ümiterkan' Alıntı:Duster'da 4wd Lock moduna aldığınızda orta diff yani şaft kilitlenir, öne-arkaya güç 50-50 aktarılır. Elektronik olarak devreye sokulan mekanik bir uygulamadır bu ama.
AL1820' Alıntı:orta kilit lastikleri çapraz kilitleri, hareketin, çapraz olmak kaydıyla
bir ön ve bir arka lastikte olmasını sağlar
fbmy' Alıntı:İşte bu; baştan koysaydınız ya ! Güç her zaman arka şaftın ucuna kadar geliyor zorlandığında veya içerden kumanda ile arka dif. devreye giriyor. Demek ki orta dif. yok!
Orta kilit her zaman ön ve arkaya eşit güç aktarır %50-50.Sağ sol dağılımını dingildeki dif. yapar. Yani ortadan kilitlenince çapraz iletim olmaz...
Arka diferansiyeli devreye sokan elektro-mekanik kilit orta kilit(Şaft Kilidi) işte, gerçi aracın ortasında değil şaftın ucunda. İlk videoda sağ tarafta büyükçe gösterilen parça, 6 numaralı parça yani.
olasiliksiz' Alıntı:Videoları göremedim ama sonunda olayı anladık. Duster'da elektromanteyik şaft kilidi + arka diferansiyel varmış, orta diferansiyel yokmuş, dolayısı ile kilidi de yok.
Şaft kilidi=orta diferansiyel kilidi, değil yani. Sadece netice itibari ile işlevi aynı.
ümiterkan' Alıntı:Mesut Bey, orta diff kilidi denilen şeyin bir diğer adı da şaft kilididir. İkisi de aynı şey yani
Yardımcı olur belki bu başlıklar;
http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=68039
http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=56767