Günaydın Taner kardeşim,
ilginç ve çok hoş tesbitlerle dolu yazını okudum.Ziyadesiyle sevindim.
İnan bazı şeyleri yaşadıkça daha kolay karar verip daha kolay yapıyor insan.
Offroada ilk başladıgımda (Suzuki Vitara..daha gezenbilire üye degildim.) ne yapacagım..ne edecegim..arıza durumunda ne yapacagımı kime gidecegimi ..hangi lastik çamurda ,hangi lastik karda iş yapar, yükseltme nasıl yapılır v.s gibi bir sürü dert gözümde büyür de büyürdü.Zaten hiç zevk almadan sattım da.Sonra Daihatsu feroza,sonra toyota vx80 ve LJ70 ..şimdi nissan patrol..gidiyoruz bakalım.
Meslegim geregi sanayide,elektrikcide boyacıda v.s fazla zaman ayıramayacak biriyim.Özel teşebbüste çalışmak böyle..Onun için hep seçici ve isabet oranı yüksek olmak zorundalık gerektirir.Yöneticilik yapmanın hızlı karar vermenin de etkisi var tabii ki.
Ben Toyota hayranıyım.80 li 90 lı yıllarda üretilen Japon araçlarını seviyorum.Sanki Arazi için yaratılmışlar..Asalateli bir duruşları ve arazide kolay kırılmayacak bir altyapısı ve çekiş sistemleri var.Bundan Amerikan ve ingiliz hayranı arkadaşlar alınmasın..Her yigidin gönlünde bir ASLAN yatar.İstatistige falan gerek yok yani...Bunca zamandır sadece aracımı ilk aldıgımda sanayiye ugrar gerekenleri yaptırır ..bir daha sanayi yolunu unuturum..Bu böyle..
Nissan -Toyota mukayeyesine gelince; Toyota bütün dünyada oldugu gibi ülkemizde de çok iyi tanınmış tanıtılmış...Bilhassa ortadoguda İnanılmaz bir TOYOTA fanatikligi var.Neredeyse arazi araçları pazarının %80-90 ları Toyotanın elinde...Nissan sonradan geliyor.Bu da tabii ki Nissana her şeyi iki kat daha saglam yapma,fiyatta ucuzluk ve extralarla pazar payı almasını gerektigini ögretmiş.
Dikkat edilirse her iki marka da 1-2 yıl aralıklarla aynı segmentte aynı motor tiplerini (toyotanın her motor seçeneginin bir üstünü nissan yapmak kaydıyla ) üretmelerini getirmiş.Toyotanın 70 kasasına nissan patrol kısa kasyla yanıt vermiş.Motoru toyota 2.4 düz ve turbo motor koymuş,nissan 3.0 dizel ve 3.3 turbo dizelle cevap vermiş.Toyota 80 kasa üretmiş.Ona görede motor seçenekleri yapmış..Nissanda aynı kasa uzunluguyla patrol üretmiş ve rekabet edecek motor seçenekleri çıkartmış..v.s..v.s Rekabetten de Japon oto sanayi kazanç saglamış tabii ki..
Nissan-Toyata arazi araçları karşılaştırmasını yapacak bilgi birikimine sahip degilim..Ama en azından Nissan daha saglam ve kalın altyapıya sahip daha zor kırılabilecek gibi duruyor.Bunun dogrulugunu zaman gösterecek..Türkiyede Toyota olması gerektigi fiyatın üstünde satıldıgı bir gerçek..Nissanın da olması gereken fiyatın altından satıldıgıda bir gerçek..
Güzel bir benzetme yapalım ; Hani öyle güzel kızlar vardır ki...güzellik kraliçesini solda sıfır bırakır derler ya..Biri vitrine çıkar...digeri sessiz sedasız yaşantısını devam ettirir..Toyota Nissan böyle birşey..
ilginç ve çok hoş tesbitlerle dolu yazını okudum.Ziyadesiyle sevindim.
İnan bazı şeyleri yaşadıkça daha kolay karar verip daha kolay yapıyor insan.
Offroada ilk başladıgımda (Suzuki Vitara..daha gezenbilire üye degildim.) ne yapacagım..ne edecegim..arıza durumunda ne yapacagımı kime gidecegimi ..hangi lastik çamurda ,hangi lastik karda iş yapar, yükseltme nasıl yapılır v.s gibi bir sürü dert gözümde büyür de büyürdü.Zaten hiç zevk almadan sattım da.Sonra Daihatsu feroza,sonra toyota vx80 ve LJ70 ..şimdi nissan patrol..gidiyoruz bakalım.
Meslegim geregi sanayide,elektrikcide boyacıda v.s fazla zaman ayıramayacak biriyim.Özel teşebbüste çalışmak böyle..Onun için hep seçici ve isabet oranı yüksek olmak zorundalık gerektirir.Yöneticilik yapmanın hızlı karar vermenin de etkisi var tabii ki.
Ben Toyota hayranıyım.80 li 90 lı yıllarda üretilen Japon araçlarını seviyorum.Sanki Arazi için yaratılmışlar..Asalateli bir duruşları ve arazide kolay kırılmayacak bir altyapısı ve çekiş sistemleri var.Bundan Amerikan ve ingiliz hayranı arkadaşlar alınmasın..Her yigidin gönlünde bir ASLAN yatar.İstatistige falan gerek yok yani...Bunca zamandır sadece aracımı ilk aldıgımda sanayiye ugrar gerekenleri yaptırır ..bir daha sanayi yolunu unuturum..Bu böyle..
Nissan -Toyota mukayeyesine gelince; Toyota bütün dünyada oldugu gibi ülkemizde de çok iyi tanınmış tanıtılmış...Bilhassa ortadoguda İnanılmaz bir TOYOTA fanatikligi var.Neredeyse arazi araçları pazarının %80-90 ları Toyotanın elinde...Nissan sonradan geliyor.Bu da tabii ki Nissana her şeyi iki kat daha saglam yapma,fiyatta ucuzluk ve extralarla pazar payı almasını gerektigini ögretmiş.
Dikkat edilirse her iki marka da 1-2 yıl aralıklarla aynı segmentte aynı motor tiplerini (toyotanın her motor seçeneginin bir üstünü nissan yapmak kaydıyla ) üretmelerini getirmiş.Toyotanın 70 kasasına nissan patrol kısa kasyla yanıt vermiş.Motoru toyota 2.4 düz ve turbo motor koymuş,nissan 3.0 dizel ve 3.3 turbo dizelle cevap vermiş.Toyota 80 kasa üretmiş.Ona görede motor seçenekleri yapmış..Nissanda aynı kasa uzunluguyla patrol üretmiş ve rekabet edecek motor seçenekleri çıkartmış..v.s..v.s Rekabetten de Japon oto sanayi kazanç saglamış tabii ki..
Nissan-Toyata arazi araçları karşılaştırmasını yapacak bilgi birikimine sahip degilim..Ama en azından Nissan daha saglam ve kalın altyapıya sahip daha zor kırılabilecek gibi duruyor.Bunun dogrulugunu zaman gösterecek..Türkiyede Toyota olması gerektigi fiyatın üstünde satıldıgı bir gerçek..Nissanın da olması gereken fiyatın altından satıldıgıda bir gerçek..
Güzel bir benzetme yapalım ; Hani öyle güzel kızlar vardır ki...güzellik kraliçesini solda sıfır bırakır derler ya..Biri vitrine çıkar...digeri sessiz sedasız yaşantısını devam ettirir..Toyota Nissan böyle birşey..