Dacia Duster Muhabbet Köşesi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ümiterkan Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 2,268
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 518,690
Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi

Raw 4 de orta kilit yok mu, Terios 'ta bile var.

Var, rav4 teki otomatik, teriostaki manuel. Kalkış anında her zaman kilitli olur belli bir hıza ulaşınca kendiliğinden açılıyor.
Sadece 1.nesil düz vitesli rav4lerde manuel kontrollü orta kilit var, o yüzden orta kilit düğmesini göremezseniz şaşırmayın. Düğmeyi göremeyince kilit te yok zannedenler olduğu için sonraki yıllarda çıkan modellerde orta kilit düğmesi koymuşlar kilit otomatik olduğu halde. Aracı isterseniz kilitsiz kaldırmak patinaj yaptırmak vs gibi gereksiz işler yapmaya yarıyor sanırım ama asıl işlevi kafa karışıklığına son vermek olsa gerek. Çünkü kilit düğmesi olmadı mı kilit te yok zannetmek gayet doğal bir durum, bende öyle zannenderdim eskiden her nasıl oluyorsa araç mucizevi bir şekilde her türlü çamurun içine girip çıkıyor?! derdim. İşin aslının öyle olmadığı sonradan anlaşıldı, ortada mucize falan yok kilit var
 

Etiketler
Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi

Neymiş? Rav 4 te orta diff. kilidi varmış. N'apmıycek mişiz? fanatizm adına bilip bilmeden atıp tutmıycekmişiz.
 

Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi

veteriner' Alıntı:
Neymiş? Rav 4 te orta diff. kilidi varmış. N'apmıycek mişiz? fanatizm adına bilip bilmeden atıp tutmıycekmişiz.

Arkadaşın derdi o araçlarda kilit olup olmayışı değil, 4x4 araçların daha güvenli oluşu ile ilgiliydi.
 

Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi

Şu anda piyasada orta kilitsiz olduğu iddia edilen tek suv 1.6 motorlu yeni suzuki vitara. Suzukiye email gönderip sorduğumda orta kilit yok ama kalkış sistemi var dediler. Bence kendileri de yanlış biliyor çünkü kilitsiz kalkış sistemi olmaz Kalkış sistemi varsa kilit te vardır. Otomatikse adı kalkış sistemi oluvermiştir pazarlama departmanının elinde..

Bu kalkış sistemi denen şeylerin kimisi patinaj olduktan sonra devreye giriyor, kimisi diferansiyel kilitli halde kalkıyor sonra açıyor. Araç alacaksanız buna dikkat edin.
 

Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi


Yanılıyorsunuz. Kilit ayrı bir şey kalkış destek sitemi ayrı! Kilitte mekanik olarak kilitler ve her durumda ö/arka dağılımı %50-50 dağıtır. Kalkış derstek sisteminde ise patinal yapan tekerleğe fren yaptrırak tutunmayı sağlar. Yani kilitsiz de kalkış destek sistemi olur!
 



Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi


Bir de şöyle bir konu var, bu araçların bazılarında orta diferansiyel yerine bir tür elektromanyetik kavrama var. Orta diferansiyel olmadığı için kilidinden bahsetmek te pek mantıklı olmuyor. Yeni nesil (2006 sonrası) rav4'ler böyle. Bildiğim kadarıyla duster' da böyle. Bu sistem diferansiyel kilidinin yaptığı işi yapar, elekronik açıdan doğru dürüst kontrol edildiği sürece de güvenlik problemi çıkaracağını zannetmiyorum.

1.6 Suzukiye gelince. Adam bana hem aracın orta diferansiyelinden bahsetti, hem kilit yok dedi, hem de kalkış sistemi var dedi. Dolayısı ile anlayamadım... Bahsettiğiniz türden birşey ise pek bir işe yaramaz.
 

Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi


Duster'da orta diff kilidi vardır, elektromanyetik kavrama değil.
 

Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi

Duster'da orta diff kilidi vardır, elektromanyetik kavrama değil.

Bir ara internette biryerlerde okumuştum, nissan üretimi elektromanyetik kavrama var diyordu.
Bu konular da çok kafa karıştırıyor. Servisler şunları doğru dürüst yazsa da uğraşmasak ne nedir diye.
 

Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi


Eğer vitarada orta dif.varsa sürekli 4 çeker gidebiliyor demektir.Belli bir hızdan sonra 2 çekere geçmesi gerekmez anlamına geliyor. Size gerçekten kafa karıştırıcı bilgiler vermişler. Okuyunca benim de kafam karıştı.
 

Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi


E yanii.. bence servis danışmanları bu araçlarla çok ilgisiz. Ellerine broşürü alıp doğru dürüst araştırmadan cevap veriyorlar, daha çok kafa karıştırıyorlar.
 




Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi

olasiliksiz' Alıntı:
E yanii.. bence servis danışmanları bu araçlarla çok ilgisiz. Ellerine broşürü alıp doğru dürüst araştırmadan cevap veriyorlar, daha çok kafa karıştırıyorlar.

Terios'u bana anlatan danışman zorlanınca 4x4 olduğunu söylemişti orta kilitten bahsetmemişti bile !
 

Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi

Orta diff kilidi denilen şeyin bir diğer adı da Şaft kildidir, gücün öne ve arkaya aktarılmasına yarar. Duster'daki kilit de bilinen mekanik şaft kilidi, elektronik olan şey ise çekiş sistemi, yani mekanik olarak 2 çekere veya sürekli 4 çekere geçmiyor, kumanda panelindeki düğme aracılığıyla 2 veya 4 çeker olabiliyor veya çekiş düşüklüğünde otomatik 4 çekere geçiyor.
 

Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi


Aslında orta diferansiyel gücü her zaman hem ön hem de arka tarafa aktarır, ama bir taraf zorlanınca kolay dönen tarafa daha fazla aktarır o yüzden kilitleme ihtiyacı doğuyor.
Şaft kilidi tabirini ise ilk dafa duydum, sürekli olarak her iki tarafa güç aktarmayıp sadece 4x4 moduna geçince aktaran bir sisteme daha çok uyuyor sanki bu isim.
 

Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi


Tamam işte Kürşat Bey de aynısını söylemiş elektro manyetik derken! Şaftı kitlerken elektrik kumandalı bir kavrama olması onun eloktro manyetik olduğunu gösterir! Orta da difransiyel olması bambaşka birşey!
 



Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi


+1