Merhabalar arkadaşlar, konuyu takip ediyorum ve 10 gün önce 2004 wj overland aracımı satın aldım. Özellikle 2.7 crd almayı düşünen arkadaşlarıma başımdan geçenleri yazmak istedim. Arac ankara plakalı ve ben 3.sahibiyim, maalisef ki 12 yaşında bir araç ve de dizel olunca orjinal km bulmak neredeyse imkansız ama ben bir tanesine rastladım ve araç orjinal km de 215 bin de ve de hasar kaydı sadece 1580 tl olan, 10 yıl ankara da makam aracı olarak kullanılmış bir araç, boya sadece 2-3 parçada lokal var, büyük hasarı ya da önden kazası yok, genel olarak bunlara bakılduığında araç çok temiz ve alınabilir. Bu seviyedeki bir aracı yaklaşık 50-60 bin arasına satıyorlar ve ilan fiyatı 48 bin iken ben aracı 42 bin liraya yoğun bir pazarlıkla aldım.
Şimdi diyeceksiniz ki çok iyi... Ama değil maalisef, aldığım araç 12 yaşında ve dizel motorlu, bundan sonrası sürpriz oluyor. Arajı bostancı sanayi de davut usta nın dükkanına götürdüm, biraz siyah duman atıyordu araç, muhtemelen turbo dan dedim ve b,ilerek aldım, fakat davut usta turbo yu incelediğinde bir sıkıntı olmadığını söyledi, bu sevindirici tabiki ama enjektörler dedik ve..
Şimdi aracın silindir kapağı yenileniyor ki orjinali 9 bin civarı ve piyasada yok, ben yan sanayi sıfır 3400 tl ye sadece kapağa verdim, subaplar, iticiler, conta takımı falan derken sadece kapak 4 bini geçiyor+işçilik+genel bakım+şanzıman yağı değişimi+5 enjektör sıfırlandı 1050 tl+daha ne çıkar bilemem araç bir haftadır serviste ve tahmini maaliyet 8 bini bulacak dedi usta... Yani araç bana diğer masraflarla (kaput rüzgarlığı (250tl)+direksiyon, vites kolları+el freni kolu deri+gri spor dikiş yapıldı, ön koltuktuk süngerleri yenilendi (950 tl), vergisi (1050 tl) derken daha lastik ve jant yok ortada, toplamda 53 bini geçti.
Silindir kapağı neden değişiyor derseniz; malum duman atması yüzünden enjektörler sökülünce, enjektör yuvalarının daha önce bilinçsizce raybalanmasından dolayı aşırı aşınmış olduğu ve su verdiği görülmüştür, araç servise girmeden böyle bir problem yoktu ama enjektörler yuvasına fazlasıyla pul koymuşlar daha önce su vermesin diye, biz sökünce de yuvayı gördük ve bu şekilde toplayamadık, gene duman yapacağı için en sağlıklısı silindir kapağını değişmek diye düşündük, ben araca değer veren ve masraftan kaçınmayan biriyim, o şekilde araca binemezdim, malum masrafları yazdım daha araca binemedim bile...
Söylemek istediğim şu kısaca, eğer bu yaşlarda bir araç alıyorsanız içinden ne çıkacağını bilemezsiniz, kapopta iyi bile olsa, sizi başka yerlerden üzebilir, sonuçta kapalı bir kutudur motor, tamamen sizin şansınıza kalmış, yani sözüm özü sadece araç almış olmuyorsunuz aynı zamanda risk almış oluyorsunuz, bunu mutlaka göze alın, yeterli zamanınız ve paranız yoksa bunu iyice düşünmenizi tavsiye ederim, ama dediğim gibi tamamen şansınız söz konusu burada bu durum için..
Şuan 2004 model 2 aracım var, bir diğeri audi a6 1.8, inanın bana bu aracı 3 yıl önce 30 bine almıştım, şu ana kadar 20 bin tl den fazla masraf ettim audiye ve babam keyifle binmekte ama hala masraf çıkartıyor (ben biraz kıl biriyim bu konuda, aracın herşeyi çalışacak)...
Eski araç alacaklara naçizane uyarı yapmak istedim bu yazımda, unutmayın alacağınız araç nasıl olursa olsun, size mutlaka masraf çıkaracak ve zamanınızı alacaktır, bunu asla unutmayın..
Hepimize yeni araçlarımızın hayırlı olmasını dilerim, iyi günlerde kullanın..