyor. Avustralya malı olan vihazda ayrıca test ledi de vardır ve sürekli aküyü yanıp sönerek test eder eğer kırmızı yanıyorsa anlayın ki akünüz şarj edilmek istiyor eğer yeşil yanıp sönüyor ise sorun yok. Novitechin cihazı bir garip dikkat ediniz takarsınız cihaz yeşil yanar akünün voltajı belli değerin altına inince durması gerekir ama durmaz akünüzü bitirene kadar çalışır. Bu sırada akü voltajı düştü diyelim bu cihazı çıkarın aküden sonra tekrar bağlayın bu kez de yeşil yanmaz abicim madem niye kendin sönmüyorsun. Bence sadece şarj esnasında takılmalı çünkü güç tüketimi de fazla gibi geliyor bana. Akü voltajını hemen indiriyor.
Haaa ayrıca bu desulfatörü bir akü şarj cihazına paralel bağlıyorsunuz peki Steca haricinde bu cihaz şarj cihazına zarar verebiliyor veya kafasını karıştırıyor. O nedenle şarj cihazı ile akü arasına bir filtre konulması gerekiyor.

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-yedek-parca-deniz-araclari-cok-guclu-gurultu-ve-parazit-ve-girisim-onleyici-megapulse-49657248/detay/

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-yedek-parca-aksesuar-deniz-araclari-fab-mk4-akunuze-ilk-yardim-44624680/detay/

İyi akşamlar
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,766
Mesajlar
1,523,491
Kayıtlı Üye Sayımız
166,585
Kaydolan Son Üyemiz
Marin Bow Denizcilik

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst